En tietääkseni ole koskaan joutunu tekemisiin migreenin kanssa, mutta e-pillereiden haittoihin voi kuulemma kuulua myös migreeni, jonka takia jotkut joutuu ne jopa lopettaan. Mitä siis tapahtuu migreenissä, eli näettekö jotain näkyjä ja on päänsärkyä, vai?
Millaiset oireet
7
2325
Vastaukset
- tietoa
www.migreeni.org
- tatti
Oireisto vaihtelee eri íhmisillä.
Itselläni kova kipu, voimakas väsymys ja pahoinvointi.Valon herkkyys näkö sumenee.Yleisesti eritavalla tuskainen olo kun vaikka lihasjännityssäryssä.
Migreeniksi tunnistan siitä että kipu ei menekään ohi vaan kovenee kokoajan pahentaen oloa. - minulla
Minulla siis on todella paha migreeni. Ensin päätä särkee erittäin paljon. Tämän jälkeen päänsärky helpottaa hetkeksi ja suu sekä kädet alkavat puutumaan ja tuntuvat "veltoilta". Sitten alkaa jumalaton päänsärky johon ei auta mikään. En pysty olemaan valossa tai kuulemaan minkäänlaisia ääniä. En pysty puhumaan enkä lukemaan, koska en osaa sanoa sanoja. Tätä kestää 1-2 tuntia jonka jälkeen oksennan ja vähitellen alkaa helpottamaan. Ei kiva :/
- minulla
Niin ja se jäi vielä puuttumaan, että toisesta silmästä lähtee puoliksi näkö, enkä pysty kohdistamaan katsetta. Jos katson jotain kasvoihin, en pysty edes tunnistamaan henkilöä.
- tatti
minulla kirjoitti:
Niin ja se jäi vielä puuttumaan, että toisesta silmästä lähtee puoliksi näkö, enkä pysty kohdistamaan katsetta. Jos katson jotain kasvoihin, en pysty edes tunnistamaan henkilöä.
Unohtui...sanat menevät sekaisin ja puhe epäselvää kohtauksen aikana.
- minulla myös...
Minulla alkoi migreeni joskus 6 luokalla. Ennen kuin tajusin että se voisi olla migreeni,niin tuskat olivat kauheat. Pää saattoi särkeä kolmekin päivää ja siihen se sitten loppui kuin oksensi ja sen jälkeen meni nukkunmaan. Nyt kun minulla on siihen lääkettä (ne eivät ole niitä oikeita kalliita migreeni lääkkeitä) sen jälkeen olen oksentanut kerran migreenin takia. Migreeni lääkkeissä on vaan se että ne pitää ottaa heti kun tuntuu että migreeni voisi tulla. Minullakaan ei auttaneet normaalit buranat sun muut ibumaxit. Joten suosittelen että menet lääkäriin niin ne kyllä siellä kyselee minkälaista särkyä on ja toteaa onko se migreeniä vai ei. Tuota oksentelua ei meinaa kauaa jaksa! Kokemuksella sanon...
- KAIKKEIN
HORTTONIN OIREYHTYMÄ ELI SARJOITTAINEN PÄÄNSÄRKY ON KYLLÄKIN KAIKKEIN PAHIN JA KAUHEIN MITÄ IHMISELLE VOI TULLA PÄÄNSÄRYSTÄ. ÄLKÄÄ PUHUKO ETTÄ MIKREENI ON KAIKKEIN PAHIN.ERÄS KELLÄ ON KUMMATKIN
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383672Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal283232- 692878
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912720- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no811699- 221518
- 281507
- 281478
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231474