Palstalle käydään läpi keskustelua, jossa odotetaan markkinoiden muutosta alaspäin ja hintojen niin merkittävää laskua, että saavutettaisiin todellista markittävää rahallista hyötyä
Samaan aikaan nämä odottelijat ja muka "markkinatuntijat" maksavat korkeita vuokria ja odottavat "muka tulevaa suurta käännettä"
Tosiasia on se, että pääkaupunkiseudulla asuntokauppa käy vilkkaana vaikka kuinka kauan, korkotasot eivät tule koskaan lamavuosien tasolle, ja suunta on vain pääkaupunkiseudun omistusasumista tukevaa
Hankikaa siis oma omistusasunto heti, kun vain mahdollista. Viivyttely tulee kalliiksi ja huonontaa elämänlaatuanne
Omistusasuminen vs. vuokra-asuminen
11
1064
Vastaukset
- vuokrakuoriainen
Etkös pösilö ole tähän pvään mennessä tajunnut, että tuhnulle elämälaatu tai asumismukavuus ei ole se juttu. Asuuhan sitä vaikka seipään nokassa.
- palvon sinua...
...mutta tosiasia on se, että kohta rommaa ja kovaa.
- ei osaa päättää
Mahtava sijoitus kiikarissa. Koivukylässä, Suvelassa, Jakomäessä. Tarjontaa niin paljon, ettei osaa päättää. Tiputtavat hintojakin, kun vaan vähänkin lupaan kiinnostua. Mikä sinun tuhnuviisaan neuvo tähän?
- kkkkkkkk
samat perseaukiset odottavat autoveron laskua kuin kuuta taivaalta.kaikki tuntuu heistä kalliilta ja niinhän se onkin jos ei ole rahaa.niin minustakin ennen tuntui,huomasin kuitenkin hyvän bisneksen ja ostin aikoinaan pienen kaksion jota olen vuokraillut aina määräaikaisena joten voi nostaa vuokraa joka kerta kun asukas vaihtuu.keskustan alueella ei ole koskaan liikaa asuntoja ja tämä sopii hyvin minulle.ps,hyvä neuvo,ostakaa oma asunto vaikka pienikin sillä mitä turhaa maksaa sitä vuokrana toiselle omaksi.
- sijoittajaihme
"pienen kaksion jota olen vuokraillut aina "
Olet todella sijoittaja ihme!
Vuokralaisten selkänahasta olet repiny yli 50000 putkiremppaan ja lisäksi sähköö, ilmastointi, vesikatto, julkisivu, ynm..remppaa!
Vielä rasvasta voittoa omiin leveisiin kuluihisi. Missä näitä pöljiä vuokralaisia on? - ----------
sijoittajaihme kirjoitti:
"pienen kaksion jota olen vuokraillut aina "
Olet todella sijoittaja ihme!
Vuokralaisten selkänahasta olet repiny yli 50000 putkiremppaan ja lisäksi sähköö, ilmastointi, vesikatto, julkisivu, ynm..remppaa!
Vielä rasvasta voittoa omiin leveisiin kuluihisi. Missä näitä pöljiä vuokralaisia on?tuossa kuittipinoa katsellessa yhteen laskettu summa remontteihin näkyy olleen 18:sta vuodessa osa markkoina ja euroiksi muutettuna yhteensä 4900€ ja siinä on jo 1999 tehty vesi ja ilmastointi remontti.vuokraa saan nyt 520€/kk ja vastike on 79€/kk.joten hienosti pyyhkii.entä sulla?
- -------------
---------- kirjoitti:
tuossa kuittipinoa katsellessa yhteen laskettu summa remontteihin näkyy olleen 18:sta vuodessa osa markkoina ja euroiksi muutettuna yhteensä 4900€ ja siinä on jo 1999 tehty vesi ja ilmastointi remontti.vuokraa saan nyt 520€/kk ja vastike on 79€/kk.joten hienosti pyyhkii.entä sulla?
asunnon arvokin on kolminkertaistunut tänä aikana,joten siinäkin on eläketurvaa riittämiin.
- sijoitaja ihme
---------- kirjoitti:
tuossa kuittipinoa katsellessa yhteen laskettu summa remontteihin näkyy olleen 18:sta vuodessa osa markkoina ja euroiksi muutettuna yhteensä 4900€ ja siinä on jo 1999 tehty vesi ja ilmastointi remontti.vuokraa saan nyt 520€/kk ja vastike on 79€/kk.joten hienosti pyyhkii.entä sulla?
18-vuotta vanha, etkä uutena ostanut!
Siinähän ikkunat tippuu kadulle. Onko kananpaskaseinänen pukkiholvipyydys? Siihenhän putkiremontia odotellessa ei saa vuoto vakuutusta. On muuten tyyristä aukoa pukkiholveja omaan piikkiin.
Hissi ja mahdoliset partsit käyttökiellossa. Sähköremppaa odotellessa toimii hätäsesti vain lankapuhelin. Telkkaa ikkuna-anteenilla. Laajakaista vain unelma.
Älä elä vanhaksi, jos tohon turvaat!!
Saako vuokralaiset vesikattonvuodon ämpärit vähentää vuokrassa? - ------------
sijoitaja ihme kirjoitti:
18-vuotta vanha, etkä uutena ostanut!
Siinähän ikkunat tippuu kadulle. Onko kananpaskaseinänen pukkiholvipyydys? Siihenhän putkiremontia odotellessa ei saa vuoto vakuutusta. On muuten tyyristä aukoa pukkiholveja omaan piikkiin.
Hissi ja mahdoliset partsit käyttökiellossa. Sähköremppaa odotellessa toimii hätäsesti vain lankapuhelin. Telkkaa ikkuna-anteenilla. Laajakaista vain unelma.
Älä elä vanhaksi, jos tohon turvaat!!
Saako vuokralaiset vesikattonvuodon ämpärit vähentää vuokrassa?mua se ei haittaa yhtään mikä paska se on ,pispalasta kaikki haluaa ostaa sitten kun myyn 8-vuoden kuluttua kun jään eläkkeelle ja hintapyynti voi olla jotain 250000€. myyn myös kolmion härmälästä ja lähden loppuelämäksi Thaimaahan,että tuu mukaan jos rahat riittää. ps,kaikki tuntuu kalliilta jos ei ole rahaa!!!!!!
- kohtalosi
------------ kirjoitti:
mua se ei haittaa yhtään mikä paska se on ,pispalasta kaikki haluaa ostaa sitten kun myyn 8-vuoden kuluttua kun jään eläkkeelle ja hintapyynti voi olla jotain 250000€. myyn myös kolmion härmälästä ja lähden loppuelämäksi Thaimaahan,että tuu mukaan jos rahat riittää. ps,kaikki tuntuu kalliilta jos ei ole rahaa!!!!!!
Minä kyllä palmujen alla kellottelen, mutta vika on omasi.
8-vuoden päästä työntelet kirppisfillaria pyynikinrinnettä ylös ja manaat, että miten purkufirma voi viedä läävän purusssa koko mahtavan sijoituksen.?! Piru, kun velkaakin vielä... - -----------
kohtalosi kirjoitti:
Minä kyllä palmujen alla kellottelen, mutta vika on omasi.
8-vuoden päästä työntelet kirppisfillaria pyynikinrinnettä ylös ja manaat, että miten purkufirma voi viedä läävän purusssa koko mahtavan sijoituksen.?! Piru, kun velkaakin vielä...velkaa ei ole ollut ainakaan 10 vuoteen,joten kaikki tuotto tulee mulle itselle.ja niin kyllä minäkin 4-kertaa vuodessa käyn sen 2-viikkoisen siellä palmujen alla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1224760Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa43384Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1263190Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss262627Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu732343Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181779Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo91384Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1171255Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut91233Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky41128