Enkun kuuntelut

Tea

Eli nyt ne on sit onneks ohi mut mitäs mieltä olitte tän vuotisista enkun kuunteluista?
Omasta mielestäni oli suht helppo kuuntelu mut toivottavasti en sit valinnu vääriä vaihtoehtoja.

32

5398

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Oli vaikea!!! varsinkin se biojuttu. avoimet ihan ok, mutta oli kokonaisuudessaan vaikea. meidän enkunopekin sano niin.

• ...

Mun mielestä ne aiheet oli ihan hyviä, mutta sitten jotku kohdat oli kyllä sellasia, että en oikein saanut niistä mitään irti. Avoimet ei ollu pahoja, varsinkin kun niihin sai vastata suomeks.

• Manna

Mä vastasin moneen tyhmään kohtaan väärin ja ÄRSYTTÄÄÄÄ! :( Vanstasin siihen kuka vastustaa geenimanipulointia, että joku opposition jäsen, vaikka tietenki se olis pitäny olla hallituksen jäsen...ääääh. Sitten se Hitler kohta oli kyseenalainen... JA se siitepölyjuttu siihen tyhmyyttäni vastasine, että LIIAN KAUAS. IM SO DUMDUMDUM!!!! höh.

Niin ja avoissa en sitten tajunnu mainita, että kasvuhormonin vaje. Vastasin vaan, että hormonivaje. öh.

• hmmmm

mielestäni kokonaisuutena keskivaikea. avot oli perus A-enkun tasoa. monivalinnat olivat joiltain osin vaikeita ja mielestäni edellytettiin laajaa sanastoa, varsinkin siihen 3:een. itsellleni veikkaan jotain 60-? pistemäärää. toivotaan parasta.

• juuh..

Mielestäni aika peruskuuntelu,samaa mieltä monet kaveritkin.tosin mm.se hitler-kysymys ja 3.osion vikat kysymykset vaikeita.

• ohi sekin

Mitä siihen Hitler-kysymykseen olisi pitänyt vastata? Tai siihen siili-kysymykseen? Entä missä se avoimien kysymysten kahvila sijaitsi? ja miten se vaimon uhkaus meni? .. :/

• juuh...
        ohi sekin kirjoitti:

Mitä siihen Hitler-kysymykseen olisi pitänyt vastata? Tai siihen siili-kysymykseen? Entä missä se avoimien kysymysten kahvila sijaitsi? ja miten se vaimon uhkaus meni? .. :/

oliko siel joku siilikysymyskin..voi ei.ite laitoin hitlerkysymykseen b:n(puhdasta lottoamista).kahvilan laitoin basilikaan.

• ohi sekin
        juuh... kirjoitti:

oliko siel joku siilikysymyskin..voi ei.ite laitoin hitlerkysymykseen b:n(puhdasta lottoamista).kahvilan laitoin basilikaan.

eiks siellä "hedgehog" mainittu jossain...

• ohi sekin kirjoitti:

eiks siellä "hedgehog" mainittu jossain...

Se oli mun mielestä se Traffic mark -juttu. Niitä kierrätettiin että saatais siileille pesiä. Toinen pää tukittiin sillä plywoodilla tai jotain.

• Paha_Keisari
        Laurentius kirjoitti:

Se oli mun mielestä se Traffic mark -juttu. Niitä kierrätettiin että saatais siileille pesiä. Toinen pää tukittiin sillä plywoodilla tai jotain.

Pitää olla ihan periaatteesta eri mieltä, kun kerran ite vastasin "old water pipes". No, omasta mielestä siinä sanottiin, et tienrakennusfirman käyttämättä jääneet vesiputket halkaistiin ja päähään laitettiin plywoodia, mitä ikinä onkaan.

Tai sitten oikee vastaus oli traffic marks...
        Rasittaa tää tietämättömyys :P

• Paha_Keisari kirjoitti:

Pitää olla ihan periaatteesta eri mieltä, kun kerran ite vastasin "old water pipes". No, omasta mielestä siinä sanottiin, et tienrakennusfirman käyttämättä jääneet vesiputket halkaistiin ja päähään laitettiin plywoodia, mitä ikinä onkaan.

Tai sitten oikee vastaus oli traffic marks...
        Rasittaa tää tietämättömyys :P

Nyt rupesin iteki epäröimään... Ärsyttävää tosiaan :D

• Harjoits- ja vanhat kuuntelut on ollu yleisesti ottaen helpompia. Paljon harvinaisia sanoja, jotka kyllä selvis päättelemällä... esim. se siitepöly. Tais ne ihan kohtalaisesti kuitenki mennä, mitä nyt ollaan näitä vastauksia spekuloitu.

• ...

Puhuttiinkohan siinä a:ssa Saint Pierrestä? olin ainakin kuulevinani... :/

• Byalla
        ... kirjoitti:

En tiedä mitä tarkalleen A:ssa nyt pitää laittaa, mutta Pyhän Pietarin Basilika on Vatikaanissa ja sen sivu kappeli on kuuluisa Sistiini Kappeli, jonka maalasi Michelangeo. Sinne mestoille jonnekin. Itse pistin: "Pyhän Pietarin basilikan kattotasanteella"

• ... kirjoitti:

Meni ohi sen kirkon/katedraalin/basilikan nimi... Johtui pitkälti siitä, että olin mielikuvissani jossain pilvenpiirtäjän katolla, ennen kuin tajusin mistä oli kyse. Toivottavasti pelkkä "Kahvila on rakennuksen katolla" riittää... Saattaa mennä piste kyllä.

• hmm
        ... kirjoitti:

kahvila sijaitsi vatikaanissa michelangelon suunnitteleman rakennuksen katolla.

• Celduin
        Laurentius kirjoitti:

Meni ohi sen kirkon/katedraalin/basilikan nimi... Johtui pitkälti siitä, että olin mielikuvissani jossain pilvenpiirtäjän katolla, ennen kuin tajusin mistä oli kyse. Toivottavasti pelkkä "Kahvila on rakennuksen katolla" riittää... Saattaa mennä piste kyllä.

että mainitsee, että kahvila on rakennuksen katolla/kattoterassilla. Mielestäni nauhalla ei mainittu, että se St. Peter (mikä lie englanniksi?) on kirkko. Joten ei voida vaatia, että vastauksessa pitäisi mainita kirkko. Eiväthän kaikki voi tietää, mikä on Pyhä Pietari/St. Peter. Luulisin.. voi olla että muistan väärin, ja nauhalla mainittiin "katedraali" yms.

• Celduin kirjoitti:

että mainitsee, että kahvila on rakennuksen katolla/kattoterassilla. Mielestäni nauhalla ei mainittu, että se St. Peter (mikä lie englanniksi?) on kirkko. Joten ei voida vaatia, että vastauksessa pitäisi mainita kirkko. Eiväthän kaikki voi tietää, mikä on Pyhä Pietari/St. Peter. Luulisin.. voi olla että muistan väärin, ja nauhalla mainittiin "katedraali" yms.

Tusin ne vaatii sitä mikä se rakennus on. Se oli erikoinen just sen takia, että se oli rakennuksen katolla, ei sen takia, että se oli jonku tietyn rakennuksen katolla.

Riittiköhän siihen toiseen osaan, että se tuli tunnetuks kun joku italialainen lehti julkaisi siitä etusivun jutun?

• kyllä
        Celduin kirjoitti:

Jokaisen lukiolaisen yleissivistykseen kuuluu tietää mikä on Pyhä Pietari englanniksi.

• a:han näin:
        ... kirjoitti:

Kahvila sijaitsee St. Petersissä, Vatikaanissa, ja se on Michelangelon suunnittelemalla terassilla.

Jotain sellasta, tais mennä päin peetä.... :-/

Ota näistä selvä.

Mut siis minäkin kuulin jotain St. Peter, et ole yksin! ;-)

• Absolut Abi

Mulla ei ole koskaan mennyt kuuntelu näin huonosti. Olen hyvä kielissä, mutta nyt kaikki meni vaan ohi jostain syystä... Masentaa kamalasti. Buhuuuuuuuu.. :'( Kauhee tsemppaus sitten kirjalliseen.

• Absolut Abi

...mutta avoimissa pärjäsin ihan hyvin, olivat aika helppoja. Huomenna ruotsin kuuntelu. Menee varmasti paremmin. Ihan oikeasti. :)

• Celduin

Oli kyllä vaikeampi kuin viime syksynä. Opettajammekin oli sitä mieltä, että osa monivalinnoista oli melko vaikeita. Avot olivat mielestäni sen sijaan aika helpot (jos nyt osasin poimia ne oleelliset asiat sieltä). Muuten meni aika hyvin :)

• hyvästit e:lle

Mä kuuntelin huonommin kuin koskaan. Mulla on kaikista enkun kursseista 9 ja kirjoituksista tavoitteena e, mutta kyllä nyt veikkaisin että c tai m sieltä kumminkin tulee.

Multa meni ohi se eka lyhyt dialogi ja sit hermostuin siitä niin paljon että koko se kakkososio meni ihan päin mäntyä. Joo, tiedän, klassinen virhe: takerruin yhteen kohtaan liian pitkäksi aikaa.

Yleisesti ottaen ei tainnut olla erityisen helppo eikä erityisen vaikea. Siksi juuri ketuttaakin!!!

No, kirjallisissa sitten yritän paikata. En kyllä usko että on mahdollista enää saada e:tä kuitenkaan.

• jeppp

Mitä ihan viimises monivalinnas kysyttiin kun en muista yhtään.
        Toivottavasti vastasin jottain...

• ...

mullakin oli tavotteena e, mutta tuntu ky lmenevän niin päin mäntyä ku voi :( harmittaa vaa kamalasti kun oon muuten enkussa hyvä ja on kaikki noi harjotuskuuntelut menny hyvin niin sitten tuurilla tuli tommonen helvetin vaikee.. vielä kun oon haaveillu päästä opiskelemaan englantia niin ottaa kyllä päähän!!! nomut ei voi mitään, voihan sitä sitten vielä syksyllä yrittää korottaa..

• kolle

Eipä sitte tullu koko kuuntelusta mitään :S ensiksi ooteltiin reipas kymmenen minuuttia yhtä raukkaa, joka nukku kotona kun kanslisti soitti sille :(
      Sitte kun viimein päästiin alkuun nauha rätisi ja kohisi joka välissä. Oliko tätä muilla? Meidän koulussa toinen oli kuulunu ihan hyvin mutta...
      Sitten kun avo-osio olis alkanu ei nauhalta kuulunu enää mitään :( Kaikki vaan ootteli ja paikalla olleet opettajat alko ihmettelemään ja huomasivat että koko cd oli jo loppu :S
      No onneks oli selvillä missä kohtaa oltiin menossa.
      Ärsyttävää kun ei voinu ollenkaa keskittyä kun oli koko ajan jotain häiriöitä.
      Ja monessa kohassa olis ainaki meidän mielestä voinut olla pariki oikeaa vastausta :O
      No tsemppiä kirjallisiin :D

• fff

Se vika avokysymys oli jotenkin ihmeellinen, mitä iskut päähän aiheuttivat ja MIKSI tai jotain siihen suuntaan. Onneksi se oli vika, minulta kesti jonkun aikaa tajuta mitä kysymyksessä edes haetaan. Ja se vatikaanijuttu meni ihan ohi, itse vastasin että kahvila sijaitsee Pietarissa (st petersburg), mutta kyse olikin pietarinkirkosta... en tosin kuullut edes että se olisi sijainnut katolla, jotain epämääräistä michelangelosta vaan... Joku kompa joukossa taisi olla myös, niissä kertaalleenkuunneltavissa, en nyt muista mikä juttu se oli. Siilin asumuskaan ei mennyt putkeen. Geenijutussa minua helpotti yllättävän paljon se, että olin käynyt juuri bilsan geenitekniikkakurssin, ei mennyt niin kauan miettimiseen että mistä halvatusta nyt puhutaan. Aika vaikea se mielestäni oli silti. Olen todellakin helpompiakin kuunteluita tehnyt, joskin tässä ärsytti eniten joidenkin kysymysten epämääräisyys. Ja se aika! Hyvä jos ehti kysymyksen lukea, ja avoimissa ei saanut vastausta paperille kun jo mentiin eteenpäin.

• fff kirjoitti:

Se vika avokysymys oli jotenkin ihmeellinen, mitä iskut päähän aiheuttivat ja MIKSI tai jotain siihen suuntaan. Onneksi se oli vika, minulta kesti jonkun aikaa tajuta mitä kysymyksessä edes haetaan. Ja se vatikaanijuttu meni ihan ohi, itse vastasin että kahvila sijaitsee Pietarissa (st petersburg), mutta kyse olikin pietarinkirkosta... en tosin kuullut edes että se olisi sijainnut katolla, jotain epämääräistä michelangelosta vaan... Joku kompa joukossa taisi olla myös, niissä kertaalleenkuunneltavissa, en nyt muista mikä juttu se oli. Siilin asumuskaan ei mennyt putkeen. Geenijutussa minua helpotti yllättävän paljon se, että olin käynyt juuri bilsan geenitekniikkakurssin, ei mennyt niin kauan miettimiseen että mistä halvatusta nyt puhutaan. Aika vaikea se mielestäni oli silti. Olen todellakin helpompiakin kuunteluita tehnyt, joskin tässä ärsytti eniten joidenkin kysymysten epämääräisyys. Ja se aika! Hyvä jos ehti kysymyksen lukea, ja avoimissa ei saanut vastausta paperille kun jo mentiin eteenpäin.

oli kyllä outo. Miks ihmeessä joku tutkija ole kehittäny teorian siitä, miks Tintti ei vanhentunu 50 vuotisen uran aikana? Tais olla lähinnä vitsi...

Noh, vastaus kuitenkin meni osapuilleen näin:

Iskut päähän aiheuttivat kasvuhormonin vajaatoimintaa, minkä seurauksena kasvu pysähtyi.

Siinä vatikaanissa olin sen verran ulkona, että vastasin vain:

Kahvila sijaitsee rakennuksen katolla, ja tuli tunnetuksi italialaisen lehden tehtyä siitä etusivun jutun.

Ne kertaalleenkuunneltavat oli epätavallisen vaikeita. Yleensä ne on ollu sellasia, mistä oon saanu lähes aina täydet pisteet. Nyt oli seassa sen verran vaikeaa sanastoa, ettei ehtiny päätellä yhdellä kuuntelukerralla.

Epämääräisiä kysymyksiä oli todellakin tavallista enemmän...

Noh, toivotaan, että meni ihan kohtalaisesti.

• hyvästit e:lle
        Laurentius kirjoitti:

oli kyllä outo. Miks ihmeessä joku tutkija ole kehittäny teorian siitä, miks Tintti ei vanhentunu 50 vuotisen uran aikana? Tais olla lähinnä vitsi...

Noh, vastaus kuitenkin meni osapuilleen näin:

Iskut päähän aiheuttivat kasvuhormonin vajaatoimintaa, minkä seurauksena kasvu pysähtyi.

Siinä vatikaanissa olin sen verran ulkona, että vastasin vain:

Kahvila sijaitsee rakennuksen katolla, ja tuli tunnetuksi italialaisen lehden tehtyä siitä etusivun jutun.

Ne kertaalleenkuunneltavat oli epätavallisen vaikeita. Yleensä ne on ollu sellasia, mistä oon saanu lähes aina täydet pisteet. Nyt oli seassa sen verran vaikeaa sanastoa, ettei ehtiny päätellä yhdellä kuuntelukerralla.

Epämääräisiä kysymyksiä oli todellakin tavallista enemmän...

Noh, toivotaan, että meni ihan kohtalaisesti.

Mä pistin siihen oluttölkkijuttuun, että sillä miehellä oli BAARIKAAPPEJA!

• hyvästit e:lle kirjoitti:

Mää taisin mokata siinä pyörivä talo -tehtävässä... Mainitsin vain, että se talo pyörii 360 astetta vasemmalle tai oikealle, vaikka ois pitäny laittaa, että jokainen kerros pyörii erikseen. Oli siellä muitakin epävarmoja, jotka varmaan meni väärin :( On kyllä ihme jos yllän normaaliin about 80:een.

• sekoilin...
        hyvästit e:lle kirjoitti:

...kaljatölkkijutun kanssa.

Muuten ok, mutta taisin kirjoittaa, että koti alkoi näyttää VIIHTYISÄMMÄLTÄ, joten akka suostui jäämään (=oikea taisi olla, että koti tuntui lämpimämmältä, kun vuorasi seinät tölkeillä)

Ärsyttävää: nyt kun luen täältä näitä saivarteluja, niin tuntuukin, et jokainen avo meni päin perskutarallaa!! :-(

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      122
      4730
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      4
      3354
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      125
      3147
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      25
      2573
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      60
      2280
    6. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      18
      1759
    7. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1364
    8. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      117
      1225
    9. Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?

Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut
      Elokuva
      8
      1223
    10. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      4
      968
    Aihe