Miehen vauvakuumeen oireet

Titta

Millaista on vauvakuume miehellä? Onko miehellä vauvakuumetta?
Mä olen vauvakuumeillut viime syksystä asti. Vielä syksyllä mies oli vankasti sitä mieltä, että ennen vauvaa on oltava asunto ja työ. Tällä hetkellä molemmat vielä opiskellaan, mä valmistun syksyllä, mies vuoden päästä keväällä.

Yhtäkkiä viime viikolla mies sanoi, että mitä jos lopetettaisiin ehkäisy keväällä/kesällä, ja vauva saa sit tulla jos on tullakseen. En tiedä mikä sen mielen oli muuttanut, mä en viime aikoina ole juurikaan kuumeillut saatika painostanut, ainoastaan kysellyt, josko olis jo aika että lopetan e-pillerit viiden vuoden syömisen jälkeen.

Silti jotenkin en usko, et se ihan aidosti haluaa vauvan. Tai ainakaan se ei valmistaudu ajatukseen yhtään. Se ei ole yhtään innostunut katselemaan mun kanssa vauvan vaatteita tai tarvikkeita, se ei ikinä oma-aloitteisesti puhu vauva haaveistaan, mä jopa ostin odotus aiheisen lehden, jossa oli juttu miehestä ja esikoisen odotuksesta, eikä se ole osoittanut minkäänlaista kiinnostusta lukeakseen lehden.

Toisin sanoen, mä itse vähän "hössöttelen" vauvasuunnitelmien kanssa, se itse suhtautuu viileästi ja katsoo tv:stä lätkää.

Miksi se ei ole yhtä innostunut? Syntyykö se innostus esim.lastentarvikkeisiin vasta kun olen todella raskaana? Mä olisin otettu jo siitä, että se olis kiinnostunut lukemaan vaikka vain tietoa raskauden ja synnytyksen kulusta.. että tietäis niistä sitten jotain..

Millä tavoin miehet valmistautuu ajatukseen vauvan mahdollisesta tulosta? Oisko mun syytä epäillä, että mies ei sittenkään ole valmis vauvan tuloon?

7

3775

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asiasta

      ehkäpä miehet ei näytä innostusta millään hankinnoilla. Enemmän ne taitaa naiset olla jotka juoksee lastentarvikeliikkeissä ym... Jos hän on ilmaissut haluavansa lapsen niin miksi sitä epäilet??

    • niinkään innostua

      tavarapuolesta, eli en siitä huolestuisi. Meillä ainakaan ei isukista ole mitään väliä, minkä merkkisiä tai ylipäänsä mitä hankintoja lapsille tehdään, kunhan on se, mitä tarvitsee.

    • ....

      no tuota... eipä tietenkään. on kai niitä joitain yksilöitä miehissäkin jotka hössöttää kuten naiset, mutta aika harvassa.

      oletkohan kovin nuori kun et oikein tiedä miehistä tuossa asiassa.

      aika paljon sanottu mieheltä jo se että jätettäis pois ehkäisy jossainvaiheessa.. kun hän on jo kuitenkin aikaisemmin ilmaissut mielipiteensä, että vauva vasta sitten kun on työ ja asunto.

      todellakaan miehet ei hirveästi hössötä tämmösillä asioilla. voit olla aika varma, että sitten kun olet raskaana se miehesi katsoo edelleen lätkää mieluimmin kuin lukee kanssasi vauvalehteä.

      ja pieni varoitus.. joskus naisen hössötys saattaa ärsyttää miestä jopa niin paljon, että se vie viimeisenkin innostusrippeen..

    • päin

      meillä lapsen yritys puuhat menossa eikä miestäni kiinnosta mikään vauvatavara lehti ja yms yms, mutta silti se puhuu siitä lapsesta koko ajan, musta tuntuu että sitä kiinnostaa ainoastaan se että kuhan lapsi saa kaiken mitä tarvitsee ja parhaiten sen tietää äiti...

    • tuohon on:

      Miehet ei hössöttelemällä näytä innokkuuttaan, vaan valmistautuvat logiikalla ja realismilla asiaan. Miehiä ei esim kiinnosta kaikkien tuttavien vauvojen paino 3, 6, 9 ja 12 kuukauden välein - mies tajuaa että lapset ovat yksilöitä ja kasvavat tiettyyn tahtiin. Miksi hössöttää asiaa ennakkoon ja turhaan (ette ole ensimmäinen pari joka lapsen saa, ettekä viimeinen), kun voi loogisestikin valmistautua asiaan?

    • looginen nainen

      ...vauva ei ole vielä siitettykään, kun sinä jo ostelet vauvan vaatteita ja luet artikkeleita vauvan odotuksesta. Vastaus kysymykseesi on: sinä hössötät hyvin paljon, miehesi ei.

    • Anonyymi

      Jos mies sano että lopeta pillerit, ja vauva tulee jos on tullakseen. Niin silloin sillä miehellä on jo isompi suunnitelma perheestä ja sen tarpeista, vaikka ei "hössötäkkään" vauva vaatteista ja lehdistä. Silloin mies haluaa oikeasti isäksi ja saada lapsia. Mies samalla vaihtaa hienon autonsa "perheautoon" minne mahtuu lapset ja niiden äiti. Mies alkaa myös miettiä asunnon vaihtoa isompaan, että on lapsille tilaa.
      Joten, kyllä, miehilläkin on "vauvakuume".

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      445
      4778
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1702
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1438
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1339
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1296
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1171
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      865
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe