tämä myytiin

viikolla!

Myin viime viikolla asuntoni Helsingistä, 1h k parveke, neliöitä tavallinen määrä, välikerros, rakennettu 60-luvulla. Hinta 89000euroa. Yhtiöön tulossa julkisivuremontti, ostaja tietää. Naapuri yhtiössä valmistellaan putkiremonttia.

Mielestäni tein hyvän kaupan, nyt asun vuokralla vuoden ja katselen miten hinnat kehittyvät. Valmistun vuoden sisällä, joten siinäkin mielessä ajoitus hyvä. Ostan seuraavan asunnon läheltä tulevaa työpaikkaani ja uudehkosta talosta.

Laskin että julkisivuremontin ja putkisivuremontin hinnalla x 2 saan uuden ja saunallisen asunnon.

7

764

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tärkein asia

Mikä kumma siinä on että sauna on niin pirun tärkeä asia? Mä pärjään ihan hyvin ilman saunaa. Sauna kuuluu kesämökille eikä mihinkään kerrostaloon.

• Saunoja

Suurin osa on kanssasi eri mieltä. Kun olen kerran saunalliseen kämppään päässyt, en enää ilman suostu olemaan.

Mukava tulla perjantai-iltana töistä kotiin, saunoa ja ottaa pari kaljaa päälle. Ja juuri silloin kun haluaa.

• mieltä
        Saunoja kirjoitti:

Suurin osa on kanssasi eri mieltä. Kun olen kerran saunalliseen kämppään päässyt, en enää ilman suostu olemaan.

Mukava tulla perjantai-iltana töistä kotiin, saunoa ja ottaa pari kaljaa päälle. Ja juuri silloin kun haluaa.

Ei 90 prosenttia ihmisistä saunaa kaipaa. Sauna on vain hintaa lisäävä tekijä ja täysin yliarvostettu juttu. Eikä saunominen nyt niin mukavaa edes ole. Kuuma suihku ajaa saman asian yhtä hyvin.

• viikolla!

Olen asunut lapsuuden ja nuoruuden okt, joten saunomiskulttuuri on kotoa opittua. Aika vaikea kuvitella elämää ilman saunaa.

Vanhemmillani on 3 saunaa, omakotitalossa ja mökillä tavallinen sähkösauna ja erillinen savusauna.

• mutta sinä

taidat pitää muuttamisesta?
      Saattaa olla että hinnat laskis sulle edullisessa skenaariossa vaikka 5% vuoden aikana. Paljonkos sulta menee sillä ajalla vuokraan? 5000 e vissiin aikalailla okein.
      Kyllä sinä siinä jonkun euron tienaat, JOS hinnat putoavat.
      Huom! Jos hinnat vaikka pysyvät paikallaan. joudut vaan turhaan muuttamaan kaksi kertaa.
      No parempi tuo kuin odotella rommausta. Tuskin sä sellasta odotatkaan, kun sulla tuntuu vielä liikkuvan päässä muutakin kuin lennokkiliimaa.

ps. mulle ihan sama mitä noi hinnat tekee, kun olen ostanut jo vuosia sitten eikä ole tarvetta vaihtaa.

• lukee?

Ekkö sää osaa lukee. Mä olen ostamassa pienellä välirahalla saunallista uutta asuntoa! Faijalla on 3 saunaa ja sen on vaikee ymmärtää ihmisiä joilla ei oo saunaa. Valmistun siis vuoden sisällä, päivystys rahailla maksan velattomaksi ton seuraavan kämpän ja seuraava onkin omakotitalo.

Valmistumisen jälkeen tulot ovat sen verran, että voin kahden vuoden välein vaihtaa asunnon 50000euroa kalliinpaan. Sulla taitaa mennä samaan 10 vuotta? Taitaa sulla loppua henki, ennenkuin olet kunnollisessa asunnossa! :)

• Taluttaja
        lukee? kirjoitti:

Ekkö sää osaa lukee. Mä olen ostamassa pienellä välirahalla saunallista uutta asuntoa! Faijalla on 3 saunaa ja sen on vaikee ymmärtää ihmisiä joilla ei oo saunaa. Valmistun siis vuoden sisällä, päivystys rahailla maksan velattomaksi ton seuraavan kämpän ja seuraava onkin omakotitalo.

Valmistumisen jälkeen tulot ovat sen verran, että voin kahden vuoden välein vaihtaa asunnon 50000euroa kalliinpaan. Sulla taitaa mennä samaan 10 vuotta? Taitaa sulla loppua henki, ennenkuin olet kunnollisessa asunnossa! :)

Sä siis meinasit asua nyt vuokralla vuodesta kahteen vuotta, tyhmäää!! Sillä rahahan on tällä hetkellä halpaa ja sitä kautta sun kannattaa ottaa asuntolainaa ja maksaa sitä pois, kuin että elät vuokralla ja maksat jonkun toisen halpaa asuntolainaa pois. Sillä sen verran voin valoittaa sua, että asuntojen hinnat ei tule tippumaan seuraavaan kahteen vuoteen, vaan päin vastoin ne nousee, eli sun välirahasi voi nousta aika isoksi. Euro -alue on niin iso, että sen talous eitosta vaan nouse parissa vuodessa nousuun voimakkaasti. BTW, jos sä joudut olemaan vuorotöissä niin hanki ihmisten(päivä) duuni. Mä voisin joka toinen vuosi ostaa velattomasti 50000euroa isomman kämpän, ilman että mä virun joittenkin päivystysrahojen perässä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      125
      4793
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      11
      3459
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      128
      3231
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      28
      2686
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      82
      2414
    6. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      18
      1793
    7. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1414
    8. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      120
      1283
    9. Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?

Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut
      Elokuva
      10
      1249
    10. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      4
      1218
    Aihe