"Yleensä" masennukseen liitetään oireeksi ruokahalun menettäminen ja laihtuminen. Esim.masennus testissä kysytään että onko ruokahalu pysynyt samana vai onko laihtunut miten paljon.
Mitä jos ei olekaan laihtunut vaan lihonnut?? Onko se masennuksen seuraus/oire?
Minä olen lihonnut ainakin 5kg eli en laihtunut koska lohdutan itseäni ruualla (minä kuulun niihin jotka laihtuvat onnellisina ja lihoavat surullisina). Miten te muut? Olenko ainoa lihoava masentunut?
masennus: lihoo vai laihtuu?
8
1186
Vastaukset
- sitä mieltä
kokemuksen ja kirjatiedonkin perusteella, että masennus lihottaa ja suru laihduttaa.
Nimenomaan masentunut pyrkii usein parantamaan huonoa oloa napostelemalla ja syömällä.
Kun taas suru vie ruokahalun. Kun ajattelen tuttuja, läheisensä menettäneitä he kaikki ovat laihtuneet. Lihominen voi olla sekä oire että seuraus masennuksesta. - troyen
Mulle on kahden vuoden aikana tullut 10 kiloa lisää painoa lääkkeiden takia. :(
- kolmatta vuotta
Minä taas aloin laihtua heti kun aloin syödä paroksetiinia. Olen laihtunut kymmenisen kiloa laihduttamatta. Tätä lääkettä määrätäänkiin meille lihomiseen taipuvaisille.
- sama kokemus
Osa lihoo masentuessaan, osa laihtuu. Ihan samoin kuin osa ei saa unta ja osa nukkuu liikaa. Jokainen regoin omalla tavallaan.
- miiii
Lihoin itse n. 25kiloa. (Hieman yli vuodessa) :( kun olin masentunut.. Joten itselläni se ainakin vaikutti niin.
Nyt kun masennus on väistynyt niin olen saanut jo 15kg tiputettua.
- laihduin
ja nyt olen lihonut. Tietysti lääkkeilläkin voi olla oma osuutensa lihomiseeni.
- anonyymi.
kuten joku jo sanoikin niin tosiaan jotkut nukkuu paljon toiset ei saa unta toiset laihtuu toiset lihoo. sitä kun nukkuu paljon ja lihoo ja silleen, sitä sanotaan atyyppiseksi, eli epätavalliseksi masennukseksi.
- Tjaaaaa
Kyl voi lihoo ja unentarvekin lisääntyä,päinvastoin ku yleensä
Sanotaan epätyypilliseksi masennukseksi.
Lääkkeekkin voi lihottaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.922127Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n332070Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi501835Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan751360- 861251
Kastaa ja upottaa on eri sanat
Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan2191141Uskomatonta touhua!
Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki311060Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men561003- 67936
Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?
Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.282895