Minua askarruttaa yksi juttu. Onko normaalia,että neurologi ei tee tutkimuksia vastaanotolla? olen aina vuosittain käynyt neuron polilla,ja minut on ottanut vastaan joku neurologeista. Nyt viimeiset kolme kertaa vastaan on ottanut neurologian erikoislääkäri,eikä ole tutkinut minua. Aikaisemmat neurologit ovat joka käynnillä tutkineet minut. Katsoneet refleksit,tasapainon silmät auki ja kiinni,puristusvoiman,tutkineet silmät,sormi nenään testin tehneet...siinä ne taisivat olla,mitä yleensä tutkivat. Tämä erikoislääkäri ei ole kuitenkaan tutkinut minua käynneilläni. Hän vaan kysyy,onko ollut kohtauksia ja vähän elämäntilanteestani juttelee samalla. Sitten se uusii reseptin ja sanoo heippa. Onko oikein,että potilasta ei tutkita,vaan lykätään resepti ja annetaan mennä?
Sitten tämä sama neurologi yritti häätää minut sairaalan listoilta pois. Minä pidin puoleni ja sanoin,että et varmana häädä minua pois,kun natrium heittelee miten sattuu,ei tiedä vaikka joutuisi lääkitystä vaihtamaan. Tiedän että epilepsiaa voidaan hoitaa terveyskeskuksessa,jos ei esiinny kohtauksia,mutta kun natrium on niin ja näin,niin ei kiitos! Mitä mieltä olette kyseisen lääkärin toiminnasta? onko hän toiminut oikein näissä asioissa?
Tästä tuli vähän pitkä selostus,mutta ei mahda mitään,kun niin ärsyttää moinen toiminta.
epiin liittyvää
4
511
Vastaukset
- Ansku21
4 vuotta sitten kun olin vielä lastenpoliklinikan asiakas niin aina tarkistettiin refleksit yms.mutta nyt ei ole tarkistettu aikuisten puolella ollenkaan 4 vuoteen.
- Hugo
Laskun kyllä lykkäsi kouraan. Tosin osittain saan itseäni syyttää, sillä olin krapulassa ja periaatteessa siis tutkittavassa kunnossa, mutta oikea syy oli hänen kiire ja valitettuani asiasta, tulen saamaan seuraavasta lääkärikäynnistä 20 % alennusta. Minullakin on todellakin ennen tehty kaikki perustutkimuksetja oikeasti tuntuu hölmöltä maksaa mitään lääkärissäkäynnistä, jos tosiaankin vain uusitaan reseptit. Periaatteessa voihan siinä muutakin ja kerkeää hieman jutustella, mutta nopesti 20 minuuttia menee. Tärkeintä kuitenkin varmaan on reseptien uusiminen ja tietynlainen tarkkailu. Jospa ne näkevät silmämääräisesti jo, että missä kunnossa olette? Tyhmäähän se samat testit on periaatteessa aina tehdä, jos sairaus ei ole paheneva luonteeltaan. En tiedä.
Oiskohan tässä tapahtunut sitten lääkäreillä jokin tehokkuusjuttu, että jutellaa mielummin kuin heilutellaan käsiä, sillä monesti jututtamalla varmaan kuitenkin saa enemmän irti kuin toistuvilla samoilla testeillä. En osaa sanoa varmaa.
- sauvatar
mullekkin ja jokainen neurologi toiminut omalla tavallaan. Toiset tukineet joka kerta perusteellisemmin ja toisille riittäneet puheet ja reseptien vaihdot. Mitä koulutetumpi neurologi sen vähemmän huoneessaan tekee testejä eli kuten Hugokin tuossa edellä mainitsi taitaa olla niin, että he esim. kävelystä näkevät tasapainosi jne...
Terveyskeskukseen he voivat sinut siirtää jos kohtaukset ovat poissa ja siellä voivat natriumin seurantaa jatkaa. Ainahan voit Neuron pkl:lle palata jos vointisi huononee. - timanttimies
sama juttu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511437- 639870
- 1475580
- 1443784
- 753750
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373635- 403378
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243183- 632793
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792603