työvoimaa. Näin se vaan on. Eli työtä löytyy, kun sitä suostuu ilmaiseksi tekemään.Tämähän on tarkoituskin että yksi osa kansasta tekee ilmaista työtä. Nämä harjoittelijat ovat aikuisia ihmisiä ,pitkään työelämässä mukana olleita jotka ovat jossain vaiheessa joutuneet työttömäksi.
Tätä työharjoittelua mainostetaan työnantajien keskuudessa, että etkö vielä tiedä, halpaa työvoimaa tarjolla.Olen lukenut työkkärissä näistä paikoista. Siellä mm. tarjotaan rivakalle ammattitaitoiselle sairaanhoitajalle harj.paikkaa, ammattitaitoiselle ompelialle, hitsarille, hautumaatyöntekijälle yms. Mitä tämä muuta on kuin hyväksi käyttöä työnantajan taholta.
Yleensä myös näitä "harjoittelijoita" työpaikalla kohdellaan kui luusereita
Työharjoittelu, sillä saadaan
9
1488
Vastaukset
- työharjoitteliaxi
paitsi kouluissa joss a se on pakollista ...damn oppressors.
- työtöntä
Pitääkö paikkansa kuulemani väite,Helsingissä useat työttömät ovat siirtyneet fattan asiakkaiksi tämän uuden orjatyölain johdosta.Sieltä saa kuulemma saman rahan,minkä kela maksaisi työttömyysturvaa.Näin ollen ei tarvitse lähteä 1 euron tuntipalkalla leikkimään työssäkävijää.Säästyy matkakulurahat esim.
- Örmy
Vaikka leikkaavat perusturvaa en minä ikinä ammattilaisena alistu tuohon hyväksikäyttöön.
Vastaavasti käytän kaiken osaamiseni ja taitoni ns. varjotalouteen, jos moista kusetusta minulle yrittävät. Valtio vain häviää kun noin huonoa lainsäädäntöä voimaan saattavat. - Työ...
Örmy kirjoitti:
Vaikka leikkaavat perusturvaa en minä ikinä ammattilaisena alistu tuohon hyväksikäyttöön.
Vastaavasti käytän kaiken osaamiseni ja taitoni ns. varjotalouteen, jos moista kusetusta minulle yrittävät. Valtio vain häviää kun noin huonoa lainsäädäntöä voimaan saattavat.Näinhän se on, että orjatyölaki vain lisää harmaata työtä. Ja minusta se on vain oikein: ei kenenkään pitäisi suostua työmarkkinatuella työskentelemään. Kun yhteiskunta kusettaa työtöntä niin kuin se tekee, en minä pidä pahana, vaikka sitten työtön puolestaan kusettaa yhteiskuntaa.
- ikävää
toisaalta jos ei ole koulutusta eikä hirveästi työkokemusta niin työharjoittelun kautta voi saada töitä! Itse oon varmaan kohta menossa, kun multa meni se työttömyysturvaoikeus niin on kiva saada edes ne 375e!!
- Jämä
Mikä halpatyöyhteiskunta malli tämä on oikeasta työstä maksetaan palkka. Työharjoittelu on opiskeluun liittyvä alkuajan määritetty jakso, jonka jälkeen työstä taas kuuluu maksaa palkkaa!
Työehtosopimukset määrittävät suomessa voimassaolevat minimipalkat. - Siis minkä
Jämä kirjoitti:
Mikä halpatyöyhteiskunta malli tämä on oikeasta työstä maksetaan palkka. Työharjoittelu on opiskeluun liittyvä alkuajan määritetty jakso, jonka jälkeen työstä taas kuuluu maksaa palkkaa!
Työehtosopimukset määrittävät suomessa voimassaolevat minimipalkat.jälkeen? Työharjoittelun jälkeen ei tule mitään palkkatyötä, jos et sattunut tietämään!
- Jämä
Siis minkä kirjoitti:
jälkeen? Työharjoittelun jälkeen ei tule mitään palkkatyötä, jos et sattunut tietämään!
Mikäli on harjoittelujaksot tehnyt ei enään voida laittaa harjoitteluun toistuvasti kyllä palkkatyö täytyy jollain aikavälillä hakemalla järjestyä/saada.
Kun on ammattitaito ja osaaminen niin normaali palkkatyö on tuon harjoittelun jälkeen tavoite.
Työministeriö siis antaa väärää ja harhaanjohtavaa tietoa tässäkin asiassa työnhakijoille??
Odotan hartaasti vain että, haastetaan päättäjät siellä oikeuteen vastaamaan tekosistaan. - niin vain käy
Jämä kirjoitti:
Mikäli on harjoittelujaksot tehnyt ei enään voida laittaa harjoitteluun toistuvasti kyllä palkkatyö täytyy jollain aikavälillä hakemalla järjestyä/saada.
Kun on ammattitaito ja osaaminen niin normaali palkkatyö on tuon harjoittelun jälkeen tavoite.
Työministeriö siis antaa väärää ja harhaanjohtavaa tietoa tässäkin asiassa työnhakijoille??
Odotan hartaasti vain että, haastetaan päättäjät siellä oikeuteen vastaamaan tekosistaan.vaikka helposti luulisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä1411339Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa443892Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1143068Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie1272406Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?
Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin812065Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1961771Sofia Virralle täydet 12 pistettä!
Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.3041029Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?
Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta17820Toisten elämän moralisointi
Eikö kukin voisi keskittyä lähinnä omaan elämäänsä? Jos jollakulla muulla on tunteita, ajatuksia, tai tekoja oman suhte143765- 53709