Kasvattajat/ Muut "pennuttajat"

Maya81

Mua ahdistaa kamalasti kun nykyään niin monesti kuulee koirien(muidenkin eläimien) huonosta kohtelusta, laiminlyönneistä jopa väkivallasta koiria kohtaan jne, niin millä te varmistatte ja miten että koira TODELLA pääsee hyvään ja rakastavaan kotiin?? Ja mitä jos kuulette pennun olevan retuperällä,voitteko vielä asialle jotain tehdä?
Mun mielestä jokaisella eläimellä on oikeus tulla hyvin kohdelluksi ja saada hyvä ja rakastava koti.
Tässä just kattelin omia mussukoita ja tuli niin hyvä mieli kun ne tyytyväisinä köllivät pehmeillä sohvilla vilttien seassa ja voin suoda niille rakastavan kodin.
Mutta kaikilla ei ole näin..

2

474

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 100% ei voi vaikka olisi kuinka tarkka,useimmat kasvattajat ostavat kasvattinsa takaisin jos niitä esim kohdellaan huonosti tai niistä luovutaan muusta syystä.
      Mutta kaikkihan ei aina kasvattajan korviin edes kulkeudu.
      Ihmisen luonne on kiero ja kyllä aina joskus pentu menee väärään kotiin,sillä toiset ostajat ovat hyvin taitavia puhumaan ja kaikki näyttää ja kuulostaa hienolta ja harkitulta.
      Se on ikävää,mutta jos sen takia ei uskalla kasvattaa enää,niin eihän meillä olisi 15 vuoden päästä enää ainoatakaan koiraa =)

• ainakin minulla. Rodussamme kyllä helpoittaa sikäli se. että kyselyt tulevat pääsääntöisesti yhdistyksemme pentuvälittäjän kautta. Eli ennenkuin meillä puhelin soi, on soittaja jo kertaalleen valkattu. muut koirat ovat myös hyvä mittari. Koiran kiinnostusta ja ystävällisyyttä kun ei osteta. Tintti on yleensä tarkka likka samoin ehkä tarkempi vielä on Sissi.
      Itse olen aika tiukka. Peloitan ensin ostajan pakoittamalla hänet kuuntelemaan perinnöllisistä sairauksista rodussa ja myös sen miksi tämä pentue on tehty. Käsken hänen miettiä asiaa tarkoin, ennenkuin ottaa uudelleen yhteyden minuun. Seuraavalla kerralla kerron mitä hankaluuksia koiran ottaminen yleensä aiheuttaa, sekä paljon muuta. Kun tällainen ihminen sitten seuraavaksi tulee meille katsomaan pentuja, on hänellä yleensä jo aivan erilainen asenne koiranpidon suhteen. Meillä vasta kerrotaan rodusta enemmän, käydään lävitse rotumääritelmä jne. Vieläkin käsken mennä kotiin ja harkita. Ehdotan usein ostaja ehdokasta tutustumaan muihinkin kasvattajiin ja heidän tarjontaansa.
      Jos heillä on ollut koira aiemmin jostain toisesta rodusta kysyn keneltä kasvattajalta, ja otan yhteyttä ko. kasvattajaan.
      Enempää ei juuri voi tehdä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3839
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2974
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      9
      1882
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1608
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1089
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      934
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      864
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      774
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      741
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      23
      731
    Aihe