Pesukone Siemens vs Cylinda

MaaritKoo

Viimeinen kierros menossa pesukoneen valinnassa. Täältä luin ja vinkkejä sain, siksi kävin katsomassa Cylinda-pesukonetta. Asialliselta vaikutti, mutta hinta.....!?!

Minkähintainen lienee muualla Cylinda VM1600 (joutsenmerkki) - 790 euroo markantalosta (siis 1600 kierrosta).
Siemens Outdoor wxl1458 olis 515 euroo (1400 kierrosta). Tuntuu huima ero, että mites muualla toi Cylinda? Tai kokemusta näistä kahdesta?

Cylinda terästä, Siemens varmaankin myös, koska Boschin myyjä sanoi, on täysin samaa terästä, vain saksalainen ja Cylinda ruotsalainen laatu.

18

41402

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Konemies2

      Siemensin allas on muoviseosta, Cylindan täyttä terästä, siinä ero, Cylindassa myöskin Pex-vesiletku, jossa ikuinen vesiturva, muutenkin Cylindan rakenne on ylivoimainen, sama rakenne, kuin ammattikoneissa.

      • MaaritKoo

        Oletko ihan varma? Että tuon mallin Siemens on muovia myös? Kysyin myyjältä, mitä eroa on aiempiin.. sanoi enemmän muovia. Mutta nyt osaan kysyä, kun olen täältä oppinut, kuinka sisustan allas.. tarkoittaako se jotain rummun alla olevaa vai mikä käytännössä se allas on?

        Mut eilen kun näin ton Cylindan, ihan asialliselta vaikutti, hinta vaan, huh huh... ois varmaan 1400 kierrostakin riittänyt, mut ei ilmeisesti siihen ole saatavilla kuin 5 h ajastin. Oli ajatus, jos alkais pestä pyykin valmiiks ennenkuin herään, ripustais kuivumaan ja lähtis duunaamaan... kuivuis päivän aikana.

        Ja, miksi oikeastaan muovia nykyään enemmän laitetaan? Halutaanko laitetta keventää vai pidentää kestävyyttä vai miksi sitten.... vai ideana, ihmiset ostaisivat useammin pesukonetta?

        Hmmmmm.....


    • Osku

      Helsingin Energian kodinkoneoppaan mukaan (päivitetty 1.11.2005),
      ja hinnat ohjeellisia OHV hintoja.
      Mainitsemasi Cylinda on valmistettu Ruotsissa,
      mutta edulliset pienikierroksiset Cylindan pesukoneet on valmistettu Italiassa.

      Sitten taas Siemens WXL 1458 SN 1400-600 r/min. on oppaan mukaan valmistettu Puolassa.
      Keskihintaiset, Puolassa ja Espanjassa, mutta yli 1600 r/min. ja melkein kaikki ( yksi alle ) yli 1000 € maksavat pesukoneet on valmistettu Saksassa.
      Tässä tämä luettelo toivottavasti on ajan tasalla.

      http://www.helsinginenergia.fi/sahko/kodinkoneoppaat/edesta.pdf

      Ps. Cylindassa rumpu on terästä, Siemensistä minulla ei ole tietoa!

      • MaaritKoo

        OHo, kiitos... olipas mielenkiintoista nähä mis noi on valmistettu. Yllätyinpä, että Puolassa tuo malli valmistettu mitä Siemensis olin harkinnu. Toista Siemensiä katselin, se ois sit saksalainen, hyvä tietää.

        Onko se huono asia jos on muovinen? Liikkeestä riippuen myyjä vastasi: Ei mitään eroa. Toisessa, sen parempi mitä teräksinen ku viittasi Miele on paras (siel ei ollu Cylindaa). AI, niin vielä yhdes liikkees myyjä sanoi, muovinen on parempi, eristää paremmin lämpöä. Kysyin mitä käytännössä tarkoitti... huono myyjä, kun ei osannut enempää kertoo. Yritti vaan saada myytyä, ei se käy. Pitää saada vastauksia ;) Onhan se iso sijoitus sentään vuosiks eteenpäin.

        Kylläpä tuntuu vaikea valita :) mut varmaan valmistusmaa kertoo myös laadusta. Saksa ja Ruotsi luottaisin osaisivat tehdä parempaa kuin halpismaassa.. halpoja osiakin kenties...?


    • Kodinkonemyyjä

      Ensiksikin ei halpismaissa laiteta osia jotka ovat "jotain halpoja" argh. Luuletteko ettei kodinkonevalmistajilla ole mitään vamistuskriteerejä? Siemens on ihan ehdottomasti laadukkaampi merkki. Saksalainen valmistuttaja takaa aina laadun vaikka kone olisikin koottu muualla. Kaikki koneet kootaan nykyään ihan missä vain, laatu ei siitä kärsi. Koneet käy läpi kaikki testit ennen kuin tulevat myyntiin.
      Cylindasta tuli jokin aika sitten todella huolestuttava määrä rekliksiä, nyt tosin vähemmän, mutta itse en miettisi heteäkään...valintani olisi ihan salena Siemens.

    • Korjausmies

      Ksittämätön määrä p-puhetta näillä palstoilla pyörii, kun kaikki kehuu omaansa ja haukkuu kilpailijaa.

      No, minä ottaisin Cylindan, yli 20 vuoden korjauskokemuksella lähes kaikista merkeistä. Kun avaat koneen ja tutustut rakenteisiin, osiin ja materiaaleihin näet syyn miksi Cylinda maksaa enemmän:
      - terästä rakenteissa huomattavasti enemmän kuin muilla, teräs selvästi kestävämpää (kalliimpaa)kuin muovi
      - kuori galvanoitua teräslevyä
      - murtumaton PEX-täyttöletku
      - Quattro-rakenne = pesualtaan alla neljä kunnollista iskaria teräspohjalla (muilla jousiviritelmiä, joissa rumpu roikkuu)
      - kauluskumiton täyttöluukku
      - ulkoluukku, kääntyy työtasoksi
      - rummussa irrotettavat olakkeet = voi tsekata pesualtaan, jos vaikka rintsikoiden tukikaaret irroneet (niitä olen joutunut monista muista koneista vuosien varrella onkimaan)
      - 7-kertainen huuhtelu, ja käyttää muutenkin kunnolla vettä myös pesuun (monet koneet käyttää liian vähän = huono pesutulos ja huuhtelu)

      • Sami_

        Edellin pyykkikone oli Cylinda Made in Sweden, kone lakkasi pyörimästä 10 vuoden käytön jälkeen ja kun avasin sen niin suurimmassa osassa sisäkaluja luki "ITALY". Siihen asti toki olin koneeseen tyytyväinen, mutta nykyisillä korjaamohinnoilla ei viitsinyt alkaa korjattamaan, kun en itse keksinyt mitään vikaa.


      • Jasperi69

        Cylindat samoja romuja ku Upot. Ainakin 6v sitten Cylindat tehtiin Lahdessa samoista osista ja samalla linjalla Upojen kanssa. Upon henkilökunnanmyymälässä ne oli rintarinnan Upojen kanssa ja ihan samoja koneita päällä vaan eri merkki.Itse ostin silloin Cylindan, kun luulin se olevan jotenkin hyvä merkki. Meidän Cylinda 10625 on kuudenvuoden jälkeen siinä kunnossa että ei enää kannata korjata. Nykyisin tilanne voi olla toki toinen, sillä tehtaat ja mallit muuttuu.


    • KKA

      Cylindaa saa myösin 1200. kierroksen lingolla, samoin nimellä Upo-siniviiri(ei pidä sekoittaa Italian Upoihin) kyseiset koneet on tehty Ruotsissa ja suurilat osin terästä, huomaa muuten koneen painostakin, vain Miele on painavampi, kuin Cylinda, siemesin koneissa käytetään muovia, kuten suurimmassa osassa muitakin merkkejä, kyseessä on materiaalin halpuus.

      Itselläni on Cylinda ja olen tyytyväinen koneeseen, tuttavan päältä ladattava Saksassa tehty Siemens lähti aina lingotessa kävelemään, huolto viritteli siihen uusia iskareita ym.

      Cylinda ei heilu, kosak painoa on ja jämäkkä rakenne.

      • MaaritKoo

        Nyt on kuitenkin kyse sivusta/edestä täytettävä kone, ne tuskin lähtee käveleen kuten päältä täytetttävät.

        Cylindan 1400 ja 1600 kierroksen koneet on siis Ruotsissa tehtyjä, pienempikierrokset Italiassa...

        Onko joku nähnyt FTL-34 malllista, haluaisin nähdä näyttöpaneelista kuvaa, Cylindan sivulta ei nää lähempää, menee epäselväksi. Kenties jollakullakin olis? Tänne linkki siitä kuvasta millai näyttöpaneeli? Ei ole kuulemma pesuajan näyttöä kuten isomman kierroksen koneessa eli FTL-46 malliin verrattuna.

        Mutta... kävin silti katsomassa... jotenkin aloin epäröidä Cylindaa, koska sitä luukkua ei sitten saanut millään auki, kun joku ohjelmavika oli. Siemensin saa ainaki auki käsipelillä luukusta. Ja kuulemma Upo/Cylinda on sama kuten vastaavasti Siemens/Bosch... Myyjä sanoi, ei nyt sitä sitten saa auki - jäi sit mielikuva, kuinkas sit kotona jos pyykki jäää sinne, mites mä muka jo huoltomiehen kutsun... eikai...?

        Vielä täs aikaa hetki sulatella näkemistä ennen lopullista valintaa kumpiko. Ja sitä mitä oikeastaan katsoin, Cylinda kuluttaa 10 litraa enempi vettä "normaalipesuissa", ku jos nyt ymmärsin Siemens/B pesee 4 huuuhtelua, Cylinda 5.... silti jo paljon enempi vettä menee ja pesuaika pidemmät. Ohjekirjasta katsoin, tämä sai mut epäröimään... kulutus suurempi.


      • Cycle-Man
        MaaritKoo kirjoitti:

        Nyt on kuitenkin kyse sivusta/edestä täytettävä kone, ne tuskin lähtee käveleen kuten päältä täytetttävät.

        Cylindan 1400 ja 1600 kierroksen koneet on siis Ruotsissa tehtyjä, pienempikierrokset Italiassa...

        Onko joku nähnyt FTL-34 malllista, haluaisin nähdä näyttöpaneelista kuvaa, Cylindan sivulta ei nää lähempää, menee epäselväksi. Kenties jollakullakin olis? Tänne linkki siitä kuvasta millai näyttöpaneeli? Ei ole kuulemma pesuajan näyttöä kuten isomman kierroksen koneessa eli FTL-46 malliin verrattuna.

        Mutta... kävin silti katsomassa... jotenkin aloin epäröidä Cylindaa, koska sitä luukkua ei sitten saanut millään auki, kun joku ohjelmavika oli. Siemensin saa ainaki auki käsipelillä luukusta. Ja kuulemma Upo/Cylinda on sama kuten vastaavasti Siemens/Bosch... Myyjä sanoi, ei nyt sitä sitten saa auki - jäi sit mielikuva, kuinkas sit kotona jos pyykki jäää sinne, mites mä muka jo huoltomiehen kutsun... eikai...?

        Vielä täs aikaa hetki sulatella näkemistä ennen lopullista valintaa kumpiko. Ja sitä mitä oikeastaan katsoin, Cylinda kuluttaa 10 litraa enempi vettä "normaalipesuissa", ku jos nyt ymmärsin Siemens/B pesee 4 huuuhtelua, Cylinda 5.... silti jo paljon enempi vettä menee ja pesuaika pidemmät. Ohjekirjasta katsoin, tämä sai mut epäröimään... kulutus suurempi.

        Cylindan luukku aukeaa, kun virta on päällä, eli jos liikkeessä oli luukku suljettu ja kone ei tepselissä, niin eihän se aukea, itsellä on Cylinda ja mainio kone ja tosiaankin TERÄSTÄ ei muovia, kuten siemens.


      • cycle
        Cycle-Man kirjoitti:

        Cylindan luukku aukeaa, kun virta on päällä, eli jos liikkeessä oli luukku suljettu ja kone ei tepselissä, niin eihän se aukea, itsellä on Cylinda ja mainio kone ja tosiaankin TERÄSTÄ ei muovia, kuten siemens.

        www.up.fi, löytyy myöskin Upo-siniviiri 125. ekolife ja 135 ekolife, ovat samoja koneita, kuin Cylinda ja valmistettu Ruotsissa, koneita käytetään,mm. Helsingin Kaupungin päiväkodeissa ammattikäytössä.


      • Maa
        cycle kirjoitti:

        www.up.fi, löytyy myöskin Upo-siniviiri 125. ekolife ja 135 ekolife, ovat samoja koneita, kuin Cylinda ja valmistettu Ruotsissa, koneita käytetään,mm. Helsingin Kaupungin päiväkodeissa ammattikäytössä.

        Virta oli kyllä liikkeessä päällä, eihän toki ois auennutkaan...

        Muualla tuossa luin, iskareita jouduttu usein vaihtamaan. Liekö samat mallit vai halvemmasta?

        Mut, jotenkin tuntuu... toi "takaiskut" mitä liikkeessä kokeillessa oon huomannu, vieraannutti Cylindan valinnasta Siemensiin...


    • hyvä ohje

      Halpakin kone kestää 10v. Siinä ajassa koneet taas kehittyneempiä joka suhteessa (=vanhaa ei kannata korjata). Allas ja rumpu terästä-mainintoihin voi suhtautua pienellä varauksella. Tuo ominaisuus ei todellakaan ole se tärkein.
      Pesutulos, energian- ja vedenkulutus, käyttömukavuus. Siinä oleellisimmat kriteerit.
      Olen aiemmin suosinut UPO/Rosenlew -koneita. Nyt luultavasti seuraavana AEG/Miele/Siemens. Elektrolux osti AEG:n. Siemens=Bosch. Husqvarna=Electrolux. Valmistusmaat vaihtelee mallikohtaisesti. Italia, Puola ja Espanja halpismaita. Saksa ja Ruotsi niitä kalliimpia.

    • Oliko tarjous?

      Oliko Markantalolla Cylinda tarjouksessa ja missä niistä, kun FTL46 Digitronicin olisi saanut tuohon hintaan?! Lanternassa ainakin e943 juuri nyt! *Haluaa juuri tuon mallin*

    • Mikko4

      On ollut noita harjoituskappaleita tarpeeksi. Upo räjähti, rumpu irtosi lingotessa. Zanussi paloi, veti oikkariin sähköt jostain. Sitten oli vanha Siemens, jolla laskin peseneeni 30 tonnia pyykkiä, harvinaisen luja. Joten ostan vain Siemensin. Ja mitä hitaampi linko, sen lujempi kone. Eikös ne pyykit kuivata narulla.

    • UPO/Cylinda/ASKO

      Meillä on ollut käytössä 20-vuotta UPO siniviiri, =Cylinda 1100, =ASKO W6567W (tänä päivänä Markantalo myy tällä merkillä, hinta 899€-10%) on sama kone, valmistettu ruotsissa, lupaavat tällle koneelle normaalikäytössä 20-vuoden kestoiän. Minulla sanoi juuri työsopparin irti, lakkasi linkoamasta, ohjekirjassa sanotaan em. vian yhteydessä tarkista sulake, onko ko koneessa omat sulakkeet?
      Ostin 50€ koneen tilalle (eletro helios) Etsin parasta-aikaa käytettyä UPO Siniviiri11 tai cylinda 1100 vm 1991tai uudempi, jossa sama moottori. Asko/Cylinda moottori WM 33/448061771

    • Anonyymi

      löytyykö cylinga 145a pyykinpesukoneseen käyttöohjetta missään

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      93
      6738
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      29
      2676
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2263
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      80
      1931
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1681
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1477
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1377
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1294
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1243
    Aihe