..SKAT! Jonkin verran on tietoa kun niiden takia istun nyt alaraajat halvaantuneena.
Ei naurata eikä edes hymyilytä.
KITKARENKAAT
21
3116
Vastaukset
- jore
Kaverilta murtui pari kylkiluuta.
Rengasliikeessä iso pino kitkarenkaita kaatui hänen päälleen.. - O.Velin
Olen tyytyväinen kitkarenkaisiin. Eläkeläisenä ajan vuosittain alle 10000 km, ongelmia ei ole ollut talvellakaan. Hyvä kun ei tarvitse huolehtia milloin pitää laittaa kesärenkaat alle. Kitkat kyllä "kurnuttavat" kesäkelillä enemmän kuin kesärenkaat, mutta siedän sen.
- minä
Peilijäisellä tiellä niillä ei kyllä tee yhtään mitään. Kokemuksella voin sanoa, että nastat ovat paremmat. Sain tuossa vara-auton jokunen aika sitten ja pääteillä auto toimi mukavasti ja pitoa oli, mutta heti metsätielle siirryttyä huomasin, että autossa on kitkat niiden surkean pitävyyden vuoksi. Kyllä siinä tuli kitkoja ikävä kun vauhtia ei paljoa ollut ja auto meinasi valua puuta päin. Kitkat ovat ihan hyvät jos ei ole peilijäätä eli jää on rouhemaista ja tietysti pääteillä kun sinne ajetaan tuota suolaa tolkuttomasti. Kitkat ovat hiljaiset ja kyllä niillä on mukava ajella, mutta ääriolosuhteissa voi käydä huonosti. Kitkojen tilannenopeus voi olla yllättävän alhainen jäisellä tiellä ja tien tukkona nastarenkailla ajaville.
- kenny
Muttaku täs oli tuota suojakeliä muutama viikko sitte, ja nuo sivutiet oli melekolailla nii liukaat ku tie voi ikänä olla, nii yhtä hiliaa piti ajaa nastakiekoolla ku kitkoolla, molemmat mennälierutti samalla lailla urien mukaan. Piti oikke käydä kokeilemassa, ku pihas on kaks autoo, toises kitkat toisessa nastat.
- fdgdfgfd
Pysähtyi niin hyvin että rekka ajoi perään?
- oma ajovirhe
Kautta et ottanut olosuhteita huomioon?
Ei ne renkaat aiheuta kolareita vaan ne kuljettajat. - kitkarenkaiden takia
Kitkarenkaiden takia? Auton takia? Muun liikenteen takia? Puun takia? Itsessähän ei ole koskaan vikaa, ja kyllähän nastarenkaat olisivat varmasti estäneet onnettomuutes, ihan varmaan juu, usko unelmiis.
- kokeilla?
Haluaisiko näsäviisas kokeilla millaista on työnnellä tällä pyörätuolilla? Haluaisitkos sä näsäviisas kokeilla miten toimitusjohtaja oli kehunut että "tää auto stoppaa ennen risteystä kun tässä on kitkarenkaat turvana" (vaimo ajoi päin sivutieltä tullutta toimitusjohtajaa ja minä istuin vieressä vöissä) Ei kuules naurata edelleenkään saatanan vajukki!!!
- Rengasguru
kokeilla? kirjoitti:
Haluaisiko näsäviisas kokeilla millaista on työnnellä tällä pyörätuolilla? Haluaisitkos sä näsäviisas kokeilla miten toimitusjohtaja oli kehunut että "tää auto stoppaa ennen risteystä kun tässä on kitkarenkaat turvana" (vaimo ajoi päin sivutieltä tullutta toimitusjohtajaa ja minä istuin vieressä vöissä) Ei kuules naurata edelleenkään saatanan vajukki!!!
Pakko pistää nyt muillekin vinkkiä jos sattuu täällä päin asustelemaan, mutta nyt on talvirenkaat alennuksessa http://www.vuoksenkumi.fi/
T. Onnellinen uusien renkaiden omistaja. :P - blame on them
kokeilla? kirjoitti:
Kyllä, renkaat sen tekivät! Poliisitkin varmaan vei pahat kitkarenkaat? Aika kusipäiset renkaat!
Monet kesärengassarjat on myös ollut yhtä paskat, on lähtenyt vesiliirtoon, luisuun ja vaikka mitä ja henkiäkin menetetty.
Siis oikeesti!? Ketä voi syyttää renkaita? Vaikka kiskoilla kulkisi, silti onnettomuuksia tapahtuu. Jos renkaat on kuluneet ja huonot, ne on vaihdettava.
Nopeudet ja monet muut asiat pitää ottaa huomioon, oli millaiset renkaat tahansa! - paskakasa!!!!!!!
blame on them kirjoitti:
Kyllä, renkaat sen tekivät! Poliisitkin varmaan vei pahat kitkarenkaat? Aika kusipäiset renkaat!
Monet kesärengassarjat on myös ollut yhtä paskat, on lähtenyt vesiliirtoon, luisuun ja vaikka mitä ja henkiäkin menetetty.
Siis oikeesti!? Ketä voi syyttää renkaita? Vaikka kiskoilla kulkisi, silti onnettomuuksia tapahtuu. Jos renkaat on kuluneet ja huonot, ne on vaihdettava.
Nopeudet ja monet muut asiat pitää ottaa huomioon, oli millaiset renkaat tahansa!Helvetin blame on them, pistäs vaik meiliosoite esiin niin voidaan pitää yhteyttä. Pidetään yhteyttä ja tulet tänne kuntoutuskotiin katsomaan onnettomuusraportit. (joko pettikin pokka?????????) Vittu jos mä saisin tollasen vajukin käsieni ulottuville niin muistaisi loppuikänsä erehtyneen......
Tätä onnettomuustutkintaa ei osaa edes karpo vääristellä joten pistä nyt saatanan nulkki se meilis tulemaan niin vaihdetaan yhteystietoja ja katsotaan miten sinä saat väännettyä totuutta eri kaistalle????? - oevoe
paskakasa!!!!!!! kirjoitti:
Helvetin blame on them, pistäs vaik meiliosoite esiin niin voidaan pitää yhteyttä. Pidetään yhteyttä ja tulet tänne kuntoutuskotiin katsomaan onnettomuusraportit. (joko pettikin pokka?????????) Vittu jos mä saisin tollasen vajukin käsieni ulottuville niin muistaisi loppuikänsä erehtyneen......
Tätä onnettomuustutkintaa ei osaa edes karpo vääristellä joten pistä nyt saatanan nulkki se meilis tulemaan niin vaihdetaan yhteystietoja ja katsotaan miten sinä saat väännettyä totuutta eri kaistalle?????Mitä vihaa raivoa, voi voi. Ihan turha renkaita syyttää, jos joku ajaa liian lujaa risteykseen.
Olet kyllä aika provo. Kuka syyttelisi renkaita keskustelupalstalla, jos joku toinen on eteen ajanut? Kuskissahan se vika oli! Ei ajanut huonoille renkaille ja liukkaalle kelille vaadittavaa tilannenopeutta.
Ensinnäkin, onneksi et saa minua käsiisi, omaan hieman liikaa lihasmassaa ja voimaa, sinulla ei olisi mahdollisuuksia, sori vaan. Ja toiseksi, en ole koskaan tarvinnut väkivaltaa, enkä tule tarvitsemaan.
Laita vaikka oma osoitteesi, kyllä tuollaisen uhkailijan osoite esim IP:n avulla selville saadaan. Uhkaukset on poliisi asia, oli ne sitten netissä tai missä tahasa kirjoitettu.
Takaisin asiaan. Olen lukenut satoja onnettomuus raportteja. Useammassa on ollut huonot renkaat mukana, mutta ei se onnettomuus koskaan kokonaan huonojen renkaiden syy ole ollut.
Uskon että monia kiinnostaa miten raportissasi syy laitetaan kokonaan renkaille, joten kirjoita tänne siitä raportistasi.
Tilannenopeus täytyy aina suhteuttaa vallitsevien olosuhteiden mukaan. Lunta, vettä, vai jäätä? kesärenkaat, nypityt nastat, keskieuroopan kitkat?
Rekoissa on kesärenkaat talvella, harvoin rekkjen kolarointia renkaiden syyksi laitetaan, vaikka osatekijöinä ne ovatkin. - Varmastiki
oevoe kirjoitti:
Mitä vihaa raivoa, voi voi. Ihan turha renkaita syyttää, jos joku ajaa liian lujaa risteykseen.
Olet kyllä aika provo. Kuka syyttelisi renkaita keskustelupalstalla, jos joku toinen on eteen ajanut? Kuskissahan se vika oli! Ei ajanut huonoille renkaille ja liukkaalle kelille vaadittavaa tilannenopeutta.
Ensinnäkin, onneksi et saa minua käsiisi, omaan hieman liikaa lihasmassaa ja voimaa, sinulla ei olisi mahdollisuuksia, sori vaan. Ja toiseksi, en ole koskaan tarvinnut väkivaltaa, enkä tule tarvitsemaan.
Laita vaikka oma osoitteesi, kyllä tuollaisen uhkailijan osoite esim IP:n avulla selville saadaan. Uhkaukset on poliisi asia, oli ne sitten netissä tai missä tahasa kirjoitettu.
Takaisin asiaan. Olen lukenut satoja onnettomuus raportteja. Useammassa on ollut huonot renkaat mukana, mutta ei se onnettomuus koskaan kokonaan huonojen renkaiden syy ole ollut.
Uskon että monia kiinnostaa miten raportissasi syy laitetaan kokonaan renkaille, joten kirjoita tänne siitä raportistasi.
Tilannenopeus täytyy aina suhteuttaa vallitsevien olosuhteiden mukaan. Lunta, vettä, vai jäätä? kesärenkaat, nypityt nastat, keskieuroopan kitkat?
Rekoissa on kesärenkaat talvella, harvoin rekkjen kolarointia renkaiden syyksi laitetaan, vaikka osatekijöinä ne ovatkin.Voi se olla huonojen renkaiden vika ihan hyvin! Jos olettaa, että jokainen rengas on asetusten mukainen eli löytyy tarpeeksi uraa niin jos ei ole sellaista rengasta niin silloin se on renkaan vika.
Tai oikeammin sen omistajan vika, kun ei ole uusinut renkaita. Kuitenkin kolarin syy on huonot renkaat. Voihan auton antaa jollekin toiselle lainaan ja se olettaa, että renkaat nyt sentään vähän toimivat, mutta ne onki ihan paskat, niin mikäs sitten eteen..tiiliseinä? - raja 3 mm
paskakasa!!!!!!! kirjoitti:
Helvetin blame on them, pistäs vaik meiliosoite esiin niin voidaan pitää yhteyttä. Pidetään yhteyttä ja tulet tänne kuntoutuskotiin katsomaan onnettomuusraportit. (joko pettikin pokka?????????) Vittu jos mä saisin tollasen vajukin käsieni ulottuville niin muistaisi loppuikänsä erehtyneen......
Tätä onnettomuustutkintaa ei osaa edes karpo vääristellä joten pistä nyt saatanan nulkki se meilis tulemaan niin vaihdetaan yhteystietoja ja katsotaan miten sinä saat väännettyä totuutta eri kaistalle?????Mikäli on enempi ollut pintaa kuin tuo 3 mm niin renkailla ei valitettavasti ole lain mukaan mitään osaa eikä arpaa onnettomuuteesi, siis eli niistä voisi ruveta tekemään onnettomuuden aiheuttajaa.
Kyllä se on kuljettaja, joka sopeuttaa ajonopeuden sään, muun liikenteen, renkaiden kunnon (huom! kuluneemmilla renkailla tulee ajaa erityisen varovasti talvella) jne. mukaan
Mikäli tämän ketjun aiheuttaja on todella ollut onnettomuudessa on se aivan luonnollista että syyllistä haetaan yhdestä asiasta johon purkaa vihansa vaikka se ei mitään enää muutakaan. - totatota
Varmastiki kirjoitti:
Voi se olla huonojen renkaiden vika ihan hyvin! Jos olettaa, että jokainen rengas on asetusten mukainen eli löytyy tarpeeksi uraa niin jos ei ole sellaista rengasta niin silloin se on renkaan vika.
Tai oikeammin sen omistajan vika, kun ei ole uusinut renkaita. Kuitenkin kolarin syy on huonot renkaat. Voihan auton antaa jollekin toiselle lainaan ja se olettaa, että renkaat nyt sentään vähän toimivat, mutta ne onki ihan paskat, niin mikäs sitten eteen..tiiliseinä?Jos olettaa että auto pysähtyy mutaman metrin matkalla jäisellä, tai lumisella tiellä, silloin se on oma vika. Ajellaan vaan mentaliteetilla "kyllä se pysähtyy". Nopeusrajoitukset tippuu aina ennen risteysalueilla, on täysin oma syy jos jarrutta liian myöhään ja liian kovalla nopeudella.
Itse ajoin kerran risteykseen, hieman liian lujaa. Absit raksutti ja jarrupoljin meinasi katketa, silti töytäisin hieman edellä olijaa. Nopeuteni oli rajoituksen mukainen, mutta keliolosuhteisiin nähden liian nopea. Oli minulla myös huonot vanhat nastarenkaat, mutta silti se oli täysin oma syy. Onneksi ei käynyt kenellekkään, eikä edes autoillekkaan kuinkaan.
Ei tulisi mieleenkään syyttää renkaita, ne eivät käske miten mennään ja mihin, vaan minä. - mutta
kokeilla? kirjoitti:
ei se niiden renkaiden vika oo. Sama homma se olisi voinut olla nastarekaillakin
- näin...
mutta kirjoitti:
ei se niiden renkaiden vika oo. Sama homma se olisi voinut olla nastarekaillakin
Nastarenkailla olis lähtenyt henkikin! Oikeat talvirenkaat (pehmeät lamelloidut kitkat) pitää paremmin.
- kitkamies
näin... kirjoitti:
Nastarenkailla olis lähtenyt henkikin! Oikeat talvirenkaat (pehmeät lamelloidut kitkat) pitää paremmin.
Kaikki kuolemaan johtavat onnettomuudet johtuvat liukkaista nastarenkaista. Myös kesäisin. Kitkoilla ei sitä ongelmaa ole. Luulisi valtiovallan tajuavan sen ja kieltävän nastarenkaat hengenvaarallisina.
- Kitka pitää
kokeilla? kirjoitti:
Kyl o katketa mies!!
Oletko ainoo kelaaja suomessa???
Surkeeta. Sanon vaik ajelenkin kitkarenkailla ja käytän pyörätuolia. Ei, ei tosiaan ole ongelmia kitkojen kaa ollu!
- pena
pyörätuolissa nastat alla..
ihailen myos nastarengasmainoksia lehdistä,
se aiheuttaa orgastisen tunteen! - Kitkaa on
Tosi hölmöä syyttää kitkarengasta jos ryssii autonsa tieltä!
Kesärengas tappa eniten, jos niikseen!
Itse laitoin taas kitkat alle, hyvät ja turvalliset!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383662Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal273219- 652855
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak822677- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no801680- 281507
- 151485
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231474- 281468