apua tarvis

MK81

terve

Oon 24 vee mies. Heti haluan sanoa, että olen sairauspelkoinen ja kärsin ahistuksesta. joten älkää pelotelko!

Minua vaivaa seuraava. Ylävatsassa oikealla, maksan kohilla/kyljessä, on ollut jo pitemmän aikaa jotenkin inhottava tunne. Ikäänkuin olisi jotain extraa siellä, tai joku solmu lihaksessa tms. oikealla kyljellä on joskus inhottava maata, kun tuntuu oudolta.

Kävin muutama kk sitten maksakokeissa, ja ne oli ok. Ja muutenkin verikokeet oli ihan ok...noin kk sitten.

Voiko tämä olla joku suolivaiva? Minulla on moneen otteeseen todettu ärtyvä paksusuoli, stressiin liittyen. Tällanen tunne on ollut joskus ennenkin, mutta ei näin pitkään muistaakseni.

Kiitän

8

1201

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MK82

Niin, ja ei siellä siis mitään ylimääräistä tunnu kun mahaa kaivelee.

• MK81

Noh, kylläpäs tulee asiat hajanaisena mieleen...

Mutta, viime kesänä kävin mahalaukun tähystyksessä/sisuskalujen ultraäänessä (omasta tahostani, pelkäsin syöpiä). Kävin koska minulla oli refluksitauti, ja kaikki oli ok. Tässä on nyt kyllä ollut samaa refluksia hieman lievempänä viime aikoina myöskin.

• jäljillä

Suolistoperäiseltä vaikuttaa, ärtynyt paksusuoli ja refluksi viittaa siihen. Avuksi Aloe Vera geeli ja/tai probiootit. Molemmat hoitavat suolistoa ja muutenkin koko ihmistä kokonaisvaltaisesti.

• MK81

pitänee kokeilla noita.

Voisko tää olla jotain kauheeta ja vakavaa tällanen?

• vastaus....

Kuulehan Mikaseni =) Älähän nyt turhaan järkeile sellaista, että onko se mahdollisesti jotain vakavaa. Itse olen myös ollut melkoisen sairauspelkoinen, mutta jotenkin päässyt sen ylitse. Kyllä sitä kivistää ja kovistaa välillä sieltä sun täältä, nuorillakin (itse 23v.) eikä kyseessä ole mitään vakavaa. Mahavaivat etenkin voivat olla sellaisia joita ei edes saada selville mitä ovat. Itselläni tuli mieleen, että voisiko sinulla olla helikobakteeri, onko testattu? Se kun aiheuttaa kaikenlaista epämääräistä vatsavaivaa tai välttämättä ei kaikilla mitään. Ainakin oireesi viittaavat ainakin siihenkin. Sappikivet saattavat aiheuttaa epämääräistä oloa, nimenomaan oikealla ylhäällä ja säteillä selkään. Mutta yksi paha on myös se stressi ja jos siitä kovin on ahdistunut niin alkaa jo tuntemaankin kaikea kipua. Jos sulla maksa arvot olivat hyvät niin älä sitten siitä huolo enään, maksa ok. Koita rauhottua. Itse olen muuten menossa mahalaukun tähystykseen, itse toimenpide jännittää, mutta en ole miettinyt mitä mahtaisi olla vaivojen syynä. Jaksamisia sulle!

• MK81

Kävin sitten lekurille valittamassa tätä vaivaa. kokeili maksaa, ja kuulemma oli ok kokonen jne. eikai tää sit mtn vakavaa oo.

Ja se helikobakteerikin on katottu, eikä sitä ole (ainakaan reilu puol vuotta sitte)

Ja oon siis käyny mahalaukun tähystyksessäkin...se on juu oikein kiva operaatio:) no ei, kyllä siitä selviää...eikä se kauaa kestä.

• MK81
        MK81 kirjoitti:

Kävin sitten lekurille valittamassa tätä vaivaa. kokeili maksaa, ja kuulemma oli ok kokonen jne. eikai tää sit mtn vakavaa oo.

Ja se helikobakteerikin on katottu, eikä sitä ole (ainakaan reilu puol vuotta sitte)

Ja oon siis käyny mahalaukun tähystyksessäkin...se on juu oikein kiva operaatio:) no ei, kyllä siitä selviää...eikä se kauaa kestä.

eikö paksusuoli mene tuosta oikean kylen kautta jostain maksan nurkilta? tosiaan se tunne on välillä myös alempana alavatsassa/kyljessä.

• vastaus.....
        MK81 kirjoitti:

eikö paksusuoli mene tuosta oikean kylen kautta jostain maksan nurkilta? tosiaan se tunne on välillä myös alempana alavatsassa/kyljessä.

Hei taas =)
        Paksusuoli kulkee oikean kyljen kautta ylävatsalle ja sieltä vasemmalle kyljelle. Siis se kiertää koko mahan. Helpottaako oireet jommalla kummalla kyljellä maatessa? Joo, onneks ei kauaa kestä se vatsalaukun tähystys, mut silti kaameaa. Mul onkin nyt muutaman viikon ollut maha ok, mut tänään taas olu kipeä, tai oikeestaan en tiä onko se maha kun kipu on niinku vasemman rinnan kohdalla ja tuntuu myös selässä. Mutta voi toki olla jotain ruokatorviperäistä vaivaa, joten siksi meenkin siihen tähystykseen. Mut jos ei löydy mitään niin vaadin et tutkivat sydämen, koska jostain tämä varmasti johtuu. Täytyy yrittää pysytellä rentona.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      38
      3662
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      27
      3209
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      65
      2855
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      82
      2677
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1748
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      80
      1680
    7. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1507
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      15
      1485
    9. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1474
    10. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      28
      1458
    Aihe