Koko ihmishistoriassa emme löydä henkilöä- riippumatta kulttuurista tai uskonnosta - joka ei tunnistaisi omaa minäänsä. Tämä johtuu siitä, että jos henkilö epäilisi omaa minäänsä, joka on itsestään selvä, hän ei voisi rakentaa minkäänlaista ajatusta, koska kaikki ajattelutavat perustuvat tähän eli ”minä olen minä”. Tämän jälkeen ihminen huomaa heti, että hän ei pärjää kaikessa itsekseen vaan tarvitsee jonkun huolehtimaan itsestään. Tätä huolehtijaa kutsutaan Ällahiksi tai Jumalaksi. Ihminen huomaa sisäisen tarpeensa tähän. Jos hän ei ajattelisi näin, se tarkoittaisi että hän voisi itse vaikuttaa jopa luonnonilmiöihin. Esimerkiksi aurinko paistaa eikä ihminen ei voi tehdä sille mitään. Aurinko paistaa sen mukaan kuin sille on määrätty. Tällaisia esimerkkejä on paljon. Ihmiset ymmärtävät näiden avulla, että he tarvitsevat jonkun huolehtimaan itsestään.
http://www.suomenshiiamuslimit.org/phpBB2/viewtopic.php ?t=4025
toinen
4
135
Vastaukset
- Sepe
..monet eläimet tunnistavat itsensä peilistä. mm. Delfiinit ja apinat. Silti harva niistä tarvitsee ihmistä huolehtimaan itsestään.
- jolla on korva . . .
petraamista...
Tämä peilijuttu ei kyl liittynyt tohon ylempään,,,
sinäänsä hauska , kun monet eläimet luulevat
lajitoverin läheisyyden...Tapauksia mieleen
yht´äkkii = Kissan/koiran pentu,hirven,linnun ...
Diin ,,, harvoinpahan ne itseensä luonnostaan
peilailevat ja sit ne haluisi mennä sisään ..
- j.e.j
ihminen voi kyllä jäädä tilaan, missä hän tuntee olevansa "maailmannapa" ja kaikki pyörii hänen ympärillään ja häntä varten. Tuo kammottava tila kuljettaa uhriaan, joka ei kunniota mitään auktoriteettia. Hän kirjoittaisi kaikki teokset uudelleen, laatisi uudet lait ja kertoisi kuinka kenenkin on elettävä missäkin maailman kolkassa. Mikä kauheinta, hän on itse vapauttanut itsensä omatekoisista säädöksistään, mutta vaatii muita niitä kunnioittamaan ja noudattamaan. Hänen säädöksensä armahtaisi vain niitä jotka niitä tarkasti noudattaisi. Rakkaus kaikiin ihmisiin olisi hänelle kirosana.
- Elohiiri
Islamin usko, joka syntyi 600-luvulla, pohjautuu juutalaisuuteen.
Eikö niin juutalaiset kuin muslimitkin pidä esi-isänään Aabrahamia.
Silloin niin muslimien kuin juutalaisitenkin tulee noudattaa Mooseksen lakia, eli kymmentä käskyä, joiden noudattaminen koskee myös kristittyjä.
Mitä tulee VT:n antamaan Jumala-juutalaisuussuhdekuvaukseen, IHMISTENHÄN tulee pitää huolta tämän planeetan hyvinvoinnista, toinen toisistaan, kuin myös kaikkien muidenkin elävien olentojen hyvinvoinnista tällä planeetalla.
En siis ymmärrä mitä tarkoitat?
Kirjoitusten mukaan Jumalan rooliin ei edes kuulu esiintyminen omahoitajana, juoksupoikana, tuomarina jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi735024Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1214727- 804223
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak1084201Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa43344Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1253147- 352848
- 282787
- 402783
- 372772