Miksi tarvitsee säätää?

Qaf

Mä nyt tulin tänne osastolle kysymään ihmisiltä jotka tuunaa autojansa. Miksi helkkarissa te teette sitä?!?

Kyllä tarvii puuttua yläpäästä jotain jos hakkaa monta kymmentä tuhatta euroa johonkin kasariautoihin. Juuri katsoin nettiautosta ku monet pistää kilometrin mittaisia listoja siitä mitä siihen 30 vuotta vanhaan koppiin on työnnetty ja asennettu. Osat tietenkin on 2000-luvulta eli vanhaan paskaan asennettuna.

Ei sen auton arvo siitä nouse vaikka miten paljon sitä muovia asentaa auton ympärille. Jos tekniikkaa korjataan, ni se on asia erikseen. Siitä voi hippasen enempi autoa myydessään maksaakin että on huollettu ja kunnostettu. Mutta ei siinäkään kannata vetää överiksi.

Yhdestäkin ilmoituksesta luin taas listaa mitä kaikkea oli autoon sysätty ja rahaa käytetty, mutta kappas oli unohtunu roustesuojaus kokonaan vaikka on ollu rahaa käytössä ties minne turhuuksiin. "Ruostetta siellä täällä"

Ja vielä viimeiseksi, järjellä ajateltuna jos pitää autoista helkkaristi että sitä tarttee säätää sporttisemmaksi yms. ni miks ei vaikka käytä niitä 5-numeroisia lukuja vaikka uuden sportin hankintaan, missä on sitte jo muutakin "hai-tekkiä" ku alumiinivanteet.

Voi olla et tällä palstalla on tästä jo puheltu, en oo seuraillu. Halusin itse vaan kysyä alan harrastelijoilta että miksi.

Ps. Eikä tarvi sitä huumetta ottaa esimerkiksi vaihtoehtoharrastukseksi. Kyllä niitä on muitakin harrastuksia kun nämä kaksi.

27

2626

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1. On se kieltämättä mukavaa, ku auto ei oo samallainen, ku ne kaikki muut.

      2. okei, miks tarvitaan erillaisii autoja? Tästä lähtien ei katsota suotavana, että auto on jotain muuta, kuin metallinhohtoharmaa Audi A4 tai A6?

      3. Miksi emme, jotkut harrastaa laskuvarjo hyppyä jotkut sukellusta jotkut urheilua, Miksi emme saisi viritellä, säätää, ja ns, tuunata autojamme? tuskin kenenkään mailma siihen kaatuu, ne jotka virittää kaahatakseen, on asia sitten taas aivan erikseen.

    • sä sitten

      harrastat jos saa luva kysyä???

      Ja miks ihmees vaivaat päätäs asialla josta et mitään ymmärrä???;P

    • vaivaa

      päätäsi köyhä! Ajele sinä standardiharmaalla golfilla ja anna meidän rikkaiden tehdä mitä huvittaa

    • ihmetellyt

      Joku V6 TwinTurbo logo ja ralliraidat -89 micrassa menee vielä vitsinä ja ihan hyvänä sellaisena. Sen sijaan noi lintulaudoilla, helmalevikkeillä, maataviistävillä puskureilla, ja ylisuurilla vanteilla toistensa näköisiksi rakennetut perhelintat ovat lähinnä naurettavan näköisiä.

    • Qaf

      "Älä vaivaa päätäsi köyhä", "miks ihmees vaivaat päätäs asialla josta et mitään ymmärrä"

      Oikein fiksuja ja perusteltuja vastauksia. Yritän vastata ainakin yhtä kohteliaasti.

      Vaivaan päätäni siksi että mua erilaiset asiat kiinnostaa, varsinkin halusin tietää asiasta perusteluja joissa en nähnyt järjen hiventäkään. Eikös se ole myös köyhyyttä kun säädetään ilmaisia kasariritsoja? Ja jos pitää sen ajan autoista mitkä on vähemmän muodokkaita kun maitopurkki, voi ainakin omasta mielestä pitää myös eräänlaisena köyhyytenä, ainakin ajattelupuolella.

      Annetaanko mulle tuomio "et asiasta mitään ymmärrä" kun kysyn harrastuksestanne? Tietty autotuunaksesta kysymisellä muutamalla virkkeellä, voi näin jo hyvin mielin sanoa.

      jannetin82:lta (ainakin tähän mennessä) on tullut asiallista vastausta. Varmasti totta, jos pitää autoista toden teolla, on hienoa että se on uniikki ja itsensä näköinen. Vielä mua kummastuttaa tässäkin se että mikä ajaa ne rahalappuset viimeiseen saakka johonkin muuhun sälään ja kaurapuuroon, kun oleelliseen. Esim. ruostesuojauksen puuttuminen tapauksissa jotka oikeesti sitä olisivat kaivanneet.

      • ne pojat jotka oikeesti välittää niistä viritelmistään suojaa ruosteeltakin,

        itsellä on paraikaa menossa "kuntokartoitus"
        yks reikä, ja kolme kohta läpi paikkaa löytynyt, kuhan kerkee korjaa ni ruostesuojaukseen.

        sitten on näitä erään sortin tuunareita, jotka virittää, säätää, ja härvää mutta varsinaiset huollot unohtuu. heiltä jos ostaa "tuunatun" auton voi olettaa että ne itse paikalleen laitetut osat hajoo/irtoo pian auton oston jälkeen, ekassa öljynvaihdossa koneesta ei tuu öljyy vaan ennemminkin tervaa, yms.
        jos "tosi tuunarilta" meet autos ostaa, ni auto on toden-näköisesti kunnossa, ruosteeton suorapeltinen, ja ei tartte pelätä et levikkeet/korisarjat, putoilee tielle, sisusta on vanhassakin lähes uudenveroinen, yms.

        ku nääs "tuunarilla" ja tuunarilla on eroo.


    • Isäntä

      On se hienoa, kun se joka pistää rahansa paskaan on rikas.

      Rautalangasta väännetään, eli pointti on, miksi laittaa rahaa suteen ja sekundaan, kun sitä voisi laittaa uuteen ja parempaan? Sitä paitsi, mieluummin ajan autolla, missä on V8, kuin ritsalla, mistä on "tuunattu tehoa"...

      • sillä

        ulkonäön "tuunauksella" haetaankin vai? Miks hitossa aina luullaan että autoa tuunataan sen takia että se näyttäisi paremmin kulkevalta? Ulkonäköä voi parannella tekniikasta välittämättäkin. Jotkut taas keskittyy pelkkään tekniikkaan ja nämä autot ovat yleensä susia lampaan vaatteissa kulkupuoleltaan. Sitten on vielä rikkaat henkilöt jotka voivat laittaa/teettää koko paketin rahalla mielensä mukaan. Mutta - yleensä siinä tapauksessa kun rahaa on, saatetaan ostaakin jo uutta ja valmista sporttia ym. Kyllä raha on usein hyvin paljon rajoittamassa toimintaa, sitä ei voi kukaan kieltää.

        Auton rakentelu on mielestäni hyvä tapa ilmaista luovuuttaan. Joku maalaa tauluja, toinen harrastaa pitsinnypläystä ja joku tekee lasikuitulevikkeitä corollaan. So?


      • minäkin mielummin tekisin, mutta ensin pitäs säästää niin paljon et sais auton jolla ajellaan vaan palkkapäivänä, ku toi palkka ei oo hirveen suuri, jos bensan hinta romahtais 50% ni ois muuten alta viikko ku ois kuuskytluvun jenkki pihalla.


      • harley d

        Onko kasissa tehoa?itselläni on Chevy 305v8 noin 140 saasteheppaa,ei siinä paljon litra tehoilla elvistellä..eri asia on muskeli aikakauden kasit joista tehoa lähti aivan eri tavalla,olen myös vanhoja jenkkejä omistanut 63Cadilac sedan de ville. 73 Ford gran torino 351 fmx 9"lukkoperä...minusta on hyvä että autoja rakennellaan,jokainen maksaa oppirahat,ja jokainen aloittaa harrastuksen jostain.käyttö auto itsellä 87 Scorpio,autoa on "tuunattu" RS mallin korisarjalla,autoon on myös tehty tekniikka 1kk takaperin uusiksi kone porattu,laakeroitu,tasapainoitettu yms...olen tehnyt autosta itselle mieluisan,enkä tuunannut myyntiä varten,autoa huolletaan vain alkuperäis osilla.Niin ja on sitä tallin perukoilla yksi HD joten ei kaksi pyöräisetkään minulle uusi harrastus ole.


    • Faq

      Mä aattelin kysyä ihmisiltä jotka ei laita autojansa. Miksi helkkarissa ette laita niitä?!?

      Kyllä tarvii puuttua alapäästä jotain jos ei laita edes 10 euroa johonkin uuteen autoon. Just katoin nettiautosta ku monet pistää 2 mm mittasia listoja siitä mitä siihen 1 vuotta vanhaan koppiin on vedetty ja asennettu. Osat on tietenkin 80-luvulta eli uuteen paskaan asennettuna.

      Kyllä sen auton arvo siitä nousee jos vaan laitatte paljon muovia auton ympärille. Jos tekniikkaa ei korjata, ni se on asia erikseen. Siitä voi hippasen enempi maksaakin ostajalle autoa myydessään kun ei ole laitettu. Ja siinäkin voi liioitella.

      Kahdestakin ilmoituksesta luin taas listaa kuinka vähän oli autoon uhrattu, mutta ruoste oli hyvin suojattu vaikka ei oltu laitettu rahaa turhuuksiin. Missään ei ollut suojaamatonta ruostetta.

      Ja vielä, jos ei pidä autoista eikä säädä sporttisemmaks, ni miks ei käytä vaan 10 eur vanhan rutkun hankintaan missä ei ookka sitte mitään muuta ku peltivanteet.

      En usko että tästä on puheltu, olen seuraillu. En edes halua kysyä mielikuvituksettomilta kädettömiltä että miksi.

      Ps. Elämä on parasta huumetta. Autoharrastus on osa elämää. Sekin on harrastus paskanjauhannan lisäksi.


      Sori:) oli pakko...

    • fadsfdgd

      ihan uteliaisuuttani kysyn: omistatko autoa ja jos kyllä niin millä ajelet?

      • Qaf

        Kyllä mäkin autolla ajelen... "tuulipuku"-sarjaan lukeutuu. Käy ja kukkuu komeasti.


    • Herr Führer

      Älkääs välittäkö miehestä (tai onkohan hän edes mies?), hän vain yrittää provoilla tuunaajien kustannuksella. Ensimmäinen viesti oli suht asiallinen, mutta silti provo. Sitten tää viimesintä viestiä lukiessa tuli sellanen wtf-fiilis. Ihan selvä provo, joka ei ekaks meinannu oikein kehdata provoilla kunnolla. Qaf, itse muuten ihmettelin, ettei kukaan tarttunut verkkoosi! EVO!

      • Qaf

        Mä nyt asetin lauseet noin ja ilmeisesti söhäisin muurahaiskekoon osan mielestä. Osalta porukkaa on tullut naurettavia vastauksia ja osalta ihan asiallisia.

        Ja kyllä, mä voin vakuuttaa että jutun takana seison.
        Ja kyllä, ei kaikesta kannata välittää jos suututtaa...


      • Isäntä

        Niin, niin.. Provoa, provoa.

        Asiallinen kysymys se oli. Hyvin ymmärrän kysyjää. Itsekin tunnen monia autojen laittajia, esim. kiihdytysajoon, muuten vaan, jne. Mutta heistä kukaan ei ole keskittynyt paskan verhoamiseen, vaan joko auto on rakennettu uusiksi, niinkuin kiihdytysautoksi.. Tai uutta autoa laitetaan hienommaksi, esim. Golf, Clk, Prelude..
        Tässä nyt ihmetellään, miksi ette säästä siihen hienoon ajoneuvoon, vaan syydätte rahaa vanhaan vekottimeen? Eikö olisi armeliaampaa polttaa se raha?
        Kukaan ei ole sanonut, että eikö se auton laittaminen tekisi autosta hienompaa, jos se tehdään tyylillä.. Ikävä kyllä vain harvat osaavat tehdä tyylillä, oli kyseessä sitten mikä asia tahansa.
        Koska itse en usko, että joku laittaa vanhasta autosta(ei puhuta klassikko jenkeistä) kaiken tekniikan siihen iskuun, että se kestäisi kuin uudemmassakin autossa. Eli miksi väitetään, että öljynjohdannaiset nostaisivat auton arvoa? Vanha auto, on vanha auto. Entisöijät ovat erikseen.. Samoin kuin autot, joiden arvo oikeasti nousee, kun ikää tulee lisää.
        Sinä joka käytät johtajan tunnusta nimimerkkinä voit mennä kirjoittelemaan varoituksiasi jonhonkin ladon seinään. Jos sinun ihmistuntemus riittää siihen, että toisen on oltava nainen, kun ei ole kanssasi samaa mieltä, niin hyvin menee.. antaa mennä vaan..


      • jo ihan pakko!
        Qaf kirjoitti:

        Mä nyt asetin lauseet noin ja ilmeisesti söhäisin muurahaiskekoon osan mielestä. Osalta porukkaa on tullut naurettavia vastauksia ja osalta ihan asiallisia.

        Ja kyllä, mä voin vakuuttaa että jutun takana seison.
        Ja kyllä, ei kaikesta kannata välittää jos suututtaa...

        Niin, kun noita sun viestejäsi luen niin sulla on niinku pääpointtina se, että kun jotkut "tunarit" laittaa autoon korisatsin paikalle, niin siinä se.
        Ja olevansa vielä hienon näkönen...Mutta unohtuu se ruostesuojaus...TOTTA, useimmilta se kyllä unohtuu.
        Ja ne autot on just noita pommeja mitä tuo janetti tuossa aiemmin sanoikin.

        Ja ite ihmettelen noita jotka rahalla teettävät nuo tuunaus työt, koska siinähän ei sinällään ole sitä "työniloa".Mutta tyylinsä kullakin ja onhan ne autot sitten kumminkin jo ihan eriluokkaa kuin nuo "tunareiden" väsäämät...

        Itelläni on lähes koko ajan jonkunlaista projektia työn alla...Mutta minkäs teet kun tykkää touhuta autojen kaa ja tehdä sen uniikin ja omanlaisen..:D

        Tosin mulla sitten on pointtia se että teen melkeen kaikki nuo osatkin ym. täysin itse.Eli kasaan tuon korinosat alusta alkaen ite ja sovitan ja muokkaan ja sovitan..jne...jne..jne...

        Aikaa se tosin vaatii hieman enempi kuin nuo valmiiksi ostetut sarjat vaikka onhan niissäkin joskus tuota työstämistä / muljaamista jotta saa sopiin...

        Mutta olen edelleen sitä mieltä, että harrastus kuin harrastus ja minkäs teet jos autot kiinnostaa?
        Ja eikös oo niin että makuasioista ei voi kiistellä?
        Toinen tykkäää tyttärestä, toinen äidistä, joko taas molemmista...:D


    • sakal

      nii in...
      Miksi jotkut jaksaa kysellä näitä?
      Miksi ajaa tuulipukukansan autolla?
      Miksi työntää rahansa vaikkapa virkkuukoukkuihin?
      Meitä on moneksi...

      • Isäntä

        No nyt rupeaa olemaan todella älykästä vastausta, rinnastetaan virkkuukoukku ja auto. Jos äidinkielesi ei ole suomi, niin ymmärrän, ettet ymmärrä koko asian kysymistä ja siksi rinnastat asioita aivan ihmeellisesti.
        Tyhmää kysymystä ei ole viestin alkupäässä, mutta näitä tyhmiä vastauksia näköjään saadaan koko ajan ja ikävä kyllä vielä tyhmempiä vastakysymyksiä.
        Oikeasti voi vastata kunnolla ja jättää tuommoiset jeesustelut, koska niillä ette tee mitään muuta kuin itsestänne tyhmiä ja samalla koko "säätämistouhusta" pellejen touhun.


      • nyt!!!
        Isäntä kirjoitti:

        No nyt rupeaa olemaan todella älykästä vastausta, rinnastetaan virkkuukoukku ja auto. Jos äidinkielesi ei ole suomi, niin ymmärrän, ettet ymmärrä koko asian kysymistä ja siksi rinnastat asioita aivan ihmeellisesti.
        Tyhmää kysymystä ei ole viestin alkupäässä, mutta näitä tyhmiä vastauksia näköjään saadaan koko ajan ja ikävä kyllä vielä tyhmempiä vastakysymyksiä.
        Oikeasti voi vastata kunnolla ja jättää tuommoiset jeesustelut, koska niillä ette tee mitään muuta kuin itsestänne tyhmiä ja samalla koko "säätämistouhusta" pellejen touhun.

        Mitäs sulla on "tuning" autoja vastaan?
        Äläkä nyt sitten sekoita noita amisautoja tähän sarjaan...
        Ne on asia sitten taas aivan erikseen...

        Mutta miten se voi sua haitata jos joku tahtoo laittaa autoansa?Onko se sulta joltain osin pois?
        Jos sitä tahtoo perjantai illan asentaa autoon jotain osaa niin eiköhän se ole asentajan ihan oma asia...Te toisethan istutte kuppilassa ja tulee "esson baarin" hevosvoima asiat puituuks...

        Tai voi olla että kun muutaman karhun on nauttinut niin polleja tulee pellin alle paljonkin lisää...:D

        Nää toiset taas laittaa niitä oikeesti, ei "karhun" tuoman mielikuvan kanssa...

        Kumpikohan mahtaa siinä aamulla pettyä?
        Se joka on illalla asentanut polleja oikeasti lisää autoon, vaiko tämä ketä on puhunut muutaman karhun jälkeen...;P Kysyn vaan...


      • Isäntä
        nyt!!! kirjoitti:

        Mitäs sulla on "tuning" autoja vastaan?
        Äläkä nyt sitten sekoita noita amisautoja tähän sarjaan...
        Ne on asia sitten taas aivan erikseen...

        Mutta miten se voi sua haitata jos joku tahtoo laittaa autoansa?Onko se sulta joltain osin pois?
        Jos sitä tahtoo perjantai illan asentaa autoon jotain osaa niin eiköhän se ole asentajan ihan oma asia...Te toisethan istutte kuppilassa ja tulee "esson baarin" hevosvoima asiat puituuks...

        Tai voi olla että kun muutaman karhun on nauttinut niin polleja tulee pellin alle paljonkin lisää...:D

        Nää toiset taas laittaa niitä oikeesti, ei "karhun" tuoman mielikuvan kanssa...

        Kumpikohan mahtaa siinä aamulla pettyä?
        Se joka on illalla asentanut polleja oikeasti lisää autoon, vaiko tämä ketä on puhunut muutaman karhun jälkeen...;P Kysyn vaan...

        On se hienoa, kun jaksetaan edelleen vastata kysymykseen huonolla vastakysymyksellä.
        Lue tuossa aiemmin laitettuja viestejä, jotta vältetään toistoa.


      • edelliset viestit
        nyt!!! kirjoitti:

        Mitäs sulla on "tuning" autoja vastaan?
        Äläkä nyt sitten sekoita noita amisautoja tähän sarjaan...
        Ne on asia sitten taas aivan erikseen...

        Mutta miten se voi sua haitata jos joku tahtoo laittaa autoansa?Onko se sulta joltain osin pois?
        Jos sitä tahtoo perjantai illan asentaa autoon jotain osaa niin eiköhän se ole asentajan ihan oma asia...Te toisethan istutte kuppilassa ja tulee "esson baarin" hevosvoima asiat puituuks...

        Tai voi olla että kun muutaman karhun on nauttinut niin polleja tulee pellin alle paljonkin lisää...:D

        Nää toiset taas laittaa niitä oikeesti, ei "karhun" tuoman mielikuvan kanssa...

        Kumpikohan mahtaa siinä aamulla pettyä?
        Se joka on illalla asentanut polleja oikeasti lisää autoon, vaiko tämä ketä on puhunut muutaman karhun jälkeen...;P Kysyn vaan...

        "Itsekin tunnen monia autojen laittajia, esim. kiihdytysajoon, muuten vaan, jne. Mutta heistä kukaan ei ole keskittynyt paskan verhoamiseen, vaan joko auto on rakennettu uusiksi, niinkuin kiihdytysautoksi.. Tai uutta autoa laitetaan hienommaksi, esim. Golf, Clk, Prelude..
        Tässä nyt ihmetellään, miksi ette säästä siihen hienoon ajoneuvoon, vaan syydätte rahaa vanhaan vekottimeen?"

        Taidat itse kirjoitella vähän kaljapäissään...


      • nyt sitten
        edelliset viestit kirjoitti:

        "Itsekin tunnen monia autojen laittajia, esim. kiihdytysajoon, muuten vaan, jne. Mutta heistä kukaan ei ole keskittynyt paskan verhoamiseen, vaan joko auto on rakennettu uusiksi, niinkuin kiihdytysautoksi.. Tai uutta autoa laitetaan hienommaksi, esim. Golf, Clk, Prelude..
        Tässä nyt ihmetellään, miksi ette säästä siihen hienoon ajoneuvoon, vaan syydätte rahaa vanhaan vekottimeen?"

        Taidat itse kirjoitella vähän kaljapäissään...

        vastaan tähän viestii...Ja kaikesta päätellen olette taas sekoittaneet tän "amisthyyningin" ja tuningin...=/

        Minä en henk.koht rakenna uudempia autoja koska niistä ei yksinkertaisesti saa siistejä.Tosin konepllin alle saa hummia helposti lastuavaihtamalla ym. mutta missä on kaikki "kunnon" vanhanaikainen todellinen säätäminen?

        Mulla on nyt itelläni projektina sierra, jonka puran pillunpalasiksi...Pohja hiekkapuhalletaan, hitsataan jos jotain löytyy.Se MAALATAAN EI MASSATA!!!!JA POHJAMAALIKSI TULEE EPOKSI!

        Tätä myöten kaikki jarru/bensaputket ja -letkut menee uusiksi.Ja jarrusylinterit ym.

        Tämän jälkeen vaihetaan alusta, bensatankki uusitaan koska vuotaa.Sitten korin ruostepaikat, hiekkapuhalletaan puhtaaks jonka jälkeen katotaan mitä on niille parempi tehdä (siis pohjamaalia ym. jatkotyötä tarkoitan)

        Tämän jälkeen lähetään mittimään sitä korisarjaa, sisustaa ja konetta....

        Eli ekaa laitetaan kuntoon tuo kori josta on hyvä jatkaa eteenpäin...Eihän PASKALLA KORILLA MITÄÄN TEE!!!!

        Ja kaikki nuo hommat jotka äskön luettelin niin teen itse, eli ei tässä sinällään rahalla rakenneta, vaan kun on harrastuksena, mutta tehdään siitä hyvä....


      • !!!
        nyt sitten kirjoitti:

        vastaan tähän viestii...Ja kaikesta päätellen olette taas sekoittaneet tän "amisthyyningin" ja tuningin...=/

        Minä en henk.koht rakenna uudempia autoja koska niistä ei yksinkertaisesti saa siistejä.Tosin konepllin alle saa hummia helposti lastuavaihtamalla ym. mutta missä on kaikki "kunnon" vanhanaikainen todellinen säätäminen?

        Mulla on nyt itelläni projektina sierra, jonka puran pillunpalasiksi...Pohja hiekkapuhalletaan, hitsataan jos jotain löytyy.Se MAALATAAN EI MASSATA!!!!JA POHJAMAALIKSI TULEE EPOKSI!

        Tätä myöten kaikki jarru/bensaputket ja -letkut menee uusiksi.Ja jarrusylinterit ym.

        Tämän jälkeen vaihetaan alusta, bensatankki uusitaan koska vuotaa.Sitten korin ruostepaikat, hiekkapuhalletaan puhtaaks jonka jälkeen katotaan mitä on niille parempi tehdä (siis pohjamaalia ym. jatkotyötä tarkoitan)

        Tämän jälkeen lähetään mittimään sitä korisarjaa, sisustaa ja konetta....

        Eli ekaa laitetaan kuntoon tuo kori josta on hyvä jatkaa eteenpäin...Eihän PASKALLA KORILLA MITÄÄN TEE!!!!

        Ja kaikki nuo hommat jotka äskön luettelin niin teen itse, eli ei tässä sinällään rahalla rakenneta, vaan kun on harrastuksena, mutta tehdään siitä hyvä....

        Hienoa että on ihmisiä jotka pistää vanhoja autoja ja myös oikeella rakkaudella. Mutta alunperin oli pointti että monesta unohdetaan se tärkein mitä autolle ensisijaisesti pitää tehdä.

        Ei tässä ole kyse todellakaan sun ajattelutavasta ja toimintatavoista, vaan niitten jotka nimenomaan pistävät paskaan muovia päälle ja myyvät tunaroituna eteenpäin. Tai niin ainakin alkup.asian ymmärrän.

        Kunnianosoitus sulle jos näin toimit, mutta tietty vähän outoa heittää nykyautoista että "niistä ei yksinkertaisesti saa siistejä"... Kai samanlaisesti voi ammattirakentaja tehdä auton niistä. Vai meinaatko että muotoiluosaaminen jäi vuosikymmenluvulle xx ??


      • tulla
        !!! kirjoitti:

        Hienoa että on ihmisiä jotka pistää vanhoja autoja ja myös oikeella rakkaudella. Mutta alunperin oli pointti että monesta unohdetaan se tärkein mitä autolle ensisijaisesti pitää tehdä.

        Ei tässä ole kyse todellakaan sun ajattelutavasta ja toimintatavoista, vaan niitten jotka nimenomaan pistävät paskaan muovia päälle ja myyvät tunaroituna eteenpäin. Tai niin ainakin alkup.asian ymmärrän.

        Kunnianosoitus sulle jos näin toimit, mutta tietty vähän outoa heittää nykyautoista että "niistä ei yksinkertaisesti saa siistejä"... Kai samanlaisesti voi ammattirakentaja tehdä auton niistä. Vai meinaatko että muotoiluosaaminen jäi vuosikymmenluvulle xx ??

        hieman epäselväti tuo ilmaisu "uudemmista ei yksinkertaisesti siistejä saa".

        Siis tuo hommahan menaa katsojan/ rakentajan silmässä.Mulla on itelläní toisena autona pösöö joka sekään nyt ei tietenkään ilman mitään muutoksia ole päässyt mun aikana elämään ja varmasti sekin saa enempi muutoksia kohdalleen jos vaan mulla on.Ja on jo suunnitteillakin.

        Mutta tuota lähinnä tarkoitan, että joillakin on joku tietty merkki/ malli kiintymys.
        Mulla esim. sierra ja opelin A-malli.
        Nämä juuri niitä makuasioita joita ei voi kiistellä...;)

        Kyllähän joku voi löytää/ löytääkin uudemmista autoista sen silmäterän minkä tahtoo laittaa, mutta mun silmään nuo uusien autojen mallit eivät oikeen ota....=/ en tiiä mikä on....

        Mutta tässähän tullaan juuri tuohon, että sekotetaan tämä "amisthyyning" ja sitten tämä oikea "tuning"...Ne kun on auttamatta kaksi eri asiaa....

        Tarkoitan vaan tuota, että paska peitetään kuidulla / muovilla ja vähän sinne päin niin hyvä on...Toi ei toimi...Mutta tuon tavanhan jokainen jo tietää, kun selailin näitä aiheita....


      • Isäntä
        tulla kirjoitti:

        hieman epäselväti tuo ilmaisu "uudemmista ei yksinkertaisesti siistejä saa".

        Siis tuo hommahan menaa katsojan/ rakentajan silmässä.Mulla on itelläní toisena autona pösöö joka sekään nyt ei tietenkään ilman mitään muutoksia ole päässyt mun aikana elämään ja varmasti sekin saa enempi muutoksia kohdalleen jos vaan mulla on.Ja on jo suunnitteillakin.

        Mutta tuota lähinnä tarkoitan, että joillakin on joku tietty merkki/ malli kiintymys.
        Mulla esim. sierra ja opelin A-malli.
        Nämä juuri niitä makuasioita joita ei voi kiistellä...;)

        Kyllähän joku voi löytää/ löytääkin uudemmista autoista sen silmäterän minkä tahtoo laittaa, mutta mun silmään nuo uusien autojen mallit eivät oikeen ota....=/ en tiiä mikä on....

        Mutta tässähän tullaan juuri tuohon, että sekotetaan tämä "amisthyyning" ja sitten tämä oikea "tuning"...Ne kun on auttamatta kaksi eri asiaa....

        Tarkoitan vaan tuota, että paska peitetään kuidulla / muovilla ja vähän sinne päin niin hyvä on...Toi ei toimi...Mutta tuon tavanhan jokainen jo tietää, kun selailin näitä aiheita....

        Alkuun kiitokset siitä, että edes joku yrittää vastata kunnolla.
        Edelleen ihmettelen sitä, miksi laittaa vanhaan autoon rahaa kiinni, koska siinä ei ole järkeä. Koska sen auton arvo ei nouse sen mukaan mitä siihen laitetaan rahaa. Miksi, listataan kaikkia tehtyjä muutoksia ja kehutaan, että auto on maailman paras? Sitten niitä myydään kuukausikaupalla nettiautossa tai vastaavissa.
        Eikö olisi järkevämpää laittaa autoa kuntoon ja pyrkiä säilyttämään sen tekniikka ehjänä?
        Eikä oikeasti kukaan voi olla sitä mieltä, että joka auton perään sopii semmoinen puolen auton kokoinen lintulauta.
        Muutenkin niistä tuunattujen autojen myyjistä sen verran, että harvoin siellä näkee ns. järkevää ja "reilua" ilmoitusta. Korostetaan vaan kaikkia turhia asioita, juuri sitä muovin määrää, mitä on laitettu ja sitä mitä ollaan muuten laitettu siihen autoon. Jotkut muistavat jopa mainita, että ovat vaihtaneet öljyt. Auton normaalihuolto kuuluu jokaisen autostaan huolehtivan toimenkuvaan, miksi sitä täytyy korostaa kun kyseessä on tuunattu auto? Ovatko tuunatut autot niin epäluotettavia, että täytyy korostaa kaikkea, mikä muille on itsestäänselvyys?
        Ei vanha auto muutu uudeksi, vaikka sitä kuinka taikoo. Eikö tämä kuitenkin ole tosiasia?


      • totta toinenpuoli
        Isäntä kirjoitti:

        Alkuun kiitokset siitä, että edes joku yrittää vastata kunnolla.
        Edelleen ihmettelen sitä, miksi laittaa vanhaan autoon rahaa kiinni, koska siinä ei ole järkeä. Koska sen auton arvo ei nouse sen mukaan mitä siihen laitetaan rahaa. Miksi, listataan kaikkia tehtyjä muutoksia ja kehutaan, että auto on maailman paras? Sitten niitä myydään kuukausikaupalla nettiautossa tai vastaavissa.
        Eikö olisi järkevämpää laittaa autoa kuntoon ja pyrkiä säilyttämään sen tekniikka ehjänä?
        Eikä oikeasti kukaan voi olla sitä mieltä, että joka auton perään sopii semmoinen puolen auton kokoinen lintulauta.
        Muutenkin niistä tuunattujen autojen myyjistä sen verran, että harvoin siellä näkee ns. järkevää ja "reilua" ilmoitusta. Korostetaan vaan kaikkia turhia asioita, juuri sitä muovin määrää, mitä on laitettu ja sitä mitä ollaan muuten laitettu siihen autoon. Jotkut muistavat jopa mainita, että ovat vaihtaneet öljyt. Auton normaalihuolto kuuluu jokaisen autostaan huolehtivan toimenkuvaan, miksi sitä täytyy korostaa kun kyseessä on tuunattu auto? Ovatko tuunatut autot niin epäluotettavia, että täytyy korostaa kaikkea, mikä muille on itsestäänselvyys?
        Ei vanha auto muutu uudeksi, vaikka sitä kuinka taikoo. Eikö tämä kuitenkin ole tosiasia?

        Se on kyllä ihme, että juuri kun auto on saatu kasaan niin myyntiin.Tosin tuossakin on kaksi vaihtoehtoa:

        1.Loppunut kesken projektin rahat/into tai molemmat ja heitelty hätäisesti kasaan ja myytiin koska ei ikinä tiedä mikä paikka pettää..

        2.Laitetaan myyntiin ns.näytille.Eli jos joku tarpeeksi maksaa niin myydään.

        Ja pakkohan myynti-ilmoitukseen on pistää kaikki mahd.mitä autolle tehty, koska joku voi etsiä juuri sellaista missä on jotain tiettyä jo valmiiksi kiinni.
        Ja kyllä on ihan hyvä laittaa milloin viimeks on vaihettu öljyt ym. Jos noita ei ilmoituksessa lue niin ite ainakin aina olen kysynyt.Vaikka kuinka itsestäänselvyys olis.Kyllä on koneestakin saanut kerran jos toisenkin ns.tervaa, kun ei oo ollut öljyi vaihdettu...kokemusta on...=/

        Tuo on osapuilleen totta, että vaikka kuinka laitat uusia osia/ korjaat vanhaa niin ei se siitä uudeksi muutu.

        Mutta jos auton käy täydellisesti läpi ja korjaa kunnolla kaikki paikat ym. niin kyllähän siitä melkeen se uus sitten tulee, mutta edellyttää tietysti, että tehdään kanssa sitten kunnolla.

        Itselläni esim. on tuo auto ihan "karvalakki" malli ja nyt siihen tulee sähköset ikkunat, kesk.lukitus ja sitten tietysti hälyt, jotka ohjaavat ikkunat ja ovet.
        Ja mulla kyllä tarkoitus pitää ihan itselläni kärry, mutta toki myyn jos tarpeeksi nappulaa saa käteen."Kaikki on kaupan, kunhan hinnasta sovitaan"

        Eli samalla kun käyn koko korin läpi ja uusin nuo jarrut kokonaisuudessaan ja bensiinipuolen niin tekniikanmuutoksiakin tulee.

        Eli ei voi täysin sanoa että se sama vanha se on jos kaikki osat tulee uusiksi.

        Toiseksi vanhoissa autoissa on niin paljon helpompi tekniikka kuin uudemmissa niin pystyy itse tekeemään nuo kaikki työt.

        Ja mua ei oikeen noissa uusimmissa automalleissa miellytä nuo muodotkaan...Tietty kun vaan ruppeis tekeen niin varmasti loppujen lopuksi saisi hyvän, mutta kaikki nuo sähkö ym. sydeemit niin tarttis sitten tietää, kun ne on niin paljon herkempiä ja tarkempia...

        Eli tuon takia mielummin vähän vanhempaa autoa laitan...


        P.S. En kyllä itsekään niistä alumiinisiivistä takakontin päällä ole missään vehkeessä saanut hyvällä tahdollakaan siistiä, mutta nuohan ovat jokaisen omia asioita millaisen pistää jos kerran meinaa pistää...


        Toivottavasti nyt osapuilleen tuli vastauksia joita hait....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      261
      6108
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      145
      3586
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      144
      2599
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      344
      2476
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2052
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      83
      1625
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      120
      1621
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1473
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1290
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      106
      1143
    Aihe