Meillä on ihana 4kk vanha vauva. Mutta minusta on tullut "yksinhuoltaja". Mies on päivän töissä, jonka jälkeen hän kotiin tultuaan syö ja sitten nukkuu pienent päiväunet, käy ulkona ja kattoo telkkaria tai on netissä! Ja kun viikonloppu koittaa, niin hän lauantai aamuna juo kahvin ja lähtee harrastuksien pariin ja palaa kotiin sunnuntai iltana väsyneenä ja maanantaina töihin... tämä toistuu viikosta toiseen. Olen useaan otteeseen sanonut, että kaipaisin hieman huomiota ja yhteistä aikaa. Mielestäni tv:n katselu on kaukana siitä. Vauvan hoitoon hän ei paljon osallistu... tuntuu pahalta, että kaikki muu on aina tärkeämpää kuin minä ja vauva!Empä tiedä mitä tässä pitäisi tehdä!Vetää mielen harmaaksi...
kohtalotovereita?
5
878
Vastaukset
- ---------
No itselläni on semmoinen samantapainen ongelma.. Paitsi että olen vasta raskaana..
miehelläni on aamuvuoroviikkoja ja iltavuoroviikkoja. Aamuvuorossa hän herää, syö. lähtee töihin, tulee töistä, menee salille, istuu tietokoneella tai on kavereiden kanssa.
Iltavuorossa hän herää 12 aikaan syö on tietokoneella, salilla ja kahvittelemassa kavereiden kanssa ja lähtee töihin.. samaa on jatkunut jo kauan..
Pelkään että homma ei muutu vaikka me saammekin kohta vauvan. On turhauttavaa tehdä nyt kaikki yksin, saatika sitten kun vauva syntyy..
Hänen mielestään olemme tarpeeksi yhdessä, vaikka mielestäni yhdessäolossa pitää olla enemmän kuin saman katon alla oleminen!
Kerkeeköhän herra edes synnytys saliin kun on kokoajan muka niin kiire...?!?- teille.
Hei
Itselläni asiat miehen kanssa ihan hyvin ja tuntuu kurjalta kuulla miten miehenne toimivat. Ihan pakko kysyä, minkä ikäiset miehet teillä on?
Että meneekö käytös iän piikkiin.
Oletteko kysyneet mieheltänne mitä he odottivat perhe-elämältä ja minkälaisen roolin haluavat itse omaksua ja lapselle mallin näyttää?
Ja oletteko puhuneet omasta jaksamisestanne ja töiden jakamisesta -> yhteisen ajan löytämisestä?
Vaikea näin toisten asioihin alkaa "puuttumaan", koittakaa puhua asoista ja muistuttakaa miehiänne, että olette perhe jossa molempien vanhempien tulisi olla läsnä ja tehdä asioita perheen ja parisuhteen hyväksi, tietysti omaakin vapaa-aikaa tarvitaan, mutta väkisinkin se aika on pieni ja sen eteen joutuu tekemään töitä/järjestelyjä/vuorottelua.
Toivottavasti elämänne muuttuu/jatkuu hyvänä, iloista kevättalven jatkoa. :)
- miehen harrastusten määrä
Meillä mies oli sitä mieltä että lapsen tulon myötä vähentää harrastuksiaan mutta eipä ole mokoma sitä tehnyt. On arkisin poissa kotoa töiden takia 10 h, ma-iltaisin joskus menee töistä suoraan harrastuksiin ja tulee vain nukkumaan klo 21, pari iltaa sen lisäksi jää suoraan töistä salille ja vetää 1 - 1,5 tunnin kuntosalitreenit. Torstai olisi myös harrastus eli ehtii kotiin ehkä viideksi kuudeksi, ja harrastus alkaa seitsemältä (joskus jättää tämän välistä), perjantaina suoraan töistä harrastukseen ja kotiutuu n. 19.30. La tai su-aamu lähtee aamupalan jälkeen ensimmäiseksi salille. Ti tai ke-ilta olisi mun vuoro harrastaa mutta kun ei tiedä tuleeko herra klo 17 vai 18 jälkeen kotiin; jos tulee vasta 18 jälkeen voi olla etten enää jaksa lähteä harrastamaan mitään. Olenkin sitten yrittänyt haraastaa vauvan kanssa, mutta haraastusten kirjo on hieman suppeahko, eli yleensä teemme tunnin kävelylenkin tässä lähistöllä. Kotona on kuntopyörä olkkarissa joten silläkin sitten kuntoilen ja teen vatsalihastreenejä olkkarin lattialla vauvan leikkiessä vieressä.
- huomaa
onko mies sitoutunut perheeseen. Sinun miehellesi harrastukset ovat nähtävästi tärkeämpiä kuin perhe...sanooko miehesi, että olette hänelle se ykkösasia? Jos sanoo, niin pyydä häntä näyttämään se vähentämällä harrastuksia ja viettämällä aikaa yhdessä perheenä. Itse en kyllä tuollaista harrastamisen määrää katsoisi, esim. 3 krt/vko riittää. Ja tietenkin myös äidille kuuluu sama harrastusmahdollisuus!
Eipä kyllä ole kovin tasa-arvoista teillä tuo ajankäyttö...ja sinulle tietenkin lankeaa kaikki kotityöt ym. vauvanhoidon lisäksi. No, turha valittaa, itsepä siihen olet suostunut!
- ....
taistellut samojen ongelmien kanssa,mut koska olen jo toista kertaa äiti ja mieheni tuli vasta eka kertaa isäksi,ymmärsin aloittaa taistelun jo odotus aikana.Eli aina kun mieheni puhui jotain tyyliin hän tekee sitä ja tätä korjasin et katsotaan ehditkö sitten kun vauva tulee ja jos ehdit,ehdin sit minäkin.Puhuin jo silloin viikottain et vauva ei ole mun projekti vaan yhteinen.Kun minä osaan vaan imettää paremmin kuin hän ja senkin hän voi "korvata" minulle ja vauvalle muulla ajalla.Nyt vauva 3kk ja taistelen silti,vaikka hyvin menee tästä asiasta päivittäin enkä aio antaa periksi ollenkaan.Kun mies tulee töistä on syönyt ja rupeaa puuhastelemaan omiaan sanon et menen lenkille.. teen tuon tai tämän,ole sinä vauvan kanssa.Tai mies katsoo tv.tä menen vauvan kans viereen ja kun pitää vaihtaa vaippa sanon vaan et vaihdatko sinä.Hänellä on paljon harrastuksia joissa menis vaikka koko viikko mut kun hän on lähdössä esim salille sanon jo lähtiessä et milloin tulet,kun mun pitäis tänään vielä päästä kaupungille tms.vaik ei niin tarviskaan.Jos tulee jupinaa niin sanon ihan suoraan et millä oikeudella hän luulee menevänsä salille ylipäätään kun hänellä on pieni vauva,jos minäkään en niin voi tehdä.Leikin välillä jopa tyhmää et en ymmärrä ollenkaan et hän olis vähemmän lapsen kanssa kun minä,vaan et illat kuuluis hänelle,mut autan kuitenkin vähän.On mennyt hyvin,mut ei viikkoakaan et ei joudu pitämään puoliaan ja menemään vaan ilman vauvaa välillä vaik ei huvittais vaan mieluiten kotona lepäisin.Menen kuitenkin et pysyy tasapaino yllä ja ymmärrys miehen päässä.Eli taistele itse itsellesi oikeus ja tila kun et tosiaankaan ole lapsesta ainoastaan vastuussa vaan puoliksi miehesi kanssa,hyvässä ja pahassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1294845Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa163514Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1583327Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss302772Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu882523Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181833Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo101452Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1351368Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky61354Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut111267