Olin tänään aamupäivällä taas hiihtämässä Oittaalla (Espoossa) ja kyllä alkoi taas sapettaa tuo sunnuntaihiihtäjien hiihtoetiketin puute!
Mikä ihme siinä on, että pitää
a) jäädä ladulle seisokelemaan ja juttelemaan tai odottamaan takaa tulevaa hitaampaa kaveria; miksei mennä sivuun?
b) alamäen jälkeen pysähtyä monttuun, jolloin takaa tulevan täytyy ottaa vauhdit pois/pysähtyä jo alamäessä, ettei aja päälle?
c) mennä perhe-/sukukunnittain koko latu-uran leveydeltä, ettei mistään pääse ohi?
d) viedä juuri pystyssä pysyvät, vaahtosammuttimen kokoiset jälkeläiset vaikeahkolle ladulle?
e) hiihtää pitkissä letkoissa antamatta tietä ja kun yrittää ohi, koko letka alkaa kiristää vauhtia?
Hyvähän se on, että ihmiset hiihtävät, mutta kyllä maalaisjärjen käyttö ja käytöstapojen tuntemus olisi paikallaan ladullakin! Sainpas urputettua!
'Hiihtoa' Oittaalla
4
577
Vastaukset
- urputtaja tämäkin
Mulla on sellainen ongelma, että uidessa jää hitaammat jalkoihin ja siellä ärsyttää justiinsa tuo, että ei todellakaan anneta tilaa nopeammalle. En mahda sille mitään, että olen nopeampi... Olen huomannut sen, että vanhemmat miehet alkavat kiriä ja tunkevat altaan päässä aina eteen, vaikka olen selvästi nopeampi uimari: miehille ottaa koville, että nuori nainen ui lujempaa... Ja toinen hankala ryhmä ovat naiset, ihan nuorista keski-ikäisiin: heidän täytyy uida aina ystävänsä kanssa rinnakkain ja rupatella! Uisivat kunnolla ja juttelisivat muualla!
Hiihtäessä taas olen itse vähän hitaampaa sorttia, joten yritän tosissaan antaa muille tietä, eli jos tarvitsee pysähtyä, menen sen verran kauaksi ladusta, että en ole kenenkään edessä ja alamäkien alle en pysähdy koskaan, vaan yritän sauvoa aina nopeasti alta pois, ettei tulisi vaaratilanteita. Itseäni joskus pelottaa laskea alamäkiä, kun pelkään, että joku lapsi tai muu junnari on jäänyt mäen alle kuhnailemaan.
En ota liikuntaa niin vakavasti, että näistä yöuniani menettäisin, mutta kiva olisi, jos joku tolkku ihmisillä olisi käyttäytymisessään myös ladulla tai altaalla.
Ihana kun sain minäkin urputtaa! ;) - Jeppe
Kyllä tämä ilmiö on kaikkialla, mutta pitää ymmärtää. Kun kerran talvessa käydään ladulla, ei aina osata ottaa huomioon muita. Olen kerran tällä kaudella joutunut laskemaan pusikkoon, kun kerta kaikkiaan mistään ei mahtunut mäen alla seisoskelevan joukon ohi. Sitten porukkaa vielä nauratti...
- Hiihtelijä.
takaa tuleva väistää!
edellä menevä saa vapaasti valita ajolinjansa...
eikös sen näin ole :o) ei kannata ottaa niin vakavasti... kilpailut on erikseen, ja oittaan ladut ovat pääasiassa sunnuntaihiihtäjille tarkoitettu...- Hiihtelijä2
Kuka tässä on kilpailusta puhunut? Haluaisin vain hiihtää joutumatta koko ajan varomaan, etten aja jonkun tollo(jouko)n päälle, jolla ei ole minkäänlaista käsitystä, miten ladulla käyttäytyä (siis olla tukkimatta koko latu-uraa).
Ja jos Oittaa on tarkoitettu sunnuntaihiihtäjille, missä ovat ne ladut, jotka on tarkoitettu kuntoilijoille, jotka tietävät, miten toimia ladulla?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1537820- 614380
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1403993Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233912Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.423310Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383218Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko253205- 482933
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?422731- 492484