Raskaanako???!

alan huolestua,,,

Tiedättekö, onko mahdollista/yleistä, että tulee raskaaksi, vaikka syö pillereitä, eikä ole tapahtunut yhtään unohdusta tms..?? Mä pelkään olevani raskaana! Saattaa toki olla, että oon vaan vainoharhainen, mutta on nyt jo pari viikkoa ainakin ollut semmonen tunne.

Mulla on ollu semmosia pahan olon "kohtauksia", välillä useinkin. Ne ei välttämättä oo tullut aamulla, mutta eikös niitä voikin tulla mihin aikaan vaan?? On ollut siis käsittämättömän huono olo, niin ettei oo pystynyt tekemään mitään, mutta se olo on kuitenkin mennyt ohi jonkun ajan päästä, enkä siis usko että se on ollut jotain alkavaa flunssan oireilua.. Usein toi olo on saattanut tulla jostain ruuasta, tai joskus siihen taas on auttanu syöminen..(sekavaa)
Lisäksi mulla on ollu ihan älyttömiä tunnekuohuja, oon itkeskellyt ja ollut tosi herkkänä ilman mitään erityistä syytä, ja mä en todellakaan itke usein. Varsinkaan muiden nähden, ja nyt en oo pystynyt pidätteleen itkua muiden nähdenkään.

Toissapäivänä otin jakson viimeisen pillerin ja ainakaan vielä ei oo menkkoja kuulunut??!!

Oon aloittanut nää pillerit vasta muutama kuukausi sitten, tää oli nyt kolmas pilleripaketti minkä söin. En todellakaan oo koskaan miettiny, että raskaaksi vois tulla vaikka syö pillereitä säännöllisesti..?? Ja vieläpä näin helposti..

Pillerimerkki jota syön on Yasmine. Lääkäri sanoi, että nää uudet pillerit on semmosia missä on vähemmän lääkeainetta, mutta teho pitäisi olla sama..Siis oikeesti, jos mä nyt oon raskaana, niin haluaisin vaikka viedä oikeuteen ton pillerifirman!!:S Minkä ihmeen takia niiden pitää vähentää jotai ainetta, kun näköjään teho ei oo kuitenkaan sama?? Eikö niiden ois pitäny testata tollaset jo ennen ku laittavat markkinoille näitä pillereitä..?? Vai pitääkö mun sitten vaan niellä kohtaloni, oisko mun pitänyt vaan tietää että aina on olemassa tämmönen riski...

Mielipiteitä ja kommentteja, kiitos..

7

1121

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuli

joskus harmonet-pillereistä oksettava olo ja pahoja mielialavaihteluita ja muitakin ihmeellisiä oireita, samanlaisia kuin raskausoireetkin. En kuitenkaan ollut raskaana, vaan pillereissä olevista hormoneista aiheutuivat nuo oireet. Saattaa olla, että pillerimerkkisi vain ei sovi sinulle. Voithan jutella gynekologin kanssa ja vaihtaa pillerimerkkiä. tietysti varmuuden vuoksi voit tehdä raskaustestinkin:)

• odottava mamma

ite söin pillereitä n. viisi vuotta ja nyt huomasin olevani raskaana, jätin heti pillerit pois. Oli melkonen ylläri, kun hakeuduin lääkärille muista syistä. Enkä osannu edes arvailla että odottaisin, koska söin e-pillereitä,mutta niin vaan kävi.

• vasta...

vähän aikaa syönyt pillereitä,joten kuulostaa ihan "pillereiden oireilta".
      Ne ei ehkä sovi sulle.Joten otahan yhteyttä lääkäriin tai gyneen.
      Pillerithän ei ole koskaan 100% varmoja,vaikka oikein ne ottaiskin.
      Tekasehan testi ennen kuin alat hätäilemään.

• abcd

tuohan on ihan normaalia,pillereistä tulee aika monelle mielialan vaihteluita ja myös pahoinvointi on haittavaikutuksena. nuo on vaan niitä pillereiden oireita. menkat tulee yleensä pari kolme päivää sen jälkeen kun viimenen pilleri on otettu,osalla myöhemmin.älä turhaan hätäile..

• aloittaja

Tänään siis alkokin menkat, eli ihan turhaan huolestuin.. Pitäsköhän mun vaihtaa tota pillerimerkkiä, vai saattaako olla että tämmösiä oireita tulee vaan näin alussa? Tää tosiaan oli vasta 3.s kk, ja eikös elimistön pitäis nyt vasta "tottua pillereihin"..?

• vaihda
        aloittaja kirjoitti:

Tänään siis alkokin menkat, eli ihan turhaan huolestuin.. Pitäsköhän mun vaihtaa tota pillerimerkkiä, vai saattaako olla että tämmösiä oireita tulee vaan näin alussa? Tää tosiaan oli vasta 3.s kk, ja eikös elimistön pitäis nyt vasta "tottua pillereihin"..?

vielä merkkiä.menee ainakin 3kk että elimistö tottuu.sit jos saat erilaiset pillerit,niin taas menee totutteluun aikaa..tietysti jokaisen oma asia ja kaikki ei käy kaikille,mut noi pillerit on hyvät kun ovat sellaset just missä sivuoireita vähemmän.elimistön täytyy vaan tottua.vaihda jos vielä parin kuukauden päästä hankala olo.itse olen vaihtanut merkkiä migreenin takia ja yasminet on toimineet hyvin.syksyllä jätin pois ja raskaana ollaan.kun aloitin pillereitten käytön nuorena mulla oli ihan rinnassa painavaa tunnetta ja sanoivat ehkäsyneuvolassa että elimistö vaan ei ole tottunut vielä-itse olin kyllä huolissani.

• kokenut

moips, niin... eli vähän myöhässä, mä olen ainakin kuullut teorian jonka mukaan raskaaksi voi tulla jos pillerien hormonitaso matala... mutta kyseisissä pillereissä se oman muistini takia on todella korkea, josta voi myös johtua oireesi, johtuuhan raskaudenkin "oireet" hormonitasosta. joten kannattaa puhua lääkärin kanssa kannattaako vaihtaa.. itse vaihdoin aikoinani kyseiset pilsut pois juuri korkean hormonitason ja sen aiheuttamien oireiden takia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      35
      11407
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      63
      9720
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      140
      5508
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3774
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3730
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3625
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3368
    8. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      24
      3153
    9. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      63
      2783
    10. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      78
      2558
    Aihe