Taas varusmies on kuollut.
Miksi näin pitää käydä?
http://www.mil.fi/paaesikunta/tiedotteet/1879.dsp
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Varusmies kuoli pudottuaan traktorilla mereen/1135218733680
Varusmies hukkui
33
4353
Vastaukset
Koska enemmistö suomen militarisesta vääräuskoisesta kansasta kannattaa asevelvollisuutta, mikä tapattaa omiaan, aiheuttaa mielenterveysongelmia ja terveysriskejä.
Kaikki tämä paska aiheutuu tämän sorretun kansan alistamisesta ja pakottamisesta tehtäviin ilman omaa tahtoa ja päätäntävaltaa.- ...ja häpeä
Eikö suomalaisia sitten kuole missään muualla kuin asevelvollisuutta suorittamassa.
On sairasta käyttää oman asiansa hyväksi tuollaista onnettomuutta. Sinua ei liikuta tippaakaan tuo menehtynyt nuori mies, kunhan vain jauhat propagandaasi. - Malice
...ja häpeä kirjoitti:
Eikö suomalaisia sitten kuole missään muualla kuin asevelvollisuutta suorittamassa.
On sairasta käyttää oman asiansa hyväksi tuollaista onnettomuutta. Sinua ei liikuta tippaakaan tuo menehtynyt nuori mies, kunhan vain jauhat propagandaasi.Kyllä se armeijatouhu on sairasta, ei voi muuta sanoa. Miten se hyödyttää mitään maanpuolustusta että sormia paleltuu ja pitää amputoida kun esimies ei anna laittaa käsineitä käsiin hirveällä pakkasella? Vielä kun mitään varsinaista syytä kiellolle ei ole. Muutenkin on ihme puuhailua koko homma. Voi isänmaan toivot tai isänmaan toivottomat pikemminkin.
"Eikö suomalaisia sitten kuole missään muualla kuin asevelvollisuutta suorittamassa."
Kyllä varmasti kuolee mutta mitä järkeä on siinä, että tällaisen laitossysteemin sisällä annetaan tapahtua näitä tapauksia. Onko siitä jotain hyötyä muka? Eikö haavoittumiset ja kuolemiset olisi järkevä jättää sinne sotaan?
Niin ja sille RauhanPuolesta tyypille.. mikä sorrettu kansa me täällä ollaan muka? Hoh :D - Happamia sanoi kettu...
Sinua ei huolittu armeijaan?
- amputoitu?
Malice kirjoitti:
Kyllä se armeijatouhu on sairasta, ei voi muuta sanoa. Miten se hyödyttää mitään maanpuolustusta että sormia paleltuu ja pitää amputoida kun esimies ei anna laittaa käsineitä käsiin hirveällä pakkasella? Vielä kun mitään varsinaista syytä kiellolle ei ole. Muutenkin on ihme puuhailua koko homma. Voi isänmaan toivot tai isänmaan toivottomat pikemminkin.
"Eikö suomalaisia sitten kuole missään muualla kuin asevelvollisuutta suorittamassa."
Kyllä varmasti kuolee mutta mitä järkeä on siinä, että tällaisen laitossysteemin sisällä annetaan tapahtua näitä tapauksia. Onko siitä jotain hyötyä muka? Eikö haavoittumiset ja kuolemiset olisi järkevä jättää sinne sotaan?
Niin ja sille RauhanPuolesta tyypille.. mikä sorrettu kansa me täällä ollaan muka? Hoh :DMissähän päin niitä sormia on jouduttu amputoimaan paleltumien takia? Aika ja paikka? Vai todetaanko suosiolla olemattomaksi tuo väite?
Malice kirjoitti:
Kyllä se armeijatouhu on sairasta, ei voi muuta sanoa. Miten se hyödyttää mitään maanpuolustusta että sormia paleltuu ja pitää amputoida kun esimies ei anna laittaa käsineitä käsiin hirveällä pakkasella? Vielä kun mitään varsinaista syytä kiellolle ei ole. Muutenkin on ihme puuhailua koko homma. Voi isänmaan toivot tai isänmaan toivottomat pikemminkin.
Niin ja sille RauhanPuolesta tyypille.. mikä sorrettu kansa me täällä ollaan muka? Hoh :D"Kyllä se armeijatouhu on sairasta, ei voi muuta sanoa. Miten se hyödyttää mitään maanpuolustusta että sormia paleltuu ja pitää amputoida kun esimies ei anna laittaa käsineitä käsiin hirveällä pakkasella?"
Tämän tapaisia esimerkkejä on paljon muitakin. Itse kaksi kuukautta armeijassa olleena tiedän mitä muuta vääryyttä tämä laitos harrastaa. Esimerkkeinä voidaan sanoa kesähelteellä oleva 11km marssi täyspakkauksella, jossa pyörtyi 2 henkilöä nestevajaukseen. Heille ei annettu lisää vettä. Toisena 2,5 tunnin yöunet viikon aikana, mikä on suuri terveysriski. Itse sain poistumiskieltoa palvelusrikkomuksesta kun nukahdin silloin vartiovuorossa.
En ymmärrä mitä järkeä on riskeerata miesten terveys ja jopa henki rauhanajan palveluksessa. Tämän takia ja asevelvollisuuteen perustuvan epäoikeudenmukaisuuden takia en tue millään tavalla tätä toimintaa. En anna mihinkään keräyksiin rahaa mitkä ovat puolustusvoimien järjestämiä.
"Niin ja sille RauhanPuolesta tyypille.. mikä sorrettu kansa me täällä ollaan muka? Hoh :D"
Sorretusta kansasta puhuttaessa ei voi oikeastaan mainita kuin miehet. Onhan se nyt järjetöntä sortoa pakottaa miehet tekemään palveluksia yhteiskunnalle vankilan uhalla kun naiset selviävät tästä kuin koira veräjästä. Sortoa on sekin jos armeijaa ei halua käydä niin on pakko kantaa sivarin leimaa koko loppuelämä. suomi on paha ja epäoikeudenmukainen maa miehille. Arvaa vaan haluanko minä olla sivarileima otsassa loppuelämäni koska moraalitonta armeijaa en olisi mistään hinnasta suostunut käymään.RauhanPuolesta kirjoitti:
"Kyllä se armeijatouhu on sairasta, ei voi muuta sanoa. Miten se hyödyttää mitään maanpuolustusta että sormia paleltuu ja pitää amputoida kun esimies ei anna laittaa käsineitä käsiin hirveällä pakkasella?"
Tämän tapaisia esimerkkejä on paljon muitakin. Itse kaksi kuukautta armeijassa olleena tiedän mitä muuta vääryyttä tämä laitos harrastaa. Esimerkkeinä voidaan sanoa kesähelteellä oleva 11km marssi täyspakkauksella, jossa pyörtyi 2 henkilöä nestevajaukseen. Heille ei annettu lisää vettä. Toisena 2,5 tunnin yöunet viikon aikana, mikä on suuri terveysriski. Itse sain poistumiskieltoa palvelusrikkomuksesta kun nukahdin silloin vartiovuorossa.
En ymmärrä mitä järkeä on riskeerata miesten terveys ja jopa henki rauhanajan palveluksessa. Tämän takia ja asevelvollisuuteen perustuvan epäoikeudenmukaisuuden takia en tue millään tavalla tätä toimintaa. En anna mihinkään keräyksiin rahaa mitkä ovat puolustusvoimien järjestämiä.
"Niin ja sille RauhanPuolesta tyypille.. mikä sorrettu kansa me täällä ollaan muka? Hoh :D"
Sorretusta kansasta puhuttaessa ei voi oikeastaan mainita kuin miehet. Onhan se nyt järjetöntä sortoa pakottaa miehet tekemään palveluksia yhteiskunnalle vankilan uhalla kun naiset selviävät tästä kuin koira veräjästä. Sortoa on sekin jos armeijaa ei halua käydä niin on pakko kantaa sivarin leimaa koko loppuelämä. suomi on paha ja epäoikeudenmukainen maa miehille. Arvaa vaan haluanko minä olla sivarileima otsassa loppuelämäni koska moraalitonta armeijaa en olisi mistään hinnasta suostunut käymään."kesähelteellä oleva 11km marssi täyspakkauksella, jossa pyörtyi 2 henkilöä nestevajaukseen. Heille ei annettu lisää vettä. "
Et varmaan kuunnellut hyvin tarkkaa oppituntia nestetasapainon ylläpidosta. Kumma kyllä minun armeija-aikana annettiin hyvin tarkat ohjeet juoda runsaasti vettä koko ajan vaikka ei olisikaan jano.
Eikö tekopyhän hurskastelija-valehtelijan kannattaísi ottaa selkoa asioista ennen kuin alkaa naamomaan typeryyksiä. Tehän kuitenkin suhtaudutte kaikkiin armeijaan liittyviin negatiivisiin huhuihin ehdottomina totuuksina.
Ei sinun tarvitse tässä maassa asua. Muuta pois jos siltä tuntuu.
Tunnetko sen yhden, jonka vatsa lävistyi kantoon?Lukkijurpo kirjoitti:
"kesähelteellä oleva 11km marssi täyspakkauksella, jossa pyörtyi 2 henkilöä nestevajaukseen. Heille ei annettu lisää vettä. "
Et varmaan kuunnellut hyvin tarkkaa oppituntia nestetasapainon ylläpidosta. Kumma kyllä minun armeija-aikana annettiin hyvin tarkat ohjeet juoda runsaasti vettä koko ajan vaikka ei olisikaan jano.
Eikö tekopyhän hurskastelija-valehtelijan kannattaísi ottaa selkoa asioista ennen kuin alkaa naamomaan typeryyksiä. Tehän kuitenkin suhtaudutte kaikkiin armeijaan liittyviin negatiivisiin huhuihin ehdottomina totuuksina.
Ei sinun tarvitse tässä maassa asua. Muuta pois jos siltä tuntuu.
Tunnetko sen yhden, jonka vatsa lävistyi kantoon?"Et varmaan kuunnellut hyvin tarkkaa oppituntia nestetasapainon ylläpidosta. Kumma kyllä minun armeija-aikana annettiin hyvin tarkat ohjeet juoda runsaasti vettä koko ajan vaikka ei olisikaan jano."
Luuletko että huvikseni täällä valehtelisin. Jokaisella miehellä oli kenttäpullollinen vettä mikä ei riittänyt alkuunkaan siinä nestehukassa. Vettä piti kerjätä toisilta alokkailta ja harva suostui tarjoamaan vettä toisille koska itselläkin oli liian vähän. Meille sanottiin vaan että vettä kuuluu juoda suullinen joka taukopaikalla, mutta eihän se mihinkään riittänyt ja seuraukset olisivat voineet olla todella vakavat tällaisessa kidutusmuodossa.
"Eikö tekopyhän hurskastelija-valehtelijan kannattaísi ottaa selkoa asioista ennen kuin alkaa naamomaan typeryyksiä."
No mikä muukaan olisi totuus jos vierestä olen seurannut tätä meininkiä ja epäinhimillistä kärsimystä. Tiedän armeijan systeemeistä hyvin paljon joten tiedän myös totuuksia koska olen paikalla ollut. Kahdessa kuukaudessa oppii paljon yhteiskunnan epäoikeudenmukaisuudesta ja välinpitämättömyydestä kansalaisiaan kohtaan.
"Ei sinun tarvitse tässä maassa asua. Muuta pois jos siltä tuntuu. "
Aivan totta ja täsmälleen oikein. Olen todellakin lähdössä asumaan sivistyneeseen eurooppaan kauas pois täältä sortajavaltiosta. Ensin aion kuitenkin käyttää tätä maata hyväkseni hankkimalla vielä toisen tutkinnon mikä on kovaa valuuttaa ulkomailla. Eikö minulla ole oikeus myös käyttää hyväkseni tätä maata niinkuin se on hyväksikäyttänyt minua ja lähes pilannut elämäni määrittelemällä minut hyödyttömäksi sivariksi.RauhanPuolesta kirjoitti:
"Et varmaan kuunnellut hyvin tarkkaa oppituntia nestetasapainon ylläpidosta. Kumma kyllä minun armeija-aikana annettiin hyvin tarkat ohjeet juoda runsaasti vettä koko ajan vaikka ei olisikaan jano."
Luuletko että huvikseni täällä valehtelisin. Jokaisella miehellä oli kenttäpullollinen vettä mikä ei riittänyt alkuunkaan siinä nestehukassa. Vettä piti kerjätä toisilta alokkailta ja harva suostui tarjoamaan vettä toisille koska itselläkin oli liian vähän. Meille sanottiin vaan että vettä kuuluu juoda suullinen joka taukopaikalla, mutta eihän se mihinkään riittänyt ja seuraukset olisivat voineet olla todella vakavat tällaisessa kidutusmuodossa.
"Eikö tekopyhän hurskastelija-valehtelijan kannattaísi ottaa selkoa asioista ennen kuin alkaa naamomaan typeryyksiä."
No mikä muukaan olisi totuus jos vierestä olen seurannut tätä meininkiä ja epäinhimillistä kärsimystä. Tiedän armeijan systeemeistä hyvin paljon joten tiedän myös totuuksia koska olen paikalla ollut. Kahdessa kuukaudessa oppii paljon yhteiskunnan epäoikeudenmukaisuudesta ja välinpitämättömyydestä kansalaisiaan kohtaan.
Aivan totta ja täsmälleen oikein. Olen todellakin lähdössä asumaan sivistyneeseen eurooppaan kauas pois täältä sortajavaltiosta. Ensin aion kuitenkin käyttää tätä maata hyväkseni hankkimalla vielä toisen tutkinnon mikä on kovaa valuuttaa ulkomailla. Eikö minulla ole oikeus myös käyttää hyväkseni tätä maata niinkuin se on hyväksikäyttänyt minua ja lähes pilannut elämäni määrittelemällä minut hyödyttömäksi sivariksi.Millainen uusavuton idiootti ei osaa juoda ja marssia yhtä aikaa? Ei ainakaan kukaan normaalilla ajattelukyvyllä varustettu ihminen.
Ja koska olet antimilitaristi-fanaatikko, suosittelen että järjestät mielenosoituksen etkä pelkästään mylvi nimettömänä typeryyksiä tällä palstalla. Olet jo osoittanut tyhmyytesi, itsekkyytesi ja suvaitsematoomuuteis kiistatta.
"Eikö minulla ole oikeus myös käyttää hyväkseni tätä maata niinkuin se on hyväksikäyttänyt minua ja lähes pilannut elämäni määrittelemällä minut hyödyttömäksi sivariksi? "
Ei kyse ole mistään pelosta tai kostosta. Se armeija vain on pienimmän riesan tie. Ja se tosiasia ei muutu miksikään kitisemällä typeryyksiä.- olematonta
amputoitu? kirjoitti:
Missähän päin niitä sormia on jouduttu amputoimaan paleltumien takia? Aika ja paikka? Vai todetaanko suosiolla olemattomaksi tuo väite?
Vähän aikaa sitten oli hesarissa juttu siitä kuinka varusmiehen varpaat paleltuivat Lapissa metsäleirillä ja ne jouduttiin amputoimaan. Valtio onnistui välttämään korvausvastuun, oli kuulemma varusmiehen oma vika.
Samaan aikaan sekä surullista että raivostuttavaa.
Missäköhän oli sen ihmisen inhimillisyys joka teki päätöksen siitä että valtion ei tarvitse maksaa korvauksia?? Jos miettii, kuinka paljon niiden korvausten maksaminen painaisi valtion kassassa ja kuinka suuri merkitys niillä taas olisi loppuiäkseen haavoittuneelle nuorelle miehelle, niin on käsittämätöntä inhimillisyyden puutetta valtiolta olla maksamatta mitään.
Eli ei todellakaan mitään keksitty juttu tuo sormien ja varpaiden menettäminen, sellaista on tapahtunut useampiakin kertoja. Mitä mieltä mahtaisit itse olla armeijasta jos olisit sen takia menettänyt ruumiinosia? Jos elämäsi olisi pilalla varusmiespalveluksen takia niin olisiko se sinusta vain kunniakasta? Lukkijurpo kirjoitti:
Millainen uusavuton idiootti ei osaa juoda ja marssia yhtä aikaa? Ei ainakaan kukaan normaalilla ajattelukyvyllä varustettu ihminen.
Ja koska olet antimilitaristi-fanaatikko, suosittelen että järjestät mielenosoituksen etkä pelkästään mylvi nimettömänä typeryyksiä tällä palstalla. Olet jo osoittanut tyhmyytesi, itsekkyytesi ja suvaitsematoomuuteis kiistatta.
"Eikö minulla ole oikeus myös käyttää hyväkseni tätä maata niinkuin se on hyväksikäyttänyt minua ja lähes pilannut elämäni määrittelemällä minut hyödyttömäksi sivariksi? "
Ei kyse ole mistään pelosta tai kostosta. Se armeija vain on pienimmän riesan tie. Ja se tosiasia ei muutu miksikään kitisemällä typeryyksiä.Jokaisella oli mukana kenttäpullollinen vettä mukana marssilla lähes 30 asteen helteellä ja saihan siitä juoda myös matkalla mutta ei sellainen kulaus vettä mihinkään riitä kun hikoilee jatkuvasti. Sinä se taidat olla uusavuton idiootti kun tuet ja kunnioitat tällaista sadistista typerää toimintaa.
luehan myös tämä
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=500000000000015&posting=22000000014124151olematonta kirjoitti:
Vähän aikaa sitten oli hesarissa juttu siitä kuinka varusmiehen varpaat paleltuivat Lapissa metsäleirillä ja ne jouduttiin amputoimaan. Valtio onnistui välttämään korvausvastuun, oli kuulemma varusmiehen oma vika.
Missäköhän oli sen ihmisen inhimillisyys joka teki päätöksen siitä että valtion ei tarvitse maksaa korvauksia?? Jos miettii, kuinka paljon niiden korvausten maksaminen painaisi valtion kassassa ja kuinka suuri merkitys niillä taas olisi loppuiäkseen haavoittuneelle nuorelle miehelle, niin on käsittämätöntä inhimillisyyden puutetta valtiolta olla maksamatta mitään.
Eli ei todellakaan mitään keksitty juttu tuo sormien ja varpaiden menettäminen, sellaista on tapahtunut useampiakin kertoja. Mitä mieltä mahtaisit itse olla armeijasta jos olisit sen takia menettänyt ruumiinosia? Jos elämäsi olisi pilalla varusmiespalveluksen takia niin olisiko se sinusta vain kunniakasta?Suomen valtio ei välitä paskaakaan kansalaisistaan. Valtio haluaa vain kaikki miehet armeijaan jotta saisivat vahvan puolustuksen perustettua pelinappulakseen. Ketään ei kiinnosta varusmiesten terveys, turvallisuus tai henki palveluksen aikana. Suomen on tapana kuitata asioita että ikävä tapaus ja korvauksia ei tipu.
- Saa käyttää
RauhanPuolesta kirjoitti:
"Et varmaan kuunnellut hyvin tarkkaa oppituntia nestetasapainon ylläpidosta. Kumma kyllä minun armeija-aikana annettiin hyvin tarkat ohjeet juoda runsaasti vettä koko ajan vaikka ei olisikaan jano."
Aivan totta ja täsmälleen oikein. Olen todellakin lähdössä asumaan sivistyneeseen eurooppaan kauas pois täältä sortajavaltiosta. Ensin aion kuitenkin käyttää tätä maata hyväkseni hankkimalla vielä toisen tutkinnon mikä on kovaa valuuttaa ulkomailla. Eikö minulla ole oikeus myös käyttää hyväkseni tätä maata niinkuin se on hyväksikäyttänyt minua ja lähes pilannut elämäni määrittelemällä minut hyödyttömäksi sivariksi.Jättää älyä naulakkoon kun menee armeijaan,ihan oikeasti ei tarvitse.Ne jotka eivät osaa huolehtia itsestään armeijassa,eivät sitä osaa tehdä siviilissäkään.Tuttuni on armeijassa tällä hetkellä ja sanoo just sitä että toiset ovat todella tolloja ja odottavat paapomista ja sitä että joku sanoo että laitapa sukat jalkaan ettet palellu..
Hupaisaa tuo sinun nimimerkkisi käyttö"rauhanpuolesta",olet surullisen katkeroitunut ihminen.Ja niinkö että ihan Suomen armeija sen sinusta tehnyt.?????Ja käytä vaan hyödyksi maatasi ,olethan jo sitä tehnyt saamalla esim.lapsilisiä,ja se kuuluu oikeuksiisi.Ja luulen ettet opiskelemalla saa elämääsi mitään noin katkeroituneena ja masentuneena,se nimittäin paistaa kaus kirjoituksistasi...Surullista itsesi puolesta... - aina kaikkeen
olematonta kirjoitti:
Eli ei todellakaan mitään keksitty juttu tuo sormien ja varpaiden menettäminen, sellaista on tapahtunut useampiakin kertoja. Mitä mieltä mahtaisit itse olla armeijasta jos olisit sen takia menettänyt ruumiinosia? Jos elämäsi olisi pilalla varusmiespalveluksen takia niin olisiko se sinusta vain kunniakasta?Ei kait se nyt ihmisen oma vika ole jos varpaat paleltuu. Pitäisi olla aina jonkun paapomas.
- Että silleen
Jokaisella oli mukana kenttäpullollinen vettä mukana marssilla lähes 30 asteen helteellä ja saihan siitä juoda myös matkalla mutta ei sellainen kulaus vettä mihinkään riitä kun hikoilee jatkuvasti. Sinä se taidat olla uusavuton idiootti kun tuet ja kunnioitat tällaista sadistista typerää toimintaa.
luehan myös tämä
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=500000000000015&posting=22000000014124151Miten ne asiat muuttuisi jos ulkomaille lähtisi,sielläkö se rauha asustaa??Mutta eihän ne suuret puheet suuta milloinkaan ole halkaisseet.Kyllä ne siellä maailmalla samalla lailla armeijaa käyvät ja jopa sotivat.Kuulin niin...Mutta terve menoo.Joka ei uskalla armeijaa käydä tuskin maailmallekaan uskaltaa lähteä..
Että silleen kirjoitti:
Miten ne asiat muuttuisi jos ulkomaille lähtisi,sielläkö se rauha asustaa??Mutta eihän ne suuret puheet suuta milloinkaan ole halkaisseet.Kyllä ne siellä maailmalla samalla lailla armeijaa käyvät ja jopa sotivat.Kuulin niin...Mutta terve menoo.Joka ei uskalla armeijaa käydä tuskin maailmallekaan uskaltaa lähteä..
Mitä uskaltamista on armeijan käymisessä. Ei siinä paikassa ole mitään pelättävää kyse on periaatteista miksi armeijaa ei halua käydä. Se vasta uskaltamista vaatii kun lopettaa armeijan ja lähtee sivariin.
Tottakai ulkomailla odottaa onnellinen elämä ja erilaisia ihmisiä verrattuna suomen katkeriin ahdasmielisiin ja kateellisiin ihmisiin.
Mitä sitten jos muissa maissa käydään armeija, harvassa maassa kuitenkaan pakotetaan sinne ja se on tärkeintä. Asiat muuttuisivat todellakin täydellisesti koska ei enää koskaan tarvitsisi kuunnella armeija juttuja ja sivarien pilkkaamisia. Ja mitä uskaltamista on muuttaa maasta pois koska se on nykyään hyvin helppoakin ja miksei lähtisi sinne missä saa olla onnellinen ja oma persoonansa sivarina ja rauhanaatteen kannattajana rauhassa.- Malice
amputoitu? kirjoitti:
Missähän päin niitä sormia on jouduttu amputoimaan paleltumien takia? Aika ja paikka? Vai todetaanko suosiolla olemattomaksi tuo väite?
Ei ollut sormia.. vaan sormi, nimittäin peukalo. En tiedä kumpi käsi oli kyseessä. En tiedä tarkkaa aikaa enkä paikkaa.. saisin varmaan selville, mutta jääköön nyt teiltä se asia piiloon. Jos et usko niin älä usko. Samapa tuo minulle. Olemattomaksi ei voida väitettä todeta koska se on totta. Enkä muuten ymmärrä miksi pitää alkaa aina kaikkialla uhittelemaan ja yrittää liiskata toisten sanomisia mitättömäksi piipitykseksi. Kai se on kivaa sitten. Armeija on mielestäni pelkkä leikkikoulu. Ei kovin toimiva eikä hyödyllinen systeemi.. jopa vahingollinen, naurettava.. mutta se siitä. Eikai mikään ihmekään kun miesten keksintö on :D
- Malice
"Kyllä se armeijatouhu on sairasta, ei voi muuta sanoa. Miten se hyödyttää mitään maanpuolustusta että sormia paleltuu ja pitää amputoida kun esimies ei anna laittaa käsineitä käsiin hirveällä pakkasella?"
Sorretusta kansasta puhuttaessa ei voi oikeastaan mainita kuin miehet. Onhan se nyt järjetöntä sortoa pakottaa miehet tekemään palveluksia yhteiskunnalle vankilan uhalla kun naiset selviävät tästä kuin koira veräjästä. Sortoa on sekin jos armeijaa ei halua käydä niin on pakko kantaa sivarin leimaa koko loppuelämä. suomi on paha ja epäoikeudenmukainen maa miehille. Arvaa vaan haluanko minä olla sivarileima otsassa loppuelämäni koska moraalitonta armeijaa en olisi mistään hinnasta suostunut käymään.Olen harkinnut vakavasti meneväni armeijaan. En varmaankaan kävisi loppuun asti jos minua nyt edes sinne huolittaisiin. Voisihan sitä ihmisen idiotismia käydä kurkkaamassa huvin vuoksi. Pitäisi kuitenkin luikkia karkuun ennen sormien amputointia ja hukkumista.
Miehet ne jaksaa ruikuttaa.
"Onhan se nyt järjetöntä sortoa pakottaa miehet tekemään palveluksia yhteiskunnalle vankilan uhalla kun naiset selviävät tästä kuin koira veräjästä."
Mutta älähän naisia ala syyttelemään kurjuudestasi.. syytä sitä miessukupuolta rauhassa vain. :D Minulla ei tosin ole mitään sitä vastaan että naisille olisi vastaavaa pakollista toimintaa yhteiskunnan hyväksi. Mikäs siinä, kuhan se olisi järkevämpää kuin tuo armeijan ääliöinti.
"suomi on paha ja epäoikeudenmukainen maa miehille."
Ulkomaille saa muuttaa.. siittä vaan, antaa heittää vaikka Thaimaaseen asti :D Minusta Suomi on oikein mukava maa. Turhan valittamisen sijasta voisi vaikka yrittää parantaa asioita jotka ovat rempallaan. - Somppi
Suomen valtio ei välitä paskaakaan kansalaisistaan. Valtio haluaa vain kaikki miehet armeijaan jotta saisivat vahvan puolustuksen perustettua pelinappulakseen. Ketään ei kiinnosta varusmiesten terveys, turvallisuus tai henki palveluksen aikana. Suomen on tapana kuitata asioita että ikävä tapaus ja korvauksia ei tipu.
"Valtio haluaa vain kaikki miehet armeijaan jotta saisivat vahvan puolustuksen perustettua pelinappulakseen"
Vahva puolustus -osio --- Aivan oikein.
Pelinappulaksi? --- Missä ihmeellisessä tieteiselokuvassa oikein elät? Ei siellä hallituksessa tosissaan mitään shakkia tai tammea pelata.
"Ketään ei kiinnosta varusmiesten terveys, turvallisuus tai henki palveluksen aikana."
Väärin. Kaikki varomääräykset ja muutkin ohjeet käydään tarkkaan läpi. Jos vain viitsii kuunnella ja ottaa opikseen. Mutta sehän ei ole mielestäsi oleellista, vaan oleellista on se, että onnettomuuden sattuessa syyllinen on poikkeuksetta systeemi joka tätä instanssia pyörittää. Lisäksi, onnettomuuden sattuessa sairaalahoito on ilmainen - tarkoittaa sitä, että valtio maksaa sen, mutta potilas ei - mutta sekään ei ole oleellista. Ei sitten millään. Oleellista on se, että valtio on syyllinen joka ainoaa nirhaumaan mitä kullekin sattuu.
Mitäpä, jos tuo hukkuminen olikin vain huolimattomuusvirhe? Ethän sinä sitä voi tietää. Tai no, eihän sinun tarvitse muuta tietää kuin, että tuo hukkunut suoritti palvelustaan, se riittää syyksi kaikelle.
Sinä, joka tiedät kaiken mahdollisen armeijasta alokaskauden perusteella - siis kaiken mahdollisen. Kuulostat jokaisessa tekstissäsi siltä, että nyyhkytät katkeria krokotiilin kyyneliä, näppäimistöllesi ja hoet itsellesi: "MINÄ OLEN OIKEASSA. MINÄ OLEN AINA OIKEASSA. MINUN ON PAKKO OLLA!" Onko sinun nyt hyvä olla, kun saat pönkittää egoasi ja tuettua mielipidettäsi toisen ihmisen valitettavalla onnettomuudella? Katso hyvä mies peiliin ja sano ettet tee niin. Fiksummat ihmiset osaavat keskustella asiasta järkevästi - ottaa kantaa, pohtia syitä ja seurauksia sun muuta - sinä vain huudat yhtä sanaa kuin pahimmanlainen kansankiihottaja ja saarnamies. En tiedä, oletko vaahtosuisessa kiihkossasi huomannut, että sellaisen kuvan tekstisi sinusta antavat. Malice kirjoitti:
Olen harkinnut vakavasti meneväni armeijaan. En varmaankaan kävisi loppuun asti jos minua nyt edes sinne huolittaisiin. Voisihan sitä ihmisen idiotismia käydä kurkkaamassa huvin vuoksi. Pitäisi kuitenkin luikkia karkuun ennen sormien amputointia ja hukkumista.
Miehet ne jaksaa ruikuttaa.
"Onhan se nyt järjetöntä sortoa pakottaa miehet tekemään palveluksia yhteiskunnalle vankilan uhalla kun naiset selviävät tästä kuin koira veräjästä."
Mutta älähän naisia ala syyttelemään kurjuudestasi.. syytä sitä miessukupuolta rauhassa vain. :D Minulla ei tosin ole mitään sitä vastaan että naisille olisi vastaavaa pakollista toimintaa yhteiskunnan hyväksi. Mikäs siinä, kuhan se olisi järkevämpää kuin tuo armeijan ääliöinti.
"suomi on paha ja epäoikeudenmukainen maa miehille."
Ulkomaille saa muuttaa.. siittä vaan, antaa heittää vaikka Thaimaaseen asti :D Minusta Suomi on oikein mukava maa. Turhan valittamisen sijasta voisi vaikka yrittää parantaa asioita jotka ovat rempallaan.Vakavilla asioilla ei saa pelleillä. Kuka nyt haluaa välttämättä mennä vankilaan sen takia ettei ole tehnyt kenellekään mitään pahaa.
"Olen harkinnut vakavasti meneväni armeijaan. En varmaankaan kävisi loppuun asti jos minua nyt edes sinne huolittaisiin. Voisihan sitä ihmisen idiotismia käydä kurkkaamassa huvin vuoksi. Pitäisi kuitenkin luikkia karkuun ennen sormien amputointia ja hukkumista.
Miehet ne jaksaa ruikuttaa. "
Sanot armeijan käymistä ääliöimäiseksi mutta harkitset vakavasti armeijaan menoa. En voi ymmärtää. Sitäpaitsi leikit vakavilla asioilla että lähdet karkuun ennenkuin sormet amputoidan tai hukut siellä. Mies ei voi näin tehdä tai hänet laitetaan sivariin.
Miehet jaksaa ruikuttaa ei ne mitään ruikuttaisi jos suomi olisi tasa-arvoinen maa.
Naisen on hyvä elää tässä maassa en sitä kieltä mutta et voi tietää kärsimyksiäni mitä pakonomainen sivarin valinta on tehnyt mielenterveydelleni ja elämälleni. Nöyryytys on ollut valtava ja henkinen kärsimys ja sitten jotkut akat sanoo täällä että miehet jaksaa ruikuttaa, häpeäisit leikkiä tällaisilla asioilla mitkä eivät ole pakollisia sinulle.- sumppi
Somppi kirjoitti:
"Valtio haluaa vain kaikki miehet armeijaan jotta saisivat vahvan puolustuksen perustettua pelinappulakseen"
Vahva puolustus -osio --- Aivan oikein.
Pelinappulaksi? --- Missä ihmeellisessä tieteiselokuvassa oikein elät? Ei siellä hallituksessa tosissaan mitään shakkia tai tammea pelata.
"Ketään ei kiinnosta varusmiesten terveys, turvallisuus tai henki palveluksen aikana."
Väärin. Kaikki varomääräykset ja muutkin ohjeet käydään tarkkaan läpi. Jos vain viitsii kuunnella ja ottaa opikseen. Mutta sehän ei ole mielestäsi oleellista, vaan oleellista on se, että onnettomuuden sattuessa syyllinen on poikkeuksetta systeemi joka tätä instanssia pyörittää. Lisäksi, onnettomuuden sattuessa sairaalahoito on ilmainen - tarkoittaa sitä, että valtio maksaa sen, mutta potilas ei - mutta sekään ei ole oleellista. Ei sitten millään. Oleellista on se, että valtio on syyllinen joka ainoaa nirhaumaan mitä kullekin sattuu.
Mitäpä, jos tuo hukkuminen olikin vain huolimattomuusvirhe? Ethän sinä sitä voi tietää. Tai no, eihän sinun tarvitse muuta tietää kuin, että tuo hukkunut suoritti palvelustaan, se riittää syyksi kaikelle.
Sinä, joka tiedät kaiken mahdollisen armeijasta alokaskauden perusteella - siis kaiken mahdollisen. Kuulostat jokaisessa tekstissäsi siltä, että nyyhkytät katkeria krokotiilin kyyneliä, näppäimistöllesi ja hoet itsellesi: "MINÄ OLEN OIKEASSA. MINÄ OLEN AINA OIKEASSA. MINUN ON PAKKO OLLA!" Onko sinun nyt hyvä olla, kun saat pönkittää egoasi ja tuettua mielipidettäsi toisen ihmisen valitettavalla onnettomuudella? Katso hyvä mies peiliin ja sano ettet tee niin. Fiksummat ihmiset osaavat keskustella asiasta järkevästi - ottaa kantaa, pohtia syitä ja seurauksia sun muuta - sinä vain huudat yhtä sanaa kuin pahimmanlainen kansankiihottaja ja saarnamies. En tiedä, oletko vaahtosuisessa kiihkossasi huomannut, että sellaisen kuvan tekstisi sinusta antavat.Minusta tilanne taas näyttää aivan päinvastaiselta.
Suurimmalla osalla niistä jotka kirjoittavat tänne maanpuolustus-palstalle tuntuu olevan pakkomielle väittää että valtio ei voi olla syyllinen mihinkään. Jostain syystä he eivät halua myöntää että armeijassa voi tapahtua myös väärinkäytöksiä, ja ummistavat silmänsä kokonaan tältä mahdollisuudelta uskottelemalla itselleen, että kaikki onnettomuudet ovat pohjimmiltaan itse aiheutettuja ja johtuvat omasta huolimattomuudesta yms. Mikä ihme siinä on ettei voi myöntää, että vikaa saattaa olla puolustusvoimien yleisissä käytännöissäkin?
Kaikkitietävällä asenteella täällä väitetään että armeijassa ei tapahdu mitään pahaa ja jos tapahtuu niin se ei millään voi olla esimiesten tai järjestelmän syy. Tokihan onnettomuuksia sattuu ja voi olla että varsinaisesti syyllisiä ei edes ole, mutta on älyllisesti epärehellistä tuudittautua siihen uskomukseen että se aina olisi vain onnettomuuteen joutuneen oma syy.
Jos aikoo syyttää jotakuta fanaattisuudesta, niin kannattaisi ensin pohtia oman näkemyksensä totuudenmukaisuutta. Mielestäni monet täällä ovat vähintäänkin kiihkomielisiä puolustaessaan armeijaa ja julistaessaan sitä syyttömäksi kaikkeen. - rauhanpuolesta armeijan käynyt
Mitä uskaltamista on armeijan käymisessä. Ei siinä paikassa ole mitään pelättävää kyse on periaatteista miksi armeijaa ei halua käydä. Se vasta uskaltamista vaatii kun lopettaa armeijan ja lähtee sivariin.
Tottakai ulkomailla odottaa onnellinen elämä ja erilaisia ihmisiä verrattuna suomen katkeriin ahdasmielisiin ja kateellisiin ihmisiin.
Mitä sitten jos muissa maissa käydään armeija, harvassa maassa kuitenkaan pakotetaan sinne ja se on tärkeintä. Asiat muuttuisivat todellakin täydellisesti koska ei enää koskaan tarvitsisi kuunnella armeija juttuja ja sivarien pilkkaamisia. Ja mitä uskaltamista on muuttaa maasta pois koska se on nykyään hyvin helppoakin ja miksei lähtisi sinne missä saa olla onnellinen ja oma persoonansa sivarina ja rauhanaatteen kannattajana rauhassa.Oletko ihan varma siitä että ulkomailla ei ole katkeria ja ahdasmielisiä ihmisiä.Jotenkin viimeaikoina lejdistä on saanut lukea muuta.Mutta todella jos sinulla on helpompi siellä,mitä suuresti epäilen ,niin hyvä sitten.Mutta asioiden muuttamiseen tarvitaan paljon enemmän kuin pakenemista paikalta..
- Somppi
sumppi kirjoitti:
Minusta tilanne taas näyttää aivan päinvastaiselta.
Suurimmalla osalla niistä jotka kirjoittavat tänne maanpuolustus-palstalle tuntuu olevan pakkomielle väittää että valtio ei voi olla syyllinen mihinkään. Jostain syystä he eivät halua myöntää että armeijassa voi tapahtua myös väärinkäytöksiä, ja ummistavat silmänsä kokonaan tältä mahdollisuudelta uskottelemalla itselleen, että kaikki onnettomuudet ovat pohjimmiltaan itse aiheutettuja ja johtuvat omasta huolimattomuudesta yms. Mikä ihme siinä on ettei voi myöntää, että vikaa saattaa olla puolustusvoimien yleisissä käytännöissäkin?
Kaikkitietävällä asenteella täällä väitetään että armeijassa ei tapahdu mitään pahaa ja jos tapahtuu niin se ei millään voi olla esimiesten tai järjestelmän syy. Tokihan onnettomuuksia sattuu ja voi olla että varsinaisesti syyllisiä ei edes ole, mutta on älyllisesti epärehellistä tuudittautua siihen uskomukseen että se aina olisi vain onnettomuuteen joutuneen oma syy.
Jos aikoo syyttää jotakuta fanaattisuudesta, niin kannattaisi ensin pohtia oman näkemyksensä totuudenmukaisuutta. Mielestäni monet täällä ovat vähintäänkin kiihkomielisiä puolustaessaan armeijaa ja julistaessaan sitä syyttömäksi kaikkeen.Tottakai valtio on syypää aina johonkin, mutta ei suinkaan kaikkeen, niinkuin täällä esim. arvoisa RP väittää uudestaan ja uudestaan. Kyllä se myönnetään, että armeijassa tapahtuu väärinkäytöksiä - ja kun tapahtuu, ne yleensä tutkitaan ja sitten rangotaan - kyllä näistä simputuksista sun muista ihan tietoisia ollaan. Mutta, kun joka ainoa onnettomuus ja nirhauma pistetään "fasistisen yhteiskunnan ja vielä fasistisemman yhteiskuntajärjestelmän" piikkiin, niin täytyy olla jotain pahasti vialla arvostelukyvyssä.
Eivätkä teikäläisetkään tunnu osaavan ottaa huomioon, että ihmiset tekevät huolimattomuusvirheitä. Tuossa sivaripalstallakin, väitettiin, että se hukkunut varusmies oli "pakotettu" ajoneuvolla heikoille jäille, vaikka todellisuudessa ajoneuvo oli suistunut laiturilta jäihin.
Minä en ole kaikkitietävä, yritän ottaa huomioon myös inhimillisen tekijän, enkä vedä jokaisesta epäonnen kolhaisusta "fasistinen valtakoneisto tapatti tahallaan ja tarkoituksella" -korttia. Tämä kyseinen RP-henkilö, ei tunne muita mahdollisuuksia kuin sen yhden ja ehdottoman. Toivottavasti sinä tunnet, muitakin mahdollisuuksia.
Kuka väittää, ettei armeijassa tapahdu mitään pahaa? Vänrikki? Joku ihmeellinen kaikkien vihaama ksl-aliupseeri? Ilman muuta armeijassa tapahtuu onnettomuuksia ja jotkut niistä johtuvat myös kantahenkilökunnan mokista ja joissain tapauksissa myös epäpätevyydestä, mutta tämä toimii myös toisinpäin. Täällä muutamat tuudittautuvat siihen, ettei puhdasta vahinkoa tai huolimattomuusvirhettä tai sattumaa ole olemassakaan, vaan kaikki on jonkin utopistisen natsivaltion järjestämää sirkusta, jossa alistettua ja orjuutettua surkeaa kansaa tahallaan tapatetaan.
Myönnän, että monet täällä ovat kiihkomielisiä puolustaessaan armeijaa, mutta samoin ovat monet armeijaa vastustavatkin. Esimerkkeinä: Vänrikki ja hänen iänikuiset lakitekstinsä ynnä yli-isänmaallinen paatos omituisine lauluineen, ja vastapainona Rauhanpuolustaja ja yksiulotteiset, putkinäköiset, yleistävät ja osoittelevat yhden totuuden kommentit.
Mitäs mieltä sinä olet? Tapattiko valtio tahallaan tuon varusmiehen? Vai voiko olla vahingon mahdollisuus olemassa? Johtuiko onnettomuus varusmiehen omasta huolimattomuudesta, vai esimiehen epäpätevyydestä? Totuuttahan emme saa varmaankaan koskaan tietää, mutta aina voidaan arvailla. - Rauhanpuolesta armeijan käynyt
Mitä sitten jos muissa maissa käydään armeija, harvassa maassa kuitenkaan pakotetaan sinne ja se on tärkeintä. Asiat muuttuisivat todellakin täydellisesti koska ei enää koskaan tarvitsisi kuunnella armeija juttuja ja sivarien pilkkaamisia. Ja mitä uskaltamista on muuttaa maasta pois koska se on nykyään hyvin helppoakin ja miksei lähtisi sinne missä saa olla onnellinen ja oma persoonansa sivarina ja rauhanaatteen kannattajana rauhassa.Asioita karkuun ei pääse muuttamalla pois.Eikö ole omituista sanoa että Suomen armeija ja katkerat ,ahdasmieliset suomalaiset ovat pilanneet sinun elämäsi.Mutta niinhän ne Suomen vankiloissa olevat vangitkin ovat sitä mieltä että se on vartijoiden syy heidän vankilassa olemiseen.Olisiko aika jossain vaiheessa lykätä naama peilin lasiin ja miettiä onko vikaa omien korvien välissä.Kyllä se vaatii uskaltamista ,jaksamista ,rohkeutta käydä armeija.Helpompaa olisi tietysti heittäytyä ns.rauhanpuolustajaksi ja lähteä ulkomaille "pakoon "arvostelua..No kyllähän ne esim.muslimimaissa tarvitsevat rauhanpuolesta puhujia.Jospa löydät oman työsarkasi sieltä.Onnea vaan matkaan.Mutta olenpa varma että huomaat maailman olevan aika kova paikka muuallakin.
- Malice
Vakavilla asioilla ei saa pelleillä. Kuka nyt haluaa välttämättä mennä vankilaan sen takia ettei ole tehnyt kenellekään mitään pahaa.
"Olen harkinnut vakavasti meneväni armeijaan. En varmaankaan kävisi loppuun asti jos minua nyt edes sinne huolittaisiin. Voisihan sitä ihmisen idiotismia käydä kurkkaamassa huvin vuoksi. Pitäisi kuitenkin luikkia karkuun ennen sormien amputointia ja hukkumista.
Miehet ne jaksaa ruikuttaa. "
Sanot armeijan käymistä ääliöimäiseksi mutta harkitset vakavasti armeijaan menoa. En voi ymmärtää. Sitäpaitsi leikit vakavilla asioilla että lähdet karkuun ennenkuin sormet amputoidan tai hukut siellä. Mies ei voi näin tehdä tai hänet laitetaan sivariin.
Miehet jaksaa ruikuttaa ei ne mitään ruikuttaisi jos suomi olisi tasa-arvoinen maa.
Naisen on hyvä elää tässä maassa en sitä kieltä mutta et voi tietää kärsimyksiäni mitä pakonomainen sivarin valinta on tehnyt mielenterveydelleni ja elämälleni. Nöyryytys on ollut valtava ja henkinen kärsimys ja sitten jotkut akat sanoo täällä että miehet jaksaa ruikuttaa, häpeäisit leikkiä tällaisilla asioilla mitkä eivät ole pakollisia sinulle.Älähän nyt hermostu :D
En ole kovinkaan usein vakavalla tuulella ja sen kuulee jutuista. Niin, armeija on minusta aivan ääliömäinen paikka. Ei opeteta oikeasti tärkeitä asioita, no niitäkin siinä sivussa, mutta paljon on pelkkää leikkimistä. Kiusantekoakin, sellaista mistä ei varmasti ole maan puolustamisen kannalta mitään hyötyä. Minusta yksinkertaisesti olisi hauska nähdä sitä toimintaa. Ehkä järkyttyisin, ehkä nauraisin selkä vääränä, vedet silmissä, pudistelisin päätäni ja lähtisin menemään.
Suosittelen kyllä lähtemään sivariin ennenkuin sormet amputoidaan tai hukkuu. On se terveyden kannalta, ei ehkä mielenterveyden kannalta, kuitenkin turvallisempaa.
Älä sano että naisen on hyvä elää tässä maassa. Joidenkin naisten on ja joidenkin miesten. Ei kaikkien tietenkään ole hyvä. En usko että armeija horjuttaa jokaisen ukon mielenterveyttä ratkaisevasti.
Tuo sinun tilanteesi nyt on mikä on.. mutta alat mesoa "rauhanpuolesta" nimen alla koska olet itse kärsinyt.. nooh enpä sanokaan mitään.. Onkohan näitä kärsineitä hyvinkin paljon? Keräähän kokoon kärsineiden sivareiden terapiapiiri ja siitä se lähtee. Tiedän tosin mitä henkinen kärsimys on. Vakava asiahan se on, enkä tarkoittanut leikkiä sillä.
On kuitenkin niinkin että Suomi on pieni maa eikä asukkaitakaan ole pilvin pimein. Miten me voisimme puolustautua jos kenenkään ei tarvitsisi mennä armeijaan, ei olisi kunnon armeijaa? En nimittäin usko että vapaaehtoisista tunkua sinne olisi. Armeijaa saisi kyllä kehittää parempaan suuntaan. Pitääkö tässä alkaa naisten hoitaa maanpuolustus.
Ja kun sanoin tuosta miesten ruikutuksesta.. se on turhan usein tätä "Voi elämäni on niin vaikeaa ja naiset pirulaiset viettävät kissanpäiviä" Kylläh! - päätehtävänä
Somppi kirjoitti:
Tottakai valtio on syypää aina johonkin, mutta ei suinkaan kaikkeen, niinkuin täällä esim. arvoisa RP väittää uudestaan ja uudestaan. Kyllä se myönnetään, että armeijassa tapahtuu väärinkäytöksiä - ja kun tapahtuu, ne yleensä tutkitaan ja sitten rangotaan - kyllä näistä simputuksista sun muista ihan tietoisia ollaan. Mutta, kun joka ainoa onnettomuus ja nirhauma pistetään "fasistisen yhteiskunnan ja vielä fasistisemman yhteiskuntajärjestelmän" piikkiin, niin täytyy olla jotain pahasti vialla arvostelukyvyssä.
Eivätkä teikäläisetkään tunnu osaavan ottaa huomioon, että ihmiset tekevät huolimattomuusvirheitä. Tuossa sivaripalstallakin, väitettiin, että se hukkunut varusmies oli "pakotettu" ajoneuvolla heikoille jäille, vaikka todellisuudessa ajoneuvo oli suistunut laiturilta jäihin.
Minä en ole kaikkitietävä, yritän ottaa huomioon myös inhimillisen tekijän, enkä vedä jokaisesta epäonnen kolhaisusta "fasistinen valtakoneisto tapatti tahallaan ja tarkoituksella" -korttia. Tämä kyseinen RP-henkilö, ei tunne muita mahdollisuuksia kuin sen yhden ja ehdottoman. Toivottavasti sinä tunnet, muitakin mahdollisuuksia.
Kuka väittää, ettei armeijassa tapahdu mitään pahaa? Vänrikki? Joku ihmeellinen kaikkien vihaama ksl-aliupseeri? Ilman muuta armeijassa tapahtuu onnettomuuksia ja jotkut niistä johtuvat myös kantahenkilökunnan mokista ja joissain tapauksissa myös epäpätevyydestä, mutta tämä toimii myös toisinpäin. Täällä muutamat tuudittautuvat siihen, ettei puhdasta vahinkoa tai huolimattomuusvirhettä tai sattumaa ole olemassakaan, vaan kaikki on jonkin utopistisen natsivaltion järjestämää sirkusta, jossa alistettua ja orjuutettua surkeaa kansaa tahallaan tapatetaan.
Myönnän, että monet täällä ovat kiihkomielisiä puolustaessaan armeijaa, mutta samoin ovat monet armeijaa vastustavatkin. Esimerkkeinä: Vänrikki ja hänen iänikuiset lakitekstinsä ynnä yli-isänmaallinen paatos omituisine lauluineen, ja vastapainona Rauhanpuolustaja ja yksiulotteiset, putkinäköiset, yleistävät ja osoittelevat yhden totuuden kommentit.
Mitäs mieltä sinä olet? Tapattiko valtio tahallaan tuon varusmiehen? Vai voiko olla vahingon mahdollisuus olemassa? Johtuiko onnettomuus varusmiehen omasta huolimattomuudesta, vai esimiehen epäpätevyydestä? Totuuttahan emme saa varmaankaan koskaan tietää, mutta aina voidaan arvailla.valtioilla on nykyään suojella globaalia kapitalismia ja uusimperialistista sortoa. Ei siinä paljon ole arvoa yksittäisillä köyhillä, joiden osakesalkun arvo on alle 10 miljoonaa euroa. Ei ne välitä patkääkään meikäläisenkään salkuista.
- Naiset ovat naisia
Malice kirjoitti:
Älähän nyt hermostu :D
En ole kovinkaan usein vakavalla tuulella ja sen kuulee jutuista. Niin, armeija on minusta aivan ääliömäinen paikka. Ei opeteta oikeasti tärkeitä asioita, no niitäkin siinä sivussa, mutta paljon on pelkkää leikkimistä. Kiusantekoakin, sellaista mistä ei varmasti ole maan puolustamisen kannalta mitään hyötyä. Minusta yksinkertaisesti olisi hauska nähdä sitä toimintaa. Ehkä järkyttyisin, ehkä nauraisin selkä vääränä, vedet silmissä, pudistelisin päätäni ja lähtisin menemään.
Suosittelen kyllä lähtemään sivariin ennenkuin sormet amputoidaan tai hukkuu. On se terveyden kannalta, ei ehkä mielenterveyden kannalta, kuitenkin turvallisempaa.
Älä sano että naisen on hyvä elää tässä maassa. Joidenkin naisten on ja joidenkin miesten. Ei kaikkien tietenkään ole hyvä. En usko että armeija horjuttaa jokaisen ukon mielenterveyttä ratkaisevasti.
Tuo sinun tilanteesi nyt on mikä on.. mutta alat mesoa "rauhanpuolesta" nimen alla koska olet itse kärsinyt.. nooh enpä sanokaan mitään.. Onkohan näitä kärsineitä hyvinkin paljon? Keräähän kokoon kärsineiden sivareiden terapiapiiri ja siitä se lähtee. Tiedän tosin mitä henkinen kärsimys on. Vakava asiahan se on, enkä tarkoittanut leikkiä sillä.
On kuitenkin niinkin että Suomi on pieni maa eikä asukkaitakaan ole pilvin pimein. Miten me voisimme puolustautua jos kenenkään ei tarvitsisi mennä armeijaan, ei olisi kunnon armeijaa? En nimittäin usko että vapaaehtoisista tunkua sinne olisi. Armeijaa saisi kyllä kehittää parempaan suuntaan. Pitääkö tässä alkaa naisten hoitaa maanpuolustus.
Ja kun sanoin tuosta miesten ruikutuksesta.. se on turhan usein tätä "Voi elämäni on niin vaikeaa ja naiset pirulaiset viettävät kissanpäiviä" Kylläh!Totta joka sana..HYVÄ
- Somppi
päätehtävänä kirjoitti:
valtioilla on nykyään suojella globaalia kapitalismia ja uusimperialistista sortoa. Ei siinä paljon ole arvoa yksittäisillä köyhillä, joiden osakesalkun arvo on alle 10 miljoonaa euroa. Ei ne välitä patkääkään meikäläisenkään salkuista.
"Etkös raukkaparka ymmärrä, että
päätehtävänä valtioilla on nykyään suojella globaalia kapitalismia ja uusimperialistista sortoa. Ei siinä paljon ole arvoa yksittäisillä köyhillä, joiden osakesalkun arvo on alle 10 miljoonaa euroa. Ei ne välitä patkääkään meikäläisenkään salkuista."
Hyvä huomio ja ymmärrän kyllä, mutta mitenköhän tuo liittyy aiheeseen? Kyllä nuo tosiasiat ovat olleet luettavissa jo pitkään, kunhan käyttää päätään ja katsoo pintaa syvemmälle, mutta puheilla olleeseen aiheeseen se ei nyt kyllä liittynyt mitenkään. - hanson
Malice kirjoitti:
Älähän nyt hermostu :D
Ja kun sanoin tuosta miesten ruikutuksesta.. se on turhan usein tätä "Voi elämäni on niin vaikeaa ja naiset pirulaiset viettävät kissanpäiviä" Kylläh!missään muussa EU-maassa ei ole enää "yleistä" (miehiä koskevaa) pakkoasevelvollisuutta ja silti ne pystyvät puolustamaan itseään, Suomea pienemmätkin maat. miksiköhän Suomi olisi poikkeus.
kehotan sinua kyllä menemään armeijaan, koska saisit siitä elämysmatkan ja näkisit koko touhun paskuuden, ja samalla tuhlaisit armeijan resursseja, mikä olisi hyvä asia.
Naisethan voivat lopettaa 45 päivän sisällä, miehet laitettaisiin samassa tilanteessa vankilaan,. Suomalaista "tasa-arvoa" - kökkö
hanson kirjoitti:
missään muussa EU-maassa ei ole enää "yleistä" (miehiä koskevaa) pakkoasevelvollisuutta ja silti ne pystyvät puolustamaan itseään, Suomea pienemmätkin maat. miksiköhän Suomi olisi poikkeus.
kehotan sinua kyllä menemään armeijaan, koska saisit siitä elämysmatkan ja näkisit koko touhun paskuuden, ja samalla tuhlaisit armeijan resursseja, mikä olisi hyvä asia.
Naisethan voivat lopettaa 45 päivän sisällä, miehet laitettaisiin samassa tilanteessa vankilaan,. Suomalaista "tasa-arvoa"Kummallinen yhteensattumako: sivarit toitottavat, koko ajan, että vain Suomessa on yleinen asevelvollisuus muualla Euroopassa ei ole ja sitä rataa. Samalla he mainostavat olevansa rohkeita yksilöitä, jotka eivät mene massan mukana. Eikös tässä tapauksessa Suomi ole se rohkea yksilö, joka pitää kantansa, eikä mene massan sen kuuluisan mukana?
Mitä se muuten Suomeen kuuluu, jos täällä on jotain mitä jossain toisessa maassa ei ole? Antaa niiden muiden huolehtia omista ratkaisuistaan. - Somppi
hanson kirjoitti:
missään muussa EU-maassa ei ole enää "yleistä" (miehiä koskevaa) pakkoasevelvollisuutta ja silti ne pystyvät puolustamaan itseään, Suomea pienemmätkin maat. miksiköhän Suomi olisi poikkeus.
Naisethan voivat lopettaa 45 päivän sisällä, miehet laitettaisiin samassa tilanteessa vankilaan,. Suomalaista "tasa-arvoa""... ja samalla tuhlaisit armeijan resursseja, mikä olisi hyvä asia."
Miksi se olisi hyvä asia? Perustele. hanson kirjoitti:
Naisethan voivat lopettaa 45 päivän sisällä, miehet laitettaisiin samassa tilanteessa vankilaan,. Suomalaista "tasa-arvoa"Olet aivan oikeassa, asevelvollisuusasiat hoidettu paremmin kuin Suomessa ja pystyvät helposti puolustamaan maataan, niinkuin esimerkiksi Alankomaat, Belgia, Bulgaria, Espanja, Islanti, Italia, Kreikka, Latvia, Liettua, Luxemburg, Norja, Portugali, Puola, Ranska, Romania, Saksa, Slovakia, Slovenia, Tanska, Tšekki, Turkki, Unkari, Yhdistynyt kuningaskunta ja vaikkapa Viro.
Nii-in, minkähän takia? =D
- Anonyymi
Olin hämjp 1969 krh:saa.
Jouduin Parolaan
,koska kapteeni
Uusimies niin käski.
Hän kysyi minulta mikä sinua
vaivaa,kun en sinne halunnut.
Hän sanoi ,että juuri tommosia
tavallisia tarvitaan.
En ymmärtänyt,en vieläkään.
Meillä oli vesistökoulutusta
Hätilänjärvellä . Veneellä maihinnousu.sitä harjoiteltiin
monena päivänä.
Simputus mielessä joka kerta
komennettiin liian aikaisin
hyppäämään veneestä.
Onneksi Etelä-Pohjalaiset ei
Ihan kaikkea usko.
Moni poika kastuu korviaan myöten.
Joka ei ollut harjoituksen tarkoitus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1323807- 851895
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151741Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541402Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1231284VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu961258Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi371229- 701146
- 691023
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k102985