960 ja nivomatic

laskeeko

laskeeko volvon perä seisoessa niinkuin sitikan. Liikkeelle lähtiessä perä nousee "vaakaan". kun mättää tavaraa konttiin niin perä ei nouse seisoessa kun ajaa pätkän taso säätyy.

13

6307

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laske

      Nivomat ei laske vaikka auto seisoo viikon.
      Tavaraa lastattaessa laskee mutta muutaman minuutin ajon jälkeen on noussut normaalitasoon ja pysyy siinä kuinka kauan vaan.
      Nivomat iskarithan toimii ilman ulkopuolista ohjausta.
      Iskarit on aivan tavallisen kookkaan iskarin näköiset.
      Volvo 960-96 Nivomatit käytössä.

      • kun taitaa

        laskea yön seisottua. Kun on ajanut hetken niin taso on OK.


      • haittaa
        kun taitaa kirjoitti:

        laskea yön seisottua. Kun on ajanut hetken niin taso on OK.

        Noinhan se alkaa. Iskareista tulee pikkuhiljaa öljyt ulos. Pakkasella huomaa ongelman parhaiten.
        Ostin uudet Nivomatit, vanhat kesti 300 tkm.


      • osat, mistä hankit
        haittaa kirjoitti:

        Noinhan se alkaa. Iskareista tulee pikkuhiljaa öljyt ulos. Pakkasella huomaa ongelman parhaiten.
        Ostin uudet Nivomatit, vanhat kesti 300 tkm.

        toki oik. iskari on hieman märkä. Jos jollakin olisi ehjä käytetty niin tarjotkoon mulle.


      • amerikasta...
        osat, mistä hankit kirjoitti:

        toki oik. iskari on hieman märkä. Jos jollakin olisi ehjä käytetty niin tarjotkoon mulle.

        Katso Googlella "FCP Groton" amerikkalainen Volvo osien myyjä.
        235 Us$ kpl. Rahti oli vain 31 $ Tulliin kotipaikkakunnalla.
        Pari nivomatia tulleineen ja Alv:n kanssa maksoi vajaan 600€.
        Uudet nivomatit, niin Volvolla Suomessa kuin ko. Firmassa Amerikassa asennetaan toisinpäin kuin alkuperäinen. Alkuperäinenhän on männänvarsi alaspäin.
        Suomen Volvolla kaupattavaan sarjaan sisältyy taka kallistuksenvakaajatanko
        Tätä tankoa ei tarvi, iskari sopii paikoilleen paksu puoli alaspäin. Tulee kylläkin lähelle alkuperäistä vakaajatankoa(5 mm)


      • tarkennusta tuohon.

        nuo nivomatit ottavat "käyttövoiman" iskarin normaalista pumppaavasta liikeestä kun ajetaan töyssyjen yli toisin kuin Citroen jonka jousitusta pumppaa erillinen moottorin pyörittämä pumppu.

        Nivomatissa on eräänlainen sisäänrakennettu pumppu joka yrittää painetta lisäämällä pitää iskarin keskipituuden samana kuormasta riippumatta. Eli iskari "kantaa" kuormaa kun jouset alkavat mennä sen painosta kasaan.

        Toimivien iskarien pituuden ja sen myötä perän korkeuden ei pitäisi muuttua ellei autolla ajeta ja iskari pääse tekemään pumppaavaa liikettä eikä muuten Citroeninkaan jousituksen pitäisi itsestään kovin äkkiä "pudota" jos se on uusi ja tiivis.


      • erillistä pumppu
        tarkennusta tuohon. kirjoitti:

        nuo nivomatit ottavat "käyttövoiman" iskarin normaalista pumppaavasta liikeestä kun ajetaan töyssyjen yli toisin kuin Citroen jonka jousitusta pumppaa erillinen moottorin pyörittämä pumppu.

        Nivomatissa on eräänlainen sisäänrakennettu pumppu joka yrittää painetta lisäämällä pitää iskarin keskipituuden samana kuormasta riippumatta. Eli iskari "kantaa" kuormaa kun jouset alkavat mennä sen painosta kasaan.

        Toimivien iskarien pituuden ja sen myötä perän korkeuden ei pitäisi muuttua ellei autolla ajeta ja iskari pääse tekemään pumppaavaa liikettä eikä muuten Citroeninkaan jousituksen pitäisi itsestään kovin äkkiä "pudota" jos se on uusi ja tiivis.

        niinkuin ilmaiskareissa vaan molemmat iskarit on omanaan ns. suljettu järjestelmä. Miten sitten voi asentaa usan iskarit ylösalaisin jos se ei tunnuista millään perän korkeutta? Onko jossakin linkkä kirjallisuudesta toimintaperiaatteesta?


      • Putte
        amerikasta... kirjoitti:

        Katso Googlella "FCP Groton" amerikkalainen Volvo osien myyjä.
        235 Us$ kpl. Rahti oli vain 31 $ Tulliin kotipaikkakunnalla.
        Pari nivomatia tulleineen ja Alv:n kanssa maksoi vajaan 600€.
        Uudet nivomatit, niin Volvolla Suomessa kuin ko. Firmassa Amerikassa asennetaan toisinpäin kuin alkuperäinen. Alkuperäinenhän on männänvarsi alaspäin.
        Suomen Volvolla kaupattavaan sarjaan sisältyy taka kallistuksenvakaajatanko
        Tätä tankoa ei tarvi, iskari sopii paikoilleen paksu puoli alaspäin. Tulee kylläkin lähelle alkuperäistä vakaajatankoa(5 mm)

        On aina samanlainen, eli varsi alaspäin, ei nivo muuten toimi,koska paine, ja öljy vaativat juuri tuon asennon, että se siitä amerikan vahkeestä.

        Muuten annatko tyypin niistä nivoista, että saan oikein katsoa, sen asennon ym.ym.


      • ylösalaisin
        erillistä pumppu kirjoitti:

        niinkuin ilmaiskareissa vaan molemmat iskarit on omanaan ns. suljettu järjestelmä. Miten sitten voi asentaa usan iskarit ylösalaisin jos se ei tunnuista millään perän korkeutta? Onko jossakin linkkä kirjallisuudesta toimintaperiaatteesta?

        Niin Amerikasta kuin Volvolta Suomesta ostetut Nivot tulevat nykyisin männänvarsi ylöspäin.
        Volvo (BOGE) on muuttanut nivon rakenteen.
        KÄYKÄÄ VOLVOLTA KYSYMÄSSÄ JOS ETTE USKO.


      • vielä...
        ylösalaisin kirjoitti:

        Niin Amerikasta kuin Volvolta Suomesta ostetut Nivot tulevat nykyisin männänvarsi ylöspäin.
        Volvo (BOGE) on muuttanut nivon rakenteen.
        KÄYKÄÄ VOLVOLTA KYSYMÄSSÄ JOS ETTE USKO.

        http://www.fcpgroton.com/volvo700shocks.htm
        Tommosesta osoitteesta tilasin ja Nivot on alla Männänvarsi ylöspäin. Se siitä.


      • sedanista
        vielä... kirjoitti:

        http://www.fcpgroton.com/volvo700shocks.htm
        Tommosesta osoitteesta tilasin ja Nivot on alla Männänvarsi ylöspäin. Se siitä.

        Autoni on 960 sedan varaosanumero iskarille on tuossa amerikan sivussa 9173200 ja kuvastakin näkee että iskari on männänvarsi ylöspäin.
        Ps. en tiedä Farkkujen nivoista.


      • farmarissa
        sedanista kirjoitti:

        Autoni on 960 sedan varaosanumero iskarille on tuossa amerikan sivussa 9173200 ja kuvastakin näkee että iskari on männänvarsi ylöspäin.
        Ps. en tiedä Farkkujen nivoista.

        vaihdoin 2 kuukautta sitten nivot ja sen kallistuksenvakaajan. ylösalaisin tuli farkkuunkin. 960 -96 ajettu 320000..


    • Hans

      Vaihdoin omaan 960 Volvoon jäykemmän takajousen (ns. ambulanssijousi??) ja tavalliset iskarit. Jousi sinisellä tiskillä about 200 e. Uudet Nivot olisi maksaneet noin 400 e kappale (2006). Aluksi perä hieman korkealla, mutta nyt kulkee vaaterissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1836
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1282
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

      Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

      Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

      Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      108
      934
    6. Okei nyt mä ymmärrän

      Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      853
    7. Miks käyttäydyt noin?

      Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      771
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

      en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      762
    9. Olen huolissani

      Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      721
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

      Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe