Inssi ja menkat

-Ansku-

Moi!

Mulle tehtiin eka inssi pari viikkoo sitten. Tein testin perjantaina ja miinustahan se näytti. Menkkojen piti alkaa samana päivänä eli perjantaina mutta eipä ole vieläkään tullut. Sillä sitä tässä nyt kummastelen kun mulla ei ole menkat ollu myöhässä kuin kerran aiemmin ja siitäkin on jo vuosia, ja mun kuukautiset on kuitenkin alkaneet jo 12 vuotiaana.Olen nyt 29v. Taidan kuulostaa jo epätoivoiselta, tai itseasiassa, sitähän tässä ollaankin, mutta voiskohan sitä olla kuitenkin raskaana? Siis kysynkin nyt et onko kellekään käynyt niin et raskaustesti olis pettänyt, että olisitkin ollut raskaana vaikka testi olisi näyttänyt negaa?? Ei kai nekään aina ihan 100% varmoja ole?

13

4408

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oli..

Kyllä se vissiin mahdollista on, koska siskoni sai raskaustestistä selkeän negan (mahdollisesta hedelmöittymisestä oli silloin jo 2-3 viikkoa) ja kun kuukautisia ei kuitenkaan kuulunut, testasi muutaman viikon päästä vielä kerran, ja oli kuin olikin raskaana. Kummipoikani on nyt vuoden vanha!;)

• muistan..

Ihan mahdollista on, että olet raskaana. Raskaustestit ovat luotettavampia plussana kuin miinuksena. Siis jos "raskaushormoonia" ei ole vielä paljon, saattaa testi näyttää negaa, vaikka olisitkin raskaana. Toisin päin on eri asia. Jos näyttää plussaa olet varmasti raskaana.

• -Ansku-

Mullahan on nyt kaksi viikkoa ja 4 päivää siitä inssistä, että kai sitä raskaushormonia pitäisi jo olla riittävästi jos sitä yleensä olis. Odottelen nyt kuitenkin viikonloppuun asti vielä ennen kuin teen mitään testejä

• -Ansku-
        -Ansku- kirjoitti:

Mullahan on nyt kaksi viikkoa ja 4 päivää siitä inssistä, että kai sitä raskaushormonia pitäisi jo olla riittävästi jos sitä yleensä olis. Odottelen nyt kuitenkin viikonloppuun asti vielä ennen kuin teen mitään testejä

Sekin että vaikka niissä testeissä sanotaan että testin voi tehdä mihin vrk:n aikaan tahansa niin apteekissa kuitenkin mulle sanoivat että kyllä se aina kannattais tehdä aamupissasta,olis aina varmempi. Joka tapauksessa mä olin testiaamuna ehtinyt käydä jo useamman kerran vessassa, kova kahvia juomaan kun olen. Että se pissa mistä testin tein saattoi olla aika "laimeaa".

• se sama
        -Ansku- kirjoitti:

Sekin että vaikka niissä testeissä sanotaan että testin voi tehdä mihin vrk:n aikaan tahansa niin apteekissa kuitenkin mulle sanoivat että kyllä se aina kannattais tehdä aamupissasta,olis aina varmempi. Joka tapauksessa mä olin testiaamuna ehtinyt käydä jo useamman kerran vessassa, kova kahvia juomaan kun olen. Että se pissa mistä testin tein saattoi olla aika "laimeaa".

Minulla oli kuukautiset viikon myöhässä (n. kolme viikkoa hedelmöityksestä) ja testi näytti negaa. Seuraavalla viikolla kävin sitten neuvolassa testissä ja plussaa näytti.

• -Ansku-
        se sama kirjoitti:

Minulla oli kuukautiset viikon myöhässä (n. kolme viikkoa hedelmöityksestä) ja testi näytti negaa. Seuraavalla viikolla kävin sitten neuvolassa testissä ja plussaa näytti.

Eipä ole vieläkän menkkoja kuulunut.Inseminaation jälkeen muutama päivä ja tuli rinnat todella aroiksi samoin alkoi vatsassa nippailut vähän samaan tyyliin kun silloinkin kun mulla menkat pitäis alkaa. Ja tätä on jatkunut nyt inssistä saakka. Tosin rintojen aristus on hieman vähentynyt. Inssin jälkeen oli niin kipeät että hyväkun pystyi liikkumaan pitämättä rinnoista kiinni. Tosin mulla on aina ollut rinnat arat noin viikkoa joskus kahtakin, ennen kuukautisia.Voiskohan näistä "oireista" jotain päätellä?

• Skeptinen
        -Ansku- kirjoitti:

Eipä ole vieläkän menkkoja kuulunut.Inseminaation jälkeen muutama päivä ja tuli rinnat todella aroiksi samoin alkoi vatsassa nippailut vähän samaan tyyliin kun silloinkin kun mulla menkat pitäis alkaa. Ja tätä on jatkunut nyt inssistä saakka. Tosin rintojen aristus on hieman vähentynyt. Inssin jälkeen oli niin kipeät että hyväkun pystyi liikkumaan pitämättä rinnoista kiinni. Tosin mulla on aina ollut rinnat arat noin viikkoa joskus kahtakin, ennen kuukautisia.Voiskohan näistä "oireista" jotain päätellä?

Oireista ei oikein pysty mitään päättelemään. Itsekin niin monta kertaa pettyneenä olen päättänyt että en usko enää mihinkään "raskausoireisiin", kaikki voi viitata myös alkaviin kuukautisiin.

Sinun pitänee pian tehdä uusi raskaustesti jos kuukautisia ei ala kuulumaan. Turhauttavaa kun kuukautiset ovat myöhässä eikä ole raskaana.

• -Ansku-
        Skeptinen kirjoitti:

Oireista ei oikein pysty mitään päättelemään. Itsekin niin monta kertaa pettyneenä olen päättänyt että en usko enää mihinkään "raskausoireisiin", kaikki voi viitata myös alkaviin kuukautisiin.

Sinun pitänee pian tehdä uusi raskaustesti jos kuukautisia ei ala kuulumaan. Turhauttavaa kun kuukautiset ovat myöhässä eikä ole raskaana.

Todellakin on turhauttavaa kun menkat on myöhässä ja vaikka testi näytti negaa niin silti sitä vaan toivoo ja toivoo. Edellisen kerran kun oli myöhässä oli seota päästäni kun ajattelin jo että nytkö tärppäs ja paskanmarjat. Silloin ei oltu vielä edes missään hoidoissa. Jos ei perjantaihin mennessä ole alkanut niin sitten teen uuden testin.

• Skeptinen
        -Ansku- kirjoitti:

Todellakin on turhauttavaa kun menkat on myöhässä ja vaikka testi näytti negaa niin silti sitä vaan toivoo ja toivoo. Edellisen kerran kun oli myöhässä oli seota päästäni kun ajattelin jo että nytkö tärppäs ja paskanmarjat. Silloin ei oltu vielä edes missään hoidoissa. Jos ei perjantaihin mennessä ole alkanut niin sitten teen uuden testin.

Alkanevat varmasti ensi viikonloppuna...

Tässä kierrossa meillä oli tarkoitus inssiin, mutta en tikuttamalla ehtinyt löytää ovulaatiota. Sitten tulikin jo miehen työmatka ja viikonloppu, joten ei huvittanut edes tikutella pidemmälle. Siksi siis kuukautiset "myöhässä" lainausmerkeissä, tiesin, että tästä kierrosta oli tulossa normaalia pidempi, ehkä kun käytin Clomeja.

• minna1234

Moikka ja onnex olkoon!

oliko sulla eka inssi?? me suunnitellaan mieheni kans jotain hoitoja ja inssi olis eka vaihtoehto, siinä vaan tuntuu niin moni epäonnistuneen.. sulla kävi siis onnellisesti, oliko kauan yritystä takana??

kuinka monta kertaa inseminaation yhteydessä käydään lääkärissä, eli kauan eka inssi kokonaisuudessaan kestää?tikutitko ovulaation ovulaatiotesteillä??

• -Ansku-

Joo mulla oli eka inssi ja yli viis vuotta yritystä takana. N. puolitoista vuott käyty hoidoissa. No mä kävin 3 kolme kertaa. Eka kerta oli eka kerta kun menin Treelle yleensäkään, siihen saakka olin käynyt Valkeakoskessa. Siellä heti päätettiin inssistä ja lääkäri määräs mulle ekaks clomeja kierron 3.-7.pvä. Mulla sattu niin hyvin että menkat alko just sopivasti niin saatiin inssi heti alkuun. Toisen kerran kävin kierron 9pv ja sain menopur prgnyl piikit ja sit olikin viikko niin oli se inssi. En käyttänyt ovistestejä vaan pregnyl piikin jälkeen mulla oli yks piikitön päivä ja seur. päivänä oli inssi.Ilmeisesti lääkäri vaan laski että kierron 15.pvä on ovulaatio ja laittoi inssin sille päivälle. Yleensähän clomeja syövillä ovulaatio on kierron 15.pvä, näin ainakin on mulle sanottu. Saitkohan mitään selvää tästä,toivottavasti. Joka tapauksessa näiden toimenpiteiden jälkeen olen onnellisesti raskaana.

• höpelö

Onko lääkäri todennut, että inssi olisi teille ihan varteenotettava hoito ?
      Itse inssi ei kestä kauaa n.30 min. puheineen päivineen. Simpat ruiskautetaan sisään ja sitten sä makaat siinä pöydällä 15-20 min.
      Itse tikutan oviksen, aloitan kp11 ( kierto 26-27 pvä). Käytän Clearblue:n ovistestejä. Tuplaan, eli otan pissan kertismukiin ja sitten testaan. Pelkään, että siinä unen pöpperössä ei osu siihen tikkuun...

P.S. Ansulle hurjasti onnea ! Meillä vikan inssin piina viikot menossa, että sitten tästä seuraavaksi ivf:ään jos ei tärppiä.

• -Ansku-

Kiitos onnitteluista ja kyllä täällä onnellisia ollaankin. Toivottavasti teilläkin nyt tärppää ja hirveesti paljon plussaonnea!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      50
      4157
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      67
      3817
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      70
      3338
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      96
      3250
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      95
      2243
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2158
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      2019
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      36
      2009
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      38
      1989
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1894
    Aihe