960 ja nivomatic

laskeeko

laskeeko volvon perä seisoessa niinkuin sitikan. Liikkeelle lähtiessä perä nousee "vaakaan". kun mättää tavaraa konttiin niin perä ei nouse seisoessa kun ajaa pätkän taso säätyy.

13

6304

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laske

      Nivomat ei laske vaikka auto seisoo viikon.
      Tavaraa lastattaessa laskee mutta muutaman minuutin ajon jälkeen on noussut normaalitasoon ja pysyy siinä kuinka kauan vaan.
      Nivomat iskarithan toimii ilman ulkopuolista ohjausta.
      Iskarit on aivan tavallisen kookkaan iskarin näköiset.
      Volvo 960-96 Nivomatit käytössä.

      • kun taitaa

        laskea yön seisottua. Kun on ajanut hetken niin taso on OK.


      • haittaa
        kun taitaa kirjoitti:

        laskea yön seisottua. Kun on ajanut hetken niin taso on OK.

        Noinhan se alkaa. Iskareista tulee pikkuhiljaa öljyt ulos. Pakkasella huomaa ongelman parhaiten.
        Ostin uudet Nivomatit, vanhat kesti 300 tkm.


      • osat, mistä hankit
        haittaa kirjoitti:

        Noinhan se alkaa. Iskareista tulee pikkuhiljaa öljyt ulos. Pakkasella huomaa ongelman parhaiten.
        Ostin uudet Nivomatit, vanhat kesti 300 tkm.

        toki oik. iskari on hieman märkä. Jos jollakin olisi ehjä käytetty niin tarjotkoon mulle.


      • amerikasta...
        osat, mistä hankit kirjoitti:

        toki oik. iskari on hieman märkä. Jos jollakin olisi ehjä käytetty niin tarjotkoon mulle.

        Katso Googlella "FCP Groton" amerikkalainen Volvo osien myyjä.
        235 Us$ kpl. Rahti oli vain 31 $ Tulliin kotipaikkakunnalla.
        Pari nivomatia tulleineen ja Alv:n kanssa maksoi vajaan 600€.
        Uudet nivomatit, niin Volvolla Suomessa kuin ko. Firmassa Amerikassa asennetaan toisinpäin kuin alkuperäinen. Alkuperäinenhän on männänvarsi alaspäin.
        Suomen Volvolla kaupattavaan sarjaan sisältyy taka kallistuksenvakaajatanko
        Tätä tankoa ei tarvi, iskari sopii paikoilleen paksu puoli alaspäin. Tulee kylläkin lähelle alkuperäistä vakaajatankoa(5 mm)


      • tarkennusta tuohon.

        nuo nivomatit ottavat "käyttövoiman" iskarin normaalista pumppaavasta liikeestä kun ajetaan töyssyjen yli toisin kuin Citroen jonka jousitusta pumppaa erillinen moottorin pyörittämä pumppu.

        Nivomatissa on eräänlainen sisäänrakennettu pumppu joka yrittää painetta lisäämällä pitää iskarin keskipituuden samana kuormasta riippumatta. Eli iskari "kantaa" kuormaa kun jouset alkavat mennä sen painosta kasaan.

        Toimivien iskarien pituuden ja sen myötä perän korkeuden ei pitäisi muuttua ellei autolla ajeta ja iskari pääse tekemään pumppaavaa liikettä eikä muuten Citroeninkaan jousituksen pitäisi itsestään kovin äkkiä "pudota" jos se on uusi ja tiivis.


      • erillistä pumppu
        tarkennusta tuohon. kirjoitti:

        nuo nivomatit ottavat "käyttövoiman" iskarin normaalista pumppaavasta liikeestä kun ajetaan töyssyjen yli toisin kuin Citroen jonka jousitusta pumppaa erillinen moottorin pyörittämä pumppu.

        Nivomatissa on eräänlainen sisäänrakennettu pumppu joka yrittää painetta lisäämällä pitää iskarin keskipituuden samana kuormasta riippumatta. Eli iskari "kantaa" kuormaa kun jouset alkavat mennä sen painosta kasaan.

        Toimivien iskarien pituuden ja sen myötä perän korkeuden ei pitäisi muuttua ellei autolla ajeta ja iskari pääse tekemään pumppaavaa liikettä eikä muuten Citroeninkaan jousituksen pitäisi itsestään kovin äkkiä "pudota" jos se on uusi ja tiivis.

        niinkuin ilmaiskareissa vaan molemmat iskarit on omanaan ns. suljettu järjestelmä. Miten sitten voi asentaa usan iskarit ylösalaisin jos se ei tunnuista millään perän korkeutta? Onko jossakin linkkä kirjallisuudesta toimintaperiaatteesta?


      • Putte
        amerikasta... kirjoitti:

        Katso Googlella "FCP Groton" amerikkalainen Volvo osien myyjä.
        235 Us$ kpl. Rahti oli vain 31 $ Tulliin kotipaikkakunnalla.
        Pari nivomatia tulleineen ja Alv:n kanssa maksoi vajaan 600€.
        Uudet nivomatit, niin Volvolla Suomessa kuin ko. Firmassa Amerikassa asennetaan toisinpäin kuin alkuperäinen. Alkuperäinenhän on männänvarsi alaspäin.
        Suomen Volvolla kaupattavaan sarjaan sisältyy taka kallistuksenvakaajatanko
        Tätä tankoa ei tarvi, iskari sopii paikoilleen paksu puoli alaspäin. Tulee kylläkin lähelle alkuperäistä vakaajatankoa(5 mm)

        On aina samanlainen, eli varsi alaspäin, ei nivo muuten toimi,koska paine, ja öljy vaativat juuri tuon asennon, että se siitä amerikan vahkeestä.

        Muuten annatko tyypin niistä nivoista, että saan oikein katsoa, sen asennon ym.ym.


      • ylösalaisin
        erillistä pumppu kirjoitti:

        niinkuin ilmaiskareissa vaan molemmat iskarit on omanaan ns. suljettu järjestelmä. Miten sitten voi asentaa usan iskarit ylösalaisin jos se ei tunnuista millään perän korkeutta? Onko jossakin linkkä kirjallisuudesta toimintaperiaatteesta?

        Niin Amerikasta kuin Volvolta Suomesta ostetut Nivot tulevat nykyisin männänvarsi ylöspäin.
        Volvo (BOGE) on muuttanut nivon rakenteen.
        KÄYKÄÄ VOLVOLTA KYSYMÄSSÄ JOS ETTE USKO.


      • vielä...
        ylösalaisin kirjoitti:

        Niin Amerikasta kuin Volvolta Suomesta ostetut Nivot tulevat nykyisin männänvarsi ylöspäin.
        Volvo (BOGE) on muuttanut nivon rakenteen.
        KÄYKÄÄ VOLVOLTA KYSYMÄSSÄ JOS ETTE USKO.

        http://www.fcpgroton.com/volvo700shocks.htm
        Tommosesta osoitteesta tilasin ja Nivot on alla Männänvarsi ylöspäin. Se siitä.


      • sedanista
        vielä... kirjoitti:

        http://www.fcpgroton.com/volvo700shocks.htm
        Tommosesta osoitteesta tilasin ja Nivot on alla Männänvarsi ylöspäin. Se siitä.

        Autoni on 960 sedan varaosanumero iskarille on tuossa amerikan sivussa 9173200 ja kuvastakin näkee että iskari on männänvarsi ylöspäin.
        Ps. en tiedä Farkkujen nivoista.


      • farmarissa
        sedanista kirjoitti:

        Autoni on 960 sedan varaosanumero iskarille on tuossa amerikan sivussa 9173200 ja kuvastakin näkee että iskari on männänvarsi ylöspäin.
        Ps. en tiedä Farkkujen nivoista.

        vaihdoin 2 kuukautta sitten nivot ja sen kallistuksenvakaajan. ylösalaisin tuli farkkuunkin. 960 -96 ajettu 320000..


    • Hans

      Vaihdoin omaan 960 Volvoon jäykemmän takajousen (ns. ambulanssijousi??) ja tavalliset iskarit. Jousi sinisellä tiskillä about 200 e. Uudet Nivot olisi maksaneet noin 400 e kappale (2006). Aluksi perä hieman korkealla, mutta nyt kulkee vaaterissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Upea peppuisella naisella

      Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      100
      6424
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

      Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3843
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

      isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3220
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

      https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      370
      1736
    5. Mihin se sysipska hävisi?

      Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1398
    6. Upea peppuisella miehellä

      Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1340
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

      Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      46
      989
    8. Anteeksi kulta

      En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      966
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

      Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      890
    10. Tykkään susta todella

      Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      879
    Aihe