Hei!
Kysyisin,onko normaalia, että ensisynnyttäjän perätilassa olevaa lasta ei synnytetä käynnistämällä vaan sektiolla ellei itse halua syntyä sitä ennen. Nyt rv 40 2 ja sektio suunniteltu rv 41 4. Lääkäri "lohdutteli" että kohdunsuu 1 cm auki, puolipehmeä ja kanavaa 2 cm jäljellä, että ei varmaankaan synny ite. Kyllä odottavan aika on pitkää... Ja ei varmaan yhtään auta, että pelkään sektiota. Jos on positiivisia kokemuksia sektioista niin eikun viestimään.
Tsemppiä kaikille odottajille synnytykseen!
Perätilasynnytys
10
3825
Vastaukset
- helppa (rv 40+3)
on vauva vielä mahassa. äsken just tuntu, että hermot menee. huonosti nukuttu yö takana... aattelin tehä tytölle tänään synttärikakun, jos vaikka tajuais vinkin... onneksi mulla ei varsinaista sektiouhkaa ole, mutta sen vuoksi juuri toivon, että vaava tulis pois nopeasti, ettei kasva liian suureksi ja sitten jouduta leikkaamaan ulos. yli 20 kg kun on painoa tullut ja sf-mitat ollu suuria, niin ahistaa tuo mahdollisuus. en millään haluais sektiota.
- Trulla
Itsellä oli perätilanen vauva ja toivoin section. Sectio on turvallisempi tapa synnyttää perätilanen vauva.
Sectiosta jäi erittäin positiivinen kuva, oli helpompi kuin alatiesynnytys. Paranin nopeasti, haava siisti ja pieni.
Sectio oli suunniteltu ja mies oli mukana - loi turvallisuuden tunnetta. Lapse terve ja kaikki ok.
Sectio oli nopeasti ohi. Ei mitään pahaa sanottavaa.- linjoilla
Mä oon kans olllu todella tyytyväinen omaan sektiokokemukseen.
Oli parempi paketti kokonaisuudessa ku alatiesynnytys. Ja mun alatiesynnytys oli perätilasynnytys, joten kokemusta on kummastakin. Ota sektio!
- valita?
Meillä oli vauva pt:ssa, kunnes ihan yllättäen itse kääntyi. Olisin saanut valita synnytystavan (ja olisin kai yrittänyt synnyttää alateitse). Tarkkaanhan lantion koko ym. tutkitaan, mutta ainakin yliopistosairaaloissa saa tosiaan synnyttää myös alateitse, jos tilaa on. Toisaalta käsittääkseni sektion saa aina, jos on perätila ja ensimmäinen synnytys.
- Pulla
että ei käynnistetä perätilassa. Esikoisen synnytin alateitse perätilassa ja toinenkin on ainakin tällä hetkellä perätilassa (34 3). Katotaan nyt miten tämä menee.
- dinsku81
Mulla oli yllätysperätila. Lapsivesi meni ja 1,5 vrk sen jälkeen kohdunsuu auki 4 cm ja supistukset mitättömiä. Lääkäri suositteli sektiota koska synnytys ei käynnistynyt itsestään kunnolla MUTTA jos olisin halunnut yrittää alateitse niin olisi käynnistetty. Tosin meillä oli jo aika kiire kun lapsivesikin oli jo vihreää.
Ei pahaa sanottavaa sektiosta - itse toivuin nopeasti ja tarkoituksella lähdin liikkeelle heti kun pystyin.
Tsemppiä synnytykseen! - Emmi
Aika myöhään sinulla tuo sektioaika. Minulla tilanne on sama ja sain itse valita synnytystavan, eikä missään tapauksessa kuulemma mennä lasketunajan yli.. Tänään juuri tulin sairaalasta ja sektio varattiin perjantaille kun tulee nuo 39 rv täyteen.. Näköjään vaihtelee sairaaloittain nuo käytännöt. Kyllähän se tietenkin on parempi mitä pitempään pikkuinen siellä sisällä saa olla jos kaikki on hyvin. Kyllä minä ainakin olen ihan positiivisen kuvan sektiostakin saanut ja alakautta en edes tosissaan harkinnut, koska odotan ensimmäistä eikä mitään kokemusta synnyttämisestä ole. Kuulemma perätilavauvan synnyttäminen voi olla hieman pidempi kokemus, koska avautuminen on hitaampaa. Näin minulle ainakin kerrottiin. Toivottavasti sinulla kaikki menee hyvin!
- vaihdella sairaaloittain
meillä olisi annettu mennä yli lasketun ajan perustuen vauvan kokoarvioon. Mutta ilmeisesti jos olisin valinnut ennakkoon sektion, se olisi tehty edellisenä perjantaina, kun la oli maanantai.
- Sadu
vaihdella sairaaloittain kirjoitti:
meillä olisi annettu mennä yli lasketun ajan perustuen vauvan kokoarvioon. Mutta ilmeisesti jos olisin valinnut ennakkoon sektion, se olisi tehty edellisenä perjantaina, kun la oli maanantai.
Kiitos asiallisista vastauksistanne.
- illucia
miulla vauva oli perätilassa ja suunniteltu sektio oli, sillä lantio oli liian pieni perätila synnytykseen. Hyviä kokemuksia en ikävä kyllä voi sanoa sektiosta, sillä haavani tulehtui ja sairaalassa meni 10 päivää.
Tulehdusarvot huiteli kolmessasadassa ja antibiotti kuuri oli vielä kotiutumisen jälkeen pällänsä kaksi viikkoa. Sorbaktnauhaa työnnettiin sitten mahan sisälle haavan reijästä jonka syvyys oli alussa n. 10 cm. Nyt haava kuitenkin parantunut.
Mulle siis sektio oli pakollinen. Toivottavasti toinen muksu sitten kun sellaista suunnitellaan, päättää olla oikein päin, ettei tapahtuisi samaa.
Onnea sinulle!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511407- 639720
- 1405508
- 1443774
- 753730
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373625- 403368
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243153- 632783
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak782558