Miksi, oi miksi...

en pidä ajatuksistani

Ajatukset saisivat olla hieman enemmän tahdonalaisia, kiitos.

Meillä on kaikki hyvin. Olen onnellinen. Olen sitoutunut, ja kultaseni on sitoutunut minuun. En arvosta yltiöpäisesti avioliittoa, ja voin kuvitella eläväni avoliitossa hamaan hautaan asti, jos siihen on hyvä syy*. Mitään arjessamme ei tarvitse muuttaa, luotan tulevaisuuteemme ja uskon, että kaikki sujuu aikanaan omalla painollaan, mutta juuri nyt on hyvä olla näin.

Miksi silti päässä pyörähtää ajatus kihlauksesta aina "potentiaalisen kosintapäivän" alla? En tietoisesti halua tai kaipaa kihlausta, enkä haluaisi haluta tai kaivata sitä tiedostamattakaan, koska siitä ei synny kuin painostava tilanne jos toisen mielestä on liian aikaista, täysin tarpeetonta tms. Huvittavinta on se, että minulle päivällä ei ole mitään merkitystä jos ajattelen järjellä, ja silti nämä ajatukset tunkeutuvat päähän joulun, ystävänpäivän ja seurustelun vuosipäivän alla.

Miksi? Mitä voi tehdä? Aivopesu? Hypnoosi?

*) Hyvä syy on esimerkiksi se, että toinen ei halua naimisiin jostain periaatteellisesta syystä.

2

638

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eevi

Joku aivopesu olisi kyllä hyvä!

Joskus aikoinaan en oikeastaan ajatellut yhtään avioliittoa. Sitten se alkoi pyörimään mielessäni. Tässä jo mennyt jo ainakin parit Joulut, Ystävänpäivät yms. "sopivat" tilaisuudet. Päätän olla ajattelematta sitä ja toisaalta en edes usko miehen enää kosivan. Mutta silti aina jostain pieni toivon kipinä ja ajatus änkeää päähäni. Mies ojentaa rasian ja aukaisen sen jännittyneenä... mieskin näyttää jännittyneeltä...korvakorut. Miksi taas kuvittelin jotain! Päätin jo unohtaa koko asian ja tyytyä avoliittoon, jos mies ei halua mennä koskaan naimisiin (olin ymmärtänyt niin miehen puheista). Kunnes hän sanoi, että kyllä hän joskus haluaa mennä naimisiin. Olisi parempi, että hän ilmoittaisi ettei halua ja hänellä olisi jokin periaatteellinen syy. Mutta kun hän haluaa, joskus ja ei yhtään tiedä koska se joskus on. Ja miksi joskus, mutta ei nyt.

Niin Ystävänpäivä on taas huomenna. Ja taas väkisin ajatus tulee mieleen vaikka en tosissani usko, että mies kosii.

• minäkin...

kihloihin ja naimisiin! Vaikka olen kerran naimisissa ollut (20 v) ja eron aikaan vannonut, ettei enää koskaan. Nyt on kuitenkin rinnalla mies, jota rakastan ja jonka kanssa on helppo olla, kaikin puolin. Miehelläkin takana avioero, joka ei ollut helppo.

Jostain kumman syystä tässä on viime aikoina tullut kihlasormukset mieleen :/ Ehkä olen niin vanhanaikainen, ettei tällainen "susiparina" oleminen sitten kuitenkaan tunnu oikealta.

Minullekaan päivällä ei olisi väliä...olkoon vaikka tavallinen maanantai ;)...mutta tuskin tuota päivää tulee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      72
      4989
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      116
      4699
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      80
      4183
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      101
      4097
    5. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      3
      3288
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      122
      3104
    7. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2838
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      28
      2777
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      40
      2753
    10. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      37
      2752
    Aihe