kokoajan remonttia

miksi aina?

Mikään ei ole vittumaisempaa, kuin naapuri joka remontoi kokoajan jotain. Parkevetupakointi ja koiran haukkuminen on pientä verrattuna tähän!

10

1423

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muuta

Siihen autto vain pois muutto. Nyt on rauhallista eikä neljän aikaan yöllä kuulu vasaranpauketta.

• Vittuuntunut

Olen asunut kohta 2v heinolassa ja joka toinen päivä kuulunut jotain vitun naputusta tai poran pärinää joka koskee varsinkin viikonloppuja!!! Mut kohta pääsee pois tästä asunnosta pois ja tulen kyllä siinä vaiheessa pitään kunnon muuttotalkoot jotka naapuri kyllä muistaa.PS jos sattuu että yläkerran sakki lukee tän, niin haistaa pitkän paskan ja toivottavasti nauttii rakentamisesta!!!

• Muuten vaan

Olen asunut aiemmin rivitalohelvetissä jossa naapuri remontoi vuoden ajan 65 neliön kaksiota,
        mitä ihmeellisimpinä aikoina, yleensä yöllä.
        Ei auttanut sanominenkaan yhtään mitään, vaan raivostuttiin kun ehdotti että, tekisi remonttinsa
        järjestyssääntöjen puitteissa.
        Nyt olen asunut omakotitalossa kohta neljä vuotta enkä ole päivääkään katunut, naapuri oikeastaan teki minulle palveluksen...

• Reiska
        Muuten vaan kirjoitti:

Olen asunut aiemmin rivitalohelvetissä jossa naapuri remontoi vuoden ajan 65 neliön kaksiota,
        mitä ihmeellisimpinä aikoina, yleensä yöllä.
        Ei auttanut sanominenkaan yhtään mitään, vaan raivostuttiin kun ehdotti että, tekisi remonttinsa
        järjestyssääntöjen puitteissa.
        Nyt olen asunut omakotitalossa kohta neljä vuotta enkä ole päivääkään katunut, naapuri oikeastaan teki minulle palveluksen...

Yöllä ja viikonloppunahan sitä remonttia joutuu tekemään koska päivät on töissä. Teit aivan oikean päätöksen. Jos hermot ei kestä kerrostalo / rivitalo tai kolhoosiasumista niin voihan sitä hankia omakotitalon.

• löpö!
        Reiska kirjoitti:

Yöllä ja viikonloppunahan sitä remonttia joutuu tekemään koska päivät on töissä. Teit aivan oikean päätöksen. Jos hermot ei kestä kerrostalo / rivitalo tai kolhoosiasumista niin voihan sitä hankia omakotitalon.

kyllä meidän taloyhtiön järjestyssäännöissä ainakin on melko tarkkaan määritelty ajankohdat, jolloin remonttia SAA tehdä. Ja siihen ei kyllä kuulu illat, öistä puhumattakaan, eivätkä viikonloput. Fiksu remontoija huomioi naapurinsa, turhan innokkaat reiskat hakeutukoot remppaamaan niitä omakotitaloja sitten yöajaksi.

• Muuttaja2

Paristä kämpästä on jo muutettukin remonttireiskojen takia, nyt muutettiin vartavasten uuteen taloon niin eikös täälläkin ala jo vähitellen pauketta kuulua. Reiska kun muuttaa uuteen ja huomaa ettei voi remontoida niin sitten laitetaan nikkarointipaja olohuoneeseen. Paras työaika on tietysti klo 23- 02.00, kun baari on jo kiinni. Ei auta kun säästää omakotitaloon, näillä palkoilla menee kyllä aika kauan.

• ei remonttiharrastukselle!

Remonttiäänikeskustelussa unohdetaan jatkuvasti ja säännönmukaisesti ongelman todellinen syy. Yksi jos toinenkin kirjoittaja hokee ulkoa opetettua mantraansa unohtaen samalla tämän maan perverssin työetiikan vaikutuksen asiaan.

Itse olen asunut 11 vuotta kolmikerroksisessa kerrostalossa. Rapussamme on huonoksi onnekseni pienikokoisia asuntoja, josta seuraa se, että asukkaiden vaihtuvuus on suuri. Perheet kasvavat, tarvitaan suurempia asuntoja jne. Lukuunottamatta paria vanhusta, rapussamme ovat tuona aikana vaihtuneet kaikki asukkaat useaan kertaan.

Luonnollisesti jokainen aloittaa aina oman remonttinsa. Poraamista, naputusta, hiomista, ruuvaamista ja vielä lisää poraamista on saatu kuunnella säännöllisesti. Lähes päivittäin, vuosikausia. Asiaa ei auta se fakta, että monilla talomme asukkailla on vieläpä jonkinlainen remonttimania. Tuollaista vähä-älyistä "remontin harrastamista" ei tällaisessa remonttihelvetissä todellakaan muun lisäksi kaivattaisi. Suomalaiselle ihmiselle "turhaa työtä" ei ole olemassakaan. Tässä ongelman ydin.

On päivänselvää, ettei talossamme suvaita pienimpiäkään huvittelun ääniä. Musiikin soittaminen (puhumattakaan juhlinnasta) aiheuttaa aina agressiivisen vastareaktion. Outoa ihmisiltä, jotka luterilaisen työetiikan sokaisemina metelöivät surutta aamuisin klo 7.00 lähtien, sekä tietenkin viikonloppuisin ja iltamyöhään. Toisaalta, mikä kertoisikaan paremmin naapureille talossa asuvan ahkeria, työtäpelkäämättömiä, käsistään taitavia työnsankareita kuin "kunnolliseen aikaan" suoritettu remonttiriitti?

Omaan henkilökohtaisen kiirastuleni kekoon kantaa kortensa taloyhtiömme, jonka megalomaaninen julkisivuremontti kestää puolisen vuotta alkaen päivittäin klo 7.00. Metelöinti jatkuu suurinpiirtein klo 9.30 asti, jolloin työmiehet selkeästi laiskistuvat. Poistuuko mestari silloin paikalta? Sääliksi käy kaikkia niitä ihmisiä, jotka eivät mene töihin seitsemältä, vaan saisivat ilman remonttihulluja viettää suurinpiirtein ihmisarvoista elämää. Tottakai tämä taloyhtiön remontti on aktivoinut jo muutoinkin hullut siviilitimpurit todistamaan paremmuuttaan.

Tarpeetonta kai sanoakaan, että talossamme poraaminen, naputus, hiominen, piikkaaminen, ruuvaaminen, läästintä, sahaaminen ym. on paitsi arkipäivää, myös pyhäpäivää. Nämä "kunnolliset" työnsankarit siis eivät pelkästään riko moraalisääntöjä, vaan myös lakia.

Älkääkä vaivautuko enää sanomaan niitä miljoonaan kertaan toistettuja latteuksianne: "muuta pois jos noin paljon vituttaa" tai "kyllä se usein itsessä on vika, jos mikään ei ole hyvin" tai "eiks tosta vois sitten valittaa johonkin?"

Mikään ei auta, sillä yhteiskunnassamme työ on ultimaalinen hyve. Siksi työn äänet, ärsyttävät ne sitten kuinka paljon tahansa, pitää hyväksyä ja suvaita. Ainakin me olemme tuomittuja kuuntelemaan remontin ääniä niin kauan kuin täällä asumme. Kyllä tämä on hyvinkin tyypillinen suomalainen ongelma.

• Se hiljaisempi...

Sympatiat sulle. Asuin muinoin Mikkelissä kerrostalossa, jossa piina oli erityisen kauhea, koska aivan yläpuolellamme joku nähtävästi piti ihan oikeasti jonkin sortin verstasta. Sieltä kuului saahaamisen, naulaamisen, joka kirveen käytön ääniä! Jotenkin olemme unohtaneet aivomme sinne maaseudulle, josta kävimme kaupunkeja asuttamaan. Maaseudulla remontoinnilla vähän eri säännöt. Jos tahtoo kaupunkiin muuttaa, on parempi jättää sisäinen remonttireiska mökille tai ainakin opetella pois narsismistaan ja ottaa muutkin huomioon, kun remonttia tekee.

• Se hiljaisempi,kerrankin

Jep, minä sain aikoinaan edellisessä asunnossa syystä valituksia, kun pidin viikonloppubileitä vähän turhan usein. Jouduin aiheesta pyytelemään naapureilta anteeksi. Nyt, kun on vauva ja elämä rauhallisempaa, oli todella piinaavaa, kun viidennestä kerroksesta kuului aamuyötä myöten julmettu pauke. Itse asumme kolmannessa kerroksessa, joten voin vain kuvitella kyseisen asukkaan seinä/ala/yläkerrannaapureiden piinan! Vauva ei voinut nukkua, kukaan ei voinut nukkua. Kävimme sanomasta asiasta. Käytävä oli tupaten täynnä väkeä, kun koko naapurusto oli etsimässä piinaavan kolkkeen lähdettä. Siinä vaiheessa piinaa oli kestänyt kaksi kuukautta, lähes jokainen yö. Valituskirjelmä oli jo laadittu ja nimiä kerätty. Ovella tuli vastaan joku hikinen insinööri, joka totesi vain sen paremmin selittämättä: "sattu pieni vahinko, ei toistu enää". Ei ole toistunut. Onneksi. Mikäköhän vahinko siellä lie sattunut?

• sorvi

on että jokainen saatanan tumpelokin alkaa väsään jotain jumalauta KERROSTALOSSA, uskomatonta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      89
      1829
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      276
      1687
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      292
      1470
    4. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      1369
    5. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      58
      955
    6. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      51
      947
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      70
      927
    8. 66
      904
    9. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      40
      891
    10. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      51
      876
    Aihe