Vähemmän törkeä raiskaus.

-man-

Itä-Suomen hovioikeuden presidentin mukaan tuttavan raiskaus on vähemmän törkeä rikos.

Raiskaus on aina raiskaus, oli kohteena sitten ketä tahansa. Mielestäni raiskauksesta kuuluisi joutua loppuelämäkseen vankilaan. Tai sitten saunan taakse ja...

14

3306

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ramsfeld

      Älä vouhota siellä. Kyllä raiskaus voi olla ihan lieväkin. Pitää miettiä hieman taustoja. Miksi suotta rangaista niin voimakkaasti raiskaajia? Monesti ämmät provosoi joko henkisesti tai fyysisesti noihin tekoihin. Ihan oma vikansa. Liian monessa tapauksessa syytöntä miestä syytetään raiskauksesta. Saako ämmät toimia todellakin noin mielivaltaisesti? Joissain tapauksissa raiskaus pitäisi olla jopa sallittavaa.

      • Esteri

        Oletpa aika ääliö. "Raiskaus pitäisi olla jopa sallittua" älä jauha paskaa. Vaikka nainen provosoisi kuinka paljon tahansa, ja lopulta kuitenkin sanoisi ei, NIIN SILLOIN JUMALAUTA SE ON EI! Mitä helvettiä säkin kuvittelet, mies EI omista naisen ruumista eikä saa tehdä sille/sillä yhtään mitään ellei nainen itse halua. Mutta mutta... KALULLAHAN EI OLE OMAATUNTOA.


      • rtt
        Esteri kirjoitti:

        Oletpa aika ääliö. "Raiskaus pitäisi olla jopa sallittua" älä jauha paskaa. Vaikka nainen provosoisi kuinka paljon tahansa, ja lopulta kuitenkin sanoisi ei, NIIN SILLOIN JUMALAUTA SE ON EI! Mitä helvettiä säkin kuvittelet, mies EI omista naisen ruumista eikä saa tehdä sille/sillä yhtään mitään ellei nainen itse halua. Mutta mutta... KALULLAHAN EI OLE OMAATUNTOA.

        "Vaikka nainen provosoisi kuinka paljon tahansa, ja lopulta kuitenkin sanoisi ei, NIIN SILLOIN JUMALAUTA SE ON EI! - - Mitä helvettiä säkin kuvittelet, mies EI omista naisen ruumista eikä saa tehdä sille/sillä yhtään mitään ellei nainen itse halua. " Eikä nainen omista miehen mieltä eikä saa kohdella sitä kuinka sattuu. Jos ei ymmärrä antaa, ei pidä antaa ymmärtääkään. Eri asia tietenkin on, jos ei ole antanut ymmärtää... Kyllä naisellakin joku vastuu pitää olla. Tuo... vaikka nainen provosoisi kuinka paljon... on aika paha. Jos se pätisi, nainen voisi päästää sisälleen, sitten sanoa ei, ja tehdä rikosilmoituksen...

        Kyllä perkele pitäisi olla joku raja. On ymmärrettävää jos kieltäytyy seksistä vaikka millaisen viettelyn jälkeen, jos siihen on hyvä syy, vaikka kauhea kipu. Mutta jos on mennyt viettelemään miehen, on syytä kyllä kestää leikki loppuun asti. Ja on myös syytä unohtaa hurskastelu. Miehiä ei saa kohdella miten huvittaa ja sitten kirkkain otsin sanoa että en tarkoittanut mitään sellaista. Elekieli on kuitenkin tehokkaampaa viestintää kuin puhuminen. Sulaa vittumaisuuttaan kieltäytyminen esimerkiksi viettelyn jälkeen on törkeää. Nainen joka syyllistyy moiseen ei tietenkään ansaitse tulla raiskatuksi, mutta joutuu toivottavasti joskus nenäkkäin oman hölmöilynsä kanssa.

        Vaikka tässä nyt suureen ääneen urostelenkin, vastuuntuntoinen mies ei anna itseään vietellä miten sattuu, ja tietää että hyvä runkku voittaa huonon panon. Ja huonon panon välttää vain sillä että molemmat ovat mukana alusta asti.


      • kusetan koirani kintuillesi!

        ... ja kyllä taskuvaras saa ottaa lompsasi perstaskustasi, teinit varastaa autosi, naapuri polttaa mökkisi, kaahari ajaa päällesi, psykopaatti lyödä sinua puukolla.


      • pun
        rtt kirjoitti:

        "Vaikka nainen provosoisi kuinka paljon tahansa, ja lopulta kuitenkin sanoisi ei, NIIN SILLOIN JUMALAUTA SE ON EI! - - Mitä helvettiä säkin kuvittelet, mies EI omista naisen ruumista eikä saa tehdä sille/sillä yhtään mitään ellei nainen itse halua. " Eikä nainen omista miehen mieltä eikä saa kohdella sitä kuinka sattuu. Jos ei ymmärrä antaa, ei pidä antaa ymmärtääkään. Eri asia tietenkin on, jos ei ole antanut ymmärtää... Kyllä naisellakin joku vastuu pitää olla. Tuo... vaikka nainen provosoisi kuinka paljon... on aika paha. Jos se pätisi, nainen voisi päästää sisälleen, sitten sanoa ei, ja tehdä rikosilmoituksen...

        Kyllä perkele pitäisi olla joku raja. On ymmärrettävää jos kieltäytyy seksistä vaikka millaisen viettelyn jälkeen, jos siihen on hyvä syy, vaikka kauhea kipu. Mutta jos on mennyt viettelemään miehen, on syytä kyllä kestää leikki loppuun asti. Ja on myös syytä unohtaa hurskastelu. Miehiä ei saa kohdella miten huvittaa ja sitten kirkkain otsin sanoa että en tarkoittanut mitään sellaista. Elekieli on kuitenkin tehokkaampaa viestintää kuin puhuminen. Sulaa vittumaisuuttaan kieltäytyminen esimerkiksi viettelyn jälkeen on törkeää. Nainen joka syyllistyy moiseen ei tietenkään ansaitse tulla raiskatuksi, mutta joutuu toivottavasti joskus nenäkkäin oman hölmöilynsä kanssa.

        Vaikka tässä nyt suureen ääneen urostelenkin, vastuuntuntoinen mies ei anna itseään vietellä miten sattuu, ja tietää että hyvä runkku voittaa huonon panon. Ja huonon panon välttää vain sillä että molemmat ovat mukana alusta asti.

        Oon kanssa miettinyt sitä että kuinka moni raiskausilmoituksen tekijä tekee sen pelkästä halusta aiheuttaa ongelmia miehelle vaikka kostoksi jostain. En varmasti ole väärässä jos väitän että näin tapahtuu joissain tapauksissa.


      • Teuvo

        Sillä tavalla samaa mieltä että kaikki raiskaajat pitäis viedä afrikkaan johonkin sysimustahipiäisten homoyhteiseen yleisiksi panopuiksi. Siinä olis aikaa miettiä kuinka "hyvältä" se muna tuntuikaan naisesta.


      • puihinmennyt
        pun kirjoitti:

        Oon kanssa miettinyt sitä että kuinka moni raiskausilmoituksen tekijä tekee sen pelkästä halusta aiheuttaa ongelmia miehelle vaikka kostoksi jostain. En varmasti ole väärässä jos väitän että näin tapahtuu joissain tapauksissa.

        saatoin taannoin ravintolasta naista kotiinsa ja hän halusi kertoa kuinka hänen raiskaajansa oli juuri tuomittu. Käytös oli kovin houkutteleva ja halusi...


    • Daneon

      Miksi?

    • Yami

      Mukavaa kun elää lapsen maailmassa ja asiat on vai oikein ja väärin.

      Mitäs jos nainen raiskaa miehen. Eihän sitä voi tehdä ellei kalu seiso, mutta kalu voi seisoa, vaikka ei panna haluaisikaan.

      Itse muistan ainakin nuoruudessani tyttöjen laittaneen aluksi muodon vuoksi vastaan, ja kitenkin olleen lopuksi täysillä mukana luokkaa hei älä viitti, en mä haluu, joku voi tulla. Sekin jättää mahdollisuuden myöhemmin sanoa, että minut raiskattiin.

      Varsikin jos sitten nuoret on humalassa ja epävarmoja ja tekee mokan, niin on vähän raakaa menettää elämä sen takia.

      • ootvarmaanruma

        Kröhöm, yami, oiskohan sillon parasta jättää seksi väliin kun hiukan kuulosti siltä että lopulta olivat myöntyneet säälistä enneminkin, eikä halusta... :D


    • keiju

      Kyllähän se on ymmärrettävää, että lain täytyy käsittää erilaisia termejä, jotka määrittelevät teon vakavuutta. Raiskauksesta tällä hetkellä käytettävät termit ovat käsittääkseni pakottaminen sukupuoliyhteyteen, raiskaus ja törkeä raiskaus. Toki joissain teoissa ilmenee lieventäviä asiahaaroja, jotka kuitenkin tulisi ottaa huomioon harkiten, niin tekijän, kuin uhrin kannalta. Se, että raiskauksen tekijä on tuttava, ei saisi kuitenkaan rangaistusta lieventää, koska yleensä tälläisissä tapauksissa kokemus on uhrille vielä rankempi.

      Siitä en ole samaa mieltä, että raiskauksesta joutaisi vankilaan loppuelämäkseen. Raiskauksista kyllä saa liian lieviä tuomioita, verrattuna esim. talousrikoksiin. Raiskaus kuitenkin on rikos ihmisyyttä vastaan. Täytyy kuitenkin ottaa huomioon, että Suomessa murhastakin saa vain n 12 vuotta vankeutta, josta ensikertalainen istuu puolet.

      Yleensäkin mahdollisuus joutua Suomessa vankilaan raiskauksesta tuntuu lähes olemattomalta. Suuri osa teoista jää ilmoittamatta poliisille ja ilmoitetuista selvitetään vain 50 %. Syyteharkinnan jälkeen useimmissa tapauksissa jätetään syyte nostamatta. Vuonna 1998 oikeudenkäyntiin asti menneistä tapauksista vain 9 % oli johtanut tekijän tuomitsemiseen ehdottomaan vankeuteen. Etä näin. Ilmeisesti raiskaus on siis kannattava rikos, koska tekoaan ei kuitenkaan joudu millään tapaa hyvittämään.

      Todisteiden saaminen on hyvin vaikeaa ja yleensä on vain sana vasten sanaa. Suomessa mieluummin syylliset jätetään tuomitsematta kuin tuomitaan syyttömiä, joten suurin osa raiskaajista selviää sanomalla, että itsehän se sitä halusi kuitenkin . Monet raiskaajat myös todella uskovat luuloihinsa ja syyllistävät uhriaan tapahtuneesta. Tietenkään kenenkään viattoman ei pitäisi linnaan joutua, mutta on harmillista miettiä kuinka moni raiskaaja selviää ilman rangaistusta, vain siksi että tekoa ei voida todistaa raiskaukseksi vaikka sukupuoliyhteys olisikin voitu todistaa.

      Paska homma, mutta minkäs teet.

    • pissed of

      Vastaten kommenteihin jotka sanovat, että itsepähän pyysivät, raiskausta ei voi pyytää, sillä raiskauksen määritelmään kuuluu, että se tapahtuu vastoin uhrin tahtoa. Joten kukaan EI KOSKAAN pyydä raiskausta. EI on aina EI, ja miehet jotka eivät sitä ymmärrä eivät ansaitse edes kutsua itseään oikeiksi miehiksi, sillä oikeat miehet osaavat kunnioittaa muita ja tietävät mitä kieltäytyminen tarkoittaa.

      • 8h675

        Raiskauksen voi "pyytää" ihan samalla tavalla kuin vaikkapa "pyytää" varastamaan lompakkonsa jättämällä sen baaritiskille samalla kun menee joraamaan. Ei se tee rikoksesta hyväksyttävää, mutta myös uhrilla on peiliinkatsomisen paikka: miten olisin voinut välttyä. Olisinko voinut ottaa lompakon mukaani tanssilattialle? Olisinko voinut jättää lähtemättä baarista umpitunnelissa afrikkalaistaustaisen tai Lähi-Idästä tulleen kulttuurinrikastuttajan matkaan kaksin tämän kämpille? Olisinko voinut lempata sen kusipään jo ensimmäisestä lyönnistä, enkä odottaa että pahempaa seuraa?

        Myös seksuaalirikosten kohdalla on ihan tehokkaita keinoja välttää uhriutumista. Myös parisuhteessa. Asiasta vaan ei saa puhua, koska se on tabu, ja heti saa syytteet raiskaajien suosimisesta, uhrin syyllistämisestä ja kaupan päälle vielä haukkumiset raiskaajaksi ja pedofiiliksi.

        Kokonaan oma lukunsa on nämä naiset, jotka känni-illan jälkeen tekevät ilmoituksen raiskauksesta, kun aamulla iskee morkkis ja pelko siitä mitä se aviosiippa sanoo. Heidät pitäisi lukita loppuelämäksi tai viedä saunantaakse.


    • poukotouko123123

      älkää miehet KOSKAAN edes harkitko sukupuolisuhteita. jos kumppani tulee katumapäälle, olet kusessa. Ei selibaatti ole kovin paha juttu.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      125
      2048
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      233
      1800
    3. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      59
      1403
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      113
      1281
    5. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1238
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      102
      1085
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      940
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      65
      907
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      45
      847
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      811
    Aihe