Iso maha?

-Täti Vihreä-

Tuossa lueskelin noita ihmisten mahanympärysmittoja ja rupesin miettimään että olenko sitten isomahainen kun oman mahan ympärys jo 89cm vaikka vasta viikoilla 20 menossa?
Mitenkäs muilla on olllut tässä vaiheessa..?
Miettinyt jo että pitäisikö sitä huolestua..

Muuten kaikki tuntuisi olevan hyvin. Vauva on vilkas ja puoliso tuntee potkut jo nyt kun pitää kättä pahalla :)
Vaikka vaukirjan mukaan ei kuuluisi tuntua viel' läpi, mut nytkin potkii niin että ite tunnen sen :)
Missä vaiheessa muilla on potkut tuntuneet mahan läpi?

6

1022

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ppa

en tost mahan ympäryksest tiiä ku en mitannu sitä noihin aikoihin et joskus 26viikol tais maha mul olla 97 ja sf oli nyt neuvolas rv30 6 ni 25-26

potkut mieheni tunsi ekan kerran viikolla 18 että ei se mitenkään aikaista ole tuntea niitä potkuja

• äippä

Tost mahanympäryksestä niin siihenhän vaikuttaa myös odottajan oma ympärys (toiset tukevampia ku toiset).
      Turvotukset yms. lisäksi.
      Itse en muista paljo oli tos vaiheessa mutta alkumetreillä pompsahti massu näkyviin ja isoa mittaa pidellyt, kuin myös korkeaa sf-mittaakin.
      Mahan koosta ei tartte huolestua :)
      Toisilla loppumetreillä ei välttämättä edes uskoisi olevan viimeisillään ja silti ovat saattaneet keskikokoa isompia vaaveja synnyttäneet :)

Itellä tän 3. vaavin potkut tunsi isä rv 15 4 kun olin selälläni ja isukki painoi tukevasti käden alavatsaan (nyt on rv 36).
      Tuntui hyvin pienesti, mutta tunnistettavasti nykimiseltä :)
      Seki riippuu kai onks istukka edessä ni silloin tuntuu myöh. yms. syitä löytyy.

Onnea odotukseen!

• Heips!

Mulla myös iso maha, navan kohdalta ympärys 88 cm! On rv 19 menossa. On vielä kohtu taakse päin kallellaan, että olis luullut ettei ihan vielä noin isosti näy, mutta tuossa se vaan on! Oon 167 cm pitkä ja painoin ennen raskautta 62 kg, nyt tullut kolme kiloa lisää, eli normaalikokoinen olen. Tuntuu että kaikki täällä painostaan ja pituudestaan kertovat on niin kauhean pieniä, että on ollut vaikea verrata ketään itseeni ja painooni..

Täälläkin kaikki menee tosi hyvin, odotellaan vain milloin mieskin tuntisi potkut mahan läpi!

• xxxx

no juu, noita mittoja kun miettii...itselläni ympärys 81cm, viikkoja 12 :)(ja ihan normaaleissa mitoissa tai hieman alipainoinen normaalisti) mutta kyllähän siihen moni seikka vaikuttaa, itselläni selkeästi rupeaa korkealle maha kasvamaan, niinkuin meni viimeksikin..ei sen puoleen, olin kyllä aika jätti ekan muksun kanssa;)

• täälläkin

viikkoja tasan 23 ja ympärysmittaa tullut 20 cm lisää. Se on niin yksilöllistä, odotan neljättä lasta enkä ole ylipainoinen, kaikki vain tuntuu kerääntyvän tuon vatsan ympärille, joka raskaudella vatsa venyy enemmän ja enemmän, ja kaupan tädit alkavat kyselemään "joko pian laskettu aika" heh heh... Sf mitta oli viikkolla 22, 25cm Painoa on tullut tähän mennessä 2050g

• *Hilippa

Mulla nyt rv 23 ja varmaan just kolmisen viikkoa sitten mun mies tunsi potkut kädellään, ihanaa kun sekin pääsee vähän jo osalliseksi tästä ihmeestä. Tuntuu välillä että itse on niin vauvan lumoissa ettei puoliso pääse siitä ollenkaan osalliseksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3655
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      25
      3202
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      65
      2845
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      80
      2645
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1728
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      80
      1670
    7. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1497
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      15
      1455
    9. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1454
    10. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      27
      1425
    Aihe