eli mitä maksaa n.150 m2 kokoisen omakotitalon
sähkösuunnittelu. ihan vaan perustaso ilman
mitään spesiaalijuttuja.
mitä maksaa ok-talon
8
1898
Vastaukset
- kuristin
...laatu aina maksaa kaikessa enemmän.
Jos tekis perussuunnittelun ja siihen liittyvät dokumentit, niin pyöritään tuolla n.1000€ kieppeillä.
Kuvilla vois pyytää ja teetättää sähköasennuksiin liittyvät tarjoukset eri urakoitsijoilta. Jos kuvat teetättää sähköurakan yhteyteen, niin ne eivät välttämättä kerro aina oikeaa ja vertailukelpoista hintaa eri sähköurakoitsijoiden hintaeroista ja urakan sisällöstä. - suunittelijana
Verollinen hinta noin 550€.
- allen wollen
Pitääkö maksaa tulostuksesta kopiolaitokseen?
- ..ensin
valitaan urakoitsija ja tehdään sopimus ja sitten urakoitsija laittaa sinne mieleisensä vempeleet niinkuin lystää.. hmm.. annas kun mietin.. ööh..
- kuristin
..ensin kirjoitti:
valitaan urakoitsija ja tehdään sopimus ja sitten urakoitsija laittaa sinne mieleisensä vempeleet niinkuin lystää.. hmm.. annas kun mietin.. ööh..
Kyllähän se urakoitsija voi tehdä sähkösuunnittelun, vaikka 10€:lla ja vetää sitten nenästä urakan yhteydessä haluamallaan tavalla.
Piirtäsköhän urakoitsija pelkästään kuvat ja tarvittavan osaluettelon vermeistä tuohon em. hintaan, jotta vois kysellä muiltakin urakoitsijoilta tarjouksia. Dokumentointi tietysti mapitettuna paperilla ja sähköisessä muodossa. - suunittelijana
kuristin kirjoitti:
Kyllähän se urakoitsija voi tehdä sähkösuunnittelun, vaikka 10€:lla ja vetää sitten nenästä urakan yhteydessä haluamallaan tavalla.
Piirtäsköhän urakoitsija pelkästään kuvat ja tarvittavan osaluettelon vermeistä tuohon em. hintaan, jotta vois kysellä muiltakin urakoitsijoilta tarjouksia. Dokumentointi tietysti mapitettuna paperilla ja sähköisessä muodossa.Kyllä vain. Eli, teen pientalojen sähkösuunitelmia nimenomaan urakkatarjous laskentaa varten. Itse en yleensä edes tarjoa kyseisiä kohteita. (teen ok-talojen yms. sähköistyksiä vain ns. "tutuille")
- Teen myös
suunittelijana kirjoitti:
Kyllä vain. Eli, teen pientalojen sähkösuunitelmia nimenomaan urakkatarjous laskentaa varten. Itse en yleensä edes tarjoa kyseisiä kohteita. (teen ok-talojen yms. sähköistyksiä vain ns. "tutuille")
Suunnitelmat, mutta olen urakoinut niitä aikanaan enemmänkin, mutta en enää. Kokemusta sen verran, että tiedän missä homma voi mennä pieleen, joten osaan vältellä sellaisia ratkaisuja.
- alv 0%
suunittelijana kirjoitti:
Kyllä vain. Eli, teen pientalojen sähkösuunitelmia nimenomaan urakkatarjous laskentaa varten. Itse en yleensä edes tarjoa kyseisiä kohteita. (teen ok-talojen yms. sähköistyksiä vain ns. "tutuille")
montako tuntia paneudut suunnitteluun tuolla korvauksella? Yleensähän jo asiakkaan kanssa palaverointiin kuluu ainakin pari tuntia..
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi423990Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal443616- 703188
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak933057Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no882046- 352008
- 241869
- 311821
- 341810
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231754