Mauritius

Matti K.

Hei. Onko kukaan käynyt Mauritiuksen saarella?
Olis tarkoitus lähteä lomailemaan kyseiselle saarelle ja pieni informaatio olis paikallaan. Esim. onko saari turvallinen ja jne..

4

4926

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elcamino

      Viime kesänä olimme reilun viikon Mauritiuksella ja sinä aikana kiertelimme melko aktiivisesti saaren eri kolkkia läpi. Missään en tuntenut oloani turvattomaksi, päinvastoin. Paikalliset sanoivat ettei rikollisuus kannata (ilmeisen kovista rangaistuksista johtuen). Eikä ollut mitenkään harvinainen näky risteysten ja suojateiden varsilla passissa seisovat poliisit, etenkin lasten koulureiteillä.

      Taskuvarkaiden ynnä muiden rullaajien varalta saa tietysti olla tarkkana. Ja tokihan paikalliset torimyyjät yms yrittävät kiskoa ylihintoja turisteilta. Mutta tuollaistahan se on muuallakin.

    • simppe

      Morjens,

      palasin hiljattain 2 viikon lomalta Mauritiukselta. Saari on kerrassaan mainio paikka lomailuun,mutta mikään bilettäjän saari se ei ole.

      Saari on erittäin vihreä ja vehreä, meri uskomattoman kirkas ja turkoosi, kuvatkaan eivät pysty kertomaan ihan sitä totuutta! Sokeriruokoa viljellään melkeinpä kaikissa mahdollisissa paikoissa.

      Rannat ovat kaikki valtion eli hotelleillakaan ei ole ns omaa rantaa, mutta paikalliset kyllä kunnioittavat hotellivieraiden yksityisyyttä. Saarta ympäröi koalliriutta joten rannat ovat lähes aallottomia, isoja tyrskyjä ei rantaan asti ulotu, ihan eteläisintä saarta lukuunottamatta. Erittäin mukavaa jos matkustat lasten kanssa.

      Ilmasto on myös erittäin miellyttävä, lämmin tai jopa kuuma mutta eiyhtään kostea niinkuin tropiikissa. Aurinko paistaa tosi suoraan ylhäältä, päivää kesti tammi-huhtikuussa n. 13 h. Sadetta tuli melkein joka päivä, mutta ihan pieniä kuuroja vain, aaamuyöstä tai alkuillasta satoi joskus vähän rankemmin ja pidempään (max 30 min). Merivesi kanssa jo melkein liiankin lämmintä.

      Ihmiset ovat mukavia ja miellyttäviä, kohteliaita ja rauhallisia. Ranskalla saat ehkä astetta parempaa palvelua (small-talkia ainakin) mutta engannilla pärjää vallan mainiosti joka puolella. Turvallisen tuntuista oli, eivätkä kauppiaat roikkuneet käsissä niinkuin joskus esim Egyptissä tapahtui...

      Ruoka on hyvää, itse olin kuvitellut sitä tulisemmaksi ja mausteisemmaksi kuin mitä se oli.
      Isot hotellit ovat usein vähän erillään muusta maailmasta joten tulee helposti syötyä vain hotellilla, jossa hintataso ei kovinkaan paljoa jää alle Suomen hintojen, toki jonkun verran. Vaivatontahan on ottaa all inclusive jolloin kaikki kuuluu hintaan, niin syömiset kuin juomisetkin eikä tavitse huolehtia lompakosta!

      Eli; jos haluat lomaltasi rauhallista lököttelyä, vesiuheilumahdollisuuksia (muutakin aktiivitoimintaa löytyy) mutta et ole kiinnostunut villistä yöelämästä, Mauritius on sinulle sopiva kohde! Ei riekkuvia nuorisolaumoja! Syö, juo, rentoudu ja nuku hyvin...

      Suosittelen!

      • HAAVEILIJA

        Heips!
        Millaista ruokaa Mauritiuksella on? Itse olen tälläinen "perunan ja jauhelihakastikkeen ystävä", joten onko ruoka paljolti kala-äyriäis painotteista vai löytyykö saarelta "pihvi"ravintoloita tai tulisen ruuan paikkoja?


      • simppe
        HAAVEILIJA kirjoitti:

        Heips!
        Millaista ruokaa Mauritiuksella on? Itse olen tälläinen "perunan ja jauhelihakastikkeen ystävä", joten onko ruoka paljolti kala-äyriäis painotteista vai löytyykö saarelta "pihvi"ravintoloita tai tulisen ruuan paikkoja?

        HEI,
        Mauritiuksen ruoka oli erittäin hyvää ja monipuolista, possua on kuitenkin aika turha etsiä, pääosin liha nautaa tai lammasta. Ja tietty kanaa. Mutta saarelta saa myös esim krokotiilin (tai mikä lie alligaattorin) lihaa jos haluaa erikoisempaa maistella!

        Itse en etsinyt pihvipaikkoja, mutta eiköhän sieltä löydy sellaistakin, hotelleissa hyvät listat siis myös pihvien ystäville ja buffasta löytyy aina jotakin suuhunpantavaa!

        Pakko sanoa että odotin ruualta enemmän, juuri tulisuutta. Mausteina enemmänkin "makeita" kuten kanelia, kardemummaa yms, etenkin riisin kanssa. Ruoka oli kuitenkin AINA maukasta ja nautittavaa... En itse syö kalaa täällä kotomaassa juuri lainkaan, joten rohkaisen sinuakin kokeilemaan kalaa jonakin iltana, esim grillattu tonnikala käy pihvistä, jopa lyö laudalta sellaisen! Miekkakala (blue marlin) oli toinen sangen kelpo kala syötäväksi... Ja hummeri ei todellakaan pahan hintaista - testaa ja riko vähän ruokarajoja! Ns tavallista ruokaa löytyi ainakin omista hotelleista molemmista, jos mieluummin pysyttelet "turvallisilla" vesillä!

        Missään tapauksessa en usko että tulet kokemaan mitään ongelmia ruuan suhteen, aina löytyy jotakin! Älä unohda tuoreita hedelmiä, esim mangot, papaijat, banaanit ja ananas mehukkaita ja makoisia.

        Ja juomapuolesta, paikallinen olut kanssa maukasta ja hyvää, ja itse maustetut rommit saaren erikoisuus, löytyy melkein mitä makuja vaan, valmistavat tai siis maustavat itse isoissa lasipurkeissa baareissa ja sieltä sitten kauhalla lasiin... Eikun maistelemaan!

        Mukavia elämyksiä, myös maku-sellaisia!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8855
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2643
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      129
      2380
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1746
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1550
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1497
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1227
    Aihe