laita?Nimittäin ystäväni,joka on valtuutettu toyota huoltomies....sanoi että avensis ei ole yhtään sen kestävämpi,kuin muutkaan automerkit ladaa lukuunottamatta.Minä kun olen niin luullut,että toyota on kestävin auto ja sellaista suunnittelin seuraavaksi juuri sen kestävyyden takia,kun minulle riittää,että sillä pääsee aina töihin ja kauppaan.
Mitenköhän on tällaisen
12
3285
Vastaukset
- Haarukka Luha
Mistä tulee käsitys että toyota avensis tai muut ovat kestäviä? (juu tiedän, mainoksista).
Se mitä minä tiedän merkkini historiasta on se että ne ovat takavuosina olleet teknikaltaan surkeita ja pellit paperia.
Nykyään tasoa on paranneltu ja se on melkein keskikastia laadussa. Missään muualla kuin katastustilastoissa toyota ei ole pärjännyt, kiitos hyvin järjestetylle huolto organisaatiolla ja toimivalle takuulle joka on uuden auton valitsijalle tärkeä asia!. Takuuttoman toyotan omistajalle tulee ennen pitkää useita merkkejä enemmän korjattavaa. Toyotan ongelmat liittyvät moottoriin, vaihteistoon ja koriin.
Osta toyota uutena, pidä näppisi erossa vanhasta. Toisaalta jos kaikki tajuaa hintakuplan niin ei kukaan enään ostaisi autoa uutenakaan, eli pitäisi olla vain hiljaa ja uusia takuu toimiva auto muutaman vuoden välein =).- laittaa
jotain tilastotietoa toyotan moottori, vaihdelaatikko ja kori ongelmista, joihin viittasit?
- Lauri
totta puhut. Itse tunnen myös valtuutetun Toyota-huollon huoltomiehiä. Vikoja tuntuu riittävän. Korroosionesto on sentään saatu paremmaksi.
- mieshuolto
niin pitäähän huoltomiehilläkin olla hommia muuten iskee työttömyys
- Kusettanut
Sua, kyllä se ave on todellakin ykkösluokan autoja joka osa-alueella. Onhan Toyossakin totta kai huolto kohteensa, ja pieniä laittoja.
Mutta eihän täysin huoltovapaata autoa löydä mistään. Osta rauhassa vaan toyota.- huumorimies
ykkösluokan autoja...Kyllähän tuolla Tojon huollossa usein näkee mm. Avensiksia joista on moottori tai laatikko otettu pois.
- Pertti
huumorimies kirjoitti:
ykkösluokan autoja...Kyllähän tuolla Tojon huollossa usein näkee mm. Avensiksia joista on moottori tai laatikko otettu pois.
Minulla 98 ave eikä ole tarvinu kun poltimoita joskus vaihtaa ajettu kohta 200000km. KANNATTAA OSTAA TOYO
- Tuossa on??
Pertti kirjoitti:
Minulla 98 ave eikä ole tarvinu kun poltimoita joskus vaihtaa ajettu kohta 200000km. KANNATTAA OSTAA TOYO
Tuohan on ihan normaalia arkipäivää euroautoillekin joitakin poikkeuksia lukuunottamatta. Sama koskee toyotaakin.
Mulla on 2000 525 BMW ajettu 220 000 ja siihen ei ole tehty mitään remonttia. Taitaa olla nuo ajovalopolttimot ja jarrupalat mitkä on uusittu normaaleiden huoltotoimenpiteiden lisäksi. Iskunvaimentimet ovat alkuperäiset.
Sisustuskin on erittäin hyvässä iskussa. Ei kulumia. - erno
huumorimies kirjoitti:
Toyotaa myytiin esim. viime vuonna 23 755 kappaletta. Kyllä siihen joukkoon korjattaviakin mahtuu. Itsellä 190000 ajettu Toyota, rikki mennyt kuskinpuolen penkinlämmitin ja 2 mittarivaloa. Jarrulevyt meni uusiksi kolmen vuoden sisään (takuuseen). Korjauskulut seitsemään vuoteen 50E (mittarivalot). Penkinlämmitintä en aio korjauttaa. Aikaisemmin oli saksalainen auto. Hyvä oli sekin, mutta ei ihan tätä luokkaa. Toyota on vähän väritön, mutta luotettavan huoleton auto.
- Oma kokemus on
Tälläkin palstalla moititaan Toyotaa, vaikka ei varmasti ole omakohtaista kokemusta tai muistellaan jotain 70-luvun corollaa. Minulla on ollut toistakymmentä Toyotaa,(välillä muitakin merkkejä), mutta yhtään moottori/vaihdelaatikko vikaista Toyotaa ei ole ollut. Yksi lahovikainen oli, mutta se oli kolariauto, viisitoista vuotta vanhakin. Lukekaapa moittijat kuinka paljon tukimuksia luotettavuudesta, kestävyydestä ja laadusta Toyota on voittanut,ei ne tutkimukset voi perättömiä olla! Nyttenkin oli Avensis voittanut saksassa vähävikaisimman tittelin. Jos laitan omistamiani autoja paremmuus järjestykseen, niin Toyota on paras, Mazda kakkonen ja taas huonoimpia ovat Volkkari ja Fiiatti. Nämä ovat minun kokemuksia, jos joku on toista mieltä, niin olkoon.
- kokemuksia.
Minulla on huonoin tainnut olla Ford ja kestävimpiä ovat olleet Nissanit ja Toyotat.
- Joopa
kokemuksia. kirjoitti:
Minulla on huonoin tainnut olla Ford ja kestävimpiä ovat olleet Nissanit ja Toyotat.
toitsulla korjaamo puolella hommissa ja kertoo välil aika uskomatonta juttua Aven ns.viattomuudesta. Autot kun käy huollossa niin niihin vaihdetaan niin paljon uutta osaa josta ei edes kerrota omistajalle. Ajotietokoneet ovat kärjessä tällä listalla. Aven suosiokin on aika pitkälle rakennettu juuri sille että kyseisistä asioista ei hiiskuta. Tämä teksti ei oo mitään provoilua ja itsekin olen juuri ostamassa Corolla Versoa. Jotenka hyvät ihmiset Avessa niinkuin muissakin merkeissä on aivan varmasti vikoja. Ei ole täydellistä autoa.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1254771Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa53402Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1283210Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss262637Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu752372Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181779Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo91404Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1171265Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut91233Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky41148