Oulussa ihan mahdotonta päin punasia ajaminen.Pitäiskö alkaa kerätä rekkareita ylös ja soitella Ajoneuvorekisterikeskukseen ja ottaa teihin yhteyttä.Tai laittaa Risuja-palstalle? Mitä kaahaaminen sulle todella merkitsee?
punaiset valot
14
1220
Vastaukset
- evtvt
pitäs alkaa ottaan kyllä rekkareita ylös, pari tuntia sitten oli tulla pakettiauto kylkeen, kun punasia päin tuli.
- ....totta!!
Olen itse kiinnittänyt ihan samaan huomion. Ihan käsittämättömän törkeitä tyyppejä, kun tullaan vielä risteyksen yli vaikka valo on vaihtunut aikoja sitten. Itse olen alkanut todella varomaan sekä autoillessa että jalankulkijana ollessa, enkä todellakaan luota valoihin yhtään.
Toinen juttu, mikä rasittaa Oulun liikenteessä on Kirkkokadun pikkupätkän (Formian edustan pätkä) muuttuminen yksisuuntaiseksi. Tuo pätkä on nykyään yhtä isoa parkkipaikkaa, kun ihmiset pysähtyvät tien laitaan odottamaan kyytiläisiä tms. Porttikongeille pysäköidään joka päivä.
Liikenne on käsittämättömän takkuista, koska esim. pihalta ei pääse kääntymään kuin Albertinkadulle päin, ja jos siihen R-kioskin eteen on jätetty auto liian lähelle porttikongia, kääntyminen oikealle on joskus mahdotonta! Kenen idea oli vaihtaa tuo katu yksisuuntaiseksi? Ja miksi? - ammattilainen
....totta!! kirjoitti:
Olen itse kiinnittänyt ihan samaan huomion. Ihan käsittämättömän törkeitä tyyppejä, kun tullaan vielä risteyksen yli vaikka valo on vaihtunut aikoja sitten. Itse olen alkanut todella varomaan sekä autoillessa että jalankulkijana ollessa, enkä todellakaan luota valoihin yhtään.
Toinen juttu, mikä rasittaa Oulun liikenteessä on Kirkkokadun pikkupätkän (Formian edustan pätkä) muuttuminen yksisuuntaiseksi. Tuo pätkä on nykyään yhtä isoa parkkipaikkaa, kun ihmiset pysähtyvät tien laitaan odottamaan kyytiläisiä tms. Porttikongeille pysäköidään joka päivä.
Liikenne on käsittämättömän takkuista, koska esim. pihalta ei pääse kääntymään kuin Albertinkadulle päin, ja jos siihen R-kioskin eteen on jätetty auto liian lähelle porttikongia, kääntyminen oikealle on joskus mahdotonta! Kenen idea oli vaihtaa tuo katu yksisuuntaiseksi? Ja miksi?se on vissiin muutettu yksi suuntaiseksi siksi kun torikatu oli remontissa. että linja autot pääsisivät kääntynään sinne kirkko kadulle.(jos ois kaks suuntainen ne ei mahtuisi) liikenne valot ovat oulussa niin perseestä että en kyllä ihmettele miksi ajetaan päin punaisia. itsekkin ajan joskus vanhoilla vihreillä.
- kaupungista
Kävelkää varovasti Saaristonkadun(?) yli kirjakaupan ja H&M:n välissä. Mielestäni Oulun vaarallisin paikka jalankulkijalle. Tässä paikassa autot ajavat AINA punaisia päin todella härskisti.
Päiväsaikaan ajetaan ei vain keltaisten aikana, vaan parhaimmillaan parikin autoa ajaa risteyksen läpi punaisten jo palaessa. (En tarkoita Formialle kääntyviä, vaan suoraan kaahaavia.)
Toivottavasti saitte selvää. Ollaan varovaisia ratissa ja kävellen! - sanon minä
kaupungista kirjoitti:
Kävelkää varovasti Saaristonkadun(?) yli kirjakaupan ja H&M:n välissä. Mielestäni Oulun vaarallisin paikka jalankulkijalle. Tässä paikassa autot ajavat AINA punaisia päin todella härskisti.
Päiväsaikaan ajetaan ei vain keltaisten aikana, vaan parhaimmillaan parikin autoa ajaa risteyksen läpi punaisten jo palaessa. (En tarkoita Formialle kääntyviä, vaan suoraan kaahaavia.)
Toivottavasti saitte selvää. Ollaan varovaisia ratissa ja kävellen!tätä nimenomaista paikkaa ajattelin itsekin,kun punaista päin-ajelua ajattelin. Jos Oulun valot on syypää vanhoiin vihreisiin, nin samalla se siirtyy jalankulkijoillekin. Kaikki tottuu vähitellen tekemään miten sattuu.Siinä saa Oulun liikennelautakunta alkaa miettiä uusia valojärjestelyjä ihan tosissaan. Mutta just toi risteys on se ,mistä moni pieni oululainenkin kulkee. Ei jalankulkijat sen parempia ole. Usein jää lasten kanssa ihmettelemään,kun moni vaan lähtee. Yritä siinä sitten tavoille ohjata ja opastaa tässä "kaikki mulle ja heti"-kulttuurissa.
- pyörämies.
Katsopa miten oululaiset pyöräilijät ja jalankulkijat käyttäytyvät punaisissa valoissa. Suuri osa heistä kulkee päin punaista. Oululaiset ovat kovia selittelijöitä. Ei muka ole mitään väärää siinä, että menee päin punaista. Miten olisi suuri sakkoratsia? Näin kaupunki saisi lisää rahaa kirstuunsa. Sata euroa rikkeestä olisi sopiva.
- Hui kauhistus!
Jos kävelijä tai pyöräilijä punaisia päin menee niin tekee vahinkoa vain itselleen, ei se jalankulkija autoa hajota. Ja yleensä ne kyllä kattoo ettei autoja tule ennen kun menevät päin punaisia.
Autoja taas näkee joka päivä huristavan punaisia päin, useamman kerran on pitänyt väistää. Joku vielä jää alle. - nappiska
Hui kauhistus! kirjoitti:
Jos kävelijä tai pyöräilijä punaisia päin menee niin tekee vahinkoa vain itselleen, ei se jalankulkija autoa hajota. Ja yleensä ne kyllä kattoo ettei autoja tule ennen kun menevät päin punaisia.
Autoja taas näkee joka päivä huristavan punaisia päin, useamman kerran on pitänyt väistää. Joku vielä jää alle.Sinusta en tiedä, mutta itseäni ei ainakaan hirveästi huvita kenekään päälle ajaa. Eikä se jalankulkija ehkä sitä autoa hajota, mutta takana tuleva auto kyllä kun kuski ei ehdi jarruttaa ajoissa kun edessä menevä lyö jarrut pohjaan ettei aja keskelle tietä päin punaisia hyppineen jalankulkijan päälle.
Mutta se on kyllä ihan totta, että punaisia päin kaahaaminen suututtaa suunnattomasti. Sen keskustassa risteyksessä keltaisilla lähtemisenkin vielä jotenkuten sulattaa, ja ymmärtää, mutta kun eräät kerrat on tuolla keskustan ulkopuolella hiljaisempaan aikaan jotkin sankarit ajaneet reilua ylinopeutta suoraan päin punaisia vaikka itse on ollut jo ylittämässä risteystä omilla vihreillään. - juuri tämä on ongelma
Näin juuri Oulussa tapahtuu. Se on vieläpä yleistä. Oululaiset ovat kovia selittelijöitä, kuten huomaat ensimmäisestä vastauksesta, jonka sait. Asenteisiin pitäisi vaikuttaa jollain tavalla.
- Taxmer
No on niitä pösilöjä jotka valvovat toisten ajamista. Mitäs ihmisellä olla parempia harrastuksia tai töitä eikä kyttäillä moista touhua. Oulussa kun ei jotkut osaa ajaa risteysalueella vaan kuhnailevat jolloin kerääntyy jonoja ja risteyksen voi ylittää 2-3 autoa vihreän valon palaessa. Siitä johtuen vimmoiset menee jo päen punaista.
Yksinkertaista eikö totta.- sanon minä
ja töitä ei kohta enää ehkä tartte tehdä jos ei liikennettä ja toisten ajamista seuraa. Jos voiski luottaa ku Ellun kana valoihin,mut ei voi.
- selittelyä
sanon minä kirjoitti:
ja töitä ei kohta enää ehkä tartte tehdä jos ei liikennettä ja toisten ajamista seuraa. Jos voiski luottaa ku Ellun kana valoihin,mut ei voi.
Valot on perseestä ja risteyksistä lähdetään hitaasti. Ihan totta tuo kyllä on. Silti se ei oikeuta ajamaan punaisia päin!
Ei tää mun mielestä mitään kyttäystä tai oman elämän unohtamista ole, jos tästä asiasta puhutaan. Tosiasia on, että se on VAARALLISTA! Tuo välinpitämättömyys on niin yleistä nykypäivänä, on vain minäminäminä: "MINÄ kyllä ajan päin punaisia kun muut hidastelevat, MINÄ sitä ja MINÄ tätä..".
Olis tosi hyvä, kun poliisi ihan oikeasti kiinnittäis tähän huomiota. Olis mahtavat sakkotulot! - minä vaan
sanon minä kirjoitti:
että tilannetta saataisiin hallintaan? Ois mahtava saada jotakin valvontaa pahimpiin paikkoihin.Oisko joku kansalaisadressi tms.? Mä voisin antaa valvottuun keräykseenkin oman osani,kun eihän 400-vuotiaalla Oululla taida varaa olla..
- mopoilijö
Tee lakiehdotus että autot pois Oulusta.
Saat hermoille levon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511417- 639810
- 1445559
- 1443784
- 753740
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373635- 403378
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243173- 632793
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792583