valkoinen lehikala

plup.

Ostin lehtikalan mikä on valkoinen.Onko ihan normaalia että se on?kaupan täti sano että se on aina valkoinen, mut kun täällä on puhuttu että lehtikala on kipee jos siinä ei ole värejä.Kala ei kyllä muuten näytä sairaalta.Onko kyseessä valkoinen lehtikala vai sairas yksilö?

9

908

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rihma

      Kyllä valkoisia lehtikaloja on olemassa, ne ovat jalostettuja.
      Minkä kokoiseen akvaarioon lehtikalan ostit?

      • plup.

        150l, sen mitat on p.100, l.35 ja syv.45.Tiedän että akvaarioni on minimi kokoinen, mutta olen hommaamassa isomman kun budjetti antaa vähän periksi.Muut kalat akvassani:3 leväbarbia, 4 kirsikkatetraa ja 3 neontetraa(kuolevat varmaan kohta vanhuuteen).


      • plup.

        kävin tänään siinä eläinkaupassa josta kalan ostin, kysyin kalan väristä ja se sano että se olisi luonnon muoto ja että raidallinen on marmori?olen itse aina käsittänyt että raidallinen olisi luonnonmuoto!Te viisaat, oikaiskaa minun väärä käsitykseni vai onko itse kauppias antanut minulle väärää tietoa!


      • ludwigia
        plup. kirjoitti:

        kävin tänään siinä eläinkaupassa josta kalan ostin, kysyin kalan väristä ja se sano että se olisi luonnon muoto ja että raidallinen on marmori?olen itse aina käsittänyt että raidallinen olisi luonnonmuoto!Te viisaat, oikaiskaa minun väärä käsitykseni vai onko itse kauppias antanut minulle väärää tietoa!

        Raidallinen on luonnonmuoto.
        Tässä linkki jossa voi tutkailla joitain lehtikalojen värejä: http://www.heavenlyangelfish.com/gallery.html


      • Rihma
        plup. kirjoitti:

        150l, sen mitat on p.100, l.35 ja syv.45.Tiedän että akvaarioni on minimi kokoinen, mutta olen hommaamassa isomman kun budjetti antaa vähän periksi.Muut kalat akvassani:3 leväbarbia, 4 kirsikkatetraa ja 3 neontetraa(kuolevat varmaan kohta vanhuuteen).

        Akvaariosi ei ole minimikokoinen vaan liian pieni.
        Tiesithän että lehtikala on sosiaalinen kala ja vaatii lajitoverin seuraa. Joskin noin pieneen altaaseen ei sovi yhtä eikä kahta lehtikalaa.
        150-litraa on aivan liian pieni akvaario lehtikaloille, ne vaativat vähintään 250-300-litraisen, koska ovat reviiriitietoisia ja agressiivisia ahvenia.

        Akvaariosi korkeuskaan ei ole lehtikalan vaatima 50 cm, lehtikala liikkuu paljon pituussuunnassa(Ylösalas) eikä tuon kokoisessa kalan evät pääse kasvamaan kunnolla. Antaisin lehtikalan pois, mikäli et saa pikaisesti hankittua korkeampaa ja suurempaa allasta.

        Myös leväbarbit ovat liian pienessä akvaariossa. Suosittelisin luopumaan niistä tai hankkimaan pikimmiten ainakin 300-litrainen akvaario.

        Neontetroja ei kannata pitää lehtikala-akvaariossa, sillä isosuisena lehtikala hotkii pienet neonit kitaansa. Suosittelisin otettavaksi, sitten siihen isompaan altaaseen, jotakin korkeampaa tetraa, joka ei sovi lehtikalan suuhun.
        Huomaa myös että useimmat tetrat ovat parvikaloja ja parven minimikoko on 5-6 kpl:tta.


      • plup.
        Rihma kirjoitti:

        Akvaariosi ei ole minimikokoinen vaan liian pieni.
        Tiesithän että lehtikala on sosiaalinen kala ja vaatii lajitoverin seuraa. Joskin noin pieneen altaaseen ei sovi yhtä eikä kahta lehtikalaa.
        150-litraa on aivan liian pieni akvaario lehtikaloille, ne vaativat vähintään 250-300-litraisen, koska ovat reviiriitietoisia ja agressiivisia ahvenia.

        Akvaariosi korkeuskaan ei ole lehtikalan vaatima 50 cm, lehtikala liikkuu paljon pituussuunnassa(Ylösalas) eikä tuon kokoisessa kalan evät pääse kasvamaan kunnolla. Antaisin lehtikalan pois, mikäli et saa pikaisesti hankittua korkeampaa ja suurempaa allasta.

        Myös leväbarbit ovat liian pienessä akvaariossa. Suosittelisin luopumaan niistä tai hankkimaan pikimmiten ainakin 300-litrainen akvaario.

        Neontetroja ei kannata pitää lehtikala-akvaariossa, sillä isosuisena lehtikala hotkii pienet neonit kitaansa. Suosittelisin otettavaksi, sitten siihen isompaan altaaseen, jotakin korkeampaa tetraa, joka ei sovi lehtikalan suuhun.
        Huomaa myös että useimmat tetrat ovat parvikaloja ja parven minimikoko on 5-6 kpl:tta.

        minulle on jo tulossa uusi 250l akvaario.Leväbarbit ovat tulleet minulle akvaarion mukana,enkä ole viitsinyt myydä niitä koska en tiedä ikää.Minulla oli 5 neontetraa mutta kaksi jo kuollut vanhuuteen.Oli kyllä itse kauppias sitä mieltä että lehtikala sopis 150l, ja vielä kehuskeli kuinka sen kaverilla on 180l akvassa lehtis pariskunta,jotain tetroja ja leväbarbeja.Taidan vaihtaa eläinkauppaa...


      • Plekostomus
        plup. kirjoitti:

        minulle on jo tulossa uusi 250l akvaario.Leväbarbit ovat tulleet minulle akvaarion mukana,enkä ole viitsinyt myydä niitä koska en tiedä ikää.Minulla oli 5 neontetraa mutta kaksi jo kuollut vanhuuteen.Oli kyllä itse kauppias sitä mieltä että lehtikala sopis 150l, ja vielä kehuskeli kuinka sen kaverilla on 180l akvassa lehtis pariskunta,jotain tetroja ja leväbarbeja.Taidan vaihtaa eläinkauppaa...

        "Taidan vaihtaa eläinkauppaa... "

        Mielestäni kyseisessä kaupassa voi kyllä käydä, mutta kannattaa ITSE, oma-alotteisesti opiskella akvaariotietoutta(Kalojen minimiallaskoko, käyttäytyminen, vesiarvot) niin ei tarvitse sokeasti luottaa akvaariokauppiaaseen.


      • plup.
        Plekostomus kirjoitti:

        "Taidan vaihtaa eläinkauppaa... "

        Mielestäni kyseisessä kaupassa voi kyllä käydä, mutta kannattaa ITSE, oma-alotteisesti opiskella akvaariotietoutta(Kalojen minimiallaskoko, käyttäytyminen, vesiarvot) niin ei tarvitse sokeasti luottaa akvaariokauppiaaseen.

        lehtikalasta tietoa ennemmin, ja epäilin sen ostoa mutta itse kauppias oli sitä mieltä että kun akvaarioni on 45cm korkea et se riittää.Mut ei enää huolta ku saan isomman akvan ihan pian.Ei siellä kaupassa asiakaspalvelu myöskään ole 10, aina huokaillaan kun kysyy jotain ja ollaan koko ajan niin pahan tuulisen näkösiä...


      • Rihma
        plup. kirjoitti:

        lehtikalasta tietoa ennemmin, ja epäilin sen ostoa mutta itse kauppias oli sitä mieltä että kun akvaarioni on 45cm korkea et se riittää.Mut ei enää huolta ku saan isomman akvan ihan pian.Ei siellä kaupassa asiakaspalvelu myöskään ole 10, aina huokaillaan kun kysyy jotain ja ollaan koko ajan niin pahan tuulisen näkösiä...

        Valitettavasti useimmiten kauppais myy kalan kuin kalan, oli allas minkä kokoinen tahansa, lisätäkseen myyntiä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      296
      3148
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1713
    3. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1243
    4. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      81
      1222
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1139
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1138
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      43
      1010
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      954
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      896
    10. Liikennesäännöt

      Uuden ohitustien myötä torkkolantieltä tulevia kuuluu väistää tai ainakin kuuluisi väistää, jos he tulevat ollintielle.
      Pyhäjärvi
      11
      814
    Aihe