Miten olette suurin osa saanut ajokorttinne, kun liikennesäännöistä ette tunnu ymmärtävän yhtään mitään.
Vilkkua ei osata käyttää, suojatiellä ihmiset on vaarassa jäädä autojenne alle, kun ette tajua antaa jalankulkijoille tietä, nopeusrajoituksista ei hajuakaan, eikä etuajo-oikeuksista.
Jos täällä olisi liikennevalot, ymmärtäisitteköhän edes, mitä punainen valo merkitsee??
Missään toisessa kaupungissa en ole nähnyt tällaista tumpeloporukkaa autojen ratissa, kuin Haminassa.
Herätkää unestanne...
Ajotaidottomat
13
2325
Vastaukset
- mdb
Ja suojatielle ajetaan (vai tuntuuko minusta vain) niin lujaa ettei yksinkertaisesti uskalla lähteä ylittämään. Sitten auto ottaa lyhyen pysähdyksen ja kaksi urpoa siten odottaa meneekö toinen yli vai ajaako toinen niinkuin aluksi vauhdin perusteella näytti.
Vilkkua näkee unohtuvan paljonkin, mutta minulle riittää jalkapelillä kulkevana että pidän silmäni auki ja varon kaikkea.. - härski
ja kun ajetaan Kotkan suuntaan niin vielä Itäväylän kohdalla nopeus on 60-70 km/h. 80 km/h alkaa jo ennen siltaa.
- ei helevata
menee pää sekaisin jos koko ajan pitää ajaa ympyrää, ympyrää, ympyrää...
- rummukainen
SE liikenneympyrä !?opettaako autokoulu miten siihen tullaan ja poistutaan? Niin jos haminassa olisikin jossain risteyksessä ihan oikeat liikennevalot siis ei jouluvalot vaan ihan oikeat liikennevalot,taitais tulla aikamoinen kaaos kun ovat viellä värisokeitakin.
- salli mun nauraa
rummukainen kirjoitti:
SE liikenneympyrä !?opettaako autokoulu miten siihen tullaan ja poistutaan? Niin jos haminassa olisikin jossain risteyksessä ihan oikeat liikennevalot siis ei jouluvalot vaan ihan oikeat liikennevalot,taitais tulla aikamoinen kaaos kun ovat viellä värisokeitakin.
jos et tiedä mitä tarkottaa kun Haminassa ajetaan ympyrää.
- :(((
joo niin se varmaan on! jalankulkijoille kun yrittää antaa tietä niin siellä ne vaan seisovat paikallaan suurin osa.
- riskeerata
kun jatkuvasti meno on kuin villissä lännessä!
Parempi odottaa hetki ja varmistaa, ettei auto todellakaan tule päälle, sillä monta kertaa läheltä piti tilanteita on sattunut minullekin.
Onko sinulla kenties niin kiire, että jalankulkijan suojatiellä pitäisi vilahtaa tien yli salamannopeasti?
Itse autoilijana minulla on ollut aikaa odottaa sen verran, että tämä jalankulkija uskaltautuu tien yli menemään ja varmistamaan, ettei vastakkaisen suunnan auto aja päälle.
Useinpa käy niin, että kun antaa tietä suojatiellä, niin vastakkaisesta suunnasta auto lisää kaasua.
Pahin kohta on Aseman koulun edessä, missä nämä pienet lapset joutuvat seisomaan pitkiäkin aikoja odottaen tien yli pääsyä ja jos joku antaisikin tietä, joku toinen porhaltaa autollaan mitään näkemättä vaarantaen lapsien hengen.
Ei kai katuvalot tähän kohtaan niin iso uhraus olisi kaupungilta? Vai onko päättäjille omat turhanpäiväiset asiat tärkeämpiä? - mdb
.. en yksinkertaisesti uskalla lähteä suojatielle siksi että se on suojatie. Sen verran lujaa monet ajavat kohti ettei tunnu olevan mitään takeita seurauksista..
En kyllä varsinaisesti syytä siis tässä ketään. Mutta ei autoista tiedä joten mieluummin sitten näitä kiusallisuuksia.. - kortit pois!
mdb kirjoitti:
.. en yksinkertaisesti uskalla lähteä suojatielle siksi että se on suojatie. Sen verran lujaa monet ajavat kohti ettei tunnu olevan mitään takeita seurauksista..
En kyllä varsinaisesti syytä siis tässä ketään. Mutta ei autoista tiedä joten mieluummin sitten näitä kiusallisuuksia..Turhaan venäläisiä kuskeja syyllistetään joka kolarista, sillä syytä löytyy Haminalaisten omissa toikkareinnessakin ihan tarpeeksi.
Ajetaan niin toisen auton perässä kiinni, että jarrutustilanteessa jälkeä löytyy.
Eräs hienonpuoleisella ajanut tyylikäs nainen on unohtanut varmasti, missä vilkku on ja kenellä se etuajo-oikeus on, kun esim. Kanuunan pihasta tulee kadulle toisien autojen eteen ja ilman vilkkua, minne suuntaan on menossa!
Vai eikö hienohelmojen ja kalliilla autoilla ajavien tartte sitä tietääkään?
- Jaakko
Minun mielestä suomessa kaikki osaavat liikennesäännöt ja ihan hyvin ajavat. Itse ulkomailla asuneena tiedän, mikä kaaos on, kun ajokulttuuri on toisenlainen. Kaukoidässä, missä 2v vietin, ei kadulla näkynyt yhtään autoa, missä ei lommoa näkynyt. Toki autoja oli 1000 kertaa enemmän, mut silti. Mukava olla haminassa, jossa liikenne rauhallista ja hyvin sujuvaa.
- et tääl sujuu
liikenne hyvin.
Pääsit vain asian puitteissa kehasemaan olleesi ulkomailla.
Painu vain takaisin, sinähän se tupeksitkin jokaisen kadun kulmassa tai sitten et ymmärrä mitään "pikku paikkakunnan" liikenne häiriöistä!!
- ajotaidottomat haminalaiset
Et ole ilmeisesti käynyt kotkassa?
Tilannehan on oikeasti tämä, haminassa eivät osaa ajaa, kuin haminalaiset, muualla he eivät sitten osaakkaan ajaa.
Kotkalaiset taasen eivät tunnu osaavan ajaa edes omassa kyläpahasessakaan.
Lieneeköhän itäsuomalaisten kansantauti, tuo ajotaidonpuute.- olisikin
Vai että Haminalaiset osaavat ajaa Haminassa, voi vittu... Menkää seuraamaan strömberin kulmaan tms sitä haminalaisten kuuluisaa ajotaitoa tai liikenneympyrään. Kukaan ei tiedä mitä pitäisi tehdä. Ja sitten nämä samat kypäräpäiset haminalaiset tulevat kotkaan kolaroimaan autojaan kaikenmaailman tolppiin, onneksi sentään joutuvat itse maksamaan viulut. Olisikohan aika antaa haminalaisillekkin sitä ajo-opetusta autokouluissa mitä muissa kaupungeissa on jo annettu vuosikymmeniä niin ei tarvis aina haminassa odotella jokavitun risteyksessä mitä ne nyt keksii...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383662Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal273209- 652855
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak822677- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no801680- 281507
- 151485
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231474- 281458