Jututin tuossa joku aika sitten kapakissa ollessani erästä tyyppiä, joka kertoi työskentelevänsä taloudellisissa vaikeuksissa olevassa yrityksessä. Sanoi saavansa osan palkasta pimeänä tai muina korvauksina??
Nyt taas kuulin huhun, että kaupunki paapoisi tuota yritystä. Kyllä v...taa tuommonen.
Ensin ei makseta veroja ja sit anotaan kaupungilta armoa.
Pimeäntyöntekijä
13
1662
Vastaukset
- on se kauhiaa
hirveetä kamallaa ihan kauhiata
- taitaa
olla itsekin verottoman työn tekijä, kun asenne on tuollainen. Onko verottajalla vielä vihjenumeroa käytössä? Itse en sitä löytänyt. Tiedä vaikka se olisit sinä, jota verottaja yrittää kohta tavoitella.
- On se NIIIIIN kauhiaa
taitaa kirjoitti:
olla itsekin verottoman työn tekijä, kun asenne on tuollainen. Onko verottajalla vielä vihjenumeroa käytössä? Itse en sitä löytänyt. Tiedä vaikka se olisit sinä, jota verottaja yrittää kohta tavoitella.
Nyt iha pelottaa...
- saisin pimeänä....
palkkaa, viimeisenä minä kehuisin sitä baareissa.....aika tyhmää....saattaa verottaja iskee.....kun asia kulkeutuu verokarhulle !!!!! AIKA TYHMÄ IHMINEN !!!!!
- tyhmäpä hyvinkin.
Pian verottaja tutkii myös työnantajan tiedot.
Verotarkastuksessa tuollaisesta yrityksestä saattaa löytyä paljon muutakin, kuin yhden työntekijän veron kierto. - vaan........
tyhmäpä hyvinkin. kirjoitti:
Pian verottaja tutkii myös työnantajan tiedot.
Verotarkastuksessa tuollaisesta yrityksestä saattaa löytyä paljon muutakin, kuin yhden työntekijän veron kierto.että minä ainakin pitäisin tyytyväisenä turpani kiinni jos saisin pimeätä rahaa.....siinä vaiheessa, en paljon työnantajaa ajattele......luulenpa, että kohta VEROKARHU saa työnantajan kiinni ja loppuu pimeet tulot, kun täällä siitä kirjoitellaan !!
- saa mielestäni
vaan........ kirjoitti:
että minä ainakin pitäisin tyytyväisenä turpani kiinni jos saisin pimeätä rahaa.....siinä vaiheessa, en paljon työnantajaa ajattele......luulenpa, että kohta VEROKARHU saa työnantajan kiinni ja loppuu pimeet tulot, kun täällä siitä kirjoitellaan !!
vastinetta verovaroilleni... Aina kun menee lekuriin, niin lompakko on avattava... Bensasta menee noin 70% veroa ja röökistä vielä enemmän. Ruoka on tolkuttoman kallista. Ja mikä parasta, niin suomen valtio taitaa olla ainoa valtio missä maksetaan verostakin veroa. Veronmaksajan kuuluisi saada tosite siitä mihin verorahat on käytetty ja saada itse päättää mihin äyrinsä antaa.
- sinulle..........
saa mielestäni kirjoitti:
vastinetta verovaroilleni... Aina kun menee lekuriin, niin lompakko on avattava... Bensasta menee noin 70% veroa ja röökistä vielä enemmän. Ruoka on tolkuttoman kallista. Ja mikä parasta, niin suomen valtio taitaa olla ainoa valtio missä maksetaan verostakin veroa. Veronmaksajan kuuluisi saada tosite siitä mihin verorahat on käytetty ja saada itse päättää mihin äyrinsä antaa.
Suomessa maksetaan veroja aina ( AINA KEKSITÄÄN LISÄÄ ).....oli sitä pimeätä työvoimaa....tai....ei....enkä minä siitä välitä.....ottaisin vastaan ilomielin pimeätä rahaa jos saisin.....tähän asti en ole saanut......tietysti osaksi tekisin verokortilla....mutta osan ottaisin ilomielin vastaan
- duunari
sinulle.......... kirjoitti:
Suomessa maksetaan veroja aina ( AINA KEKSITÄÄN LISÄÄ ).....oli sitä pimeätä työvoimaa....tai....ei....enkä minä siitä välitä.....ottaisin vastaan ilomielin pimeätä rahaa jos saisin.....tähän asti en ole saanut......tietysti osaksi tekisin verokortilla....mutta osan ottaisin ilomielin vastaan
täällä ottaisin pimeetä rahaa laulaen vastaan saa töitä painaa niska limassa mutta verottaja niistä nauttii.
- rehti työmies
Tuollaisilta pitäisi evätä oikeus kunnallisiin terveyspalveluihin. Törkeää muiden verorahojen hyväksi käyttöä. Käyttäköön sitten yksityisiä palveluita itseensä ja lapsiinsa eikä muiden rehellisten veronmaksajien maksamia. Kaupunkilaisten veroprosentti olisi pienempi ja palvelut pelaisivat paremmin jos kaikki maksaisivat veronsa. Siis ilmoittakaa pimeän työn tekijöistä verottajalle!
- ValonNähnyt
Vaikka miten purnaatte, niin pimeä työntekijä kannattaisi aina käräyttää.
Verorahoista kustannetaan yleinen päivähoito, terveyspalvelut, vanhustenhoito, katujen kunnostus ja siistiminen, eläkemaksut, työttömyyskorvaus yms. yms.
Kun annatte jonkun tehdä pimeää työtä, se on aina pois teiltä itseltänne. Kun tarvitsette terveydenhuoltoa, kun isänne tai isoisänne joutuu sairaalaan tai hoitokotiin. Kun lapsenne on koulussa.
Pimeä työntekijä tulee yhteiskunnalle erittäin kalliiksi. Ensin nostaa työttömyyskorvausta, sitten vielä jää työnantajamaksut maksamatta ja lisäksi vielä omat verot. Kuitenkin sairastuttuaan he käyttävät juuri sitä samaa yhteiskunnan palvelua kun normaalitkin ihmiset.
Ennen kuin ensikerralla alat kirjoittamaan, että kateellisten touhua käräyttää, jos joku haluaa pikkuisen tienata, muista, että sinä ensinäkin maksat hänelle omista tuloistasi työttömyyskorvausta, jota hän saa tekemättä mitään. Sinä maksat hänen terveydenhuoltonsa, jota hän käyttää siinä kuin sinäkin. Kun istutte vierekkäin terveyskeskuksessa, sinä olet maksanut oman osasi, mutta maksat myös hänen osansa. Kun sinä nautit kansaneläkettä, olet maksanut omat verorahoillasi, mutta maksat myös osittain hänen kansaneläkkeensä.
Hän kerää pankkitililleen sinun rahojasi. Kun hän tienaa 2500-3000 euroa verottomana kuussa, hän vie sinun eläkkeitäsi, sinun lääkärimaksujasi, sinun lapsesi päivähoito- tai koulutusrahojasi. Hän ostaa kaljaa sillä rahalla, jolla ehkä sinun isäsi tai isoisäsi olisi pitänyt viedä yhteiskunnan pikkiin taksilla terveyskeskukseen. Hän elää periaatteessa sinun rahoillasi.
Eli ensi kerran kun alat purnaamaan suomen järjestelmää ja ajattelet, että edes joku onneksi ymmärtää tehdä verovilppiä, mieti, että ne rahat olisi tarkoitettu meidän kaikkien yhteiseksi hyväksi. Mutta nyt vain sinä olet maksumies, hän nauttii hedelmät.
Kun taas valtio ei saa verotuloja, vero% nousee. Eli sillä on myös suoranainen vaikutus sinun tuloihisi. Veroja on laskettu nyt useana vuonna peräkkäin. Haluatko sinä enemmän rahallista vastinetta työllesi, vai haluatko maksaa verojen muodossa myös rahaa kaverillesi tai tutullesi.
Ja näitä riittää, myös Mikkelissä! Mutta jokaisen heidän elämäänsä me maksetaan. - sonni
työtä saa tehä niin paljon ku kerkiää mutta HULLU jos kiinni jääpi.
- aina on joku
joka tietää jonkun joka kertoo jollekkin joka antaa vihjeen.
Eilen tuli uutisissa, että kunnat palkkaavat paljon henkilöitä tutkimaan harmaata taloutta ja
pimeää työvoimaa.
Hullujen määrä varmastikin lisääntyy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383662Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal273209- 652845
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak822677- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no801680- 281507
- 151475
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231464- 281458