Toukokuiset

Lilliputti

Heips! millos teillä on laskettu aika? mites muuten raskaus on mennyt? oletteko tehneet mitään hankintoja tulevalle vauvalle? itse olen pohtinut et mitä sitä ostaisi vauvalle vaatteeks ku kotiutuu? tuntuu et on hirveen vaikee päättää ku ei tiiä onko silloin lämmin tai kylmä?

Mukavia odotuksia :)

16

1057

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Mulla raskaus on toistaiseksi (rv 26 just alkanut) sujunut ihan hyvin. Olo on ollut hyvä, paitsi aivan viime viikon kuluessa on tullut alaselkätuntemuksia = ei varsinaista särkyä, mutta ehkä väsymyksen tunnetta. Uni on tosin katkonaista, ja olen kuulemma alkanut rohisemaan (kuorsaamaan??? :-z) unissani! Olen jopa itsekin herännyt siihen! Toivottavasti se on ohimenevä ilmiö...
      Hankintoja: käytetyt vaunut, itkuhälytin, turvaistuin varattu ja vaatteita tulen saamaan sukulaisilta=en aio niitä juurikaan etukäteen äippäpakkauksen lisäksi hankkia. Vielä on ostettavaa, mutta aikaahan on.
      Mukavaa odotusaikaa kaikille ja kevättä kohti :)

• vappuvauva

Rv29 olis huomenna täynnä. Masu kasvanu huimasti. Vaunut on varattu ja käytetty sänky ostettu. Tutut on kantanu tänne kassitolkulla muksujensa vaatetta, sitterin, turvakaukalon ym. muuta pientä tarpeellista...tuntuu, että vaatehuone pursuaa jo nyt tavaraa ihan riittämiin. Onnex ei siis tarvi ite kauheesti investoida. Olo on ollu ihan mainio.

• Hellu

Mulla on toinen lapsi tulossa ja ei ole paljon tarvinnut ostaa mitään, kun on kaikkea ennestään. Sitteri ja uusi pinnasänky on kyl ostettavissa. Mä kans mietin, et mitä sitä pukee päälle vauvalle, kun esikoinen syntyi kesällä ja oli helppo pukea. Saas nähä minkälaiset ilmat on Vappuna, toivottavasti lämpimät.
        Maha on aika paljon kasvanut ja öisin heräillään, kun rupee kovasti liikkumaan. Hyvää odotusaikaa kaikille!

• mamma88

mulla la 04.05 ja hyvin on raskaus menny rv.24 oli ennenaik.supistuxia ja olin sairaalas mut kaik ok...kaikki on vauvalle jo valmiina=)

• rv 26+5

Raskaus mennyt aivan loistavasti! ...hankintoja ei kauheesti olla tehty kun on vielä muutto edessä=) Varastossa on tosin jo turvaistuin autoon ja ollaan varattu tuttavalta käytetyt vaunut, itkuhäly yms.

• la 3.5

Ihan ok on mennyt. Liikkeitä ei hirveesti tunnu. Maha alkaa pikkuhiljaa näkymään löysienkin puseroiden alta. Vielä ei olla hankittu yhtään mitään, odotellaan nyt ekaks se äitiyspakkaus. Ja eiköhän sitä ehdi hankkimaan synnytyksen jälkeenkin. Tiiä mitä kaikkee ne kaverit ja sukulaisetkin laittaa.

• rv 25+3

Tsaukki tsau! Täällä on yksi isomahainen toukokuun odottaja ja mahan sisällä jättikokoinen karateka. Vointi on ollut hyvä fyysisesti, en ole vielä kertaakaan ollut kipeä. Henkisesti vähän väsyttää ja harmittaa, yms. mutta välillä on tosi hyviäkin päiviä. Hb 110 viimeksi neuvolassa ja syön rautaa. Verenpaine koholla. Harjoitussupistuksia tuli parin viikon ajan melkoisesti, mutta on rauhoittunut jo hieman.

Vauvalle on hankittu vaunut (tilasin Hobby hallin kuvastosta ja oli muuten laadukkaat), citteri, turvakaukalo, sänky saadaan valmiina, imetystyyny (saatu käytettynä) ja hoitopöytä kuuluu kerrostalon wc:n kalustoon. Lisäksi ollaan ostettu paljon vaatteita, ehkä jo vähän liikaakin. Äitiyspakkaus ei ole vielä tullut. Mä meinaan ottaa laitokselle mukaan kassillisen vauvan vaatteita, myös aika lämpimiä. Katson sit siellä mitä laitan päälle. :)

• toukomami 06

itselle la on 10.5. elikkäs nyt 27 4.
      masu kasvanu aivan hirmuisesti :O sf mitta 28 :O
      painoa tullut kaksi ja puoli kiloa.
      vaunut ostettu ja lisäksi hoitopöytä, vaatteita, hoitoalusta, turvakaukalo, rintapumppu ym pienempiä. pinnasänky ois vielä hankimatta. selkäkipuja töitten jälkeen esiintynyt mutta nekin helpottui kun otin viikko sitten tukivyön käyttöön:) asukki on tosi vilkas:)

• elviira

Hei vaan kanssasisaret!

Räjähdysaika olisi 14.5, mutta itselläni olis synttärit 19.5 ja olisi ihan mukava synttärilahja... :)

Hyvää vointia kaikille!!

• muuten

äitienpäivä tuolloin:). Oon itse myös syntynyt 14 päivä ja silloin myöskin ollut äitienpäivä.

• johanna

Meilläkin laskettu aika on äitienpäivänä 14.05.06! Mistä päin olet?

• La 26.5.

Raskaus on nyt edennyt hyvin. Maha on jo kasvanut kovasti ja näkyy myös. Vauvalle oon ostanut pussillisen uusia vaatteita, emmaljungan yhdistelmävaunut, sitterin, turvakaukalo autoon ja muuta sellasta pientä tarviketta. Kaikki ollaan hommattu uutena, ku niin haluttiin. Ajatuksena on et tavaroita jäis sit seuraavalle. Miten yleensä vauvat puetaan tollasilla lämpösillä keleillä? Mun sisko on syntyny kesäkuussa ja sillä oli kuulemma ollut ihan villavaatteet päällä sairaalasta lähtiessä. Vauva on mulla kans tosi liikkuvaista sorttia. Ei meinaa kauaa paikallaan pysyä ja välillä antaa jo aika kipeitä potkuja virtsarakkoon suoraan.

• 4 odottava

Tervehdys kaikille toukovauvaa odottaville!
      Vaunut on hankittu ja jonkin verran vaatteita tyttelille. Äitiyspakkaus saatiin viikko sitten ja sitä on pitänyt hypistellä. Ne on niin ihania nuo pienen vauvan vaatteet. :ob Masu on jo tosi iso eikä oma toppatakki enää mene masun kohdalta kiinni..toistaiseksi olen iltakävelylle lainannut miehen toppatakkia :o) En tiedä pitääkö kevättalvi kulkea lenkillä villakangastakissa :-O Vointi on ok. Shoppailu käy voimille ja pitkään jalkeilla olo painaa ikävästi häpyluuhun..liekkö paikat alkavat löystyä. Supistuksiakin on jo ollut ja rasitus selvästi lisää niitä. Viikonpäästä ois lääkärineuvola. Vaavi liikkuu kovasti ja välillä näkyy ulospäinkin kuinka vatsa pomppii :o) Sisarukset ja iskä ovat tunteneet jo vauvan liikkeet jonkin aikaa. Ajattelin ostaa vaaville fleece-puvun, jolla neiti sitten tuodaan laitokselta kotiin.. sairaalaan otetaan mukaan body, kokopotkupuku, myssy (lisäksi kypärämyssy?), sukat ja tumput. Mutta jos tuntee itsensä epävarmaksi voi kassiin pakata useamman vaatekerran ja kysyä hoitsuilta apua.. Mukavaa kevättä kaikille ja voimia masunkasvatukseen!
      t. rv 25 6

• 'Huolestunut*

Mitenkä ihmeessä teidän vastaajien paino on noussut vasta muutaman kilon?! Oletteko kaikki hurjan pienikokoisia? Itse olen viikolla 24 ja paino on noussut 6,5 kg. Olenko mammutti -*nyyh*-

• ainoo...

Mulla siis rv 25 3 ja painoo on tähän mennessä tullut n. 10 kiloo.

• la 22.5

Älä huoli, mulla on kiloja tullut jo 12,5 lisää ja oon rv 26 0. Itseäni jo kauhistuttaa, paljonko niitä vielä ehtii tulla lisää.
        Raskaus on sujunut ihan hyvin. Mitä nyt vessassa saa ravata päivin öin, ja iso masu tuntuu olevan kokoajan tiellä.
        Onnea odotukseen kaikille touko-mameille ja muillekin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      34
      11311
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      62
      9202
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      137
      5455
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3754
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3690
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3609
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3348
    8. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      63
      2723
    9. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      72
      2440
    10. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      16
      2268
    Aihe