samanarvoisiako?

uusioperheessä

Hei!
Te, jotka elätte uusioperheessä, koetteko, että kaikkia perheeseen kuuluvia lapsia kohdellaan tasapuolisesti?
Pystyttekö itse suhtautumaan puolison lapsiin samoin kuin omiinne ja toisin päin?
Tai jos on sinun, minun ja meidän lapsia, niin onko molemmilla aikuisilla oikeus komentaa kaikkia lapsia ja muistetaanko myös kehua kaikkia tasapuolisesti?

27

2781

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...............

en todellakaan. omat ovat omia ja pise

• tässä-

Vastauksia:

-en koe että perheeseen kuuluvia lapsia kohdellaan tasapuolisesti..

-en pysty suhtautumaan puolison lapsiin samoin kuin omiini..

-on, molemmilla aikuisilla on oikeus komenta kaikkia lapsia ja ei, ei muisteta kehua kaikkia tasapuolisesti..

näin se menee. elämä on erittäin hankalaa meidän uusperheessä, vaikka se on vain osa-aikainen uusperhe.

• 3+4

Perheenjäsenten kohtuuton kohtelu taustalla kumpaisellakin aikuisella ja nyt on uusi mahdollisuus. Lapsilla on vielä oppimista ja opissa mekin olemme. Tämä tasapuolisuus vaatii aikaa ja tuntuu niin oudolta, kun kukaan ei pomota ketään.

Ei pystytä vielä. Vuosi vasta oltu porukoissa ja kun viikonloppuseurustelemme, niin näkyy selvästi, että "vieraskoreita" ollaan.

On sinun ja minun lapsia. Yhteisiä ei ole. Molemmilla on oikeus ja sitä oikeutta myös käytetään. Ilahduttavaa tilanteessa on se, että kasvatusperiaatteemme ovat täysin yhtenevät. Komentamisen tarvekin on kovin minimaalinen... se tulee vastaan oikeastaan vain siinä, että on joskus rajoitettava vauhtia ja palautettava mieliin kohteliaisuus ja maltillisuus.

Ehdottomasti kaikkia lapsia kehutaan tasapuolisesti. Kehujen aiheita ei etsitä tarkoitushakuisesti, vaan tilanteet tulevat ja palaute sen mukaan. Lapsilla on "valta ja voima" ihan itse valita, saavatko he risuja vai ruusuja.

• sulla koko kylän lapset?

Puhu vain omistas, ja kilju omille, naapurin lapset eivät kuulu sulle. Minä äitinä kohtelen omia lapsiani todella hyvin, kuin myös naapurin lapsia ja lastemme serkkuja.
      En ymmärrä mitä tarkoitat minun sinun heidän meidän teidän muiden noiden ym. lapsilla?

Kellään vieraalla aikuisella ei ole lupa komennella toisten lapsia. En minäkään naapurin lapsia komentele, eivätkä he meidän.

Jos tarkoitat ero tai jättö perheitä, niin tuskin kukaan todella fiksu mies vie omia lapsia siihen sekamelskaan, vaan antaa omien lasten kasvaa turvallisesti oman äidin luona. Sehän on vastuutonta mieheltä, jos vierottaa omat lapset äidistään. Huh.

• Salla

Jep, jep. Että sulla on sitte tällanen mielipide.

Kysyjä tais just tarkottaa sitä, että kohdellaanko uusperheissä kaikkia lapsia samanveroisesti. Eli, kun on miehen lapset ja naisen lapset ja yhteiset lapset. Niin ja voihan ne miehen lapset asua isän kans. Onko se sitten jotenkin vastuutonta? Mikä teidät saa aina ajttelemaan, että kun puhutaan miehen lapsista niin niitä ollaan vierottamassa omasta äidistä.

Kai se nyt pitäis olla niin, että kaikia lapsia kohdeltaisiin samalla lailla. Miksi toisen lapset ansaitsis paremman/huonomman kohtelun?

Tiedän että se voi olla vaikeaa.

• ajatus kuitenkin
        Salla kirjoitti:

Jep, jep. Että sulla on sitte tällanen mielipide.

Kysyjä tais just tarkottaa sitä, että kohdellaanko uusperheissä kaikkia lapsia samanveroisesti. Eli, kun on miehen lapset ja naisen lapset ja yhteiset lapset. Niin ja voihan ne miehen lapset asua isän kans. Onko se sitten jotenkin vastuutonta? Mikä teidät saa aina ajttelemaan, että kun puhutaan miehen lapsista niin niitä ollaan vierottamassa omasta äidistä.

Kai se nyt pitäis olla niin, että kaikia lapsia kohdeltaisiin samalla lailla. Miksi toisen lapset ansaitsis paremman/huonomman kohtelun?

Tiedän että se voi olla vaikeaa.

Aika outoo, jos pariskunnalla on omat lapset! Eiks perheis ole yleensä yhteiset lapset? Jos molemmil on tullessan jo omat lapset, niin eihän se ole perhe, perhe on yhteisesti tehty, ei naapureista koottu sekasakki. Eihän kukaan vastuullinen ja hyvä isä omalta äidiltään lapsia vie, jos itse haluaa naista vaihtaa. Sehän on isän oma ratkaisu sitten jos vaimoa vaihtaa, mutta lapset eivät kuulu siihen kauppaan.

Minä kohtelen kaikkia lapsiani tasapuolisesti, omia kun ovat ja ihania.

• Salla
        ajatus kuitenkin kirjoitti:

Aika outoo, jos pariskunnalla on omat lapset! Eiks perheis ole yleensä yhteiset lapset? Jos molemmil on tullessan jo omat lapset, niin eihän se ole perhe, perhe on yhteisesti tehty, ei naapureista koottu sekasakki. Eihän kukaan vastuullinen ja hyvä isä omalta äidiltään lapsia vie, jos itse haluaa naista vaihtaa. Sehän on isän oma ratkaisu sitten jos vaimoa vaihtaa, mutta lapset eivät kuulu siihen kauppaan.

Minä kohtelen kaikkia lapsiani tasapuolisesti, omia kun ovat ja ihania.

Mikä sitten on outoa kenenkin mielestä. Minusta on outoa ajatella, että perhe olisi noin suppea käsite. Miltähän lapsesta tuntuu asua sellaisessa taloudessa jossa jaoteltaisiin lapset sen mukaan, asuvatko ne saman katon alla vai ei.

Meillä ainakin kaikki kuluu samaan perheeseen. Minä, mieheni, hänen lapsensa (joka asuu meillä) ja meidän yhteinen lapsi. Tiedän että mieheni lapselle tulisi paha mieli, jos puhuisin meidän perheestä ja sitten lisäisin siihen että - niin ja sit on vielä toi mieheni lapsi. Sanokaa mulle, että miksi se ei kuuluisi meidän perheeseen? Niin ja miltä isästä tuntuisi?

Sen voin sanoa, että omat lapset on aina omat. Toisen lapsi ei ole koskaan sinun oma. Se että suhtautuu tasapuolisesti kummankin lapsiin ei voi olla väärin.

Niin ja vielä. Eikö uusperheessä juuri ole kyse siitä, että se ei ole "normaali" perhe. Mutta perhe kuitenkin. Kuulutko sinä uusperheeseen?

• eikä lapsenikaan ikinä
        Salla kirjoitti:

Mikä sitten on outoa kenenkin mielestä. Minusta on outoa ajatella, että perhe olisi noin suppea käsite. Miltähän lapsesta tuntuu asua sellaisessa taloudessa jossa jaoteltaisiin lapset sen mukaan, asuvatko ne saman katon alla vai ei.

Meillä ainakin kaikki kuluu samaan perheeseen. Minä, mieheni, hänen lapsensa (joka asuu meillä) ja meidän yhteinen lapsi. Tiedän että mieheni lapselle tulisi paha mieli, jos puhuisin meidän perheestä ja sitten lisäisin siihen että - niin ja sit on vielä toi mieheni lapsi. Sanokaa mulle, että miksi se ei kuuluisi meidän perheeseen? Niin ja miltä isästä tuntuisi?

Sen voin sanoa, että omat lapset on aina omat. Toisen lapsi ei ole koskaan sinun oma. Se että suhtautuu tasapuolisesti kummankin lapsiin ei voi olla väärin.

Niin ja vielä. Eikö uusperheessä juuri ole kyse siitä, että se ei ole "normaali" perhe. Mutta perhe kuitenkin. Kuulutko sinä uusperheeseen?

hyväksy sellaista. Mun vanhemmat ovat vieläkin naimisissa, eikä erosta koskaan minun lapsuudessani puhuttu, en voisi kuvitellakkaan, että olisin hyväksynyt sellaisen muodon, et isällä olisi ollut joku nainen! Mä olisin suosiolla jättäny isän elämästäni pois, en olisi halunnut kuulusa siihen. Se olisi mulle ollut kauhee häpeä.
        Nyt vaikka me, lapset ja minä, olemme se jätetty osapuoli, ja ero ei ollut yhteinen, en voisi kuvitella et lapset olisi osa ex miestä ja sitä uutta naista! Se olisi niin kauhe tilanne mulle ja lapsille, että olemme suosiolla puhuneet ja jättäneet sellaisen katastrofin kokonaan pois. Lapset ovat saaneet minun suvultani niin hienon arvon, miten toimii perhe, että eivät kaipaa elämäänsä isän seikkailuja naisineen. Ja koska mies meidät jätti, niin miksi hän enää alkaisi leikkimnään minun lapsillani uudestaan perhettä jonkun täysin vieraan ihmisen kanssa? Minähän olen koko ajan olemassa lapsilleni. Minun lapseni kuuluvat minulle, en jaa niitä muiden kanssa. Jos isä lapsiaan haluaa tavata ja olla heidän kanssaan, se on minun ja hänen välinen juttu, eikä kuulu muille. Meillä on oma yksityisyys, eikä siinä ole tilaa kolmelle!

• ex ja nyx
        eikä lapsenikaan ikinä kirjoitti:

hyväksy sellaista. Mun vanhemmat ovat vieläkin naimisissa, eikä erosta koskaan minun lapsuudessani puhuttu, en voisi kuvitellakkaan, että olisin hyväksynyt sellaisen muodon, et isällä olisi ollut joku nainen! Mä olisin suosiolla jättäny isän elämästäni pois, en olisi halunnut kuulusa siihen. Se olisi mulle ollut kauhee häpeä.
        Nyt vaikka me, lapset ja minä, olemme se jätetty osapuoli, ja ero ei ollut yhteinen, en voisi kuvitella et lapset olisi osa ex miestä ja sitä uutta naista! Se olisi niin kauhe tilanne mulle ja lapsille, että olemme suosiolla puhuneet ja jättäneet sellaisen katastrofin kokonaan pois. Lapset ovat saaneet minun suvultani niin hienon arvon, miten toimii perhe, että eivät kaipaa elämäänsä isän seikkailuja naisineen. Ja koska mies meidät jätti, niin miksi hän enää alkaisi leikkimnään minun lapsillani uudestaan perhettä jonkun täysin vieraan ihmisen kanssa? Minähän olen koko ajan olemassa lapsilleni. Minun lapseni kuuluvat minulle, en jaa niitä muiden kanssa. Jos isä lapsiaan haluaa tavata ja olla heidän kanssaan, se on minun ja hänen välinen juttu, eikä kuulu muille. Meillä on oma yksityisyys, eikä siinä ole tilaa kolmelle!

Lissu se on taas heränny meuhkaamaan,huomenta vaan!

• Salla
        eikä lapsenikaan ikinä kirjoitti:

Ei minunkaan vanhemmat ole eronneet. Eikä paljon moni muukaan minun suvustani. minäkin ajattelin aina, että kun minä joskus perustan perheen kuuluu siihen minun ja mieheni lisäksi meidän yhteiset lapset. Näin ei kuitenkaan käynyt. Minulla on ihana perhe juuri sellaisena kun se on. Rakastan miestäni vaikka hänellä on ex-vaimo ja lapsi. Toivoisin sinullekkin samanlaista suurta rakkautta. Ehkä se auttaisi sinua näkemään asioita sieltä toiselta kantilta. Oletko koskaan ajatellut sellaista tilannetta, että sinulla olisi uusi mies? Sehän tekisi teistä uusperheen. Haluaisitko silloin, että uusi miehesi kohtelisi lapsiasi alarvoisesti tai välinpitämättömästi? Et varmaan!

Eivätkä asiat ole aina niin, että mies on jättänyt vaimon ja lapset. Se voi joskus olla toisinkin päin. Tekeekö se asioista sen oikeutetumpia, kun äiti ottaa uuden miehen ja perustaa sen kanssa uuden perheen, kuin saman asian tekee isä?

• kuulu meille
        Salla kirjoitti:

Ei minunkaan vanhemmat ole eronneet. Eikä paljon moni muukaan minun suvustani. minäkin ajattelin aina, että kun minä joskus perustan perheen kuuluu siihen minun ja mieheni lisäksi meidän yhteiset lapset. Näin ei kuitenkaan käynyt. Minulla on ihana perhe juuri sellaisena kun se on. Rakastan miestäni vaikka hänellä on ex-vaimo ja lapsi. Toivoisin sinullekkin samanlaista suurta rakkautta. Ehkä se auttaisi sinua näkemään asioita sieltä toiselta kantilta. Oletko koskaan ajatellut sellaista tilannetta, että sinulla olisi uusi mies? Sehän tekisi teistä uusperheen. Haluaisitko silloin, että uusi miehesi kohtelisi lapsiasi alarvoisesti tai välinpitämättömästi? Et varmaan!

Eivätkä asiat ole aina niin, että mies on jättänyt vaimon ja lapset. Se voi joskus olla toisinkin päin. Tekeekö se asioista sen oikeutetumpia, kun äiti ottaa uuden miehen ja perustaa sen kanssa uuden perheen, kuin saman asian tekee isä?

Aivan sama, mitä muut tekevät ja miten he lapset jakaa, mutta minä en niin tee! Minun lapseni ovat liian arvokkaita jaettaviksi kenenkään kanssa. Jos minä en riitä sitten minä en riitä, mutta vielä ei ole pelkoa etten riittäsi. He ovat iloisia ja onnellisia minun kanssani. Olisin tosi surullinen, jos he valitsisivat toisin, ja unohtaisivat minut, minut, joka olen uhrannut vuosikaudet heidän hyväkseen, ja ihan sydämestäni, ja ollut hyvä äiti.
        Minä päätän vielä, ketä kuuluu minun ja lasteni perheeseen.

• sisko ja sen veli
        kuulu meille kirjoitti:

Aivan sama, mitä muut tekevät ja miten he lapset jakaa, mutta minä en niin tee! Minun lapseni ovat liian arvokkaita jaettaviksi kenenkään kanssa. Jos minä en riitä sitten minä en riitä, mutta vielä ei ole pelkoa etten riittäsi. He ovat iloisia ja onnellisia minun kanssani. Olisin tosi surullinen, jos he valitsisivat toisin, ja unohtaisivat minut, minut, joka olen uhrannut vuosikaudet heidän hyväkseen, ja ihan sydämestäni, ja ollut hyvä äiti.

Entäs jos kuoletkin yllättäi,mihinkäs lapsesi sitten menevät,lastenkotiinko ennemmin kuin isälle?Oma äitini kuoli ollessani lapsi ja olin ja olen edelleen iloinen että isälläni oli uusi nainen jolta sain naisenmallia ja joka huolehti minusta samoin kuin omasta lapsestaan.Myöskin veljeni on yh,kun lastensa äiti kuoli,lapset kaipaavat ja toivovat kovasti että isä löytäisi naisen heidän talouteensa.Sinä ajattelet vain itseäsi etkä lasten parasta näemmä!

• Salla
        sisko ja sen veli kirjoitti:

Entäs jos kuoletkin yllättäi,mihinkäs lapsesi sitten menevät,lastenkotiinko ennemmin kuin isälle?Oma äitini kuoli ollessani lapsi ja olin ja olen edelleen iloinen että isälläni oli uusi nainen jolta sain naisenmallia ja joka huolehti minusta samoin kuin omasta lapsestaan.Myöskin veljeni on yh,kun lastensa äiti kuoli,lapset kaipaavat ja toivovat kovasti että isä löytäisi naisen heidän talouteensa.Sinä ajattelet vain itseäsi etkä lasten parasta näemmä!

Hyvä, että tähänkin asiaan tuli jonkun muunkin mielipide, kun edellä kirjoittaneiden. Elikkästä juuri sen henkilön mielipide, jota asia varmasti eniten koskettaa.

Mieheni lapsi on vielä niin pieni, että ei voi vielä kertoa realistisesti miltä mikäkin asia tuntuu. Mutta sen voin sanoa, että onnellisempaa lasta en ole ikänä nähnyt, kun kyseinen lapsi oli sinä päivänä, kun isänsä ja minä menimme naimisiin. Lapsen suhtautuminen minuun muuttui totaalisesti. Siis parempaan päin....

• liiku sun korvien

välissä... "sehän on vastuutonta mieheltä, jos vierottaa omat lapset äidistään..." Huhhuh, todellakin!

• liiku sun korvien
        kuulu meille kirjoitti:

välissä myöskään, vai oletko peräti sama henkilö kuin tuolla aiemmin! "...unohtaisivat minut, minut, joka olen uhrannut vuosikaudet heidän hyväkseen..." Kasvakaa hyvät ihmiset aikuisten oikeiksi!

• ja on kuitenkin onnellinen???
        Salla kirjoitti:

Hyvä, että tähänkin asiaan tuli jonkun muunkin mielipide, kun edellä kirjoittaneiden. Elikkästä juuri sen henkilön mielipide, jota asia varmasti eniten koskettaa.

Mieheni lapsi on vielä niin pieni, että ei voi vielä kertoa realistisesti miltä mikäkin asia tuntuu. Mutta sen voin sanoa, että onnellisempaa lasta en ole ikänä nähnyt, kun kyseinen lapsi oli sinä päivänä, kun isänsä ja minä menimme naimisiin. Lapsen suhtautuminen minuun muuttui totaalisesti. Siis parempaan päin....

Niin just, jos lapsi on pieni,hän ei ymmärrä! Hän hyväksyy vaikka kymmenen naista isällä joka päivä.
        Kun lapsi on pieni, on hyvin helppo ujuttautua hänen elämäänsä. Hän on siksi onnellinen sinun mielestäsi, kun ei ymmärrä, että olet vienyt hänen äitinsä paikan isän vierellä.

Miten lapsi ymmärsi olla sinä päivän onnellinen, kun menitte naimisiin, jos on kerran niin pieni,ei ymmärrä muita asioita? Aivan sinun kuvitelmiasi.
        Onneksi mun ja mun lasten ei tarvi tuollasta omahyväisyyttä nähdä. Jos he eivät olisi onnellisia, kyllä he sen minulle kertoisivat, ja ehkä halusivat sitten ehkä isän luokse, mutta niin ei käy. Ennemmin minun kanssani, kuin tuikituntemattomien vieraiden.

• ja kaikkea hyvää
        Salla kirjoitti:

teille kaikille! :)

• sisko ja sen veli
        ja on kuitenkin onnellinen??? kirjoitti:

Niin just, jos lapsi on pieni,hän ei ymmärrä! Hän hyväksyy vaikka kymmenen naista isällä joka päivä.
        Kun lapsi on pieni, on hyvin helppo ujuttautua hänen elämäänsä. Hän on siksi onnellinen sinun mielestäsi, kun ei ymmärrä, että olet vienyt hänen äitinsä paikan isän vierellä.

Miten lapsi ymmärsi olla sinä päivän onnellinen, kun menitte naimisiin, jos on kerran niin pieni,ei ymmärrä muita asioita? Aivan sinun kuvitelmiasi.
        Onneksi mun ja mun lasten ei tarvi tuollasta omahyväisyyttä nähdä. Jos he eivät olisi onnellisia, kyllä he sen minulle kertoisivat, ja ehkä halusivat sitten ehkä isän luokse, mutta niin ei käy. Ennemmin minun kanssani, kuin tuikituntemattomien vieraiden.

Mä olin 12 vuotias kun äiti kuoli eli tajusin kyllä mitä tapahtuu ja olin onnellinen että isällä oli tämä uusi nainen joka huolehti musta.Myöskään veljeni lapset eivät ole pieniä vaan 11 ja 13 vuotiaat ja toivovat että isä löytäisi naisen heidän elämään!Voisitko vielä vastata tuohon ylempänä olevaan viestiini sinä joka pidät itseäsi korvaamattomana aikuisena lapsillesi?

• sitä on

puolueellinen.Omat ovat omia ja toisen on todella toisen. Kohtelu lasten kesken voi olla todella raadollista jos siihen toisen suku vielä osallistuu.
      Suoranaista ilkeilyä esiintyy jos lapsi ei ole omaa sukua.

• Ydinperheessä

Enpä usko, että kohdellaan, vaikka poikkeustapauksia voi löytyä. Itse olen kasvanut kolmilapsisen ydinperheen keskimmäisenä ja saanut tuntea, ettei meilläkään sisarukset saa tasapuolista kohtelua.

• oma lapsi

ja kumpikaan ei osaa kohdella tasa-arvoisesti muksuja;(

alussa minäkin varmaan yritin, mutta nykyisin tilanne on se, että oksettaa koko avokkaan muksu. tuntuu, että se tuli "meidän väliimme" silloin, kun avokkaani vastasi keskusteluumme mahdollisesta yhteisestä lapsesta, että "se olisi väärin hänen lastaan kohtaan" - en ole tänä päivänäkään ymmärtänyt mitä hän asialla tarkoitti:(

• vielä vähemmän uusperheissä

Miten ihmeessä tasapuolisuus onnistuu uusperheissä kun lapsilla ovat eri vanhemmat ja eri suvut?

Ydinperheessäkin yleensä viimeiseksi syntyneet lapset saavat enemmän mitä ensimmäiseksi.

Ero on siinä että täys sisarukset eivät ole toisilleen niin kateellisia ja katkeria kuin puolikas sisarukset. Puolikkaista ei tule koskaan mitään läheisiä toisilleen loppuelämässä kun vanhemmat ovat kuollet jo. Näin olen huomannut seuratessani elämää jo pidemmän aikaa.

• samanarvoisia

Kaikissa tuntemissani uusperheissä tapellaan lapsista verisesti. Vain sellaiset uusperheet säilyy jossa toinen hylkää edelliset lapset konkreettiseesti. Jotenka nainen esim. ei tunne että miehen lapset kilpailee hänen ja hänen uuden kakaransa kanssa.

Mustasukkaisuus on liian kova pala uusperheissä. Kuinka moni nainen kestää sen että mies jakaa huomioo johonkin muuallekkin kuin vaan uuteen akkaan ja hänen kakaroihinsa. Täytyy olla aika harvinaislaatuinen nainen että moisen kestää.

En ole sellaista miestä koskaan nähnyt jolla olisi ollut enään aikaa edellisille lapsille kun uusi ämmä on tehnyt lisää kakaroita. Sehän on uusien epävarmojen naisten pääasiallinen tehtävä saada miehen huomio muualle tekemällä lisää kakaroita kun muu ei ole auttanut.

Harvoin mies löytää niin hyvä itsetuntoista naista ettei heti tarvitse alkaa tekeen uutta kakaraa kuvioihin. Jos ämmä vaan on vielä lapsenteko iässä niin hän tekee heti äijälle uutta kakaraa vaikka äijällä olisi niitä edellisestäkin suhteesta ihan tarpeeksi.

• äitikkä

MEillä uusperhe jossa me vanhemmat mielestämme suhtaudutaan tasavertaisesti ja puolisesti,mutta miehen vanhemmille kaikkein vaikeinta.
        Mulla 6 v ja miehellä samanikäinen.Molemmat lapset asuu meillä ja käyvät etävanhemmillaan.Ehkä tää tilanne siks erilainen kuin perinteiset,että meillä ei sitä "kyläilyä" opitaan tuntemaan ja tottumaan toinen toisiimme.Meillä myös yhteinen vauva,miehen toive oli enemmän kuin mun.Eli en hinkunut yhteistä vaan siks,että saisin omistani tärkeempiä,en.

Me siis oltiin molemmat miehen kansaa yh:ta kun tavattiin.Me ollaan kyllä ihan onnellisia uusperheessämme.Nyt jo neljättä vuotta.
        Kyllä se mahdollista on,uskokaa pois.Molemmat saa kasvattaa ja kehutaan tietty.REhellisyyden nimissä sanottava,että esim.tarhan joulujuhlassa kun "omaa" lastani katson,tulee tippa silmään kun siellä laulaa.Se rakkaus on ollut siellä niin pitkään.VOin silti rakastaa miehen lasta,vaikken yhtäpaljon kuin omaani.Mutta eihän sitä lapsille tarvitse näyttää,tiiän sen vaan sydämmessäni.

• "Lapseton Uusiperhe!...

Ja mitä mieltä olet siitä, että miehellä on niitä lapsia edellisestä suhteesta ihan tarpeeksi. Ja "uusi" nainen haluaa myös lapsia tämän kyseisen miehen kanssa (eikä nasiella ole yhtään lasta mistään aikaisemmasta suhteesta). Oletko myös silloin sitä mieltä, että naisen halu perustaa oman perheen johtuu pelkästään mustasukkaisuudesta.

Entä mitä sanot, jos tämä yritys ei onnistu ja silti nainen jää tähän suhteeseen ja pariskunta joutuu käymään lapsettomuusklinikassa. Eli olemme "lapseton uusiperhe". Uskotko oikeasti, että nainen haluaa lasta vain siitä syystä, että hän on mustasukkainen? Ja luuletko, että se on minulle helppoa? Tämä on nimittäin kuvaus minun tilanteesta.

Voisi vähän vaikka ajatella, ennen kuin möläyttää mitä sattuu näille sivuille!!!

• uusioperheen äiti

Siis mitenkään ei ole mahdollista kohdella tasa-arvoisesti toisen ja omia lapsia, omat on aina omia.

Toisen lapset on kasvatettu aivan eri säännöillä, ei niitä mitenkään voi noin 10 vuotiaina enää kasvattaa ja kohdella tasaarvoisesti, vaikka aikuiset ajattelisivat sen olevan oikein, laosen sitä on vaikeaa ymmärtää.
      Me olemme avomieheni kanssa tehneet selväksi, että molemmille on omat lapset tärkeintä elämässä, siis ennen avopuolisoakin.
      Vietämme lomia omien lapsiemme kanssa erikseen toisinaan, esim. tein ulkomaan matkan omien lapsieni kanssa ja hän vietti viikon lapissa omiensa kanssa. Uskon, että uusioperheessä elävän lapsen on saatava kokea välillä äidin/isän jakamatonta huomiota, vanhemmallekin siitä tulee hyvä mieli.
      Mun elämäni ainoa tavoite on viedä omia lapsiani eteenpäin tässä maailmassa ja huolehtia heistä, jos jokainen tekisi niin, olisi ongelmia paljon vähemmän.
      Rakastan avomiestäni ja kohtelen hyvin hänen lapsiaan.

• Niina

Ei se ole mahdollista. Monestakaan syystä. Tässä vain muutamia esimerkkejä.

Meillä on miehen edellinen lapsi ja meidän yhteinen lapsi. Mies on köyhä ja kaikki asumme minun talossani, minulla on omaisuutta melko paljon, emme ole naimisissa, emmekä naimisiin myöskään mene.
        Meidän lapsemme perii minut, miehen entisestä liitosta oleva lapsi perii miehen puoliksi ja sitten oman äitinsä, käytännössä siis ei yhtään mitään.

Meillä kyllä arjessa lapsia kohdellaan tasapuolisesti kotona mutta on paljon asioita joista nämä lapset eivät vielä ymmärrä, mutta missä he ovat hyvin erilaisessa asemassa, johtuen siitä että heillä on eri äiti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      13
      11315
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      37
      3853
    3. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      109
      3019
    4. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      119
      2374
    5. Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?

Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin
      Maailman menoa
      81
      2035
    6. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      196
      1761
    7. Sofia Virralle täydet 12 pistettä!

Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.
      Maailman menoa
      299
      1006
    8. Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?

Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta
      Kuhmo
      17
      770
    9. Toisten elämän moralisointi

Eikö kukin voisi keskittyä lähinnä omaan elämäänsä? Jos jollakulla muulla on tunteita, ajatuksia, tai tekoja oman suhte
      Tunteet
      143
      725
    10. Missä milloin

Missä milloin nähdään?
      Ikävä
      53
      699
    Aihe