omahyväinen anoppi

sairastunut miniä

En tiedä kuinka paljon tällä palstalla on keskusteltu anoppiasiasta, mutta haluan kuitenkin saada vastauksia ikäisiltäni naisilta.
Olen 50-vuotias ja anoppini on 79-vuotias.
Olen kärsinyt avioliitossani 21 vuotta.
Tutkimalla tarkemmin asioita ja anoppi miniä suhteita olen saanut selville, että anoppini kohdalla on kyse sairaudesta nimeltä omahyväisyys.
Hän on aina oikeassa, hänellä on oikeat keinot ja hän haluaa päättää kaikesta ja hallita koko sukua. Kun jokainen vuorollaan kääntää selkänsä ja poistuu paikalta hän haukkua rätkyttää lähtevät jäljelle jääville.
Minulta on mennyt terveys hänen takiaan jo kauan sitten, mutta nyt tilanne on muuttunut ahdistukseksi ja tätä sairautta pitää lähteä hoitamaan. EN YKSINKERTAISESTI ENÄÄ PYSTY KUUNTELEMAAN SANAAKAAN ANOPISTANI ENKÄ HALUA NÄHDÄ ENÄÄ LUONNOSSA ENKÄ EDES VALOKUVISSA.
Mieheni ei ymmärrä tilannettani.
Minun omassa perheessä asiat on sanottu aina suoraan edessä päin ja jälkeenpäin ei ole arvosteltu eikä moituttu ketään.
Anopin omahyväisyys on täydellisesti sairastuttanut minut ja hän senh kun porskuttaa. Ymmärrän, että hän ei ymmärrä sairauttaan eikä tule koskaan ymmärtämään.
Minua kiinnostaa onko kenelläkään samaa tilannetta ja mitä on tehtävissä.

7

734

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rosalii

mutta omahyväisyys ei ole sairaus
      jos olisikin niin ehkä siihen löytyisi jokin hoitokeino ?

myös kuulostaa sellaiselta dominantti tyypiltä

eiköhän olisi jo aika hänen luovuttaa valtansa
      ja päästä itsekin helpommalla?

joskus on pakko tehdä suuriakin elämänmuutoksia, ne voivat olla ainoa keino
      koska puhumalla useinkaan ei selvitä
      varsinkin kun on pitkäaikaiset perinteet ja valtarakenteet

ellet löydä enää keinoja sopeutua, niin jotain muutosta täytyy etsiä ?

• Jäsen2006

ihmiset sekaantuu toisten asioihin. Ehkä anoppisi pitää itseään suvun matriarkkana ja kuvittelee olevansa ihmissuhdeasiantuntija.

Toivottavasti tilanne selkeytyy ja saat takaisin elämänilosi. Tsemppiä toivottaen.

• suvun kesken

Voin hyvin ymmärtää tilanteesi. Minulla on ollut kaksi anoppia. Ensimäiseen anoppiini minulla on tosi hyvät välit vieläkin, vaikka olemme eronneet hänen poikansa kanssa jo 24 vuotta sitten. Toinen anoppini olikin sitten ensimäisen 10 vuotta, piikki lihaksissani. Kieltäydyin pilaamasta elämääni hänen vuoksi ja annoin olla hänen omissa oloissaan. Kuulin kyllä kaikenlaisia juttuja kerrottavan itsestäni, mutta ajattelin että ei haukku haavaa tee. Miehensä kuoleman jälkeen meistä tuli ihan hyvät ystävät. Syynä kai oli se ettei me tosiasiassa tunnettu toisiamme, ja hän pelkäsi poikansa onnen vuoksi. Hän on jo kuollut.
      Ei kannata pilata terveyttään anopin takia. Jotkut ihmiset vain innostuu kun huomaavat että heidän sanomisensa vaikeuttaa toisten elämää.
      Kun vain hymyilee ja kehuu että,.. anoppihan on niin pirteässä kunnossa kun jaksaa seurata muiden elämää...
      Mitäkähän mieltä ne miniät on minusta? Pitää alkaa miettiä onkohan minussa samoja vikoja...

• hilma-tantti

Hänen pitää selvästi ilmoitta äidilleen valinneensa sinut elämänkummppanikseen ja olla sinun puolellasi,ei äitinsä

• nyt ymmärtää

että 79-vuotias on jo vanha ihminen! Ex-anoppini on nykyäänsaman ikäinen ja hänellä on jo paljon sairauksia. Aikanaan olin todella katkera koska oma anoppini oli myös hyvin hallitseva ja pojistaan mustasukkainen miniöilleen.
      Toinen tämän ex- anopin entinen miniä on niin katkera ettei halua eronsa jälkeen edes kuulla tästä ex- anopista, mutta itse olen antanut anteeksi kaikki ilkeydet ja olemme nykyään lämpimissä väleissä ex-anopin kanssa, silloin kun tapaamme.
      Olin katkera aikoinaan siitä että hän myös sekaantui joka asiaan eikä halunnut koskaan, vaikka oli nuori ja hyväkuntoinen, hoitaa lapsiamme.
      Sinulla on kuitenkin vielä paljon enemmän elämää elettävänä, ehkäpä anoppisi on katkera vanhenemiselleen? Hän tajuaa että elää elämänsä ehtoopuolta ja tajuaa että parhaat palat elämästä on jo takanapäin. Oletko koskaan yrittänyt keskustella anoppisi kanssa kahden kesken ja ottanut asiaa esille? Yllätä hänet vaikka ystävänpäivänä ja vie kukkia ja ystävänpäiväkakku. Ei hän varmaankaan hauku sinua siitä takanapäin:))

• Sirpukka

Minäkin olen kärsinyt rasittavasta anopista koko aviolittomme ajan ja kymmenkunta vuotta sitä ennenkin.
      Hän on aina oikeassa. Itsepäinen kuin mikä. Ja mikään ei kelpaa. Ennen kun kävin vielä appivanhempiani tervehtimässä, niin ensimäiseksi tuli taivastelua tyyliin "Näkeehän sinuakin vielä. Hyvä kun vielä osasit tulla." Aina oli ensi sanat moite.
      Sitten sitä hössötystä sen kahvinjuonnin kanssa. Anoppi on suoraan sanottuna maailman huonoin jauhopeukalo. Mutta "kätevänä ja osaavana" perheenäitinä hän aina pyöräyttää kahvileivonnaisia, torttuja, pullia ja ties mitä. Aina ne tarjolla hevosmiehelle tarkoitetuin annoksin. Kun yritän estellä, ettei nyt pulla maistu. Niin kipakka vastaus on, että "Eikö kelpaa?" Väkisin sitten piti vääntää kuivaa känttyä. En ole koskaan pitänyt makeasta, onneksi. Olen kuitenkin ylipainoon taipuvainen ja joudun todella ponnistelemaan kaiken aikaa painoni kanssa.
      Lopullisesti suutuin hänelle silloin, kun hänen vanhin poikansa erosi kolmannen kerran. Hän poistatti puhelimen muistista tämän viimeisen miniänsä puhelinnumeron. Yritin sanoa, että onhan hän sinun yhden lapsenlapsesi äiti. Etkö meinaa enää hänen kanssaan olla missään tekemisissä. Ei meinaa olla kuulemma. Ja tähän miehenikin kivahti minulle, että ei kai sitä nyt semmoisen naisen kanssa enää olla missään tekemisissä. Haloo! Kolmas ero ja kullakin vastakkaisista osapuolista ensimäinen. Eiköhän olisi anopinkin syytä katsoa peiliin, että missä meni kasvatus vikaan, kun poikansa epäonnistuu kaiken aikaa.
      No, eipä se oma ukkonikaan mikään ihmissuhdeasiantuntija ole. Pelkästään minun sinnikkyyteni johdosta ollaan vielä naimisissa. En kyllä enää käy anoppilassa. Se on harmi, koska apestani kyllä pidän. Jopa enemmän kuin ukostani. Viisas mies (mutta liian kiltti). Hänelle joskus soitan, mutta aina anoppi riekkuu jossain taustalla, että lopeta jo!
      Toivottavasti minusta tulee joskus parempi anoppi!

• Patja Jussi

sinusta tule samanlaista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      56
      4556
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      88
      4262
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      71
      3718
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      96
      3647
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      117
      2687
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2488
    7. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      37
      2382
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      2369
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      38
      2359
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      2234
    Aihe