Onko kellään tietoa, miten paljon uusi 2.0 tdi A4:n syö öljyä? Olen ajanut nyt 8000 km ja 2 litraa menny öljyä ja taas palaa öljyvalo! Onko yleistä ja mistä voi johtua?
Audi A4 öljyt
16
5083
Vastaukset
- katso ultimatevw.com
Tuolla on oma topicci noista VAG-konsernin pelien öljynkulutuksesta, jotkut yksilöt vievät kieltämättä ihan tolkuttomasti kirjoitusten mukaan, omasikin kyllä melko paljon.
Voihan tuo vähentyäkin iän myötä, itse pitäisin tuota liian suurena. Noi longlife-ohuet öljyt lienevät hieman vaikuttavan asiaan. Itse asiassa Mobilin ohjekirjassa mitä selailin Motonetissa oli maininta näiden longlife-öljyjen kohdalla, mikäli kuluttaa vaihtovälillä yli 1.5 litraa (muistaakseni) on siirryttävä käyttämään kiinteää 15 tonnin öljynvaihtoväliä.
Maahantuoja mitä ilmeisemmin toteaa tuon olevan "normaalia", missä ei ole kyllä mitään järkeä, tuolla tahdilla mikäli vaihtovälisi on noin 30tkm saat laittaa sinne kuraa 7 litraa!! eli onko koko vaihdossa sitten lopulta mitään pointtia.- pitää
ajaa niin pitkään että öljynpaineen merkkivalo jo syttyy, sehän on jo merkki puutteellisesta voitelusta ja silloin alkaa jo vaurioita syntymään. Minä ainakin laittaisin sitä öljyä lisää aiemmin. Vai onko kyseessä erikseen öljyn pinnan tasosta ilmoittava merkkivalo?
- kuin SISU
Rolssin koneella, joka on kyllä tehty kestämään ja tarkoituksella tuo kulutus ollut sisussa kova, mutta ei kuulu nykypäivänä mihinkään henkilö-autoon tuommoinen kulutus!
Sehän johtuu yksinkertaisesti siitä, että jossain siellä on iso välys, mutta onko se toleranssissa se pitäisi mitata! Siis se välys on joko mäntien ja sylinterien välissä tai ventiilivarsissa! Väitän, että nykypäivänä, kun tehdään CNC-koneilla hionta tarkkuuksia niin siellä on vain koneenhoitaja ollut huolimaton ja päässyt sitten sarja koneita asiakkaille asti. Se on sitten asia erikseen ottaako tehdas tuommoisesta mitään vastuuta ja onko mahdollisesti Suomen maahantuoja keskustellut asiasta edes tehtaan kanssa!!- olla vaikka
joku akselin stefa paskana esim ???
määrä on kyllä niin suuri että syytä huoleen olis jo, ei todellakaan normaalikulutusta vaikka uudet TDI moottorit on aina syöny öljyä ... mutta 60-70 tonnin jälkeen se loppuu .
180 tonnin ja 225 tonnin välillä tää nykynen vei n. 7 desiä , tai siis sen verran lisäsin et pysy tikun ylärajassa , ei paha musta
- Jamppa1
seurata tilannetta. En tiedä tosta uudesta koneesta mutta ainakin 1.9:ssä on usein tuota kulutusta alussa ja tasaantuu yllättävän pieneksi ajan kanssa. Jos ei tasaannu varsinkaan takuuajan puitteissa niin kannattaa kysellä myyjältä.
- ....
No on kumma jos nui paljo vie, mulla 470 000 ajettu 80 luvu auto ja ei vie 10 000 vaihto välillä yhtään öljyä. Tainna nuo autojen laadut laskea aika pahasti tähän päivään
- Jamppa1
aloita tätä. Kaikki koneet vie öljyä enemmän tai vähemmän.
- Nasta-Jamppa
Jamppa1 kirjoitti:
Enemmänkin kannattaa huolestua jos ei vie tai peräti lisääntyy.
- Jamppa1
Nasta-Jamppa kirjoitti:
Enemmänkin kannattaa huolestua jos ei vie tai peräti lisääntyy.
näin.
- vie kaikki
Jamppa1 kirjoitti:
koneet ja yksikään oma uutena ostettu auto ei ole syönyt öljyä muuta, kuin ensimmäisten kilometrien aikana ja yleensä viimeistään toisessa öljyn vaihdossa jo loppunut
- Jamppa1
vie kaikki kirjoitti:
koneet ja yksikään oma uutena ostettu auto ei ole syönyt öljyä muuta, kuin ensimmäisten kilometrien aikana ja yleensä viimeistään toisessa öljyn vaihdossa jo loppunut
tuhannenne kerran, potaskaa. Lue mistä tahansa, kysy keltä tahansa: Mäntämoottori kuluttaa öljyä. Sellaista mäntämoottoria ei ole tehty joka ei veisi öljyä.
Herranjestas että pitää kinata typeristä asioista. - Menee...
Jamppa1 kirjoitti:
tuhannenne kerran, potaskaa. Lue mistä tahansa, kysy keltä tahansa: Mäntämoottori kuluttaa öljyä. Sellaista mäntämoottoria ei ole tehty joka ei veisi öljyä.
Herranjestas että pitää kinata typeristä asioista.Joo mutta se on senteissä se kulutus,jota ei niin äkkiä mittatikkusta edes huomaa.Diiselistä vielä vähemmän, kun poltoainetta sekoituu öljy, niin saattaa olla ettei vähene ollenkaan.
- guattro
Menee... kirjoitti:
Joo mutta se on senteissä se kulutus,jota ei niin äkkiä mittatikkusta edes huomaa.Diiselistä vielä vähemmän, kun poltoainetta sekoituu öljy, niin saattaa olla ettei vähene ollenkaan.
mä vetelen v6 guattrolla aika rivakkaa siirtymistä ja öljynä täyssynteettinen 5w-50 kendall ja vaihto väli on 15.000km.
tässä välissä lisäys on 1 litra.
- Autoilija
Mulla on ollut joskus VW Golf ja se vei öljyä noin 0,5-1.0 litraa tuhannella kilometrillä, silloin maahantuoja sanoi, että kuulemma normaalia mielestäni se oli paljon. Joskus oli Fordeja kolme kpl peräkkäin niiden öljynkulutus ainakin silloin oli 0,5 litraa öljynvaihtovälillä joka silloin oli vain 10000 km, nykyisistä Fordeista en osaa sanoa. Opeleitakin oli neljä kpl ja niiden osalta voin sanoa, että öljyä kului melko paljon noin 0,5-0,7 litraa tuhannella. Mazda vei noin 1,0 litraa öljynvaihtovälillä l. 15000 km. Nykyisin mulla on Toyota 2.0 D4D joka vie noin 0,7 litraa/ 15000 km joka on öljynvaihtoväli. Toyotassa on kulutus pyörinyt noissa lukemissa kaikissa jotka olen omistanut yhteensä kuusi kpl, Käsitykseni mukaan uusi moottori saataa kuluttaa enemmän öljyä ja kulutuksen pitäisi vähentyä viimeistään 20000-30000 kilometrin jälkeen, kun paikat alkavat olla hioontuneet ja sisäänajettuja. Kulutus on myös yksilöllistä ja vaihtelee ajotavan ja auton mukaan.
Nykyisissä autoissa on ollut paljon myös liian väljäksi porattuja lohkoja tai viallisia männänrenkaita. Longlife öljyt ovat myös melko liruja ja niiden kulutus on suurempaa kuin perus synteettisillä öljyillä. Paras öljy Suomessa on mielestäni
5W30 täyssyntettiset. 0W40 on liiana lirua ja sitä kuluu enemmän.- sdfsdf
"0W40 on liiana lirua ja sitä kuluu enemmän"
Millä logiikalla 0W-40 on liian lirua? Sehän on paksumpaa kuin 5W30 täyssynteettinen. Hieman kannattaisi ehkä perehtyä, mitä ne notulit öljypurkin kyljessä merkitsee.
Jos lähdetään oletuksesta, että ohutta öljyä kuluu enemmän --> Öljy on ohuinta kun moottori on käyntilämpöinen ---> 0W-40 on käyntilämössä paksumpaa kuin 5W-30.
Vai meinaatko, että se öljy valuu sieltä tiivisteistä pihalle -30c lämpötiloissa?
- uusi mm tulos, hihii
Hehee huonoin provo vähään aikaan, noloa puuhaa Terolta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511407- 639770
- 1435537
- 1443784
- 753740
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373625- 403378
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243173- 632783
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792573