Mazda6 valloitti ykkössijan omassa kokoluokassaan Saksan suosituimman autolehden ADAC Motorweltin tutkimuksessa, jossa pantiin automerkit ja -mallit paremmuusjärjestykseen. Lehdellä on 20 miljoonaa lukijaa.
Tuloksia esitellään tämän päivän (11.2.) Hesarin autoliitteessä.
ADAC Motorwelt jakoi "Kultainen Enkeli 2006" -palkintoja laajojen tutkimusten, lukijakyselyjen ja luotettavuusraporttien pohjalta. Paras laatu arvioitiin ADACin asiakastyytyväisyyskyselyn ja tiepalvelutilaston perusteella.
Mazda6 kipusi siis omassa luokassaan ykköseksi ja kaikkien automerkkien ja mallien joukossa toiselle sijalle. Seitsemän parhaan joukossa oli peräti kolme Mazdan mallia!
Voiton otti Toyota Yaris, eikä Avensiskaan toki ihan huonosti menestynyt: olihan se sentään kymmenes. Joten onnittelut myös Toyota-väelle!
Mazda siis menestyy edelleen, niin kuin pari päivää sitten kirjoittamassani jutussa Lisää testivoittoja Mazda6:lle uumoilin.
Toivotaan menestystä myös Suomen urheilijoille Torinossa!
Tuore menestys Mazda6:lle!
32
4431
Vastaukset
- vietiin
ruostesuojaukseen , soittivat seuraavana päivänä kotiin että helmat jo kotelot lähes puhkiruosteessa ?
Eipä suojattukaan vaan vietiin takuuseen merkkiliikkeeseen , tutkinta aloitettu ?- suojauksesta huolehtinut
Uutenahan ne nykyiset autot on suojattava - niin Mazda kuin muutkin. Se on pieni vaiva ja takaa huolettoman huomisen. Ainakin autoilun osalta.
- PENA
Enpä malta olla heittämättä tähän keskusteluun välikommenttia, vaikka kisat painavatkin päälle.
Mikä on se pääviesti, mikä on luettavissa Mazda6:n verrattomasta menestyksestä testeissä, josta tämäkin tuore menestys laatuvertailussa on esimerkki?
Eikö se ole kaikessa yksinkertaisuudessaan tämä: Mazda6 on edelleen keskimäärin laadukkaampi kuin kaikki muut saman kokoluokan autot ja (Yarista lukuun ottamatta) ylipäänsä laadukkaampi kuin kaikki muut automerkit ja mallit. Ja kääntäen: kaikki muut autot ovat yleisesti ottaen laadultaan heikompia kuin Mazda6. Tutkimusaineistot, joista päätelmät tehdään ovat todella laajoja ja vakuuttavia.
Mazdastakin löytyy toki yksilöittäin vikoja. Mazdakin ruostuu (varsinkin jos ei sitä hoida). Mutta mitä arvelette, eikö ADACin tutkimuksissa ole älytty ottaa tätä ruostumisastettakin arviointiperusteena huomioon? Asiantuntijathan tutkimustuloksia pannaan arvioimaan!
Niinpä minä ainakin onnittelen vilpittömästi itseäni mainiosta autovalinnasta; siihen Mazdan runsaat ja jatkuvat testimenestykset antavat aihetta.
Näyttää muuten yleisesti ottaen kiistattomalta, että japanilaiset autot jyräävät testeissä yhä selvemmin ja eurooppalaiset ja amerikkalaiset päinvastoin osoittautuvat yhä epäluotettavimmiksi. Tämä näyttää olevan yleinen tendenssi, ei vain tämän yhden laatutestin tulos.
- tarkastamaan
Lokakuussa 2003 rekisteröity kuutonen on kanssa menossa helmojen ja lokasuojankaarien uusimiseen, määräys asioiden kunnolliseen hoitamiseen on tullut Japanista saakka.
Menevät takuuseen välittömästi, tarkastakaa omanne.
Enkä lähetä kuvia tai jaksa lässyttää asiasta enempää, mikäli jotain asia ahdistaa.
Mutta tuon jälkeen menee ruostesuojaukseen :-)- raps raps
no jos jo japanissa asti ongelman tiedostavat niin asia on varmasti uudemmissa malleissa jo kunnossa,ja silloinhan kuutonen on entistäkin ylivoimaisempi:)
- ruostelässytykseen
Mielenkiintoista on ollut havaita että näitä usein "kaksi vuotta vanhoja puhkiruostuneita" kutosia on nyt alkanut ilmestyä näillekin palstoille todella paljon, heti sen TL:n raportin jälkeen, missä nyt lähinnä kehotettiin viemään auto ruostesuojaukseen ilman mitään isompaa paniikkia. Itse suojasin omani uutena ja olin nyt suojausohjelman mukaisessa kakkoskäynnissä firmassa, jonka markkinaosuus on Suomen suurin. Heidän rekisterinsä mukaan ensinnäkään kutonen ei mitenkään ole sen ruostuvampi kuin moni muukaan malli, listan keskivaiheilla kun tuo on (mm. Opelin, Mersun(!) ja Nissanin uudempiakin malleja on paljon enemmän diagnosoitu kovista ruostevaivoista). Kutosia ei myöskään ole myyntiinsä nähden suojailtu sen aktiivisemmin kuin muitakaan. Eikä mitään ihmeempää tarvetta välttämättä olekaan. Omalla auton hoidolla vaikutat edelleen huomattavasti tehdassuojausta enemmän auton ruostumiseen....Jotenkin haiskahtaa siltä että tuo TL:n juttu vain sai provopelleilijät liikkeelle, löytyihän hyvä syy irvistellä...paskanjauhantaa siis suurin osa.
Ennen kuin kukaan tulee lässyttämään omista suojausmotiiveistani, niin voin kertoa että aion pitää autoa henk. koht. syistä vähintään 5-6 vuotta ja tod. näk. kauemminkin kun on erinomainen peli kaikin puolin. Samalla hoidin äänieristyksen siihen jamaan, että ei paljoa muut saman hintaluokan pelit edes kiinnosta.- maxda
On se tuo Mazda selvästi laatuauto ellei jopa premium-luokan auto... Osta masa ja rakenna itsellesi auto. :)
- ...oikeassa ole...
maxda kirjoitti:
On se tuo Mazda selvästi laatuauto ellei jopa premium-luokan auto... Osta masa ja rakenna itsellesi auto. :)
Monen muun merkin vehkeille kun ei voi enää tehdä mitään...ovat lopullisesti kehnoja. Enkä nyt ruostesuojausta niinkään "rakentamiseksi" kutsuisi. Jotkut laittavat paljon enemmän rahaa stereoihin ja aluvanteisiin...se vasta rakentamista on...;-)
- timppa
Mun kuutonen on 2,5 vuotta vanha. Siitä maalattiin helmat ja lokasuojan reunat takuuna noin vuosi sitten. Huono homma oli ettei maalaamo vetänyt maalin alle kunnon kiveniskumassaa. Nyt on taas isoja ruosteläikkiä ja tuskin menee enää takuuseen.
- kirjoittaja
timppa kirjoitti:
Mun kuutonen on 2,5 vuotta vanha. Siitä maalattiin helmat ja lokasuojan reunat takuuna noin vuosi sitten. Huono homma oli ettei maalaamo vetänyt maalin alle kunnon kiveniskumassaa. Nyt on taas isoja ruosteläikkiä ja tuskin menee enää takuuseen.
jo totesi: Auton hoidolla vaikutat maalipinnan kestoon. Kiveniskemiä tuo maalipinta ei kestä...pesuakin kaipaa kohtuu usein.
- Erkki
kirjoittaja kirjoitti:
jo totesi: Auton hoidolla vaikutat maalipinnan kestoon. Kiveniskemiä tuo maalipinta ei kestä...pesuakin kaipaa kohtuu usein.
Olen samaa mieltä, ei voi olla noin paljoa eroja ruosteenkestossa eri yksilöiden välillä. Kyllä olen sitä mieltä että se paras ruosteenesto on siellä ratin ja etupenkin välissä.
Terv.
Mazda 6 omistaja, 2.0 -02, ajettu 220 tkm, ei suojattu, ei ruostetta, 3 x huolellinen vahaus vuodessa ja pesu kerran kahdessa viikossa kesät talvet. Ei tosin hiekkatieajoakaan... - tai ei
Kolmevuotias auto ei saa olla ruosteessa olkoon se sitten minkä merkkinen.
Olet viisas kun olet suojannut autosi uutena niin teen aina itsekin mutta siitä huolimatta ne eivät saa olla kertakäyttötavaraa.
Näyttää muuten jo vaikuttaneen kuutosen jälleenmyyntiarvoon tuo ruosteasia, katso vaikka nettiauto.com, Fordin jalanjäljillä tuossa asiassa. - 2.0 Elegance -03.
Erkki kirjoitti:
Olen samaa mieltä, ei voi olla noin paljoa eroja ruosteenkestossa eri yksilöiden välillä. Kyllä olen sitä mieltä että se paras ruosteenesto on siellä ratin ja etupenkin välissä.
Terv.
Mazda 6 omistaja, 2.0 -02, ajettu 220 tkm, ei suojattu, ei ruostetta, 3 x huolellinen vahaus vuodessa ja pesu kerran kahdessa viikossa kesät talvet. Ei tosin hiekkatieajoakaan...Kyllä ihmetyttää nämä ruostejutut, itsellä -03 toukokuussa rekisteröity kuutonen, käytin eka katsastuksessa pariviikkoa sitten ja sanoin katsastusmiehelle että katso sitten sillä silmällä onko siellä ruostetta, eikä löytynyt minkäänlaista alkuakaan, mitään suojauksia en ole teettänyt.
Joten tuntuu siltä että näistä jutuista on suurin osa keksittyjä, enkä väitä etteikö Mazda ruostu mutta niin ruostuvat kaikki autot niin kauan kuin
rautaa käytetään materiaalina.
Toivoisin asiallisuutta näihin kirjoitteluihin mutta se lienee turha toive. - ENNEN Tl:n juttua
Voittehan kaikki kelata näitä keskusteluja taaksepäin mutta esim. tuo lokasuojankaarissa olevat ruosteläikät olivat esillä palstalla jo ENNEN Tuulilasin juttua.
Silloinkin keskustelussa harva "uskoi" asiaa ennen kuin se julkaistiin oikein lehdessä.
Viekää ne nyt vaan suojaukseen ja mikäli olette näin tehneet niin onneksi olkoon mutta mikäli ette niin ihan niin paljoa ei voi onnitella.
Selvyyden vuoksi, ongelma ei koske vaan Mazdaa mutta tämähän on Mazda-palsta... - Masan omistaja.
ENNEN Tl:n juttua kirjoitti:
Voittehan kaikki kelata näitä keskusteluja taaksepäin mutta esim. tuo lokasuojankaarissa olevat ruosteläikät olivat esillä palstalla jo ENNEN Tuulilasin juttua.
Silloinkin keskustelussa harva "uskoi" asiaa ennen kuin se julkaistiin oikein lehdessä.
Viekää ne nyt vaan suojaukseen ja mikäli olette näin tehneet niin onneksi olkoon mutta mikäli ette niin ihan niin paljoa ei voi onnitella.
Selvyyden vuoksi, ongelma ei koske vaan Mazdaa mutta tämähän on Mazda-palsta...Joo joo, oikeassa olet, tämä on Mazda palsta, mutta miksi tänne tunkee kaikenmaailman hörhöt jotka eivät ole koskaan Mazdaa omistaneet saati ajaneet, mutta kovia ovat neuvomaan ja arvostelemaan.
Eikös se ole meidän Mazda ihmisten oma murhe kun ollaan erehdytty moiseen ruosteläjään. - näin!
2.0 Elegance -03. kirjoitti:
Kyllä ihmetyttää nämä ruostejutut, itsellä -03 toukokuussa rekisteröity kuutonen, käytin eka katsastuksessa pariviikkoa sitten ja sanoin katsastusmiehelle että katso sitten sillä silmällä onko siellä ruostetta, eikä löytynyt minkäänlaista alkuakaan, mitään suojauksia en ole teettänyt.
Joten tuntuu siltä että näistä jutuista on suurin osa keksittyjä, enkä väitä etteikö Mazda ruostu mutta niin ruostuvat kaikki autot niin kauan kuin
Toivoisin asiallisuutta näihin kirjoitteluihin mutta se lienee turha toive.Totta helvetissä auto ruostuu jos sillä suditellaan hiekalla niin että alusta rapisee ja sitten ajellaan koko talvi kehä kolmosta ilman pesuja. Katse peiliin ja auto pesuun...tai sitten saa kärsiä...
- ex 6:sen omistaja
näin! kirjoitti:
Totta helvetissä auto ruostuu jos sillä suditellaan hiekalla niin että alusta rapisee ja sitten ajellaan koko talvi kehä kolmosta ilman pesuja. Katse peiliin ja auto pesuun...tai sitten saa kärsiä...
Sorateillä en ole ajellut (joskus pakostakin kun oli hiekoitettu) pesty kerran viikossa käsin jos vähänkin likainen, vahaus kaksi kertaa vuodessa. Mazda 6 rek.-03. syksyllä -04 korjattiin takaovea maalin kuplimisen takia, kesällä -05 vaihdettiin kaikki ovet takuuna kylläkin, mutta asiakas jätettiin jalkamieheksi viikon ajaksi. Ovien vaihdon jälkeen ovia korjattiin kun ei olleet paikoillaan ja maalivalumia ja listoja irti.Tammikuu -06 auto ja merkki vaihtui oman "tetivoittojen" perusteella.
- jaapajaa
Erkki kirjoitti:
Terv.
Mazda 6 omistaja, 2.0 -02, ajettu 220 tkm, ei suojattu, ei ruostetta, 3 x huolellinen vahaus vuodessa ja pesu kerran kahdessa viikossa kesät talvet. Ei tosin hiekkatieajoakaan...Minulla ei enää ole kutosta, vaan vaihdoin vuoden alussa merkkiä. Suurin yksittäinen syy maalipinnan ongelmat joita ei tunnuttu saavan kuntoon.
Pesin autoni käytännössä aina käsin 1-2 kertaa kuussa (3 vuoden aikana ehkä 3 kertaa harjapesussa) sekä vahasin jopa 4-5 kertaa vuodessa, ei se siis ainakaan hoidosta ollut kiinni.
Ruostesuojausta en ollut teettänyt, muttei se mitään olisi kuplimiseen auttanutkaan. Ehjä maalipinta alkoi kuplia "itsellään" ja irrota pellistä. Maahantuojan edustaja on myöntänyt sekä puhelimessa että kirjallisesti vikojen johtuvan maalin tarttuvuusongelmista.
Omani kävi kaksi kertaa vuoden aikana maalattavana helmojen ja lokasuojien takia. Entisen kutoseni liikkeestä ostanut uusi omistaja soitti minulle ja kyseli tehdyistä maalauksista, samalla ilmeni että toinen takalokasuoja oireilee taas eli seuraava kierros odottaa.
Eli: mikään pesu, vahaus tai ruostesuojaus ei siis tuolta kutosen tyyppivialta pelasta, se tulee jos on tullakseen. Kaikkiin yksilöihin se ei ilmeisesti iske. Omani oli ostettu 02/03. - Nuukailija
Erkki kirjoitti:
Terv.
Mazda 6 omistaja, 2.0 -02, ajettu 220 tkm, ei suojattu, ei ruostetta, 3 x huolellinen vahaus vuodessa ja pesu kerran kahdessa viikossa kesät talvet. Ei tosin hiekkatieajoakaan...pitää tallissa. Jos -02 autolla ajettu jo 220tkm se on auton raiskaamista se. Sielä pitäisi olla vasta 80tkm . . .
- tosissasi.
Kyllä ihmetyttää nämä ruostejutut, itsellä -03 toukokuussa rekisteröity kuutonen, käytin eka katsastuksessa pariviikkoa sitten ja sanoin katsastusmiehelle että katso sitten sillä silmällä onko siellä ruostetta, eikä löytynyt minkäänlaista alkuakaan, mitään suojauksia en ole teettänyt.
Toivoisin asiallisuutta näihin kirjoitteluihin mutta se lienee turha toive.Tuollahan noita ruostepaikkoja on oikein kuvien kasaa netissä. Ei siinä tarvii mitään keksiä, katso totuutta silmiin. Mazda ruostuu ja sillä sipuli, en väitä etteikö muut ruostu, mutta mazdan omistajat ovat todella sinisilmäisiä väittäessään sitä keksityksi. Kohtuu asiallisiahan nuo kirjoitukset on, mutta sinulle kaikki muut ovat asiattomia missä mazdaa ei kehuta. Katsastus on nykyään asiakaspalvelua ja siellä varmasti viimeksi moittivat sinun autoasi jos nimittäin niin tekisivät niin kaltaisesi Mazdan omistaja vaihtaisi katsastuspaikkaa seuraavalla kerralla olisivathan ne mielestäsi vähintäänkin asiantuntemattomia katsastajia kun moittivat mazdaasi ruosteiseksi.
- viisas..
Masan omistaja. kirjoitti:
Joo joo, oikeassa olet, tämä on Mazda palsta, mutta miksi tänne tunkee kaikenmaailman hörhöt jotka eivät ole koskaan Mazdaa omistaneet saati ajaneet, mutta kovia ovat neuvomaan ja arvostelemaan.
Eikös se ole meidän Mazda ihmisten oma murhe kun ollaan erehdytty moiseen ruosteläjään.Itse luen ainakin tätä palstaa sen takia, koska suunnittelin mazdan 6:n ostoa. Perustakaa kutosen omistajat sellainen sisäpiirikeskustelupalsta, jossa vain kutosen omistajat kehuvat kutosta, jottei vain tule paha mieli faktoista. Yksi edellisistä kirjoittajista on muuten oikeassa, ruostejutut alkavat pudottaa yliarvostetun auton hintaa oikealle tasolle, hyvä näin.
- tsotsot
viisas.. kirjoitti:
Itse luen ainakin tätä palstaa sen takia, koska suunnittelin mazdan 6:n ostoa. Perustakaa kutosen omistajat sellainen sisäpiirikeskustelupalsta, jossa vain kutosen omistajat kehuvat kutosta, jottei vain tule paha mieli faktoista. Yksi edellisistä kirjoittajista on muuten oikeassa, ruostejutut alkavat pudottaa yliarvostetun auton hintaa oikealle tasolle, hyvä näin.
Kyllä se kuule putoaa pian 4 vuotta vanhassa mallissa ihan muutenkin...hämmästyttäväähän tässä onkin juuri se että auto selvästi vanhenee mutta silti niittää menestystä koko ajan.
- pois.
tsotsot kirjoitti:
Kyllä se kuule putoaa pian 4 vuotta vanhassa mallissa ihan muutenkin...hämmästyttäväähän tässä onkin juuri se että auto selvästi vanhenee mutta silti niittää menestystä koko ajan.
ja vähän äkkiä
- 6 GT vm 2003
viisas.. kirjoitti:
Itse luen ainakin tätä palstaa sen takia, koska suunnittelin mazdan 6:n ostoa. Perustakaa kutosen omistajat sellainen sisäpiirikeskustelupalsta, jossa vain kutosen omistajat kehuvat kutosta, jottei vain tule paha mieli faktoista. Yksi edellisistä kirjoittajista on muuten oikeassa, ruostejutut alkavat pudottaa yliarvostetun auton hintaa oikealle tasolle, hyvä näin.
Mitäs yliarvostettua Mazda6:ssa on tai on koskaan ollut? Monet testivoitot, luotettavuustilaston kärkisijat ja autolehtien ilman vikoja sujuneet kestotestit ne Mazda6:n maineen ovat aikaansaaneet. Puolueettomasti nuo testivoitot on tulleet ja luotettavuustilastoissakaan ei oikein huijaamaan pysty eli kuutosen hyvässä maineessa ei ole mitään yliarvostettua. Jokainenhan voi itse käydä kuutosen koeajamassa, niin näkee sitten itse onko se niin hyvä auto kuin mitä autolehtien testit väittää. Eiköhän sekin jotain kerro kuutosesta, jos sen omistajat sitä jaksaa kehua, koska omistajilta ne todelliset käyttökokemukset parhaiten kuulee. Tällä palstalla vaan on hyvin vaikea tietää kuka oikeasti omistaa kuutosen ja kuka vaan sepittää provoilumielessä satuja.
- se...
6 GT vm 2003 kirjoitti:
Mitäs yliarvostettua Mazda6:ssa on tai on koskaan ollut? Monet testivoitot, luotettavuustilaston kärkisijat ja autolehtien ilman vikoja sujuneet kestotestit ne Mazda6:n maineen ovat aikaansaaneet. Puolueettomasti nuo testivoitot on tulleet ja luotettavuustilastoissakaan ei oikein huijaamaan pysty eli kuutosen hyvässä maineessa ei ole mitään yliarvostettua. Jokainenhan voi itse käydä kuutosen koeajamassa, niin näkee sitten itse onko se niin hyvä auto kuin mitä autolehtien testit väittää. Eiköhän sekin jotain kerro kuutosesta, jos sen omistajat sitä jaksaa kehua, koska omistajilta ne todelliset käyttökokemukset parhaiten kuulee. Tällä palstalla vaan on hyvin vaikea tietää kuka oikeasti omistaa kuutosen ja kuka vaan sepittää provoilumielessä satuja.
Jos auto ruostuu kolmessa vuodessa siihen kuntoon, että sitä pitää maalailla ja jopa niiin että helmoja ja kaaria ei enää kannata suojata vaan ne on jopa vaihdettava, niin jos tuollainen auto ei ole yliarvostettu niin... On koeajettu ja tutustuttu usempaan kutoseen ja omakohtaisella kokemuksella voin sanoa, että parempia löytyy. Merkkejä en mainitse, koska tämä on mazda palsta ja sitten kutos omistajat ovat taasen niin pahoillaan, että väittävät viestiä provoksi. Sinullakin kannattasi ottaa huomioon, että kaikki eivät osta autoaan uutena ja Mazdan pitäisi suomalaisen autoverotuksen säilyessä tälläisena, olla vielä virkeänä 10-vuotis synttäreillä, tekniikka varmaankin pelaa, mutta jos ei ole enää koria missä tekniikkaa käyttää niin ei se taida kovin paljon lohduttaa.
- 6 GT vm 2003
se... kirjoitti:
Jos auto ruostuu kolmessa vuodessa siihen kuntoon, että sitä pitää maalailla ja jopa niiin että helmoja ja kaaria ei enää kannata suojata vaan ne on jopa vaihdettava, niin jos tuollainen auto ei ole yliarvostettu niin... On koeajettu ja tutustuttu usempaan kutoseen ja omakohtaisella kokemuksella voin sanoa, että parempia löytyy. Merkkejä en mainitse, koska tämä on mazda palsta ja sitten kutos omistajat ovat taasen niin pahoillaan, että väittävät viestiä provoksi. Sinullakin kannattasi ottaa huomioon, että kaikki eivät osta autoaan uutena ja Mazdan pitäisi suomalaisen autoverotuksen säilyessä tälläisena, olla vielä virkeänä 10-vuotis synttäreillä, tekniikka varmaankin pelaa, mutta jos ei ole enää koria missä tekniikkaa käyttää niin ei se taida kovin paljon lohduttaa.
Eipä ole minulla mitään ruostetta vielä missään, eikä kiveniskemiäkään yhtään konepellissä tai lokasuojissa. Tosin ruostesuojautin auton heti uutena ja maalipintakin on käsitelty omalla kestokäsittelyllä. Pidän autoa 5-6 vuotta ja sen jälkeen minua ei kiinnosta yhtään mitä sille sen jälkeen tapahtuu, ruostukoon vaikka olemattomiin heti kun auton vaihdan.
Minäkin olen koejanut monta automerkkiä ja mallia, mutta en vaan parempaa vaihtoehtoa vuonna 2003 löytänyt 35 tuhannen rahatukolle, eikä sellaista löydy vieläkään. Passat nyt voitti kuutosen Tuulilasissa eli joka testiä kuutonen ei voi voittaa ja Passatkin on varmaan hyvä auto, mutta ei se yhden voiton takia minua kiinnosta ja ennen kaikkea sen ulkonäkö ei vaan miellytä. Seuraavan auton valitsen kun Mazda6 uudistuu ja otan vertailuun sitten sen hetkiset kiinnostavimmat merkit, mukaanlukien kohta uudistuvat ja kokoa kasvavat Audi A4 ja Volvo S60. Eli merkkifanaatikko en ole ikinä ollut ja edellinen auto oli eri merkkinen kuin nykyinen ja sitä edellinen myös eri kuin edellinen. - minuakaan...
6 GT vm 2003 kirjoitti:
Eipä ole minulla mitään ruostetta vielä missään, eikä kiveniskemiäkään yhtään konepellissä tai lokasuojissa. Tosin ruostesuojautin auton heti uutena ja maalipintakin on käsitelty omalla kestokäsittelyllä. Pidän autoa 5-6 vuotta ja sen jälkeen minua ei kiinnosta yhtään mitä sille sen jälkeen tapahtuu, ruostukoon vaikka olemattomiin heti kun auton vaihdan.
Minäkin olen koejanut monta automerkkiä ja mallia, mutta en vaan parempaa vaihtoehtoa vuonna 2003 löytänyt 35 tuhannen rahatukolle, eikä sellaista löydy vieläkään. Passat nyt voitti kuutosen Tuulilasissa eli joka testiä kuutonen ei voi voittaa ja Passatkin on varmaan hyvä auto, mutta ei se yhden voiton takia minua kiinnosta ja ennen kaikkea sen ulkonäkö ei vaan miellytä. Seuraavan auton valitsen kun Mazda6 uudistuu ja otan vertailuun sitten sen hetkiset kiinnostavimmat merkit, mukaanlukien kohta uudistuvat ja kokoa kasvavat Audi A4 ja Volvo S60. Eli merkkifanaatikko en ole ikinä ollut ja edellinen auto oli eri merkkinen kuin nykyinen ja sitä edellinen myös eri kuin edellinen.kiinnosta mitä sinun autollesi tapahtuu, mutta minua kiinnostaa jälleenmyyntiarvo ja saako autoa ylipäätään myytyä sitten aikanaan. Ota kuitenkin rauhallisesti sinulla varmasti on hyvä auto vai onko...
- ihmettelijä
Tuntuu siltä, että monet Mazdan omistajat ovat aika herkkähipiäisiä: toisaalta ylpeitä ajokistaan mutta aivan tolaltaan, jos siinä ilmenee jokin vika... Itsellänikin on Mazda, jonka hankin erityisesti sen luotettavuuden takia. En silti odota, että se on joka suhteessa ja aina täydellinen. Parempi paketti se kuitenkin on kuin muut automerkit.
- valtaenemmistö
Toivoisin asiallisuutta näihin kirjoitteluihin mutta se lienee turha toive.Useimmat Mazdan omistajat varmaan ajattelevat juuri näin. Näyttää vain siltä, että ne harvat, joilla on onfgelmia ruosteen kanssa, ovat erityisen äänekkäitä.
- Das sepe
Missä se sepe luuraa kun palstalla kirjoitetaan kerrankin asiaa ja vieläpä faktoihin perustuen. Tai missä on irwin?
- -------------
sama tyyppi kyseessä, nimimerkki vaan vaihtuu.
- mätsdämään
ja humanoidikin tms. vielä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1413878Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3513011Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt111915Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa91635Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41099- 71944
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38874- 44784
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat23781- 67769