Olen 24-vuotias mies.
Oireita on ollut jo muutaman kuukauden, mutta tuntuu, että ovat pahentuneet: virtsasuihku on heikko, jälkitiputtelua, tuntuu ettei rakko tyhjene kunnolla.
Mitä muuta tämä voisi olla kuin se pahin, eli eturauhasen syöpä?
En ehdi lääkäriin vielä pariin viikkoon, siksi kyselen.
Mitähän tämä?
6
3917
Vastaukset
- jonttu
tuskimpa eiköhän oo pelkkä virtsatulehdus käy antamas näyte siitä selviää
- itsellä
ollut nuo oireet 10 vuotta jo.
samallailla tiputellu,kylmä tosin pahentaa vaivaa.- jonttu
no sitten ei kun urologille vaan
- nuori mies
samat oireet mullakin kylmällä. Olen kans 24v. Kuinka usein joudut virtsaamaan?
- Juuso
Olen 25 v jätkä ja tosi kauan ollu heikko virtsasuihku, tiheästi vessahätä, virtsan karkailua ja ponnistellen tyhjennettävä rakko. Kun viimein rohkenin lääkärin juttusille se ensin kopeloi hieman vehkeitä ja tunnusteli peräaukosta eturauhasta, ne oli kunnossa, joten syötti mulle lääkkeitä jotka harventaa virtsaamistarvetta, mutta koska siitä ei ollut apua karkailuun eikä virtsasuihkun voimakkuuteen lähetti virtsaputken tähystykseen (kystoskopia) siinä urologi vie hieman kynää ohuemman putkilon hepin päästä sisään kohti virtsarakkoa, ensin hepin pään sairaanhoitaja pesee ja puuduttaa, vaatii miestä mennä sinne mutta kyllä siitä selviää, ei satu ollenkaan vähän saattaa kirvellä puuduttaessa. No multa löydettiin striktuura eli tukos virtsaputkesta joka esti virtsan kulkua ja häiritsi myös rakon toimintaa ja teki siitä yliaktiivisen, no viime perjantaina olin sitten leikkauksessa joka tehtiin selkäydin puudutuksessa, tukos avattiin viemällä instumentti taas hepin päästä sisään ja sitten ne tarkasti koko putken ja rakon kaikki muu oli ok. aluks virtsan mukana tulee hieman verta ja vähän kirvelee mutta virtsa lentää taas komeessa kaaressa ja vessakäynnit harveni eikä enää tartte ponnistella että sais rakon tyhjäks. Tiedän että ajatuskin siitä että joku räplää sun jalkovälissä muuta kun seksitouhuissa on epämielyttävä, mutta kyllä vaivat hoitaa kannattaa, helpottaa elämää kummasti :)
- JaJu
Ensiksi tulee mieleen eturauhasen toimintahäiriö, joko kroonista tulehdusta tai hermoperäinen. Itsellä on ollut apua tohon Omnicista (tehoaine tamsulosiini). Myös selkäydinperäinen sulkijalihaksen häiriö on mahdollista. Mutta lähtisin tosiaan liikkeelle eturauhasesta. Mulla ei muuten ultrat, tuseeraukset ja tähystykset näyttäneet että olisi mitään vikaa. Selän MRI ei myöskään suoraan mutta voi olla...
100% apua Omnic ei ole tuonut mutta huomattava kuitenkin. Tietysti kun tulee selkeä eturauhastulehdus, niin silloin ei lääkkeestä apua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3067718Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne856019Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1733571Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee322057Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1951911Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san221906- 361679
- 441494
- 551452
- 221441