kokemusta?

Hoo

Onko kellään leikattu epilepsiaa? Kuulin sellaisesta mahdollisuudesta, en oo lääkärin kans puhunut. Miten se käytännössä menee, kannattaako?

17

1135

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tammetar

Riippuu ihan missäpäin aivoja epilepsia pesäke sijaitsee kannattaako. Ohimolohkolla sijaitsevista on saatu parhaimmat tulokset. Minulla sijaitsi ohimolohkolla ja minun tapauksessa kannatti, koska lääkkeet ei auttanut missään vaiheessa. Reilu 10v niitä oli kokeiltukin.
      Olen ollut leikkauksen jälkeen kohtaukseton reilun vuoden. Lääkitys on yhä päällä sitä ei kovin nopeasti lähetä purkamaan.
      Neurologini kertoi viime kerralla, että nyt laitetaan leikkaukseen nopeammin ainakin tämän neurologin kohdalla. Kaksi tai kolme hyvää lääkettä kun on kokeiltu ja jos ne ei auta niin ei oo paljoo toivoa muistakaan kuulemma. En sitten tiedä mitkä lääkkeet lasketaan hyviin.

• Hoo

Täällä on myös kyseessä ohimolohkoepilepsia ja ongelmana se, että saan lääkkeistä sivuvaikutuksia. Lääkärin mukaan pesäke on helposti paikannettavissa, eli voisi olla ihan hyvät mahdollisuudet. Millainen leikkaus oli kokemuksena? Miten se tapahtui? Oliko raskas? Ootko toipunut hyvin?

• tammetar
        Hoo kirjoitti:

Täällä on myös kyseessä ohimolohkoepilepsia ja ongelmana se, että saan lääkkeistä sivuvaikutuksia. Lääkärin mukaan pesäke on helposti paikannettavissa, eli voisi olla ihan hyvät mahdollisuudet. Millainen leikkaus oli kokemuksena? Miten se tapahtui? Oliko raskas? Ootko toipunut hyvin?

leikkauksen odottaminen. Itse leikkaus nyt ei tuntunut kamalalta, mutta se sisältää omat riskinsä. Ohimolohkolla saattaa tulla leikkauksen jälkeen muisti ongelmia minun tapauksessa näkömuistiin liittyen. Kuitenkaan mun näkömuisti ei heikentynyt leikkauksessa.
        Toipuminen saattaa olla todella raskas. Useat kärsii masennuksesta sen jälkeen. Itse toivuin todella hyvin ja nopeasti. 3kk sairaslomaa en olisi tarvinut.
        Leikkaukseen pääseminen ei ole nopeaa. Ja täytyy selviytyä tietyistä tutkimuksista.

• Ansku21
        tammetar kirjoitti:

leikkauksen odottaminen. Itse leikkaus nyt ei tuntunut kamalalta, mutta se sisältää omat riskinsä. Ohimolohkolla saattaa tulla leikkauksen jälkeen muisti ongelmia minun tapauksessa näkömuistiin liittyen. Kuitenkaan mun näkömuisti ei heikentynyt leikkauksessa.
        Toipuminen saattaa olla todella raskas. Useat kärsii masennuksesta sen jälkeen. Itse toivuin todella hyvin ja nopeasti. 3kk sairaslomaa en olisi tarvinut.
        Leikkaukseen pääseminen ei ole nopeaa. Ja täytyy selviytyä tietyistä tutkimuksista.

oo helppoa vaan odottaa.2 kuukauden päästä video-eeg:hen ja siitä pari kuukautta niin saan tietää että voiko edes leikata ja siitä vielä leikkausjonot....hmmm....Meinaa mennä hermot.Täytyneen yrittää keskittyä tuohon koulunkäyntiin.

• tammetar
        Ansku21 kirjoitti:

oo helppoa vaan odottaa.2 kuukauden päästä video-eeg:hen ja siitä pari kuukautta niin saan tietää että voiko edes leikata ja siitä vielä leikkausjonot....hmmm....Meinaa mennä hermot.Täytyneen yrittää keskittyä tuohon koulunkäyntiin.

erittäin hyvin miltä susta tuntuu. Tosin nää minun kertomat asiat voi aiheuttaa vielä tuskallisemman odottamisen ajan. Itse en meinaan tiennyt ketään joka olisi leikattu, mutta kuitenkintua oli todella piinaava.
        Voimia sinulle Ansku21

• sauvatar

leikkaukseen pääsyä,
      mutta ongelma nro 1
      on se, että mangneettikuvissa ei
      paikannusta näy missä pesäke on.
      Eeg tosin piirtää sen
      mistä kohtaukset lähtee ja siellä
      on enemmänkin purkauksellista
      toimintaa kuin itse tunnen.
      Jääkö sitten tuosta kiinni etten siihen pääseekkään ???
      Sydämestäni toivon, että seuraava
      Magneettikuvaus näyttäisi pesäkkeen sijainnin.

Jo 24v. olen kärsinyt kohtauksista
      ja 10:t lääkkeet kokeillut
      ja sivuvaikutuksien
      takia ne eivät sovi.
      Eivät pidä kyllä kohtauksiakaan poissa.

Suosittelen leikkaukseen menoa.

Minulla on myös yksi tuttava,
      joka on leikattu ja hän voi hyvin
      leikkauksen jälkeen.

Tiettävästi ei ole saanut kohtauksia
      leikkauksen jälkeen ja aikaa on mennyt
      jo n. 2-3 vuotta.

Enään en hänen kanssaan ole tekemisessä,
      joten ihan varma en tästä ole.

• Ansku21

sauvatar olla sama ongelma,siis tuon mangneettikuvan kohdalla.Mulla ei tosin vielä ajankohtainen.Mulla ei oo ikinä näkyny mangneettikuvissa mitään poikkeavaa mutta eeg kyllä mutta ei siinäkään vuoden 2002 jälkeen.Olet siis saanut varman leikkauspäätöksen???

• Hugo

Joo, kuulostaa todellakin ongelmalta, sillä olisihan tärkeää paikantaa tarkasti leikattava kohta kuvaamalla. Tuskin sähköisten purkausten takia vielä aivoja aletaan leikkaamaan, se on lienee aivan liian riskiä ja mahdollisesti jopa turhaa.

Kuulostaapa keljulta tilanteelta. Ehkä kuitenkin eri kuvakulmista voidaaan tehdä uusia kuvauksia ja kun alue on nyt kuitenkin jotenkin hahmotettu, niin tarkemmat kuvaukset voidaan keskittää sinne, että se pesäke löytyisi.

• tammetar
        Hugo kirjoitti:

Joo, kuulostaa todellakin ongelmalta, sillä olisihan tärkeää paikantaa tarkasti leikattava kohta kuvaamalla. Tuskin sähköisten purkausten takia vielä aivoja aletaan leikkaamaan, se on lienee aivan liian riskiä ja mahdollisesti jopa turhaa.

Kuulostaapa keljulta tilanteelta. Ehkä kuitenkin eri kuvakulmista voidaaan tehdä uusia kuvauksia ja kun alue on nyt kuitenkin jotenkin hahmotettu, niin tarkemmat kuvaukset voidaan keskittää sinne, että se pesäke löytyisi.

hankala tilanne. Mulla nähtiin magneettikuvissa selkeä muutos kohta joten leikkaukseen ei lähdetty arvauksella.

• Ansku21
        Hugo kirjoitti:

toivoa että se näkys.viimeksi mangneettikuvat otettu vuonna 2000 eli "vähän" vanhat ja lääkärin mukaan vaikka niissä ei ole näkynyt mitään niin se ei tarkoita että ei voisi nyt täkyä.No parin kuukauden päästä kuvauksiin ja peukut pystyyn.

• tammetar
        Ansku21 kirjoitti:

toivoa että se näkys.viimeksi mangneettikuvat otettu vuonna 2000 eli "vähän" vanhat ja lääkärin mukaan vaikka niissä ei ole näkynyt mitään niin se ei tarkoita että ei voisi nyt täkyä.No parin kuukauden päästä kuvauksiin ja peukut pystyyn.

ja pidetään sulle peukkkuja. Ehkä siellä kuiteskin näkyy onhan nyt menny useampi vuosi ja osa koneista on vaihdettu. ainakin KYSissä on

• sauvatar
        Ansku21 kirjoitti:

sauvatar olla sama ongelma,siis tuon mangneettikuvan kohdalla.Mulla ei tosin vielä ajankohtainen.Mulla ei oo ikinä näkyny mangneettikuvissa mitään poikkeavaa mutta eeg kyllä mutta ei siinäkään vuoden 2002 jälkeen.Olet siis saanut varman leikkauspäätöksen???

Nyt vasta tutkitaan olenko
        sovelias leikkaukseen.
        Pitää vielä monesta testistä mm.
        psykologin ym... läpäistä ja nehän arvioi,
        ettei se leikkaus saa huonevasti
        vaikuttaa.

• sauvatar
        Ansku21 kirjoitti:

vasta vähän yli vuosi siitä,
        kun otettiin magneettikuvat ja
        vieläkään mitään ei ole näkynyt.

Toivonta jos se tuohon kaatuu.....

• sauvatar
        Hugo kirjoitti:

kuvan missä se pesäke on eli
        mistä ne kohtaukset lähtee ja miten ne
        purkaukset siellä liikkuu.

Toivonkin, että he keskittäisivät
        ne kuvaamiset nyt eri kuvakulmiin.
        Saisivat sen löydettyä ja
        toivottavasti Hesassakin on uusia koneita.

• Ansku21
        tammetar kirjoitti:

ja pidetään sulle peukkkuja. Ehkä siellä kuiteskin näkyy onhan nyt menny useampi vuosi ja osa koneista on vaihdettu. ainakin KYSissä on

että nyt näkyy viimestää jos näkyy niin "kunnon" ruhjeet päässä ku sain viime vuonna kohtauksen ja päätin hypätä pois pyörän selästä vauhissa pää asfalttiin, muisti pimeänä.Tuon jälkeen kohtaukset on muuttunut huomattavasti pahempaan suuntaan ja niitä on alkanut tuleen vaan useammin.

• epileptikko

Mutta ongelmana, että epilepsiäpesäke sijaitsee otsalohkossa ja jos sitä menisi leikkaamaan on liian suuri riski halvaantua. Ja minäkin kärsin toistuvista kohtauksista (viime vuoden aikana n. 15 kohtausta). Ja neljä lääkettä käytössä.

• sauvatar
        epileptikko kirjoitti:

Mutta ongelmana, että epilepsiäpesäke sijaitsee otsalohkossa ja jos sitä menisi leikkaamaan on liian suuri riski halvaantua. Ja minäkin kärsin toistuvista kohtauksista (viime vuoden aikana n. 15 kohtausta). Ja neljä lääkettä käytössä.

Mullakin kaikki vielä ihan auki,
        joten ei mitään varmuutta siitä,
        että kelpaan leikattavaksi.
        Pesäke piilossa ja toivon,
        että nyt se löytyisi,
        kun tehdään uusi MRI-kuvaus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      35
      11437
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      63
      9870
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      147
      5580
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3784
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3750
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3635
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3378
    8. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      24
      3183
    9. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      63
      2793
    10. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      79
      2603
    Aihe