olen lähdössä ensi kesänä kahdeksi viikoksi alanyaan ja tarkoitus ois myös tehdä muutama päivän kestävä reissu lähiympäristöön. eli te joilla on kokemusta turkista, mihin kannattaa mennä? tärkeintä ois, että ei tarvitse yöpyä, vaan että aamulla pääsee bussilla tai jollain menee ja illalla tai yöllä takas.
Alanyan ympäristö
5
997
Vastaukset
- Äippä ja poika
Olen ollut viidesti Alanyassa ja käynyt omatoimisesti mm.Konaklin kylässä markkinoilla paikallisbussilla olikohan n.20km Alanyasta lentokentälle päin,siellä näkee paikallisia ja menee koko päivä,välillä on kiva syödä suolapalaa alueella ja katsella vain touhua lepytellen jalkoja ostosten lomassa. Toinen mukava paikka on Managwatin kaupunki n.65km Alanyasta myös lentokentälle päin. Viimeeksi kävimme myös Dimcay joella jeeppisafarilla,ostimme retken pääkadun varrelta 15 euroa johon sisältyi ruoka välipaloineen,olimme ainoat suomalaiset mikä oli vain mukava kokemus.Jos vastaavalle menet muista kysyä,että heillä on kansainvälinen vakuutus retken puolesta ja katso se.Meillä oli tosi hauska päivä!Upeita vuoristomaisemia,aurinkoa ja ihania ihmisiä euroopasta.Alanyan linnoitusta ei kannata jättää käymättä,me olimme siellä illalla otimme taxin hotellimme edustalta ja hinta oli 10euroa taxikuski oli mukana koko kysyi haluammeko hänet oppaaksi ylös asti tottakai halusimme,lopun matkan patikoimme pimeässä hänen näyttäessä lampulla tietä.Alanya ilta valaistuksessa oli meille ikimuistoinen upea kokemus,jos ei ole korkeanpaikan kammoa,sinne vaan ihailemaan maisemia! Seuraavalla kerralla me jäämme sinne vuorenrinteeseen syömään,siellä on myös paljon ihania ruokapaikkoja.Tässä sinulle jotain toivottavasti sait näistä jotakin vinkkejä.Alanya on siitä mukava paikka, että busseja menee monta kertaa päivässä moneen mukavaan paikkaan,jos vain on intoa omatoimi retkille niinkuin meillä.Hauskoja retkiä
sinullekkin!- paljon
vinkeistä, meillä tulee olemaan varmasti ikimuistoinen matka turkkiin. tulis vaan se kesä nyt pian :)
- aaa
paljon kirjoitti:
vinkeistä, meillä tulee olemaan varmasti ikimuistoinen matka turkkiin. tulis vaan se kesä nyt pian :)
joo ja se joku tippukiviluola tai joku sellane on kuulemma hieno paikka, ystäväni kävi siellä mutta itse en päässyt lähtemään :)
- Alanya295
aaa kirjoitti:
joo ja se joku tippukiviluola tai joku sellane on kuulemma hieno paikka, ystäväni kävi siellä mutta itse en päässyt lähtemään :)
Alanyassa on luola ihan linnakkeea alapuolella
sitten jos Dimcaylle menee on siellä matkanvarressa DIMCAVE iso ja hieno tippukiviluola jota ilemisesti tarkoitat..
- nimetön
Meriretki on myös mukava tehdä.Satamassa on useita veneitä jotka tekee retkiä.Sinne kannattaa mennä ja kovasti tinkiä hinnoista.Niihin sit yleensä sisältyy lounas.Jos on onnea niin pääsee näkemään merikilpikonnia tai delfiinejä.Aurinkoakin saa mukavasti.Retkellä pääsee katsomaan monta luolaa mitkä sijaitsevat meren puolella.Suosittelen.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä2011398Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa463954Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1133140Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie1332447Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?
Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin922155Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1991799Sofia Virralle täydet 12 pistettä!
Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.3071069Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?
Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta18855Toisten elämän moralisointi
Eikö kukin voisi keskittyä lähinnä omaan elämäänsä? Jos jollakulla muulla on tunteita, ajatuksia, tai tekoja oman suhte143785- 53729