Näin onnistuin..

.....

Tässä oma tarinani. Käytin e-pillereitä 7 vuotta ja n. puoli vuotta lopetuksen jälkeen ikäviä valko- ja mustapäitä alkoi pukata pääasiassa poskien sivuille ja leukaan. Kävin kosmetologilla, joka neuvoi käyttämään mm. Lactacydiä ja suolakuorintaa ihon hoidossa Lopputuloksena sitten hyvin ohut, herkkä ja pintakuiva (seka)ihoni meni todella huonoon kuntoon -kuivui todella pahasti ja halkeili, mutta samaan aikaan alkoi puskemaan runsaasti rasvaa. Jouduin sitten hyvin nopeasti lopettamaan kyseisen hoidon ja ajauduin kokeilemaan epätoivoissani jos jonkinmoista kuivattavaa rasvaa ja puhd. ainetta, mutta oireet vaan jatkuivat. LIsäksi sain puristelun seurauksena naamaani kunnon tulehduksen.. Aloin sitten todella huolestua ja etsiä tietoa aknesta, jolloin ajauduin tälle palstalle ja sain paljon hyviä hoitovinkkejä. Menin lääkäriin pyytämään apua ja kahden kuukauden apocyclin-kuurin (muistaakseni 500 mg/1xvrk), Differin-geelin sekä e-epan (1-2 kaps. / vrk) ja sinkki seleenin (1-2 tabl./ vrk)käytön jälkeen ihoni on hyvässä kunnossa ja uusia finnejä pukkaa hyvin harvoin. Antibioottikuurin lopetin lähes 3 kk sitten, mutta Differiniä (silloin tällöin yöksi) ja Basironia (joskus päivällä meikkivoiteen alle) sekä em. hivenaine- ja rasvahappolisiä käytän edelleen ja aion kyllä varmuuden vuoksi käyttää jatkossakin. Noudatan myös hiidihydraattitietoista ruokavaliota (en juurikaan syö perunaa, pastaa, riisiä, vaan norm. enemmän proteiinia, kasviksia jne.), suosittelen kokeilemaan.Meikkivoiteena voin suositella Maybellinen Dream Mattea (peittävyyttä voi hyvin säädellä tarpeen mukaan ja pysyy hyvin mattana), puuterin sijaan suosittelen BodyShopista saatavia puuteroituja imupapereita (esim. Rachel herkästi punoittavalle iholle )ja pesuaineista kaikkein paras (ja edullisin!) on ollut Erisanin kuivan ihon puhd. geeli. En ikinä käyttäisi herkkään sekaihoon kuivattavia aineita!

Kiitän kovasti tämän palstan aktiiveja kaikista vinkeistä ja kommenteista, niistä on varmasti hyvin paljon apua ja lohtua tämän kamalan ongelman parissa kamppaileville!

17

2390

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mulla näin

itse ostin just uuden meikkivoiteen sillä ajattelin ettei lumenen meikkivoide peitä tarpeeks ja ostin siis lorealin true match vai mikä se olikaan..mun mielestä kun akneiholle ei todellakaan, siis mulle, sovi mitkään voiteet mitkä antaa mattapinnan!! ei rasvat, ei mitkään..naama meni niin hirveen näköseks ku laittaa sellasen kerroksen..turhaan n. 12€..edelleen meinaan jatkaa lumenen meikkivoiteen käyttämistä vaikka iho näyttääkin ehkä vähän rasvaisemmalta ja kiiltää,eikä se peitä hyvin, mut kaikista tollasista tulee nii hirvee olo..ne sopii vaan sellasille keillä on täydellinen ja silee iho!! niinku mulla ennen..=(

• kuitenkin

kokeilla dream mattea, se ei varsinaisesti ole meikkivoide, vaan sellainen vaahto. Ja mattapinnan aikaan saava meikkihän pitäisi juuri olla epätasaiseen ihoon paremmin soveltuva kuin kiiltävän pinnan jättävä. Ei voi muuta sanoa, kun että se täytyy itse kokea..

• ihosta
        kuitenkin kirjoitti:

kokeilla dream mattea, se ei varsinaisesti ole meikkivoide, vaan sellainen vaahto. Ja mattapinnan aikaan saava meikkihän pitäisi juuri olla epätasaiseen ihoon paremmin soveltuva kuin kiiltävän pinnan jättävä. Ei voi muuta sanoa, kun että se täytyy itse kokea..

Niinhän sitä luulisi, että mattapinta olisi rasvaiselle nätimpi. Mutta annas kun tulee ikää, niin se matta tuo kaikki rypyt esiin. Iho on tosi kuolleen ja ryppyisen näköinen.

• tarkotin
        ihosta kirjoitti:

Niinhän sitä luulisi, että mattapinta olisi rasvaiselle nätimpi. Mutta annas kun tulee ikää, niin se matta tuo kaikki rypyt esiin. Iho on tosi kuolleen ja ryppyisen näköinen.

tossa viestissäni et ku on ihan matta, ni se jäljellä oleva terve iho on kauniin näkönen mut sit se akne iho näyttää järkyttävältä..kaikki kuopat ja näpyt jne...=// eieiei

• Meminirkki

tuosta ruokavaliosta, jota olet noudattanut? Vähensitkö muita hiilareita kuin energialisäkkeet (peruna. pasta, riisi)? Eli jätitkö esim. leipää pois?

• moon

Minullakin vähähiilihydraattinen ruokavalio on auttanut _todella_ pahaan hormonaaliseen akneen. Hiilarit ovat minulla todella minimissä (noin 20-30g päivä), pelkkä sokerin ja valkoisten jauhojen poistaminen ei auttanut. Yksinkertaistetusti ruokavalio on seuraava: Vähintään puoli kiloa kasviksia päivässä, puoli kiloa proteiinipitoista ruokaa, runsaasti hyviä rasvoja.

Sokeria, pastaa, riisiä, perunaa ja leipää en syö ollenkaan.

Olin hyvin skeptinen enkä uskonut että ruokavalio voisi auttaa, mutta niin se vain on tehnyt...

• Meminirkki
        moon kirjoitti:

Minullakin vähähiilihydraattinen ruokavalio on auttanut _todella_ pahaan hormonaaliseen akneen. Hiilarit ovat minulla todella minimissä (noin 20-30g päivä), pelkkä sokerin ja valkoisten jauhojen poistaminen ei auttanut. Yksinkertaistetusti ruokavalio on seuraava: Vähintään puoli kiloa kasviksia päivässä, puoli kiloa proteiinipitoista ruokaa, runsaasti hyviä rasvoja.

Olin hyvin skeptinen enkä uskonut että ruokavalio voisi auttaa, mutta niin se vain on tehnyt...

miten sinulla vatsa toimii??

Ajattelin vaan ku mulla on kans hormonaalinen akne ja olen ajatellut etten halua koko elämääni syödä e-pillereitä.. on se kuitenki ylimääräistä hormonia keholle. Niin lopetin loppusyksystä pillerit ja yritän nyt saada jotain apua ruokavaliosta, sinkistä ja Basiron Wash-geelistä.

Niin nyt ku oon vähentäny hiilihydraatteja ja sokeria niin tuntuu et on koko ajan nälkä.. vaikka en ennenkään niin epäterveellisesti syöny. Ja mulla tulee ummetus, ei auta pelkät kasvikset ja vesi siihen, tarttis täysjyväleipää ja leseitä ym. Niin saako tommosel ruokavaliol vatsan toimimaan ja miten pysyy nälkä poissa? (en edes pidä lihasta..)

Sitten toinen juttu, ootko jättäny maitotuotteet pois? Mä juon vaan lasin päivässä maitoa ja joskus jogurtin syön ja sit kalkkitabletteja.

Mut sit yks paha ongelma; oon hirvee karkkiaddikti!!! Oon koittanu vaikka miten päästä siitä eroon mut ei vaan onnistu, vähentänyt olen dramaattisesti mutta viikonloppusin tulee silti napsittua vähän karkkeja. En käsitä millä pääsen siitä.. :( apuuva..

Ja vielä yks juttu, en tajua miten tosiaan saa nälän pysymään poissa ilman hiilihydraatteja, miten sulla on onnistunut? Kun en tosiaan pysty syömään mitään lihaa paljoa.. Muutenkaan en sais laihtua yhtään, koska olen jo nyt alipainon rajoilla. Kuitenki uskon, et jotain mun ruokavaliossa on pahasti päin helvettiä koska kerran naama aina kukkii ja tahdon yrittää todella kaikkeni, et pääsen tästä eroon!! Jotenki vaan tuntuu tommonen hiilariton ruokavalio ääreisvaikeelta toteutettavalta.. Onko?

• ...
        moon kirjoitti:

mulla ainakin peruna ja leipä kuuluu päivittäiseen ruokavalioon ja varmaan laihtuisin ihan hirveästi jos n söis hiilareita ollenkaan, kun oon muutenkin alipainoinen! Uskaltaako sitä edes kokeilla?

• ..huhhuh...
        ... kirjoitti:

mulla ainakin peruna ja leipä kuuluu päivittäiseen ruokavalioon ja varmaan laihtuisin ihan hirveästi jos n söis hiilareita ollenkaan, kun oon muutenkin alipainoinen! Uskaltaako sitä edes kokeilla?

siis mitä järkee?! on totta että SAATTAA joillakin auttaa ruokavalion muutokset, mutta miettikääpä mitä muuta siitä seuraa jos jättää tollaset ruoka-aineet kuten maito, leipä, sokeri.......plaa plaa... pois?!? =O siinä ei paljon oo sen pidemmällle ajateltu..kohta juoksette lääkärissä muiden ongelmien takia..en suosittele kenellekkään jos nyt yhtää ymmärrätte!! ajatelkaa miten esim. vatsa kärsii..ja muutenki nuori ihminen joka tarvii kasvamiseen, kehittymiseen ja terveenä pysymiseen paljon monipuolista ruokaa, ja erit kaikki maidot, leivät jne..allergiat on sit toinen juttu, mut niihinki löytyy korvaavia tuotteita, mut miettikään vielä kaks kertaa tollasia dieettejä!! jotkut höperöt vielä uskoo ja sit on syömishäiriöö ja kaikkee muutaki häiriöö..omapa on valintanne!!

• Meminirkki
        ..huhhuh... kirjoitti:

siis mitä järkee?! on totta että SAATTAA joillakin auttaa ruokavalion muutokset, mutta miettikääpä mitä muuta siitä seuraa jos jättää tollaset ruoka-aineet kuten maito, leipä, sokeri.......plaa plaa... pois?!? =O siinä ei paljon oo sen pidemmällle ajateltu..kohta juoksette lääkärissä muiden ongelmien takia..en suosittele kenellekkään jos nyt yhtää ymmärrätte!! ajatelkaa miten esim. vatsa kärsii..ja muutenki nuori ihminen joka tarvii kasvamiseen, kehittymiseen ja terveenä pysymiseen paljon monipuolista ruokaa, ja erit kaikki maidot, leivät jne..allergiat on sit toinen juttu, mut niihinki löytyy korvaavia tuotteita, mut miettikään vielä kaks kertaa tollasia dieettejä!! jotkut höperöt vielä uskoo ja sit on syömishäiriöö ja kaikkee muutaki häiriöö..omapa on valintanne!!

kyllä aiheesta nyt kiinnostuttuani paljon netistä, ja monelta taholta saa lukea että oppimamme ruokavalio ei ehkä kuitenkaan ole niin kunnollinen kuin meidän päihin on pienestä pitäen iskostettu. Esim. lapsena vanhemmat aina paasaamassa miten "parasta ruokaa peruna on".. mutta totuus voikin olla toisenlainen.

Leivässäkin on se ongelma, että suurin osa leivistä sisältää aika suuren osan vehnäjauhoa, siis puhdistettua vitivalkoista viljaa, joka TAKUULLA ei ole hyväksi elimistölle eikä sisällä sitten sen ainuttakaan vitamiinia eikä hyödyllistä ainetta. Sen sanovat kaikki lääkäritkin: laihduttajille, ummetuksesta kärsiville, iho-ongelmat jne: ei valkoista viljaa!! Se kun on raffinaatti, siitä on puhdistettu pois kaikki oleellinen ravinto. Joku piimälimppukin, joka ensi katsomalla on "tumma" (eli muka terveellinen) leipä, sisältää kuitenkin lähes ainoastaan valkoista vehnäjauhoa ja siirappia (makua tuomassa maltaita)! Se on käytännössä PULLAA.

Samoin en olisi täysin varma maidon terveellisyydestä, no ehkä lasi päivässä viel menee, MUTTA että kolme-neljä lasia, mitä meille on opetettu koko lapsuuden ajan peruskoulussakin, niin en usko että tekee kovin hyvää. Siis JOS kalsiumin hankkii muualta. Esimerkiksi Aasiassa (jossa asuu enemmän väkeä kuin missään muussa maanosassa) ei käytetä maitotuotteita ruuanvalmistuksessa ollenkaan eikä useimmissa maissa edes juoda lehmänmaitoa. (esim. kiinalaisista onkin kuulemma n. huikeat 80% laktoosi-intolerantikkoja!) mutta silti aasialaiset ovat hurjan tervettä porukkaa ja elävät useammin lähelle 100 ikävuotta kuin muissa maanosissa! Kalsiumin saanti turvataan esim. kaalilla ja muilla kalsiumia sisältävillä ruoka-aineilla, maito ei suinkaan ole ainut! Enpä muuten ole myöskään KOSKAAN nähnyt aasialaisrotuista finninaamaista ihmistä..

En ole perehtynyt aiheeseen kuitenkaan niin tarkasti, että osaisin tarkemmin kertoa, mitä huonoa esim. perunassa ja makaronissa on, enkä vielä ainakaan itse aio ruveta millekään ihmeruokavaliolle. Kuitenkin, kun 10 vuotta aknen kanssa painimista on takana, sitä rupee väkisinkin etsimään apua jos mistä, ja ennenkaikkea etsin PEHMEÄÄ HOITOKEINOA, eli ilman teollisia myrkkyjä, siis antibiootteja ja hormoneja. Lisäks etsin PYSYVÄÄ tulosta, noilla lääkkeillä kun teho on aina ollut ainakin minulla vain kuurin ajan kestävä, akne palaa aina. Niin kypsä tähän paskaan naamaani jo olen, että aika radikaaleihinkin muutoksiin olisin valmis, jotta tää painajainen loppuis. Viimeks kun söin tetrasykliiniä akneen ni hyvä vastustuskykyni katos sen siliän tien, ja sain saman tien kaikki mahdolliset tulehdukset ja taudit! Siihen asti en ollu ollu 6 vuoteen kertaakaan kipeä..en edes flunssassa!

Ai niin ja totuushan on, että miten elimistömme voi, sen voimme nähdä päältä eli iho peilaa koko elimistön tilaa.

Mutta jos joku siis on saanut apua jostain ruokavalion tms. muutoksesta, niin levittäkää ihmeessä sanaa, mä haluan tietää.. :)

• minä
        Meminirkki kirjoitti:

kyllä aiheesta nyt kiinnostuttuani paljon netistä, ja monelta taholta saa lukea että oppimamme ruokavalio ei ehkä kuitenkaan ole niin kunnollinen kuin meidän päihin on pienestä pitäen iskostettu. Esim. lapsena vanhemmat aina paasaamassa miten "parasta ruokaa peruna on".. mutta totuus voikin olla toisenlainen.

Leivässäkin on se ongelma, että suurin osa leivistä sisältää aika suuren osan vehnäjauhoa, siis puhdistettua vitivalkoista viljaa, joka TAKUULLA ei ole hyväksi elimistölle eikä sisällä sitten sen ainuttakaan vitamiinia eikä hyödyllistä ainetta. Sen sanovat kaikki lääkäritkin: laihduttajille, ummetuksesta kärsiville, iho-ongelmat jne: ei valkoista viljaa!! Se kun on raffinaatti, siitä on puhdistettu pois kaikki oleellinen ravinto. Joku piimälimppukin, joka ensi katsomalla on "tumma" (eli muka terveellinen) leipä, sisältää kuitenkin lähes ainoastaan valkoista vehnäjauhoa ja siirappia (makua tuomassa maltaita)! Se on käytännössä PULLAA.

Samoin en olisi täysin varma maidon terveellisyydestä, no ehkä lasi päivässä viel menee, MUTTA että kolme-neljä lasia, mitä meille on opetettu koko lapsuuden ajan peruskoulussakin, niin en usko että tekee kovin hyvää. Siis JOS kalsiumin hankkii muualta. Esimerkiksi Aasiassa (jossa asuu enemmän väkeä kuin missään muussa maanosassa) ei käytetä maitotuotteita ruuanvalmistuksessa ollenkaan eikä useimmissa maissa edes juoda lehmänmaitoa. (esim. kiinalaisista onkin kuulemma n. huikeat 80% laktoosi-intolerantikkoja!) mutta silti aasialaiset ovat hurjan tervettä porukkaa ja elävät useammin lähelle 100 ikävuotta kuin muissa maanosissa! Kalsiumin saanti turvataan esim. kaalilla ja muilla kalsiumia sisältävillä ruoka-aineilla, maito ei suinkaan ole ainut! Enpä muuten ole myöskään KOSKAAN nähnyt aasialaisrotuista finninaamaista ihmistä..

En ole perehtynyt aiheeseen kuitenkaan niin tarkasti, että osaisin tarkemmin kertoa, mitä huonoa esim. perunassa ja makaronissa on, enkä vielä ainakaan itse aio ruveta millekään ihmeruokavaliolle. Kuitenkin, kun 10 vuotta aknen kanssa painimista on takana, sitä rupee väkisinkin etsimään apua jos mistä, ja ennenkaikkea etsin PEHMEÄÄ HOITOKEINOA, eli ilman teollisia myrkkyjä, siis antibiootteja ja hormoneja. Lisäks etsin PYSYVÄÄ tulosta, noilla lääkkeillä kun teho on aina ollut ainakin minulla vain kuurin ajan kestävä, akne palaa aina. Niin kypsä tähän paskaan naamaani jo olen, että aika radikaaleihinkin muutoksiin olisin valmis, jotta tää painajainen loppuis. Viimeks kun söin tetrasykliiniä akneen ni hyvä vastustuskykyni katos sen siliän tien, ja sain saman tien kaikki mahdolliset tulehdukset ja taudit! Siihen asti en ollu ollu 6 vuoteen kertaakaan kipeä..en edes flunssassa!

Ai niin ja totuushan on, että miten elimistömme voi, sen voimme nähdä päältä eli iho peilaa koko elimistön tilaa.

Mutta jos joku siis on saanut apua jostain ruokavalion tms. muutoksesta, niin levittäkää ihmeessä sanaa, mä haluan tietää.. :)

Kyllä niitä iho-ongelmaisia aasialaisiakin on, ikävä kyllä. Aivan samoin kuin afrikkalaisistakin löytyy.

Makarani ja pasta... vehnäjauhostahan ne vain koostuvat. Peruna, sen tärkein osa on kai tärkkelys ja c-vitamiini. C-vitamiini poistuu keitinveden mukana, tärkkelys ymmärtääkseni tärkeää ihmisen energiatalouden kannalta.

Jos jotain neuvoisin iho-ongelmaisten välttämään, niin sitä maitoa voisi ensinnäkin kokeilla, samoin kuin juustoja. Kaikki kaakaopitoiset pois (suklaa, keksit). Sokeri, eläinperäiset rasvat, suola, vaaleat jauhot.

Enemmän kasviksia, päivittäin väh. 1,5 l vettä puhdistamaan elimistöä kuona-aineista. Punaista lihaa kannattaa välttää, ja lisätä esim. kalan kulutusta.

Itse porkkanoita popsineena huomaan A-vitamiinin kuivattavan ihoani ! Oikeasti, talisuus on hävinnyt. Karotenoideja sisältävät kaikki voimakkaan väriset kasvikset: paprika, pinaatti, porkkana, parsakaali.

Tässä vielä artikkeli aiheesta : http://www.mainio.net/article.asp?path=1;1132;1133;50166;28907

Netistä googlettamalla löytyy runsaasti lisätietoa.
        Aknen hoitoonhan käytetään A-vitamiinin johdannaisia, niin sisäisenä kuin ulkoisenakin lääkityksenä.

• Meminirkki
        minä kirjoitti:

Kyllä niitä iho-ongelmaisia aasialaisiakin on, ikävä kyllä. Aivan samoin kuin afrikkalaisistakin löytyy.

Makarani ja pasta... vehnäjauhostahan ne vain koostuvat. Peruna, sen tärkein osa on kai tärkkelys ja c-vitamiini. C-vitamiini poistuu keitinveden mukana, tärkkelys ymmärtääkseni tärkeää ihmisen energiatalouden kannalta.

Jos jotain neuvoisin iho-ongelmaisten välttämään, niin sitä maitoa voisi ensinnäkin kokeilla, samoin kuin juustoja. Kaikki kaakaopitoiset pois (suklaa, keksit). Sokeri, eläinperäiset rasvat, suola, vaaleat jauhot.

Enemmän kasviksia, päivittäin väh. 1,5 l vettä puhdistamaan elimistöä kuona-aineista. Punaista lihaa kannattaa välttää, ja lisätä esim. kalan kulutusta.

Itse porkkanoita popsineena huomaan A-vitamiinin kuivattavan ihoani ! Oikeasti, talisuus on hävinnyt. Karotenoideja sisältävät kaikki voimakkaan väriset kasvikset: paprika, pinaatti, porkkana, parsakaali.

Tässä vielä artikkeli aiheesta : http://www.mainio.net/article.asp?path=1;1132;1133;50166;28907

Netistä googlettamalla löytyy runsaasti lisätietoa.
        Aknen hoitoonhan käytetään A-vitamiinin johdannaisia, niin sisäisenä kuin ulkoisenakin lääkityksenä.

Kiitos sulle vastauksestasi, iteki oon tossa ruvennu narskuttelee porkkanoita ja lipittää enemmän vettä, saas nährä vaikuttaako ihoon. :)

• lapsuuden jälkeen.
        ..huhhuh... kirjoitti:

Nykyihmiselle maito on tarpeeton, koska sen valkuaisen saa kaikesta muusta. Maito on tosi epäterveellistä iholle, valitettavasti.Ja tiesitkö, että appelsiinit ym. sitrushedelmät ruiskutetaan n.20 kertaa kypsymisen aikana, että ne kestäisivät kuljetuksen. Että kumpaakohan niissä on enemmän C-vitamiinia vai kasvismyrkkyjä. Itse olen lopettanut tuon tiedon saatuani niiden syömisen joten C-vitamiininkin hankin muista tuotteista. Että se monien aineiden terveellisyydestä.

• nosto
        Meminirkki kirjoitti:

Kiitos sulle vastauksestasi, iteki oon tossa ruvennu narskuttelee porkkanoita ja lipittää enemmän vettä, saas nährä vaikuttaako ihoon. :)

Oikealla tiellä olet, jaksa vain eteenpäin, koska tulokset eivät heti näy päivässä eikä kahdessa, mutta jo muutaman viikon päästä huomaat varmaan muutokset. Tsemppiä

• ....
        lapsuuden jälkeen. kirjoitti:

Nykyihmiselle maito on tarpeeton, koska sen valkuaisen saa kaikesta muusta. Maito on tosi epäterveellistä iholle, valitettavasti.Ja tiesitkö, että appelsiinit ym. sitrushedelmät ruiskutetaan n.20 kertaa kypsymisen aikana, että ne kestäisivät kuljetuksen. Että kumpaakohan niissä on enemmän C-vitamiinia vai kasvismyrkkyjä. Itse olen lopettanut tuon tiedon saatuani niiden syömisen joten C-vitamiininkin hankin muista tuotteista. Että se monien aineiden terveellisyydestä.

itse oon huomannut että tulee finnejä jos juo maitoa.. mut entäs muut maitotuotteet,esim. jogurtti? kun en syö/juo muita maitotuotteita niin mistä sitä kalsiumia sit saa jos ei esim. jogurttiakaan sais syödä?

• maitotuotteita
        .... kirjoitti:

itse oon huomannut että tulee finnejä jos juo maitoa.. mut entäs muut maitotuotteet,esim. jogurtti? kun en syö/juo muita maitotuotteita niin mistä sitä kalsiumia sit saa jos ei esim. jogurttiakaan sais syödä?

Kyllä voi hyvin juoda esim. piimää ja syödä jugurttia ja juustoakin jos ei muuten aiheuta ongelmia. Maito on pahasta ja varsinkin kun se on nykyisin niin käsiteltyä, ettei se oikeasti maitoa olekkaan.

• moon
        maitotuotteita kirjoitti:

Kyllä voi hyvin juoda esim. piimää ja syödä jugurttia ja juustoakin jos ei muuten aiheuta ongelmia. Maito on pahasta ja varsinkin kun se on nykyisin niin käsiteltyä, ettei se oikeasti maitoa olekkaan.

Kauan ajattelin etten voi tälle vähähiilihydraattiselle (kyseessä on vähähiilihydraattinen, EI hiilariton) ruokavaliolle ryhtyä. Olivathan riisi, peruna, leipä ja puurot vähintäänkin 90% kaikesta ruuasta mitä söin. Kun ensimmäisen kerran kokeilin, epäonnistuin surkeasti. Koin aivan hirveää nälkää.

Tärkeintä on hankkia paljon tietoa ko. ruokavaliosta ja koostaa se oikein. Jos sinulla on nälkä, ruokavaliossasi on jotain vialla. Proteiini ja minulla erityisesti rasva pitävät nälän poissa paljon paremmin kuin hiilihydraatit koskaan. Saatoin aikanaan syödä litrankin puuroa ja olla silti hirvittävän nälkäinen.

Olen itsekin alipainoinen ja olin huolissani siitä että laihtuisin. Niin ei kuitenkaan ole käynyt.

Sitä en voi oikeasti ymmärtää että joku väittää vakavalla naamalla että on vaarallista ja epäterveellistä jättää ruokavaliosta pois esim. sokerit ja valkoiset jauhot. Maitotuotteita syön runsaasti päivittäin, sokerittomia tietty.

Minullakin se toinen vaihtoehto olisi ollut vuoden pituinen Roaccutan-kuuri. Olen sitä myrkkyä jo kerran syönyt, ja se riitti minulle.

Todella tutustumisen arvoinen paikka on http://karppaus.info/forum/

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      34
      11311
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      62
      9202
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      137
      5455
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3754
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3690
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3609
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3348
    8. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      63
      2723
    9. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      72
      2440
    10. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      16
      2268
    Aihe