laskeeko volvon perä seisoessa niinkuin sitikan. Liikkeelle lähtiessä perä nousee "vaakaan". kun mättää tavaraa konttiin niin perä ei nouse seisoessa kun ajaa pätkän taso säätyy.
960 ja nivomatic
13
6304
Vastaukset
- laske
Nivomat ei laske vaikka auto seisoo viikon.
Tavaraa lastattaessa laskee mutta muutaman minuutin ajon jälkeen on noussut normaalitasoon ja pysyy siinä kuinka kauan vaan.
Nivomat iskarithan toimii ilman ulkopuolista ohjausta.
Iskarit on aivan tavallisen kookkaan iskarin näköiset.
Volvo 960-96 Nivomatit käytössä.- kun taitaa
laskea yön seisottua. Kun on ajanut hetken niin taso on OK.
- haittaa
kun taitaa kirjoitti:
laskea yön seisottua. Kun on ajanut hetken niin taso on OK.
Noinhan se alkaa. Iskareista tulee pikkuhiljaa öljyt ulos. Pakkasella huomaa ongelman parhaiten.
Ostin uudet Nivomatit, vanhat kesti 300 tkm. - osat, mistä hankit
haittaa kirjoitti:
Noinhan se alkaa. Iskareista tulee pikkuhiljaa öljyt ulos. Pakkasella huomaa ongelman parhaiten.
Ostin uudet Nivomatit, vanhat kesti 300 tkm.toki oik. iskari on hieman märkä. Jos jollakin olisi ehjä käytetty niin tarjotkoon mulle.
- amerikasta...
osat, mistä hankit kirjoitti:
toki oik. iskari on hieman märkä. Jos jollakin olisi ehjä käytetty niin tarjotkoon mulle.
Katso Googlella "FCP Groton" amerikkalainen Volvo osien myyjä.
235 Us$ kpl. Rahti oli vain 31 $ Tulliin kotipaikkakunnalla.
Pari nivomatia tulleineen ja Alv:n kanssa maksoi vajaan 600€.
Uudet nivomatit, niin Volvolla Suomessa kuin ko. Firmassa Amerikassa asennetaan toisinpäin kuin alkuperäinen. Alkuperäinenhän on männänvarsi alaspäin.
Suomen Volvolla kaupattavaan sarjaan sisältyy taka kallistuksenvakaajatanko
Tätä tankoa ei tarvi, iskari sopii paikoilleen paksu puoli alaspäin. Tulee kylläkin lähelle alkuperäistä vakaajatankoa(5 mm) - tarkennusta tuohon.
nuo nivomatit ottavat "käyttövoiman" iskarin normaalista pumppaavasta liikeestä kun ajetaan töyssyjen yli toisin kuin Citroen jonka jousitusta pumppaa erillinen moottorin pyörittämä pumppu.
Nivomatissa on eräänlainen sisäänrakennettu pumppu joka yrittää painetta lisäämällä pitää iskarin keskipituuden samana kuormasta riippumatta. Eli iskari "kantaa" kuormaa kun jouset alkavat mennä sen painosta kasaan.
Toimivien iskarien pituuden ja sen myötä perän korkeuden ei pitäisi muuttua ellei autolla ajeta ja iskari pääse tekemään pumppaavaa liikettä eikä muuten Citroeninkaan jousituksen pitäisi itsestään kovin äkkiä "pudota" jos se on uusi ja tiivis. - erillistä pumppu
tarkennusta tuohon. kirjoitti:
nuo nivomatit ottavat "käyttövoiman" iskarin normaalista pumppaavasta liikeestä kun ajetaan töyssyjen yli toisin kuin Citroen jonka jousitusta pumppaa erillinen moottorin pyörittämä pumppu.
Nivomatissa on eräänlainen sisäänrakennettu pumppu joka yrittää painetta lisäämällä pitää iskarin keskipituuden samana kuormasta riippumatta. Eli iskari "kantaa" kuormaa kun jouset alkavat mennä sen painosta kasaan.
Toimivien iskarien pituuden ja sen myötä perän korkeuden ei pitäisi muuttua ellei autolla ajeta ja iskari pääse tekemään pumppaavaa liikettä eikä muuten Citroeninkaan jousituksen pitäisi itsestään kovin äkkiä "pudota" jos se on uusi ja tiivis.niinkuin ilmaiskareissa vaan molemmat iskarit on omanaan ns. suljettu järjestelmä. Miten sitten voi asentaa usan iskarit ylösalaisin jos se ei tunnuista millään perän korkeutta? Onko jossakin linkkä kirjallisuudesta toimintaperiaatteesta?
- Putte
amerikasta... kirjoitti:
Katso Googlella "FCP Groton" amerikkalainen Volvo osien myyjä.
235 Us$ kpl. Rahti oli vain 31 $ Tulliin kotipaikkakunnalla.
Pari nivomatia tulleineen ja Alv:n kanssa maksoi vajaan 600€.
Uudet nivomatit, niin Volvolla Suomessa kuin ko. Firmassa Amerikassa asennetaan toisinpäin kuin alkuperäinen. Alkuperäinenhän on männänvarsi alaspäin.
Suomen Volvolla kaupattavaan sarjaan sisältyy taka kallistuksenvakaajatanko
Tätä tankoa ei tarvi, iskari sopii paikoilleen paksu puoli alaspäin. Tulee kylläkin lähelle alkuperäistä vakaajatankoa(5 mm)On aina samanlainen, eli varsi alaspäin, ei nivo muuten toimi,koska paine, ja öljy vaativat juuri tuon asennon, että se siitä amerikan vahkeestä.
Muuten annatko tyypin niistä nivoista, että saan oikein katsoa, sen asennon ym.ym. - ylösalaisin
erillistä pumppu kirjoitti:
niinkuin ilmaiskareissa vaan molemmat iskarit on omanaan ns. suljettu järjestelmä. Miten sitten voi asentaa usan iskarit ylösalaisin jos se ei tunnuista millään perän korkeutta? Onko jossakin linkkä kirjallisuudesta toimintaperiaatteesta?
Niin Amerikasta kuin Volvolta Suomesta ostetut Nivot tulevat nykyisin männänvarsi ylöspäin.
Volvo (BOGE) on muuttanut nivon rakenteen.
KÄYKÄÄ VOLVOLTA KYSYMÄSSÄ JOS ETTE USKO. - vielä...
ylösalaisin kirjoitti:
Niin Amerikasta kuin Volvolta Suomesta ostetut Nivot tulevat nykyisin männänvarsi ylöspäin.
Volvo (BOGE) on muuttanut nivon rakenteen.
KÄYKÄÄ VOLVOLTA KYSYMÄSSÄ JOS ETTE USKO.http://www.fcpgroton.com/volvo700shocks.htm
Tommosesta osoitteesta tilasin ja Nivot on alla Männänvarsi ylöspäin. Se siitä. - sedanista
vielä... kirjoitti:
http://www.fcpgroton.com/volvo700shocks.htm
Tommosesta osoitteesta tilasin ja Nivot on alla Männänvarsi ylöspäin. Se siitä.Autoni on 960 sedan varaosanumero iskarille on tuossa amerikan sivussa 9173200 ja kuvastakin näkee että iskari on männänvarsi ylöspäin.
Ps. en tiedä Farkkujen nivoista. - farmarissa
sedanista kirjoitti:
Autoni on 960 sedan varaosanumero iskarille on tuossa amerikan sivussa 9173200 ja kuvastakin näkee että iskari on männänvarsi ylöspäin.
Ps. en tiedä Farkkujen nivoista.vaihdoin 2 kuukautta sitten nivot ja sen kallistuksenvakaajan. ylösalaisin tuli farkkuunkin. 960 -96 ajettu 320000..
- Hans
Vaihdoin omaan 960 Volvoon jäykemmän takajousen (ns. ambulanssijousi??) ja tavalliset iskarit. Jousi sinisellä tiskillä about 200 e. Uudet Nivot olisi maksaneet noin 400 e kappale (2006). Aluksi perä hieman korkealla, mutta nyt kulkee vaaterissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006424
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303843törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283220Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3701736- 331398
- 271340
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46989Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11966Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11890- 42879