Ovatko tuttuja oireita: ainainen väsymys, josta seurauksena masentuneisuus ja keskittymiskyvyn puute, sekä MUISTIHÄIRIÖT? Tapahtumamuisti pätkii, ei muu. Väsymys on kaikkein pahinta. Se on fyysistä, mutta tuntuu että on henkisen väsymyksen aiheuttaja. Ohimolohkoepilepsiani todettiin kaksi vuotta sitten ja lääke kerran jo vaihdettu väsymysoireiden takia. En osaa innostua enää mistään...
Huokaus
12
872
Vastaukset
- tinttura-70
hei. itse tossa kan kirjoittelin tänään tuosta aiheesta. väsymystä kerrakseen riittää vaikka muille jakaa.voisiko se johtua lääkityksestä?yritä jaksaa jospa kevät ja aurinko taas piristäisi.
- Ansku21
oireet täälläkin ollu jo 10 vuotta kymmenillä eri lääkeyhdistelmillä.En vaan valita siitä neurologille koska ainut yhdistelmä millä on saatu edes puolitettua kohtausten määrä.
- sauvatar
mutta sitkeästi etenkin nyt,
kun on valoisampaa yritän
väkisin liikkua ulkoa.
Nyt sujuu jo paremmin ja
enään ulkoilukaan ei ole
niin väkisin menoa.
Kun väsyttää menen suosiolla
lepäämään / nukkumaan.
On lupa olla väsynyt,
sillä lääkkeet sen tekee.
Koita kuitenkin jotain tehdä,
mistä saat itsesi pirteäksi.
Ei kannata liikaa antaa periksi
väsymiselle ja jos liikaa väsyy
kannattaa miettiä lääkkeiden vaihtoa.
Mulla niin monet lääkkeet vaihdettu,
mutta eniten on väsyttänyt
Gabitril, Trileptal/ Apydan.
Voimia kaikille väsyneille !
Mulla kans koko ajan muisti
pätkii ja kirjoitan muistilappuja.
Ongelma on se, että niitä
pitäisi kirjoittaa vaan en saa
aina kirjoitetuksi.
Kirjoitan ja en muista niitä
mukaani ottaa.
Nauran omalle tyhmyydelleni :)
Lauantai aamuna nauroin katketakseni: Perjantai-iltana siivosin iltapalan
jäljet pöydältä.
Laitoin tyhjään margariini purkkiin
teepussit ym... roskat ja ajattelin,
että ne tietysti menee roskiin.
No, lauantai- aamuna laitoin
aamupalan pöytään ja ihmettelin,
että mitä olen kaupassa sekoillut,
kun täällä on 1 ylim. margar.rasia?
En kyllä yhtään muistanut ostaneeni sitä.
Laitoin kaikki kamat pöytään.
Margar.rasian avattuani siellä oli
ne eilisillan roskat. Yök !
Yhtään en muista koko tilanteesta
mitään siis siitä,
että rasian laitoin jääkaappiin
enkä roskiin.
Sen tehdessäni ei tullut mieleenikään,
että rasia menee väärään paikkaan.
Olenkin alkanut epäilemään,
että saan poissaolokohtauksia,
joita en itse huomaa.
Sillä selittyisi moni muukin asia.- Ansku21
olisiko tämä ennenaikaista dementtiaa?Näin ainakin minä kuvaan sitä itselläni.Ei muutaku keltasia ja punasia tarralappuja jokapuolelle ne helpottaa kummasti.(jääkaapissa aikamonta)Tämänhän voisi lisätä kirjaan kootuimmat kommellukset. =)
- Hugo
Kamalasti alkoi naurattaa tuo margariinirasiajuttu. Voi helkatti. Etenkin tuo yök! oli hyvä:). Yritä tässä nyt tosissaan olla, kun toinen kertoilee mitä on tapahtunut ja ne kuulostaa vaan hauskalta. Onhan se tietenkin kelju, että leivänpäälle tulee laitettua melkein vahingossa roskia:).
- sauvatar
Ansku21 kirjoitti:
olisiko tämä ennenaikaista dementtiaa?Näin ainakin minä kuvaan sitä itselläni.Ei muutaku keltasia ja punasia tarralappuja jokapuolelle ne helpottaa kummasti.(jääkaapissa aikamonta)Tämänhän voisi lisätä kirjaan kootuimmat kommellukset. =)
muistaa kirjoittaa ja liimata
jääkaapin oveen.
Menee vaikeeksi, kun en saa kaikkea
kirjoitettua edes ylös.
Tuhat ja sata asiaa yhtä aikaa
mielessä ja hyvä,
kun saan pari paperille. - sauvatar
Hugo kirjoitti:
Kamalasti alkoi naurattaa tuo margariinirasiajuttu. Voi helkatti. Etenkin tuo yök! oli hyvä:). Yritä tässä nyt tosissaan olla, kun toinen kertoilee mitä on tapahtunut ja ne kuulostaa vaan hauskalta. Onhan se tietenkin kelju, että leivänpäälle tulee laitettua melkein vahingossa roskia:).
Mut hyvä on se, että nauran jutuilleni ;)
Mies parka !
Kaiken lisäksi laulan !
Esim : Ei huolen häivää,
päivä tää on verraton......
Toinen biisi: Tee työtäs laulellen.....
Se, kun kertoo mulle jonkun duuni asian
niin alan laulaa sille.
Se on aika pinna kiree nyt.
Ehdotin sille vertaistukiryhmää,
sais purkaa paineitaan siellä.
Ei ole ikinä käynyt ja ei tarvitse
kuulema nytkään ! - Miekans
sauvatar kirjoitti:
Mut hyvä on se, että nauran jutuilleni ;)
Mies parka !
Kaiken lisäksi laulan !
Esim : Ei huolen häivää,
päivä tää on verraton......
Toinen biisi: Tee työtäs laulellen.....
Se, kun kertoo mulle jonkun duuni asian
niin alan laulaa sille.
Se on aika pinna kiree nyt.
Ehdotin sille vertaistukiryhmää,
sais purkaa paineitaan siellä.
Ei ole ikinä käynyt ja ei tarvitse
kuulema nytkään !Juupa juu kyllähän näitä jälkeenpäin "naurattavia"
kohtauksia tulee: lauantaina istuin saunan lauteilla ja huomasin ihmetteleväni: mitenhän tästä nyt autolla ajas ulos.. sit päätin että kai se on vaan kaasua painettava. Ja samassa oli pikku kohtaus ohi. - sauvatar
Miekans kirjoitti:
Juupa juu kyllähän näitä jälkeenpäin "naurattavia"
kohtauksia tulee: lauantaina istuin saunan lauteilla ja huomasin ihmetteleväni: mitenhän tästä nyt autolla ajas ulos.. sit päätin että kai se on vaan kaasua painettava. Ja samassa oli pikku kohtaus ohi.kaasujalkasi ei mennyt kiukaalle ;)
Enään en yksin saunaan uskalla mennä,
pääni ei kyllä vuosiin ole tykännyt
kuumasta.
- Sanna
Väsymys on niiiin tuttua! Mitä kannattaisi tehdä, paitsi vaihtaa lääkemerkkiä? Vinkkejä? Voimia sulle.
- sauvatar
älkää jääkö yksin väsymyksenne kanssa.
- minä
riippuu mikä lääke?? Melkeen kaikki ne väsyttää toiset enemmän ja toiset vähemmän.
SElviä muistihäiriöitä mulle, ja kuulemma monelle muulle on aiheuttanut topimax. Esim. vieraiden sanojen opettelu oli täysin mahdotonta, samoten nimien opettelu.
KAveri myös masentu kyseisestä lääkkeestä niin pahasti että joutu napsiin pillereitä sen takia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373655Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal273209- 652845
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak812658- 351728
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no801670- 281497
- 151465
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231454- 281438