Onko muille sattunut tilanteita, että avainkortti menee välillä aivan mykäksi kun yrität avata ovea? Kun olet ottanut pariston irti kortista ja laitat sen saman tien takaisin, kortti toimii taas aivan normaalisti. Olen vaihtanut korttiin uuden pariston, joten pariston loppumisesta ei ole kyse, sama ilmiö aika ajoin myös vara-avaimella.
Avainkortin toiminta
8
2169
Vastaukset
- W..
Pari kertaa on tehnyt tuon ja siinä on tosiaan 2 vaihtoehtoa: Joko patteri hetkeksi irti tai sitten toisella kortilla sisälle ja "mykkä" kortti autossa lukijaan, jonka jälkeen toimii.
Olisiko siinä käynyt niin, että "joku olisi taskussa painellut kortin nappeja"? Tai sitten kuuluu sarjaan: "Avainkortti on suorittanut laittoman toiminnon ja se lopetetaan, haluatko lähettää ilmoituksen Biliaan?"- mja
Kirjoitat että "olisiko joku taskussa painellut avainkortin nappeja". Miksi sen pitäisi vaikuttaa? Olen painellut avainkortin nappeja kotona ja joskus taskussakin, eikä ainakaan tähän mennessä ole vaikuttanut. Paitsi tietysti syönyt paristoa.
Kyllähän elektroniikkavehkeissä voi olla paristossa kontaktihäiriö, joka fiksaantuu vaikka paristoa remplaamalla, kuten kerrot. Vaikeampi on selittää sitä, miksi lukijalaitteeseen työntäminen elvyttää kontaktin? Olisiko joku resetointi-ilmiö?
Scenicin paristo vaikuttaa vain kauko-ohjaimen lähettimeen. Ajonesto lukee chip-cardia ja koodi luetaan samalla tavoin kuin älykortit. Sen pitäisi toimia myös ilman paristoa. Chipin lukeminen on joskus epäonnistunut(tuli NO CARD DETECTED). Muistaakseni piti työntää kortti uudelleen lukijaan. - W..
mja kirjoitti:
Kirjoitat että "olisiko joku taskussa painellut avainkortin nappeja". Miksi sen pitäisi vaikuttaa? Olen painellut avainkortin nappeja kotona ja joskus taskussakin, eikä ainakaan tähän mennessä ole vaikuttanut. Paitsi tietysti syönyt paristoa.
Kyllähän elektroniikkavehkeissä voi olla paristossa kontaktihäiriö, joka fiksaantuu vaikka paristoa remplaamalla, kuten kerrot. Vaikeampi on selittää sitä, miksi lukijalaitteeseen työntäminen elvyttää kontaktin? Olisiko joku resetointi-ilmiö?
Scenicin paristo vaikuttaa vain kauko-ohjaimen lähettimeen. Ajonesto lukee chip-cardia ja koodi luetaan samalla tavoin kuin älykortit. Sen pitäisi toimia myös ilman paristoa. Chipin lukeminen on joskus epäonnistunut(tuli NO CARD DETECTED). Muistaakseni piti työntää kortti uudelleen lukijaan.Se, miksi resetointia tarvitaan on jo vaikeampi kysymys ja jää minulta ainakin selvittämättä. Todennäköisesti myös huollolta, joten sen kanssa on vain elettävä.
Tuo veikkaus nappien painelusta oli vain villi arvaus ja liittyy jotenkin siihen, että systeemi muuttaa avauskoodia? Joku viisaampi voisi tietysti kertoa, onko sellainen mahdollista.
- laaguna
Noin vuoden sisään tehnyt noin viisi kertaa.
Joka kerta pariston irrotus on auttanut.- GS2005
Eilen ensimmäistä kertaa. Onneksi olin sattumalta lukenut täältä muiden ongelmista.
Aivan selvä tyyppivika.
- Scenic04
samoja oireita ollut, mutta korjaantuneet pariston "hiplaamisella". Uskoisin että pariston sormissa lämmittely auttaa asiaa.
- Grand S
Tampereella oleva henkilö osaa korjata renault avainkortit. Osoite on [email protected]
- ex-rellu
Minulla oli II-mallin Megane, ja se teki tuota vähän väliä. Se hoituu niin, että menee autoon sillä metallisella vara-avaimella ja sen jälkeen kortti koneeseen ja menoksi. Aina sen hetkinen vika korjaantui. Myöhempi rellu, eli 05 mallinen Scenic ei oikutellut kertaakaan, vaan avaikortti toimi moitteetta aina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394523Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.5643429Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732171Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o121734- 961596
MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis351558TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1611261OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301108- 2241041
- 70976