onko kellään kokemusta/tietoa c280 automaatti mesestä -95 ? auto siistikuntonen päällepäin ja tuntuu muutenki olleen hyvällä pidolla. kiinnosta kenties ostaa pois kyseinen vehje.
ostamassa
14
3700
Vastaukset
- Ompi
Muutamalla kaverilla moinen kampe:
http://www.mese.fi - tuc
Tuo Mersun suora kuutonen kulutta aika julmetusti, eikä neliportainen automaatti paljoa tilannetta paranna. 1998-malleihin 280:aan tuli huomattavasti taloudellisempi V6. Jos saat auton erittäin edullisesti, niin osta ihmeessä pois, V6 on nimittäin loistava voimanlähde C-sarjaan. Voin sanoa kokemuksesta :)
Oma vähän tuoreempi C 280 T A Sport olisi myynnissä, mutta taitaa olla kovahintainen verrattuna tuohon vähän vanhempaan verrattuna.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=606125
Noissa vanhemmissa C-Mersuissa ei muuten ole vastaavanlaisia vaihteisto-ongelmia kuin mitä olen tuossa myynti-ilmoituksessa kertonut. Tosin se 5-portainen sähköohjattu laatikko vaihtaa nätimmin ja kulutus tippuu, mutta 3500 eurolla olisi saanut paljon bensaa ;)- luin myynti-
ilmoituksesi.
Mielestäni vähempikin olisi riittänyt.
Mitä tulee c 280 mallin rivikuutoseen 24 v, niin puhut kyllä paskaa sen kulutuksen suhteen.
Itellä oli W 124 farkku -95 280 koneella, eikä sitäkään saanut syömään 10 L enempää, vaikka oli myös tuo neliportainen automaatti.
Nyt alla samanvuotinen W124 E 320 24v koneella viisiportaisella autom.lodjulla, ja väitän, että tämäkin on luotettavampi kuin edustamasi sähköohjattu .
Olemme molemmat Turusta. Kysyppäs asiaa Raision Vehosta ihan n. "epävirallisesti" tekijäportaasta, niin kuulet totuuden alle 15 sekunnin.
Tällä en tarkoita, että autosi on paska, mutta paskoja ei ole myöskään nämä vanhemmat versiot.
Pistänkin arvostelusi lähinnä myyntipuheeksi.
PS Voisin kyllä kertoa niistä sähköohjatuista laatikoista enemmänkin. Enkä allekirjoita väitettäsi "tyyppiviasta" neulalaakeroinnissa.
Olisko se vika vaikkapa "mittariston" näytöissä? - tuc
luin myynti- kirjoitti:
ilmoituksesi.
Mielestäni vähempikin olisi riittänyt.
Mitä tulee c 280 mallin rivikuutoseen 24 v, niin puhut kyllä paskaa sen kulutuksen suhteen.
Itellä oli W 124 farkku -95 280 koneella, eikä sitäkään saanut syömään 10 L enempää, vaikka oli myös tuo neliportainen automaatti.
Nyt alla samanvuotinen W124 E 320 24v koneella viisiportaisella autom.lodjulla, ja väitän, että tämäkin on luotettavampi kuin edustamasi sähköohjattu .
Olemme molemmat Turusta. Kysyppäs asiaa Raision Vehosta ihan n. "epävirallisesti" tekijäportaasta, niin kuulet totuuden alle 15 sekunnin.
Tällä en tarkoita, että autosi on paska, mutta paskoja ei ole myöskään nämä vanhemmat versiot.
Pistänkin arvostelusi lähinnä myyntipuheeksi.
PS Voisin kyllä kertoa niistä sähköohjatuista laatikoista enemmänkin. Enkä allekirjoita väitettäsi "tyyppiviasta" neulalaakeroinnissa.
Olisko se vika vaikkapa "mittariston" näytöissä?M112 eli V6 kuluttaa seuraavasti:
Forbruk per 10 km
-ved 90 km/t manuelt: 0,69 liter
automat: 0,67 liter
-ved 120 km/t manuelt: 0,86 liter
automat: 0,83 liter
-ved bykjøring manuelt: 1,25 liter
automat: 1,14 liter
Suora kuutonen samassa korissa:
Forbruk per 10 km
-ved 90 km/t manuelt: 0,78 liter
automat: 0,81 liter
-ved 120 km/t manuelt: 0,95 liter
automat: 0,98 liter
-ved bykjøring manuelt: 1,44 liter
automat: 1,29 liter
...kyllä on minun mielestäni vähän pirusti eroa kulutuksessa, tehoa kuitenkin molemmissa saman verran! ~15 % ero on aika merkittävä.
Anteeksi vaan, mutta taidat itse jauhaa paskaa tuon kulutuksen kanssa. S124 280 E kuluttaa 120km/h:n tasavauhdillakin yli 10 litraa, millä helvetillä saat sen seka-ajossa vähemmällä menemään? Virallinen tieto kaupunkiajossa on 14,6 litraa satasella!
"Olemme molemmat Turusta. Kysyppäs asiaa Raision Vehosta ihan n. "epävirallisesti" tekijäportaasta, niin kuulet totuuden alle 15 sekunnin." ...ai Veholta TOTUUS!
Jos käyn Veholta kysymässä, että onko vaihteistoni hajoaminen tyyppivika, niin eihän ne voi myöntää sitä, että niitä hajoilee tämän tästä! Sehän tarkoittaisi, että valmistaja myöntäisi virheensä! Sitäpaitsi kun tuo laatikko vaihtoi täyskaasulla nykäisten remontin jälkeen, niin Veho olisi halunnut tehdä vielä 3500 euron lisäremontin! Ajoin mieluummin Konehuolto Siekkiselle 700km per suunta, ja laatikon avaus osoitti, että Veho olisi vaihtanut täysin toimivat osat uusiin.
Veholla heitetään jokaisen automaattivahteiston remontin yhteydessä venttiilikoneisto pois, koska "sitä ei pysty korjaamaan", maksaa muuten 1000 euroa. Olen itse todistanut, että vanhempi herrasmies tarkistaa ja puhdistaa ko. vehkeen parissa tunnissa! Vehon miehet ei tiedä muusta kuin rahastamisesta, osatkin maksavat 50 % enemmän kuin Turun Tarviketuonnissa parin kilometrin päässä!
Soita tuonne Konehuolto Siekkiselle, he ovat tehneet mm. yhtä vaille jokaiseen Suomen superturbodiisseliin vaihteiston vahvistuksen ja kokemusta on kymmeniltä vuosilta. He sanoivat, että noita laatikoita menee hirveitä määriä, samaa sanovat kaikki Mersuasiantuntijat!
En tiedä, miksi sinulla on niin kova hinku sanoa, että puhun täyttä paskaa, koska olen itse todella paljon perehtynyt aiheeseen. Sinä ilmeisesti et, mutta sinua eivät taida faktat kiinnostaa. Kas kun et pääse alle viiteen litraan satasella sillä suoralla kuutosella... varsinainen Jeesus! - tuli puhetta!
tuc kirjoitti:
M112 eli V6 kuluttaa seuraavasti:
Forbruk per 10 km
-ved 90 km/t manuelt: 0,69 liter
automat: 0,67 liter
-ved 120 km/t manuelt: 0,86 liter
automat: 0,83 liter
-ved bykjøring manuelt: 1,25 liter
automat: 1,14 liter
Suora kuutonen samassa korissa:
Forbruk per 10 km
-ved 90 km/t manuelt: 0,78 liter
automat: 0,81 liter
-ved 120 km/t manuelt: 0,95 liter
automat: 0,98 liter
-ved bykjøring manuelt: 1,44 liter
automat: 1,29 liter
...kyllä on minun mielestäni vähän pirusti eroa kulutuksessa, tehoa kuitenkin molemmissa saman verran! ~15 % ero on aika merkittävä.
Anteeksi vaan, mutta taidat itse jauhaa paskaa tuon kulutuksen kanssa. S124 280 E kuluttaa 120km/h:n tasavauhdillakin yli 10 litraa, millä helvetillä saat sen seka-ajossa vähemmällä menemään? Virallinen tieto kaupunkiajossa on 14,6 litraa satasella!
"Olemme molemmat Turusta. Kysyppäs asiaa Raision Vehosta ihan n. "epävirallisesti" tekijäportaasta, niin kuulet totuuden alle 15 sekunnin." ...ai Veholta TOTUUS!
Jos käyn Veholta kysymässä, että onko vaihteistoni hajoaminen tyyppivika, niin eihän ne voi myöntää sitä, että niitä hajoilee tämän tästä! Sehän tarkoittaisi, että valmistaja myöntäisi virheensä! Sitäpaitsi kun tuo laatikko vaihtoi täyskaasulla nykäisten remontin jälkeen, niin Veho olisi halunnut tehdä vielä 3500 euron lisäremontin! Ajoin mieluummin Konehuolto Siekkiselle 700km per suunta, ja laatikon avaus osoitti, että Veho olisi vaihtanut täysin toimivat osat uusiin.
Veholla heitetään jokaisen automaattivahteiston remontin yhteydessä venttiilikoneisto pois, koska "sitä ei pysty korjaamaan", maksaa muuten 1000 euroa. Olen itse todistanut, että vanhempi herrasmies tarkistaa ja puhdistaa ko. vehkeen parissa tunnissa! Vehon miehet ei tiedä muusta kuin rahastamisesta, osatkin maksavat 50 % enemmän kuin Turun Tarviketuonnissa parin kilometrin päässä!
Soita tuonne Konehuolto Siekkiselle, he ovat tehneet mm. yhtä vaille jokaiseen Suomen superturbodiisseliin vaihteiston vahvistuksen ja kokemusta on kymmeniltä vuosilta. He sanoivat, että noita laatikoita menee hirveitä määriä, samaa sanovat kaikki Mersuasiantuntijat!
En tiedä, miksi sinulla on niin kova hinku sanoa, että puhun täyttä paskaa, koska olen itse todella paljon perehtynyt aiheeseen. Sinä ilmeisesti et, mutta sinua eivät taida faktat kiinnostaa. Kas kun et pääse alle viiteen litraan satasella sillä suoralla kuutosella... varsinainen Jeesus!Kyllä Sinunlaiselta tietäjältä kannattaa mittariruuvattu paska ostaa?
Niin luotettavasti sinä puhut. Paskaa tunteella!
Sen voin kertoa, että olen omistanut mersun vuodesta -68.
Tiedän kyllä, koska "mersu hajoo".
Niin ja se esimerkkiautoni oli E 280 W 124. En puhunut S- mallista. Mutta et ehtinyt kiihtyneessä mielentilassasi sitä ymmärtää?
"että onko vaihteistoni hajoaminen tyyppivika, niin eihän ne voi myöntää sitä, että niitä hajoilee tämän tästä!"
Mietitkö yhtään mitä puhuit? Yrität siis myydä erittäin epäluotettavaa autoasi reilulla ylihinnalla veks, koska se jo polttelee. Pelkäät, koska taas "tulee täystuho"?
Eikä minulla ollut tietenkään mikään kovahinku sanoa, että puhut paskaa, mutta nyt on!
"He sanoivat, että noita laatikoita menee hirveitä määriä, samaa sanovat kaikki Mersuasiantuntijat!"
Huhhuh, mitä puhetta myyjältä! Onnea vain myyntiin!
Tottakait noita menee, mutta millä kilometreillä?
Älä nyt vaan ala väittää, että esim turbodieselien lodjut hajoaa parinsadan kohdalla!
Jos minä olisin Sinä, pitäisin nyt jo turpani kiinni! Jotta ei enempää vahinkoa syntyisi. - tuc
tuli puhetta! kirjoitti:
Kyllä Sinunlaiselta tietäjältä kannattaa mittariruuvattu paska ostaa?
Niin luotettavasti sinä puhut. Paskaa tunteella!
Sen voin kertoa, että olen omistanut mersun vuodesta -68.
Tiedän kyllä, koska "mersu hajoo".
Niin ja se esimerkkiautoni oli E 280 W 124. En puhunut S- mallista. Mutta et ehtinyt kiihtyneessä mielentilassasi sitä ymmärtää?
"että onko vaihteistoni hajoaminen tyyppivika, niin eihän ne voi myöntää sitä, että niitä hajoilee tämän tästä!"
Mietitkö yhtään mitä puhuit? Yrität siis myydä erittäin epäluotettavaa autoasi reilulla ylihinnalla veks, koska se jo polttelee. Pelkäät, koska taas "tulee täystuho"?
Eikä minulla ollut tietenkään mikään kovahinku sanoa, että puhut paskaa, mutta nyt on!
"He sanoivat, että noita laatikoita menee hirveitä määriä, samaa sanovat kaikki Mersuasiantuntijat!"
Huhhuh, mitä puhetta myyjältä! Onnea vain myyntiin!
Tottakait noita menee, mutta millä kilometreillä?
Älä nyt vaan ala väittää, että esim turbodieselien lodjut hajoaa parinsadan kohdalla!
Jos minä olisin Sinä, pitäisin nyt jo turpani kiinni! Jotta ei enempää vahinkoa syntyisi.E 280 07/1993-08/1995
Forbruk per 10 km
-ved 90 km/t
manuelt: 0,79 liter
4-tr. automat: 0,85 liter
5-tr. automat: 0,81 liter
-ved 120 km/t
manuelt: 0,96 liter
4-tr. automat: 1,03 liter
5-tr. automat: 0,99 liter
-ved bykjøring
manuelt: 1,46 liter
4-tr. automat: 1,33 liter
5-tr. automat: 1,38 liter
En minä näitä faktoja keksi, kyllä minä todellakin tiedän E-ja S-sarjan eron.
Lainaan tästä mersuforum.netistä muutaman quoten...
kirjoitin:
"Yksi laakeri oli leikannut kiinni, hajonnut palasiksi ja palaset olivat hajottaneet käytännössä KAIKEN liikkuvan laatikon sisältä."
Veskolan (erittäin tunnettu mies mersuforumilla) vastaus:
"Tämän olisin voinut kertoa sinulle jo etukäteen, olen nähnyt tänä kesänä 4 samanlaista laatikkoa. Kuulemma jokaisessa sama syy, laakeri ja seuraus, täystuho. Joku aika sitten oli puhetta väyrysen vioista ja tästäkin puhuttiin, on se perkele sen mersun tehtaan kanssa. Oikeuteen saisi haastaa kok lafkan."
Kun lähetin Konehuolto Siekkiselle kuvia tuhoutuneesta laatikosta, niin vastaus oli:
"Dejavuuta melkein meikäläiselle pukkaa noista kuvista."
ja nimim. Veskola:
"Tämän topicin laatikon hajoamisella ei tosin ole mitään tekemistä laatikon öljyjen vaihdon kanssa, suunnitteluvika mikä suunnitteluvika, eikä aivan ainoa mitä näissä 90-luvun lopun rakkineissa on. Kuluttaja maksaa laskun ja se siitä."
Minä totesin tuossa yhdessä vaiheessa, että:
"Jos ostamassasi C280:ssa on tuo alkusarjan 722.606-vaihteisto niin melkeinpä suosittelisin esim. 100tkm:n kohdalla neulalaakerin vaihtamista, sillä Siekkisten mukaan (jos oikein kuulin ja muistan) niitä on hajoillut jo alle 170tkm:n kohdalla -> parempi tehdä ajoissa muutaman satkun remppa kuin 3000€:n remontti siten, että auto on ajokunnoton viikkoja!"
nimim. Kardaani:
"Eikö ole niin, että topicin vaihteiston laakeri hajoaa n. 200 tkm kohdilla vaikka siihen vaihtaisi 10 kertaa öljyt. Ei siinä mikään auta kuin vaihdattaa laakeri 150 tkm kohdalla ehjänä, ennenkuin koko vaihteisto hajoaa."
Jarno.v totesi:
"Jos ne sanoisivat veholla että niitähän nyt menee kuin tupakkia, niin sitä pian joku alkaisi kysellä virhevastuun perään tehtaalta rahoja kun selvä tekovika.."
10jykä:
"Kestämisestä ensisijaista tietoo on kolmesta laatikonvaihdosta (yksilöidystä viasta ei tietoo, neulalaakeri Sad ?) koneet 2*300TD, 1*320CDI eli kun tehot on yli 170hp näyttäisi särkymisriski olevan kasvamaan päin.
Taksikäytössä kaupunkiajossa pienempitehoisilla näyttää 500tkm olevan saavutettavissa hyvinkin."
Jarkko S Konehuolto Siekkiseltä:
"Itse olen nähnyt noita 722.6-sarjan laatikoita alkaen -96 vuodelta. Niitä parannettiin tuossa -99 vai -00, mutta vieläkin niissä näyttää olevan samoja neulalaakereita jotka saattavat aiheuttaa tuhon. Pitäisi melkein soitella Stuttgartiin ja kysyä että mitä on insseillä mielessä"
10jykä:
"Iski mielenkiinto Shocked tutkia näiden alkupään 722.6 laatikoiden särkymisiä n. 200tkm. kohdalla myös muiden valtakuntien MB-foorumeilta.
Eli;
Yhteinen seikka nopeahkoon tuhoon näyttäisi olevan juuri aiemminkin mainitsemani teho (teho=momentti*kulmanopeus).
Mitä tehokkaanpi kone sitä suurempi riski, V6-12 koneiset mainittiin usein tuhon yhteydessä. "
... mielenkiintoista luettavaa, mutta tuskin se sinun mielipiteeseesi vaikuttaa, sinähän olet aina oikeassa. - tuc
tuli puhetta! kirjoitti:
Kyllä Sinunlaiselta tietäjältä kannattaa mittariruuvattu paska ostaa?
Niin luotettavasti sinä puhut. Paskaa tunteella!
Sen voin kertoa, että olen omistanut mersun vuodesta -68.
Tiedän kyllä, koska "mersu hajoo".
Niin ja se esimerkkiautoni oli E 280 W 124. En puhunut S- mallista. Mutta et ehtinyt kiihtyneessä mielentilassasi sitä ymmärtää?
"että onko vaihteistoni hajoaminen tyyppivika, niin eihän ne voi myöntää sitä, että niitä hajoilee tämän tästä!"
Mietitkö yhtään mitä puhuit? Yrität siis myydä erittäin epäluotettavaa autoasi reilulla ylihinnalla veks, koska se jo polttelee. Pelkäät, koska taas "tulee täystuho"?
Eikä minulla ollut tietenkään mikään kovahinku sanoa, että puhut paskaa, mutta nyt on!
"He sanoivat, että noita laatikoita menee hirveitä määriä, samaa sanovat kaikki Mersuasiantuntijat!"
Huhhuh, mitä puhetta myyjältä! Onnea vain myyntiin!
Tottakait noita menee, mutta millä kilometreillä?
Älä nyt vaan ala väittää, että esim turbodieselien lodjut hajoaa parinsadan kohdalla!
Jos minä olisin Sinä, pitäisin nyt jo turpani kiinni! Jotta ei enempää vahinkoa syntyisi.Ai niin, jos sinulla on kerran 38 vuotta ollut Mersu, niin luulisi että siihen mennessä olisit oppinut, että S124 = farkku eikä S-sarja. W = sedan, C = Coupe ja R = Roadster.
Siinä meille viimeisen päälle Mersuasiantuntija! - herkkähipiäinen
tuc kirjoitti:
Ai niin, jos sinulla on kerran 38 vuotta ollut Mersu, niin luulisi että siihen mennessä olisit oppinut, että S124 = farkku eikä S-sarja. W = sedan, C = Coupe ja R = Roadster.
Siinä meille viimeisen päälle Mersuasiantuntija!mersunmyyjä!
Tietää kaiken ja on myymässä hajoavaa pommia jossa ei edes ilmastointilaite toimi. Kaasua lisäämällä huomataan ainoastaan se, että järjestelmä vuotaa kuin seula? Kuinka ostaja voi vakuuttua siitä, että järjestelmästä on vain "kaasu karannut"? Miksi se on karannut? Jätetty huoltamatta? Kompura paskana?
Auto pilattu jollain tarvikealustasarjalla jne.
4 aiempaa omistajaa. Jokainen ajanut vain "muutaman kilometrin"?
`Historia helposti selvitettävissä, vain neljälle pitää Saksaan soittaa?
Hei haloo!!! Mitä hyvää sun pelissä on.
Eikö Veho suostunut "kevyeen korjaukseen"?
Sinä siis tiedät, mitkä on nk. turhia osia korjaustyössä, ja mitkä osat menevät "vain pesemällä heittämällä takaisin"?
Minkälainen takuu sillä korjaustyöllä on? (En yhtään halua Siekkistä moittia, koska korjaus on mitä ilmeisemmin suoritettu Sinun antamillasi ammattiohjeilla = siitä mistä aita on matalin?")
Vai miten se meni?
En ole väittänyt itseäni "viimeisen päälle mersuasiantuntijaksi", mutta eihän noihin Sinun maitsemiisi asioihin mitään asiantuntijaa tarvita, kun pystyy päättelemään asian todellisen laidan.
Älä pidä muita tyhminä, se kostautuu. - tuc
herkkähipiäinen kirjoitti:
mersunmyyjä!
Tietää kaiken ja on myymässä hajoavaa pommia jossa ei edes ilmastointilaite toimi. Kaasua lisäämällä huomataan ainoastaan se, että järjestelmä vuotaa kuin seula? Kuinka ostaja voi vakuuttua siitä, että järjestelmästä on vain "kaasu karannut"? Miksi se on karannut? Jätetty huoltamatta? Kompura paskana?
Auto pilattu jollain tarvikealustasarjalla jne.
4 aiempaa omistajaa. Jokainen ajanut vain "muutaman kilometrin"?
`Historia helposti selvitettävissä, vain neljälle pitää Saksaan soittaa?
Hei haloo!!! Mitä hyvää sun pelissä on.
Eikö Veho suostunut "kevyeen korjaukseen"?
Sinä siis tiedät, mitkä on nk. turhia osia korjaustyössä, ja mitkä osat menevät "vain pesemällä heittämällä takaisin"?
Minkälainen takuu sillä korjaustyöllä on? (En yhtään halua Siekkistä moittia, koska korjaus on mitä ilmeisemmin suoritettu Sinun antamillasi ammattiohjeilla = siitä mistä aita on matalin?")
Vai miten se meni?
En ole väittänyt itseäni "viimeisen päälle mersuasiantuntijaksi", mutta eihän noihin Sinun maitsemiisi asioihin mitään asiantuntijaa tarvita, kun pystyy päättelemään asian todellisen laidan.
Älä pidä muita tyhminä, se kostautuu.- Ilmastointilaite täytyy yleensä muutaman vuoden välein huoltaa joka tapauksessa. Vaikka se kompura olisikin paskana, niin ei se hirveitä maksa. Nesteet ovat tallella, eikä mielestäni vuoda yhtään.
- Autossa ei ole mitään teinin asentamaa tarvikealustaa vaan Mersun alkuperäinen sporttialusta, minkä huomaa jo siitä, että se on asennettu jo uutena (tehtaan varustekoodi yms). Aika vaikea tajuta varmaan.
- Historiaa voi selvittää esim. penkkien kuluneisuudesta, jarrulevyjen paksuudesta ja moottorin ja auton yleisestä kunnosta. Jos tämä olisi 1. omistajalta niin hinta olisi tietenkin huomattavasti kovempi. Nykyisellään tuo lähtisi käteisellä alle 18 tonnilla, vastaavia on myyty 23 tuhannella, joten hinnassa on huomioitu se, että omistajia on useita. Samalla hinnalla saa yleensä 100-200tkm enemmän ajettuja vastaavanlaisia autoja, joten vaikka mittaria olisi kelattu joskus, niin auton hinta olisi silti kohdallaan.
- Vaihteisto on huollettu viimeisen päälle kustannuksista säästelemättä. Ei kai nyt parinkymmenen tonnin autossa ruveta vaihteiston korjauksessa säästelemään, sehän vain johtaisi ojasta allikkoon. Konehuolto Siekkisellä on niin vahva maine Mersumiesten parissa, että he eivät rupea puolivillaisesti tekemään! 3500 euron loppusumma kertoo jotain siitä, että jotain on oikeastikin tehty!
- Minulla ei olisi muuten mitään syytä myydä tuota autoa, mutta koska yritän tehdä niillä bisnestä, niin ei voi samaa autoa pitää kauaa. Ko. auto on paras koskaan ajamani, mutta koska rahani ovat siinä kiinni, minun on pakko myydä se reippaalla tappiolla että voin hakea seuraavan, josta saattaisi muutaman satasen jopa tienata!
Ai niin, jotain auton kunnosta kertoo se, että yksikään varoitusvalo tai vikavalo ole syttynyt minun omistusaikanani. Jos sinun mielestäsi sellainen auto on hajoava pommi, niin se on sinun ongelmasi.
Aika sujuvasti vaihdoit muuten puheenaihetta, vieläkö sanot, ettei ne Mersun vaihteistot hajoa? - ystävän
tuc kirjoitti:
- Ilmastointilaite täytyy yleensä muutaman vuoden välein huoltaa joka tapauksessa. Vaikka se kompura olisikin paskana, niin ei se hirveitä maksa. Nesteet ovat tallella, eikä mielestäni vuoda yhtään.
- Autossa ei ole mitään teinin asentamaa tarvikealustaa vaan Mersun alkuperäinen sporttialusta, minkä huomaa jo siitä, että se on asennettu jo uutena (tehtaan varustekoodi yms). Aika vaikea tajuta varmaan.
- Historiaa voi selvittää esim. penkkien kuluneisuudesta, jarrulevyjen paksuudesta ja moottorin ja auton yleisestä kunnosta. Jos tämä olisi 1. omistajalta niin hinta olisi tietenkin huomattavasti kovempi. Nykyisellään tuo lähtisi käteisellä alle 18 tonnilla, vastaavia on myyty 23 tuhannella, joten hinnassa on huomioitu se, että omistajia on useita. Samalla hinnalla saa yleensä 100-200tkm enemmän ajettuja vastaavanlaisia autoja, joten vaikka mittaria olisi kelattu joskus, niin auton hinta olisi silti kohdallaan.
- Vaihteisto on huollettu viimeisen päälle kustannuksista säästelemättä. Ei kai nyt parinkymmenen tonnin autossa ruveta vaihteiston korjauksessa säästelemään, sehän vain johtaisi ojasta allikkoon. Konehuolto Siekkisellä on niin vahva maine Mersumiesten parissa, että he eivät rupea puolivillaisesti tekemään! 3500 euron loppusumma kertoo jotain siitä, että jotain on oikeastikin tehty!
- Minulla ei olisi muuten mitään syytä myydä tuota autoa, mutta koska yritän tehdä niillä bisnestä, niin ei voi samaa autoa pitää kauaa. Ko. auto on paras koskaan ajamani, mutta koska rahani ovat siinä kiinni, minun on pakko myydä se reippaalla tappiolla että voin hakea seuraavan, josta saattaisi muutaman satasen jopa tienata!
Ai niin, jotain auton kunnosta kertoo se, että yksikään varoitusvalo tai vikavalo ole syttynyt minun omistusaikanani. Jos sinun mielestäsi sellainen auto on hajoava pommi, niin se on sinun ongelmasi.
Aika sujuvasti vaihdoit muuten puheenaihetta, vieläkö sanot, ettei ne Mersun vaihteistot hajoa?neuvon:
Älä runoile, myy vähemmän, tulee pienempi tappio!
Mutta vain muutama kommentti:
- selvitäppä, mitä kompura maksaa? Vai asennetaako yleismallin tarvike?
- oliko siinä lodjussa takuu? Mikäli lodju olisi korjattu "kustannuksia säästämättä", olisi siihen tilattu uusi varaosalaatikko!
- mitä maksaisi kokonaan uusi varaosalaatikko täysillä tehtaan takuilla esim. Saksasta?
- jarrulevyjä voi vaihtaa 50 tkm välein?
- et kai sentään niin tumpelo ole, että yrittäisit myydä auton "kojetaulu jouluvaloja täynnä"
-myönnät siis itsekkin, että "mittaria on kelattu", paljonko?
- kaikki hajoaa, kysymys kuuluu vain paljonko ajettuna? - tuc
ystävän kirjoitti:
neuvon:
Älä runoile, myy vähemmän, tulee pienempi tappio!
Mutta vain muutama kommentti:
- selvitäppä, mitä kompura maksaa? Vai asennetaako yleismallin tarvike?
- oliko siinä lodjussa takuu? Mikäli lodju olisi korjattu "kustannuksia säästämättä", olisi siihen tilattu uusi varaosalaatikko!
- mitä maksaisi kokonaan uusi varaosalaatikko täysillä tehtaan takuilla esim. Saksasta?
- jarrulevyjä voi vaihtaa 50 tkm välein?
- et kai sentään niin tumpelo ole, että yrittäisit myydä auton "kojetaulu jouluvaloja täynnä"
-myönnät siis itsekkin, että "mittaria on kelattu", paljonko?
- kaikki hajoaa, kysymys kuuluu vain paljonko ajettuna?- Kompuran vaihto töineen maksaa muutaman satasen, tosin voi päästä halvemmallakin koska en tiedä tarkkaan mitä ilmastoinnissa pitää huoltaa. Kompressorit eivät ole mitään uniikkitavaraa, samaa mallia käytetään erittäin monessa mallissa. Jos auto ei mene kaupaksi vähään aikaan, niin ehdin itse huollattaa ilmastoinnin.
- Vaihteistossa on takuuta sen verran, että Siekkisten kanssa pystyy neuvottelemaan asiasta, ja mahdollisen vian sattuessa korjaushinta on murto-osa Vehon hinnoista. Veho ei anna kuin parin kuukauden takuun korjauksilleen.
- Kustannuksia säästämättä korjattu, sillä tarkoitan sitä, että kaikki on tehty niin, kuin alan ammattilaiset ovat suositelleet. Uusi varaosalaatikko olisi kuitenkin ollut heikommalla neulalaakerilla, joten tässä tilanteessa oli sekä edullisempaa että järkevämpää antaa ammattimiesten korjata nykyinen vaihteisto. Vanhaa osaa tosin siihen jäi vain koppa, venttiilikoneisto ja turpiini.
- Kilometrien rullaamisesta minulla ei ole tietoa. Mikäli mahdollisesti kilometrejä on rullailtu, niin auton kunnosta sitä ei pysty vahvistamaan, sillä auto on sen näköinen kuin yleensäkin 200tkm ajetut Mersut, eli varsin siisti.
- En myisi kojetaulun valoshowlla varustettua Mersua kenellekään, mutta tosiaan jotain kertoo se, että kaikki ei ole hajoamassa koska auto on toiminut erinomaisesti koko omistusaikani ajan.
- Kaikki hajoaa, mutta tämä M-B tulee näkemään vielä paljon kilometrejä. Myyntihinnan edullisuus kompensoi sitä, että vaikka pientä remppaa lähivuosina tulisikin, niin kilometrit tulevat joka tapauksessa edullisemmaksi kuin monella muulla autolla. Moottori ja voimansiirto ovat kalleimmat auton osat, ja ne ovat erinomaisessa kunnossa.
- Jos sinä et henk. koht. pidä saksantuonneista, niin aja ihan rauhassa sillä suomiautolla, jonka varustelistalla on pelkkä lohkolämppäri. Suomiautoina tämmöisiä on käytännössä mahdoton saada, senhän kertoo jo sekin, että auto olisi Suomessa maksanut uutena melkein puoli miljoonaa markkaa näillä varusteilla. - vielä tämän
tuc kirjoitti:
- Kompuran vaihto töineen maksaa muutaman satasen, tosin voi päästä halvemmallakin koska en tiedä tarkkaan mitä ilmastoinnissa pitää huoltaa. Kompressorit eivät ole mitään uniikkitavaraa, samaa mallia käytetään erittäin monessa mallissa. Jos auto ei mene kaupaksi vähään aikaan, niin ehdin itse huollattaa ilmastoinnin.
- Vaihteistossa on takuuta sen verran, että Siekkisten kanssa pystyy neuvottelemaan asiasta, ja mahdollisen vian sattuessa korjaushinta on murto-osa Vehon hinnoista. Veho ei anna kuin parin kuukauden takuun korjauksilleen.
- Kustannuksia säästämättä korjattu, sillä tarkoitan sitä, että kaikki on tehty niin, kuin alan ammattilaiset ovat suositelleet. Uusi varaosalaatikko olisi kuitenkin ollut heikommalla neulalaakerilla, joten tässä tilanteessa oli sekä edullisempaa että järkevämpää antaa ammattimiesten korjata nykyinen vaihteisto. Vanhaa osaa tosin siihen jäi vain koppa, venttiilikoneisto ja turpiini.
- Kilometrien rullaamisesta minulla ei ole tietoa. Mikäli mahdollisesti kilometrejä on rullailtu, niin auton kunnosta sitä ei pysty vahvistamaan, sillä auto on sen näköinen kuin yleensäkin 200tkm ajetut Mersut, eli varsin siisti.
- En myisi kojetaulun valoshowlla varustettua Mersua kenellekään, mutta tosiaan jotain kertoo se, että kaikki ei ole hajoamassa koska auto on toiminut erinomaisesti koko omistusaikani ajan.
- Kaikki hajoaa, mutta tämä M-B tulee näkemään vielä paljon kilometrejä. Myyntihinnan edullisuus kompensoi sitä, että vaikka pientä remppaa lähivuosina tulisikin, niin kilometrit tulevat joka tapauksessa edullisemmaksi kuin monella muulla autolla. Moottori ja voimansiirto ovat kalleimmat auton osat, ja ne ovat erinomaisessa kunnossa.
- Jos sinä et henk. koht. pidä saksantuonneista, niin aja ihan rauhassa sillä suomiautolla, jonka varustelistalla on pelkkä lohkolämppäri. Suomiautoina tämmöisiä on käytännössä mahdoton saada, senhän kertoo jo sekin, että auto olisi Suomessa maksanut uutena melkein puoli miljoonaa markkaa näillä varusteilla.kerran ja jätän sitten tämän Sinun asiasi.
Siitä kompurasta sen verran, että kompura maksaa n. 1000 €, mahdollisesti lauhdutin n. 500 €, työt (ei Vehossa) 200 - 300 € kaasut, sisältäen järjestelmän "kuivauksen" n 100 €. Sitten on tietysti vielä muitakin vaihtoehtoja!
Halvimmillaan voit päästä pelkällä järjestelmän kuivauksella ja uusilla kaasuilla, ellei ole vuotoja? Tiedät varmaan asiantuntijana, että mikäli vain kaasua lisätään, se on sama kuin kusisi housuun, hetken lämmitys ja sitten onkin jo paskat housussa, koska kompuran öljy laimentuu, mikäli pelkästään kaasua lisätään.
Ellet ymmärrä, voit kysellä alan ammattiliikkeistä, Turussakin on useita.
Voit siis huoletta huollattaa jo nyt sen ilmastoinnin, ennen kevät ruuhkia. Saisit sitten siihenkin antaa "korjaamotakuun".
Kaikella korjaamotyöllä, mikäli se on suoritettu korjaamon ohjeiden mukaisesti, on 6 kk:n takuu, monasti pidempikin. Esität varmaan kuitttien tueksi myös itse allekirjoittamasi Siekkisen työmääräyksen annetusta tehtävästä? Siitä käy selville se, mitä olet tilannut?
Vanhat osat jäivät luonnollisesti Siekkisen roskikseen? Vai?
Uusi varaosalaatikko olisi luonnollisesti ollut jo "vahvistettua" mallia. Ei saku tyhmä ole?
Veho antaa lainmukaisen kuluttajasuojan ja takuun joka on pidempi kuin 2 kk:tta.
Olet kovin epävarma kilometreistä. Eikö todella ole huoltokirjaa asianmukaisilla leimoilla ja päiväyksillä sekä tehdyt työt "kruksattuina"?
Koska autosi ei ole vielä täyttä 10 v vanha, luulisi historian tueksi olevan edes asianmukainen huoltokirja. En ainakaan huomannut, että olisit siitä maininnut? Jos sellainen on, niin hyvä.
Auto josta pyydetään lähes 20 th€ onkin syytä toimia moiteettomasti, varsinkin, kun kyse on laatumerkistä ja olet sitä kovasti kehunnut.
Kieltämättä olen kanssasi samaa mieltä siitä, että tuollaisen auton noinkin vähän ajettuna tulee palvella uutta omistajaa moitteettomasti vielä vuosia. Ilmeisesti Sinulla on kopio Saksan rek otteesta, josta käy selville autosi aiemmat omistajat syntymäaikoja myöten? Ovathan kaikki aiemmat omistajat henkilöitä, vai onko firmoja mukana? Mites varapyörä? Onko samaa sarjaa kuin allakin? Onko jo alla käynyt?
No kuten jo sanoin tuolla aiemmin, annan Sinulle viimeisen sanan. En enää kommentoi. Saithan jo nyt ansiotonta mainosta roppakaupalla.
Mutta kuten huomaat, tässä myyntihommassakin tulee pitää jalat maassa.
Niin ja itsellä alla E 320 saksan tuonti, myös farkku ja voin sanoa, että varustelistaa jos verrataan, niin kyllä tolla tenavatähdellä hopialle jäät. Samoin Saksan käynneissä!
Hyvää myynti Onnea!
PS Minulla ei ole Vehon kanssa mitään tekemistä.
Ne kerrat kun olen Raision Vehossa asioinut tuontiautojenikin (huomaa monikko) kanssa, on palvelu ollut hyvää ja ystävällistä, jopa reilua. - tuc
vielä tämän kirjoitti:
kerran ja jätän sitten tämän Sinun asiasi.
Siitä kompurasta sen verran, että kompura maksaa n. 1000 €, mahdollisesti lauhdutin n. 500 €, työt (ei Vehossa) 200 - 300 € kaasut, sisältäen järjestelmän "kuivauksen" n 100 €. Sitten on tietysti vielä muitakin vaihtoehtoja!
Halvimmillaan voit päästä pelkällä järjestelmän kuivauksella ja uusilla kaasuilla, ellei ole vuotoja? Tiedät varmaan asiantuntijana, että mikäli vain kaasua lisätään, se on sama kuin kusisi housuun, hetken lämmitys ja sitten onkin jo paskat housussa, koska kompuran öljy laimentuu, mikäli pelkästään kaasua lisätään.
Ellet ymmärrä, voit kysellä alan ammattiliikkeistä, Turussakin on useita.
Voit siis huoletta huollattaa jo nyt sen ilmastoinnin, ennen kevät ruuhkia. Saisit sitten siihenkin antaa "korjaamotakuun".
Kaikella korjaamotyöllä, mikäli se on suoritettu korjaamon ohjeiden mukaisesti, on 6 kk:n takuu, monasti pidempikin. Esität varmaan kuitttien tueksi myös itse allekirjoittamasi Siekkisen työmääräyksen annetusta tehtävästä? Siitä käy selville se, mitä olet tilannut?
Vanhat osat jäivät luonnollisesti Siekkisen roskikseen? Vai?
Uusi varaosalaatikko olisi luonnollisesti ollut jo "vahvistettua" mallia. Ei saku tyhmä ole?
Veho antaa lainmukaisen kuluttajasuojan ja takuun joka on pidempi kuin 2 kk:tta.
Olet kovin epävarma kilometreistä. Eikö todella ole huoltokirjaa asianmukaisilla leimoilla ja päiväyksillä sekä tehdyt työt "kruksattuina"?
Koska autosi ei ole vielä täyttä 10 v vanha, luulisi historian tueksi olevan edes asianmukainen huoltokirja. En ainakaan huomannut, että olisit siitä maininnut? Jos sellainen on, niin hyvä.
Auto josta pyydetään lähes 20 th€ onkin syytä toimia moiteettomasti, varsinkin, kun kyse on laatumerkistä ja olet sitä kovasti kehunnut.
Kieltämättä olen kanssasi samaa mieltä siitä, että tuollaisen auton noinkin vähän ajettuna tulee palvella uutta omistajaa moitteettomasti vielä vuosia. Ilmeisesti Sinulla on kopio Saksan rek otteesta, josta käy selville autosi aiemmat omistajat syntymäaikoja myöten? Ovathan kaikki aiemmat omistajat henkilöitä, vai onko firmoja mukana? Mites varapyörä? Onko samaa sarjaa kuin allakin? Onko jo alla käynyt?
No kuten jo sanoin tuolla aiemmin, annan Sinulle viimeisen sanan. En enää kommentoi. Saithan jo nyt ansiotonta mainosta roppakaupalla.
Mutta kuten huomaat, tässä myyntihommassakin tulee pitää jalat maassa.
Niin ja itsellä alla E 320 saksan tuonti, myös farkku ja voin sanoa, että varustelistaa jos verrataan, niin kyllä tolla tenavatähdellä hopialle jäät. Samoin Saksan käynneissä!
Hyvää myynti Onnea!
PS Minulla ei ole Vehon kanssa mitään tekemistä.
Ne kerrat kun olen Raision Vehossa asioinut tuontiautojenikin (huomaa monikko) kanssa, on palvelu ollut hyvää ja ystävällistä, jopa reilua.Lauhdutin, nesteet, kuivain ja työt maksavat C-sarjaan yhteensä noin 500-600 euroa, teetätin vastaavan remontin edelliselle saksantuonnille, 1995 C 220 Elegancelle. Tosiaan pelkkä nesteiden lisääminen on lyhytnäköistä, huollot tehdään minun mentaliteetillani siten, että kestää korjattu yhtä kauan kuin uusi (mikäli mahdollista).
Raisiossa on erinomainen ja hinnaltaan kilpailukykyinen ilmastointihuoltoliike, nimeä en muista. Lähellä Raision tehtaita.
Minä annan kuittien tueksi myös Siekkisten puhelinnumeron, josta vaihteiston korjauksen voi tarkistaa ja huoltotodistuksen.
Veholla ei osattu sanoa juuta eikä jaata varaosalaatikon vahvistetusta laakerista, kysyin huoltopäälliköltä asiaa.
Minulla on huoltokirja, mutta vuoden 2003 jälkeen siinä ei ole merkintöjä, tällöin kilometrejä oli noin 130-140tkm. Polttoaineen suodatinta (sitä noin 100€ maksavaa) vaihdettaessa näki, että edellinen vaihto oli tehty 2004 lopulla, koska suodatin oli leimattu 2004 alkupuolella. Autoa on siis huollettu itse viimeiset pari vuotta. Vanha suodatin on tallella, joten asian voi itse tarkistaa.
Auton aiemmat omistajat ovat olleet vanhahkoja henkilöitä, ei firmoja tms... helvetin rumat viikset yhdellä Güntterillä oli kyllä. Varapyörä on alkuperäinen ja käyttämätön, tosin muut vanteet joku aiemmista omistajista on mennyt myymään, mikä on sääli. Onneksi oli tajunnut ostaa tilalle uudenkarheat RH:n vanteet :/
Itse olen Raision Veholta saanut myös erittäin ystävällistä, mutta melko kallista ja tosiaan tuon vaihteiston kanssa meni heidän arvionsa vähän metsään. Jokainen tekee virheitä, mutta tosiaan automaattivaihteisto kannattaa huollattaa automaattivaihteistoihin erikoistuneessa firmassa.
Täytyy vielä kiittää sinua, että olet jaksanut kantaa vastuuta ja neuvonut kommenteillasi, vaikka päänaukomista on ollut suuntaan ja toiseen. - esille!
tuc kirjoitti:
- Kompuran vaihto töineen maksaa muutaman satasen, tosin voi päästä halvemmallakin koska en tiedä tarkkaan mitä ilmastoinnissa pitää huoltaa. Kompressorit eivät ole mitään uniikkitavaraa, samaa mallia käytetään erittäin monessa mallissa. Jos auto ei mene kaupaksi vähään aikaan, niin ehdin itse huollattaa ilmastoinnin.
- Vaihteistossa on takuuta sen verran, että Siekkisten kanssa pystyy neuvottelemaan asiasta, ja mahdollisen vian sattuessa korjaushinta on murto-osa Vehon hinnoista. Veho ei anna kuin parin kuukauden takuun korjauksilleen.
- Kustannuksia säästämättä korjattu, sillä tarkoitan sitä, että kaikki on tehty niin, kuin alan ammattilaiset ovat suositelleet. Uusi varaosalaatikko olisi kuitenkin ollut heikommalla neulalaakerilla, joten tässä tilanteessa oli sekä edullisempaa että järkevämpää antaa ammattimiesten korjata nykyinen vaihteisto. Vanhaa osaa tosin siihen jäi vain koppa, venttiilikoneisto ja turpiini.
- Kilometrien rullaamisesta minulla ei ole tietoa. Mikäli mahdollisesti kilometrejä on rullailtu, niin auton kunnosta sitä ei pysty vahvistamaan, sillä auto on sen näköinen kuin yleensäkin 200tkm ajetut Mersut, eli varsin siisti.
- En myisi kojetaulun valoshowlla varustettua Mersua kenellekään, mutta tosiaan jotain kertoo se, että kaikki ei ole hajoamassa koska auto on toiminut erinomaisesti koko omistusaikani ajan.
- Kaikki hajoaa, mutta tämä M-B tulee näkemään vielä paljon kilometrejä. Myyntihinnan edullisuus kompensoi sitä, että vaikka pientä remppaa lähivuosina tulisikin, niin kilometrit tulevat joka tapauksessa edullisemmaksi kuin monella muulla autolla. Moottori ja voimansiirto ovat kalleimmat auton osat, ja ne ovat erinomaisessa kunnossa.
- Jos sinä et henk. koht. pidä saksantuonneista, niin aja ihan rauhassa sillä suomiautolla, jonka varustelistalla on pelkkä lohkolämppäri. Suomiautoina tämmöisiä on käytännössä mahdoton saada, senhän kertoo jo sekin, että auto olisi Suomessa maksanut uutena melkein puoli miljoonaa markkaa näillä varusteilla."- Kustannuksia säästämättä korjattu, sillä tarkoitan sitä, että kaikki on tehty niin, kuin alan ammattilaiset ovat suositelleet. Uusi varaosalaatikko olisi kuitenkin ollut heikommalla neulalaakerilla, joten tässä tilanteessa oli sekä edullisempaa että järkevämpää antaa ammattimiesten korjata nykyinen vaihteisto. Vanhaa osaa tosin siihen jäi vain koppa, venttiilikoneisto ja turpiini."
Varaosalaatikko maksaa Vehossa n. 5500 € - 10%.
Lisäksi vanha laatikko käy vaihdossa josta hyvitetään 500 - 1500 € "kunnosta riippuen.
Nimimerkki "tuc" laatikosta olisi mitä ilmeisemmin saanut sen 1500 € koska oli vielä korjauskelpoinen.
Säästöä olisi syntynyt myös 700 km korjaamoajosta per sivu = 1400 km.
Lisäksi normaali täystakuu laatikolle ja vaihtotyölle joiden "loppuarvo myytäessä" näin sivullisen silmin on aivan toinen kuin sinänsä varmaan ammattitaitoisen "villin korjaamon".
Nimimerkki: "missä säästö"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1537800- 614360
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1403993Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233902Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.423300Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383208Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko253205- 482923
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?422721- 492484