Olen paniikkihäiriön kourissa ja varsinkin nyt on koulun ruokailussa vaikeuksia, kun siellä on aina niin paljon ihmisiä. Lääkitykseni: Citalopram Sandoz, juuri aloitettu. Mutta huomasin että siinä on haittavaikutuksena paniikkihäiriö, joten kannattaako tätä edes jatkaa? Onko vinkkejä hyvistä lääkkeistä tai kokemusta ko. aineesta? Nyt vaan pelottaa, että onko sittenkin niin, että nyt niitä kohtauksia alkaa tulla jo monta kertaa päivässä. Tieto haittavaikutuksesta kun on tiedossa, niin asiaa ajattelee enemmän.. Tiedättehän muutenkin?
Paniikkihäiriö ja lääkitys.
4
999
Vastaukset
- mee too
Ekat pari viikkoo- kuukaus on vaikeimmat kun on aloittanut lääkityksen. Joillakin saattaa tulla ihan mielettömät haittavaikutukset lääkkeistä ja toisilla ei juuri mitään. Mulla on cipralex ja oon ollu ihan tyytyväinen, haittavaikutuksena oli parin ekan viikon ajan ahdistusta ja pahoinvointia, mut ne helpottaa ajan kanssa. Pakkausselosteessa lukee kaikki mitä on lääkefirmaan rekisteröity ja yks niistä on oireiden paheneminen, joka lääkkeessä.. Ota vaan rauhoittavaa aina kun tuntuu ahdistavalta ja koita jaksaa pari ekaa viikkoo. Jos nyt kuitenkin oireet meenee ihan hirveeksi niin ehkä olis syytä vaihtaa lääkitystä, monesti ees eka kokeilu ei tuota tulosta ja lääkettä joudutaan vaihtaa, useimmankin kerran.
Tsemppiä! Ja koita olla ajattelematta liikaa niitä kohtauksia, keksi aina jokin hyvä tekeminen asian mielestä pois saamiseksi kun tuntuu et kohtaus tulee.. Tiedän kuinka vaikeaa on olla ajattelematta, kun se pyörii mielessä vääjäämättä, mulla ollu sama homma, mut onneksi ei enään niin paljoa kun lääkitys on alkanu pikku hiljaa vaikuttamaan..
Pärjäile! - kokemusta on..
Olen lukenut paniikkihäiriön hoidosta omega-rasvahapoilla. Tietoa löytyy mm.www.biovita.fi.
Nuo sivut ovat todella hyvät. Minulla on ollut paniikkihäiriötä ja mielestäni tämä häiriötila liittyy minulla mahdollisesti maitohappojen liiallisuuteen elimistössä. Tämä kaikki johtunee ilmeisesti fibromyalgiasta jota sairastan. Uusimman saamani tiedon mukaan tuohon maitohappojuttuun auttaa MSM niminen aine.Olisiko tuo sama maitohappoteoria myös sinun paniikkihäiriösi syynä? Mene ja tiedä, mutta minulla paniikkihäiriötilat saivat lähes hulluuden partaalle. Olen vieläkin pelokas menemään yleisille paikoille.
Nythän Suomessa tutkitaan noiden omega-rasvahappojen tehosta erilaisten sairauksien hoidosta. Älä anna periksi elämässäsi olet arvokas Jumalan luoma ihminen!! - Tiedän
Olen käyttänyt tätä lääkettä 15 vuotta ja se vaikuttaa vasta 4-6 viikon kuluttua aloittamisesta
joten älä anna periksi.Apu on tulossa. - Paniikkihäiriö-veteraani
Jatka!Älä missään tapauksessa lopeta,sillä oireet pahenevat aluksi ja katoavat muutaman viikon jälkeen.Lääkärin olisi kyllä pitänyt kertoa tuo?Toki,jos sinulla on paska olo vielä kuukauden päästä,niin mene takaisin lääkärille.Itse olen syönyt citalopramia n.3 vuoden ajan ja kohdallani tuo tabu on tehnyt ihmeitä(siis positiivisessa mielessä).Citalopram ei sovi kaikille ja/jos alat saamaan esim.unettomuusoireita yms..,silloin lääke ei sovi sinulle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1393850Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362974Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt91882Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa61616Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41089- 71934
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38864- 44774
- 65741
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat23741