ChoyLeeFut tositilanteissa ?

kalle

Haluaisin kuulla paljon kamppailulajeja harrastaneiden mielipiteitä choyleefut kungusta?

Laji on kuitenkin kehitetty aikoinaan kiinassa tositilanteissa ja taistelukentillä toimivaksi niin eikö sen pitäisi olla aika tehokasta?

Mutta kuitenkin vaikuttaa siltä että nykyakaisia ajeja kuten kravmaga, thainyrkkeily ja brasilialainen jujutsu pidetään paljon tehokkaampina ja kungua lähinnä show lajina.

21

4563

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on ainakin

      Turussa LÄHTENYT monta kovaa taistelijaa..siis LÄHTENYT. Vapaaotteluseurassa on pari ex-valmentajaa...heiltä voi kysyä.Eivät syljekään enää futareihin päin...Kun tekniikoissa perse viistää maata ja sifut ovat puolijumalia joita ei kyseenalaisteta koskaan, ja homma tähtää lähinnä rahankeruuseen leirimaksuilla ja välinemyynnillä..no, ei siitä hyvää seuraa.

      Yleisesti ottaen sekä tekniikat että harjoittelu on parhaimmillaan näytöksissä. Otella saa jos haluaa, silloin homma muuttuu huonoksi kickboxingiksi.Kertoo aika paljon...

      • kalmuk

        En itse ole koskaan matsannut perse maassa enkä treenannut tekniikkaa tai liikesarjoja polvet suorana. Oletko siis nähnyt jossain clf matseja, kun pystyt väittämään sen olevan huonoa kickboxingia? Jos olet, voitko perustella väitteesi. Otteleminen on olennainen osa clf:ia, jokainen harrastaja voi halutessaan osallistua matsitreeneihin.

        Sifut ovat kylla ihan tavallisia ihmisiä ja ihan harrastajasta kiinni, miten heihin suhtautuu. Kyllä keskusteleminen sifujen kanssa on ihan täysin mahdollista ja kyllä heille voi myös antaa palautetta.

        Kukaan ei ole koskaan pakottanut minua ostamaan aseita, pukuja, välineitä, vöitä tai hanskoja eikä kukaan myöskään ole pakottanut minua koskaan osallistumaan leireille. Joten rahankeruuväitteeltäsi puuttuu täysin pohja. Lajin harrastaminen on täysin mahdollista maksamalla vain harjoittelumaksun.

        Joidenkin ihmisten kärsivällisyys ei vaan riitä näin laajan systeemin opetteluun. Turha sitä lajia tai sifuja on syyttää jos oma naama on vino.


      • topokki
        kalmuk kirjoitti:

        En itse ole koskaan matsannut perse maassa enkä treenannut tekniikkaa tai liikesarjoja polvet suorana. Oletko siis nähnyt jossain clf matseja, kun pystyt väittämään sen olevan huonoa kickboxingia? Jos olet, voitko perustella väitteesi. Otteleminen on olennainen osa clf:ia, jokainen harrastaja voi halutessaan osallistua matsitreeneihin.

        Sifut ovat kylla ihan tavallisia ihmisiä ja ihan harrastajasta kiinni, miten heihin suhtautuu. Kyllä keskusteleminen sifujen kanssa on ihan täysin mahdollista ja kyllä heille voi myös antaa palautetta.

        Kukaan ei ole koskaan pakottanut minua ostamaan aseita, pukuja, välineitä, vöitä tai hanskoja eikä kukaan myöskään ole pakottanut minua koskaan osallistumaan leireille. Joten rahankeruuväitteeltäsi puuttuu täysin pohja. Lajin harrastaminen on täysin mahdollista maksamalla vain harjoittelumaksun.

        Joidenkin ihmisten kärsivällisyys ei vaan riitä näin laajan systeemin opetteluun. Turha sitä lajia tai sifuja on syyttää jos oma naama on vino.

        "Joten rahankeruuväitteeltäsi puuttuu täysin pohja. Lajin harrastaminen on täysin mahdollista maksamalla vain harjoittelumaksun."

        Pelkällä harjoittelumaksulla ei pääse treenaamaan liikesarjoja, joita opetetaan vain todella kalleilla yhden päivän leireillä. Liikesarjat ovat kuitenkin tärkeä osa choy lee futia, mutta miksi niitä opetetaan vain leireillä?


      • kalmuk
        topokki kirjoitti:

        "Joten rahankeruuväitteeltäsi puuttuu täysin pohja. Lajin harrastaminen on täysin mahdollista maksamalla vain harjoittelumaksun."

        Pelkällä harjoittelumaksulla ei pääse treenaamaan liikesarjoja, joita opetetaan vain todella kalleilla yhden päivän leireillä. Liikesarjat ovat kuitenkin tärkeä osa choy lee futia, mutta miksi niitä opetetaan vain leireillä?

        Lajin harrastaminen ON mahdollista maksamalla vain harjoittelumaksun. Ei keneltäkään vaadita osallistumista liikesarjaleireille ja jotkut eivät ehkä haluakaan. Tavallisiin treeneihin osallistuminen ei vaadi liikesarjojen osaamista. Tavallisissa treeneissä liikesarjoja tehdään hyvin harvoin, ja liikesarjojen harjoitteluun on olemassa vapaavuorot, joissa kukin harrastaja voi treenata käymiään liikesarjoja ja pyytää tarvittaessa tarkennuksia.

        Kuten varmasti tiedät CLF:ia treenataan useilla paikkakunnilla ympäri Etelä-Suomea. Säännöllisesti pidetyt leirit antavat kaikille harrastajille tasavertaisen mahdollisuuden opetella liikesarjat suoraan sifuilta tai heidän ylimmiltä oppilailtaan. Itse en pidä leirien hintoja mitenkään kohtuuttomina. Jos harrastaja käy esim yhden tai kaksi liikesarjaa vuodessa, mikä on ihan järkevä tahti, ei hinta ole kohtuuton. Paljolti riippuu harrastajan omasta motivaatiosta, kuinka paljon on valmis satsaamaan liikesarjojen harjoitteluun. Kolmessa ensimmäisessäkin liikesarjassa on haastetta vaikka useammaksi vuodeksi. Liikesarjoja ei kannata käydä "keräilymielessä", koska jokaisen liikesarjan sisäistäminen vaatii aikaa ja paneutumista myös normaalin harjoitteluajan ulkopuolella.

        Tämä on minun mielipiteeni asiasta, jotkut muut voivat olla toista mieltä.


      • hähöö?
        kalmuk kirjoitti:

        En itse ole koskaan matsannut perse maassa enkä treenannut tekniikkaa tai liikesarjoja polvet suorana. Oletko siis nähnyt jossain clf matseja, kun pystyt väittämään sen olevan huonoa kickboxingia? Jos olet, voitko perustella väitteesi. Otteleminen on olennainen osa clf:ia, jokainen harrastaja voi halutessaan osallistua matsitreeneihin.

        Sifut ovat kylla ihan tavallisia ihmisiä ja ihan harrastajasta kiinni, miten heihin suhtautuu. Kyllä keskusteleminen sifujen kanssa on ihan täysin mahdollista ja kyllä heille voi myös antaa palautetta.

        Kukaan ei ole koskaan pakottanut minua ostamaan aseita, pukuja, välineitä, vöitä tai hanskoja eikä kukaan myöskään ole pakottanut minua koskaan osallistumaan leireille. Joten rahankeruuväitteeltäsi puuttuu täysin pohja. Lajin harrastaminen on täysin mahdollista maksamalla vain harjoittelumaksun.

        Joidenkin ihmisten kärsivällisyys ei vaan riitä näin laajan systeemin opetteluun. Turha sitä lajia tai sifuja on syyttää jos oma naama on vino.

        Ainakin kun itse kävin Choy Lee Futin alkeiskurssin, niin siellä sanottiin useaan otteeseen että alemmilta vyötasoilta (olikohan oranssilta) eteneminen ylemmille vöille nimenomaan edellyttää niillä maksullisilla leireillä käymistä... lopetin tosin CLF:n ennenkuin tuo kysymys olisi tullut käytännössä vastaan, homma haisi niin pahasti rahastukselta jo alkuvaiheessa ja koko toiminnassa yleensäkin tuntui olevan monenlaista asennevammaa.


      • vähän kauemmin treenannut
        hähöö? kirjoitti:

        Ainakin kun itse kävin Choy Lee Futin alkeiskurssin, niin siellä sanottiin useaan otteeseen että alemmilta vyötasoilta (olikohan oranssilta) eteneminen ylemmille vöille nimenomaan edellyttää niillä maksullisilla leireillä käymistä... lopetin tosin CLF:n ennenkuin tuo kysymys olisi tullut käytännössä vastaan, homma haisi niin pahasti rahastukselta jo alkuvaiheessa ja koko toiminnassa yleensäkin tuntui olevan monenlaista asennevammaa.

        en pelkän peruskurssin käyneenä tuomitsisi lajia.

        On totta että liikesarjoja täytyy käydä, mutta yksi tai kaksi seminaaria (1-4 liikesarjaa) on riittävä tahti, eikä tule kalliiksi! Ei ole tarkoitus keräillä liikesarjoja. Yhdekin liikesrajan harjoitteluun menee todellisuudessa vuosia, vaikka muodon voi oppia lyhyemmässäkin ajassa...

        Noh, tämä mun mielipide.


      • minäsevaan
        kalmuk kirjoitti:

        En itse ole koskaan matsannut perse maassa enkä treenannut tekniikkaa tai liikesarjoja polvet suorana. Oletko siis nähnyt jossain clf matseja, kun pystyt väittämään sen olevan huonoa kickboxingia? Jos olet, voitko perustella väitteesi. Otteleminen on olennainen osa clf:ia, jokainen harrastaja voi halutessaan osallistua matsitreeneihin.

        Sifut ovat kylla ihan tavallisia ihmisiä ja ihan harrastajasta kiinni, miten heihin suhtautuu. Kyllä keskusteleminen sifujen kanssa on ihan täysin mahdollista ja kyllä heille voi myös antaa palautetta.

        Kukaan ei ole koskaan pakottanut minua ostamaan aseita, pukuja, välineitä, vöitä tai hanskoja eikä kukaan myöskään ole pakottanut minua koskaan osallistumaan leireille. Joten rahankeruuväitteeltäsi puuttuu täysin pohja. Lajin harrastaminen on täysin mahdollista maksamalla vain harjoittelumaksun.

        Joidenkin ihmisten kärsivällisyys ei vaan riitä näin laajan systeemin opetteluun. Turha sitä lajia tai sifuja on syyttää jos oma naama on vino.

        "Joidenkin ihmisten kärsivällisyys ei vaan riitä näin laajan systeemin opetteluun. Turha sitä lajia tai sifuja on syyttää jos oma naama on vino."

        Nii-in... Kun ei muuta sanottavaa kritiikkiin keksitä, niin haukutaan varmuuden vuoksi se kritiikin esittäjä. Ei kovin hyvää argumentointia.


      • furies
        minäsevaan kirjoitti:

        "Joidenkin ihmisten kärsivällisyys ei vaan riitä näin laajan systeemin opetteluun. Turha sitä lajia tai sifuja on syyttää jos oma naama on vino."

        Nii-in... Kun ei muuta sanottavaa kritiikkiin keksitä, niin haukutaan varmuuden vuoksi se kritiikin esittäjä. Ei kovin hyvää argumentointia.

        "Vapaaotteluseurassa on pari ex-valmentajaa...heiltä voi kysyä.Eivät syljekään enää futareihin päin...Kun tekniikoissa perse viistää maata ja sifut ovat puolijumalia joita ei kyseenalaisteta koskaan, ja homma tähtää lähinnä rahankeruuseen leirimaksuilla ja välinemyynnillä"

        Kyllä sama toimii myös toisin päin. Yllä olevan tapaista kritiikkiä esitetään lajia lainkaan tuntematta kuulopuheiden perusteella. Enpä sanoisi kovin hyväksi argumentoinniksi, kun mitenkään perustelematta esitetään väitteitä lajin tekniikoista ja toiminnasta. Missä kohtaa tässä yllämainitussa viestissä mielestäsi esitettiin asiallista kritiikkiä eikä vain haukuttu lajia? Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan...


    • CLFutari

      Oman kokemuksen perusteella Choy Lee Fut on hieno ja haastava laji. Se kuinka tehokas joku laji on riippuu siitä mitä tehokkuudella tarkoitetaan: menestystä jossain tietyssä kilpailuformaatissa, itsepuolustustaitojen kehittymistä, kunnon ja koordinaation kehittymistä, jne. Tuskin tarvii edes mainita että paljon riippuu myös henkilöstä eli kuinka paljon on valmis itse satsaamaan treenaukseen. Choy Lee Fut lajina tarjoaa kyllä hyvät puitteet monipuolisen kamppailutaidon kehittymiselle.

    • Tumppi

      Hyvä tyyli joka on pilattu suomessa opettajien johdolla. Tarkoitan tällä tapaa, jolla raha puhuu tyylissä. Tosin tämä on vain minun näemykseni. (ehkä muidenkin mielipide :) )
      Mutta tyylinä toimiva ja oikein tehtynä tehokaskin. Tosin vaatii vuosien harjoittelun jotta voi käyttää taistelussa. kuten niin monet kiinalaiset lajit.

      • furies

        Raha puhuu tyylissä? Itse en ole kokenut lajin olevan millään tapaa rahastusta, en treenimaksujen enkä leirien suhteen. Kaikki maksut ovat mielestäni olleet kohtuullisia ja olen opiskelijabudjetilla niistä hyvin suoriutunut. Asiaan on tietysti olemassa yhtä monta näkökulmaa kuin ihmistä, enkä tässä ota kantaa asiaan muuten kuin omasta puolestani. Mielestäni kalleus ja halpuus on suhteellista, koska kaikki riippuu siitä miten harjoittelija itse hinta/laatusuhteen kokee.


      • Tumppi
        furies kirjoitti:

        Raha puhuu tyylissä? Itse en ole kokenut lajin olevan millään tapaa rahastusta, en treenimaksujen enkä leirien suhteen. Kaikki maksut ovat mielestäni olleet kohtuullisia ja olen opiskelijabudjetilla niistä hyvin suoriutunut. Asiaan on tietysti olemassa yhtä monta näkökulmaa kuin ihmistä, enkä tässä ota kantaa asiaan muuten kuin omasta puolestani. Mielestäni kalleus ja halpuus on suhteellista, koska kaikki riippuu siitä miten harjoittelija itse hinta/laatusuhteen kokee.

        Tämä olikin minun mielipiteeni. kaiken huippu olikin tämä sipilöiden oy touhu. Tämä jo kertoo rahan ratkaisevan. Tiedän useita tyylejä joissa opetus tapahtuu enempi, halusta opettaa eikä rahasta. Laadun pysyessä huipussa.
        Mutta on hyvä että meitä on moneen junaan. Näin tyylien kirjo pysyy rikkaana.
        Hyviä harjoitushetkiä ja alkavaa kevättä.


      • huonossamaineessa

        ainakin Turussa. Monet, lähes kaikki, kamppailulajivalmentajat jotka myös harjoittelevat Valvillassa paheksuvat CLF:än meininkiä. Liittyy lähinnä valmentajien persoonaan. Vähän, no, arvostaan tarkkoja ja rahan perään...Ei kai itse LAJIIN voi kuulua periaatteena, että kamat ostetaan VAIN valmentajiltra, leireihin pakko osallistua jne..

        Ja LAJIIN liittyy taas se, että aianakaan ip-hommiin tai vapaaottelukehiin on turha mennä. Tai muihinkaan lajien välisiin. Ihan kiva koordinaation ja kunnon kehittäjä. Kovemman kunnon kyllä saa esim. kickistä jne...


      • minäsevaan
        furies kirjoitti:

        Raha puhuu tyylissä? Itse en ole kokenut lajin olevan millään tapaa rahastusta, en treenimaksujen enkä leirien suhteen. Kaikki maksut ovat mielestäni olleet kohtuullisia ja olen opiskelijabudjetilla niistä hyvin suoriutunut. Asiaan on tietysti olemassa yhtä monta näkökulmaa kuin ihmistä, enkä tässä ota kantaa asiaan muuten kuin omasta puolestani. Mielestäni kalleus ja halpuus on suhteellista, koska kaikki riippuu siitä miten harjoittelija itse hinta/laatusuhteen kokee.

        No jos nyt vertaa melkein minkä tahansa muun lajin leirimaksuihin, niin kyllä nuo clf jutut on hinnoissaan. En ole montaakaan leiri-ilmoitusta nähnyt, joissa maksut olisivat luokkaa 100-150€, ellei sitten vetäjäksi tule jostain kaukaa ulkomailta joku huippujätkä. Harvoin tällöinkään hinnat ovat tuota tasoa. CLF:ssä tällaisia hintoja kiskotaan leireistä, jotka Sipilät itse vetävät oman kotikaupunkinsa salilla. Ja eikös CLF:ssä ole joku sellanenkin, että jos haluaa treenata jotain edistyneempiä asioita, niin se onnistuu useiden satojen eurojen vuosimaksua vastaan? Mutta eihän se ole hullu joka pyytää, vaan se joka maksaa.


      • Minä täällä hei :)
        huonossamaineessa kirjoitti:

        ainakin Turussa. Monet, lähes kaikki, kamppailulajivalmentajat jotka myös harjoittelevat Valvillassa paheksuvat CLF:än meininkiä. Liittyy lähinnä valmentajien persoonaan. Vähän, no, arvostaan tarkkoja ja rahan perään...Ei kai itse LAJIIN voi kuulua periaatteena, että kamat ostetaan VAIN valmentajiltra, leireihin pakko osallistua jne..

        Ja LAJIIN liittyy taas se, että aianakaan ip-hommiin tai vapaaottelukehiin on turha mennä. Tai muihinkaan lajien välisiin. Ihan kiva koordinaation ja kunnon kehittäjä. Kovemman kunnon kyllä saa esim. kickistä jne...

        Tässähän on riitelyä? :o
        en usko, että topikin aloittaja halusi kritiikkiä lajista tai mielipiteitä muiden lajien harrastajilta vaan kysymyksen choykkarilta vastaukseensa. Tähän on kyllä pakko kommentoida, että jollekkin sopii toinen laji kun taas toiselle toinen. Se riippuu ihan millaisista asioista tykkää... Jos tykkäät potkia paljon voi taekwondo olla parempi ratkaisu kuin esim wing tsun. Eli jätetäänkö nämä "kyllä kickboxing on paljon tehokkaampi" jutut väliin ja toivotaan, ettei niitä taitoja joudu koskaan käyttämään itsepuolustustilanteessa tai toisia harjoittelijoita vastaan.

        Sitten itse kysymykseen. :)
        Kung Futa moni pitää näyttelemisenä. johtunee juuri tuosta hong kong elokuvamaailmasta jossa tehdään ylinäyttävää tekniikkaa ja superhienoja koreografioita joiden on tarkoitus viihdyttää katsojan silmää eikä olla välttämättä toimivia tai suoria viittauksia oikeisiin tappeluihin tai tilanteiseen. Esim monesti näkee leffassa miehen kumartuvan mieken tieltä pois joka lyödään miehen selän takaa täysin yllättäen. Haluaisin nähdä sen joka tapellessa yhtä miestä vastaan katsomatta taakseen tietää siellä jonkun olevan. Kung Fu (ylipäätänsä) on tehty toimiakseen taistelutilanteessa (kuten niin moni muukin laji).
        Mielestäni nämä perinteiset tyylit ovat ehkäpä hieman parempia kuin nämä uudet joita ei ole koettu välttämättä entisajan tositilanteissa joissa vastustajana saattaa olla mies joka on harjoitellut koko pienen ikänsä.

        Sitten siihen choy lee futin toimivuuteen tositilanteissa. Meillä opeteltiin paljon asioita, jotka toimisivat juuri sovellettuna tositilanteeseen. Otteista irtaantumisista aina sinne mätkyttämiseen saakka.
        Choy lee fut on MINUN mielestäni agresiivinen laji mielestäni verrattuna moniin muihin kiinalaisiin lajeihin... tätä väitettä en rupea perustelemaan nyt, mutta tästä on ollut puhetta erään toisen kung fu tyylin opettajan kanssa. Treeneissä oppii varmasti puolustamaan itseään enemmänkin kuin vain hyvin ;)


      • ne maksut
        furies kirjoitti:

        Raha puhuu tyylissä? Itse en ole kokenut lajin olevan millään tapaa rahastusta, en treenimaksujen enkä leirien suhteen. Kaikki maksut ovat mielestäni olleet kohtuullisia ja olen opiskelijabudjetilla niistä hyvin suoriutunut. Asiaan on tietysti olemassa yhtä monta näkökulmaa kuin ihmistä, enkä tässä ota kantaa asiaan muuten kuin omasta puolestani. Mielestäni kalleus ja halpuus on suhteellista, koska kaikki riippuu siitä miten harjoittelija itse hinta/laatusuhteen kokee.

        ovat?
        Kertokaa ken tiedätte, mitä maksaa alkeiskurssi?harjoittelu? vyökokeet? leirit? joo, koko paketti niin silloin on ulkopuolisenkin helpompi ymmärtää kritiikkiä.


      • Entinen futaaja
        Minä täällä hei :) kirjoitti:

        Tässähän on riitelyä? :o
        en usko, että topikin aloittaja halusi kritiikkiä lajista tai mielipiteitä muiden lajien harrastajilta vaan kysymyksen choykkarilta vastaukseensa. Tähän on kyllä pakko kommentoida, että jollekkin sopii toinen laji kun taas toiselle toinen. Se riippuu ihan millaisista asioista tykkää... Jos tykkäät potkia paljon voi taekwondo olla parempi ratkaisu kuin esim wing tsun. Eli jätetäänkö nämä "kyllä kickboxing on paljon tehokkaampi" jutut väliin ja toivotaan, ettei niitä taitoja joudu koskaan käyttämään itsepuolustustilanteessa tai toisia harjoittelijoita vastaan.

        Sitten itse kysymykseen. :)
        Kung Futa moni pitää näyttelemisenä. johtunee juuri tuosta hong kong elokuvamaailmasta jossa tehdään ylinäyttävää tekniikkaa ja superhienoja koreografioita joiden on tarkoitus viihdyttää katsojan silmää eikä olla välttämättä toimivia tai suoria viittauksia oikeisiin tappeluihin tai tilanteiseen. Esim monesti näkee leffassa miehen kumartuvan mieken tieltä pois joka lyödään miehen selän takaa täysin yllättäen. Haluaisin nähdä sen joka tapellessa yhtä miestä vastaan katsomatta taakseen tietää siellä jonkun olevan. Kung Fu (ylipäätänsä) on tehty toimiakseen taistelutilanteessa (kuten niin moni muukin laji).
        Mielestäni nämä perinteiset tyylit ovat ehkäpä hieman parempia kuin nämä uudet joita ei ole koettu välttämättä entisajan tositilanteissa joissa vastustajana saattaa olla mies joka on harjoitellut koko pienen ikänsä.

        Sitten siihen choy lee futin toimivuuteen tositilanteissa. Meillä opeteltiin paljon asioita, jotka toimisivat juuri sovellettuna tositilanteeseen. Otteista irtaantumisista aina sinne mätkyttämiseen saakka.
        Choy lee fut on MINUN mielestäni agresiivinen laji mielestäni verrattuna moniin muihin kiinalaisiin lajeihin... tätä väitettä en rupea perustelemaan nyt, mutta tästä on ollut puhetta erään toisen kung fu tyylin opettajan kanssa. Treeneissä oppii varmasti puolustamaan itseään enemmänkin kuin vain hyvin ;)

        Anteeksi jo näin valmiiksi... Mitä muita kung fu tyylejä olet kokeillut? Minä kun olen huomannut että clf ei todellakaan ollut
        agressiivista. Lukot ja irrottautumiset olivat etupäässä hassuja.
        "vastustaja tarttuu kahdella kädellä käteesi. Sitten vääntelehdit kättäsi vapaaksi. Kun oikeasti voisit käyttää vapaata kättäsi"

        Onhan totta, että eri kaupungeissa eri tavalla. Mutta kun nuo kuuluivat aikoinaan graduointiinkin.

        Mutta onhan meitä joka junaan. Jotkut oppivat, jotkut luulevat oppivansa.


      • Minä täällä hei :)
        Entinen futaaja kirjoitti:

        Anteeksi jo näin valmiiksi... Mitä muita kung fu tyylejä olet kokeillut? Minä kun olen huomannut että clf ei todellakaan ollut
        agressiivista. Lukot ja irrottautumiset olivat etupäässä hassuja.
        "vastustaja tarttuu kahdella kädellä käteesi. Sitten vääntelehdit kättäsi vapaaksi. Kun oikeasti voisit käyttää vapaata kättäsi"

        Onhan totta, että eri kaupungeissa eri tavalla. Mutta kun nuo kuuluivat aikoinaan graduointiinkin.

        Mutta onhan meitä joka junaan. Jotkut oppivat, jotkut luulevat oppivansa.

        Taustalla on paria eri kung fu tyyliä jotka haluan pitää salaisuutena sillä en halua tulla tunnistetuksi. Toisessa lajissa ei ole mainitsemisen arvoista treenipohjaa ja toisessa lajissa on 9 vuoden harjoitustausta ja se jatkuu edelleen. Olenhan minä jotakin siis kokeillut.
        Ehkäpä agresiivinen ei ollut oikea termi, mutta en keksinyt muutakaan termiä. Ja ainakin tuohon toiseen lajiin verrattuna choy lee fut on erittäin agresiivinen ja päälle käyvä. Kai se riippuu ihan millä spiritillä treenaa ja missä seurassa? Itse harjoittelin itsepuolustus mielessä ja se oli erittäinkin agresiivinen laji.. Lukkoihin en puutu sillä siitä tulisi liian pitkä selitys kerrottavaksi yhden aikaan yöllä :) Eikä mielestäni netissä tarvitse puida liikaa asioita sillä se menisi helposti mielipide-erojen takia riitelemiseksi.
        Juu moneen junaan meitä on. Ehkäpä sinä sitten osaat ja minä olen täysi nolla kuten taisit vihjaista?
        Toivotaan, että saadaan puhtaan choykkarin mielipide asiasta joka vieläkin harrastaa lajia?


      • Entinen futaaja
        Minä täällä hei :) kirjoitti:

        Taustalla on paria eri kung fu tyyliä jotka haluan pitää salaisuutena sillä en halua tulla tunnistetuksi. Toisessa lajissa ei ole mainitsemisen arvoista treenipohjaa ja toisessa lajissa on 9 vuoden harjoitustausta ja se jatkuu edelleen. Olenhan minä jotakin siis kokeillut.
        Ehkäpä agresiivinen ei ollut oikea termi, mutta en keksinyt muutakaan termiä. Ja ainakin tuohon toiseen lajiin verrattuna choy lee fut on erittäin agresiivinen ja päälle käyvä. Kai se riippuu ihan millä spiritillä treenaa ja missä seurassa? Itse harjoittelin itsepuolustus mielessä ja se oli erittäinkin agresiivinen laji.. Lukkoihin en puutu sillä siitä tulisi liian pitkä selitys kerrottavaksi yhden aikaan yöllä :) Eikä mielestäni netissä tarvitse puida liikaa asioita sillä se menisi helposti mielipide-erojen takia riitelemiseksi.
        Juu moneen junaan meitä on. Ehkäpä sinä sitten osaat ja minä olen täysi nolla kuten taisit vihjaista?
        Toivotaan, että saadaan puhtaan choykkarin mielipide asiasta joka vieläkin harrastaa lajia?

        Ensiksi näin alkuun anteeksi pyyntöni. Ei ollut tarkoitus hyökätä tai pahoittaa mieltäsi.
        Kerroit harjoitelleesi clf:ää itsepuolustuksena. Kyllä, silloin minäkin pidän sitä agressiivisena. Kamppailutaitona ja tyylinä en
        sitä agressiivisena pidä.

        Mutta mitäpä tästä vääntämään. On vain näin netitse vaikea tuoda näkemystään esille, loukkaamatta tai aiheuttamatta vääriäkin mielipiteitä. :)

        Hyvää jatkoa!


      • Minä täällä hei :)
        Entinen futaaja kirjoitti:

        Ensiksi näin alkuun anteeksi pyyntöni. Ei ollut tarkoitus hyökätä tai pahoittaa mieltäsi.
        Kerroit harjoitelleesi clf:ää itsepuolustuksena. Kyllä, silloin minäkin pidän sitä agressiivisena. Kamppailutaitona ja tyylinä en
        sitä agressiivisena pidä.

        Mutta mitäpä tästä vääntämään. On vain näin netitse vaikea tuoda näkemystään esille, loukkaamatta tai aiheuttamatta vääriäkin mielipiteitä. :)

        Hyvää jatkoa!

        En pahoittanut mieltäni, mutta tuo aloitus ja lopetus oli kohtalaisen hyökkäävän oloisia jonka takia kun näin netissä on vaikea tietää miten toinen tarkoittaa, otan sen aina loukkauksena sillä usein ne sellaisena esitetään. Mutta toivon silti, että tätä palstaa sattuisi lukemaan joku clf:ään omistautunut henkilö ja kertoisi oman mielipiteensä asioista :)
        Juu ei pahalla ;)
        Hyvät illanjatkot ja hauskat viikonloput!


      • Jido
        Tumppi kirjoitti:

        Tämä olikin minun mielipiteeni. kaiken huippu olikin tämä sipilöiden oy touhu. Tämä jo kertoo rahan ratkaisevan. Tiedän useita tyylejä joissa opetus tapahtuu enempi, halusta opettaa eikä rahasta. Laadun pysyessä huipussa.
        Mutta on hyvä että meitä on moneen junaan. Näin tyylien kirjo pysyy rikkaana.
        Hyviä harjoitushetkiä ja alkavaa kevättä.

        Suomessa on pitkään ollut toiminta ry pohjaista, mutta nykypäivänä kamppailulajeja opetetaan myös ammattimaisesti. Ammatti-opettajat tekevät sitä elääkseen, eikä siinä ole mitään väärää.
        Maailmalla kamppailulajit toimivat hyvin pitkälle yritystoimintana. Hyvästä opetuksesta joutuu vähän maksamaankin ja yksityiset harjoitustilat saattavat nostaa harjoitusmaksuja.
        Ry toiminnassa vastuunkantajia on monia joista kukaan ei välttämättä ole asiantuntija opetettavan lajin suhteen. Ammatikseen opettavalla on yleensä pitkä kokemus laajista ja vahvat suhteet lajin kotimaahan, sekä korkea motivaatio opettamiseen (elämäntyö).
        Jokaisella on vapaus valita missä treenaa.

        Jos haluaa oikein halvalla treenata, niin ostaa kirjan ja opettelee liikkeitä nurmikolla.
        Tai sitten etsii jonkun vähän lajia harrastaneen joka perustaa ry:n opettaakseen halvoilla harjoitusmaksuilla.
        Sitten kolmas vahtoehto on etsiä ihan ammatti-opettaja joka osaa opettaa ja jonka harjoituksissa oppilaat kehittyvät.
        Toki on hyviä ry:n nimissä toimivia lajeja, mutta opettajat eivät ole omistautuneet opettamiselle ja harjoittelulle samalla tavalla kuin ammatikseen opettavat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 143
      4048
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      111
      3662
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2565
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1523
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      89
      1483
    Aihe