En nyt jouda täällä enempää jaarittelemaan, mutta toivottelen kuitenkin kaikille hyville ystävilleni OIKEIN HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ! Essollakin tämä juhlapäivä tullaan huomenna huomioimaan hyvin näyttävästi.
Yleismies
Hyvää Ystävänpäivää!
28
1279
Vastaukset
- animattiN
Sinulle vaikka en lukeudukkan niihin ystäviisi kun en tunne hyvin sinua. Mutta eikös se päivä ole vasta huomenna :)
- aikanaan
ukkomiehistä: "Ystävyyttä ja rakkautta osattiin arvostaa jo antiikin aikoina, joskaan ei aina valtionhallinnossa. Kolmannella vuosisadalla Rooman keisari Claudius II päätteli oivasti, että sinkkumiehistä koostuisi paljon parempi armeija kuin perheellisistä ja kielsi naimisiinmenon sotilailtaan. Ternin piispa Valentinus päätti kuitenkin salaisesti jatkaa sotilaiden vihkimistä aviosäätyyn ja kuoltuaan marttyyrinä hänestä tuli rakastavaisten suojelija seuraaviksi vuosituhansiksi."
Hyvää Ystävänpäivää Essolle! - toivontytär
kaikille palstalaisille.tiesittekö myös tämän..?
15.2 vietetään pakanallista lubercalia-juhlaa, siinä susipukuiset miehet kirmailevat alasti kaduilla ja läimäyttelevät ohikulkijoita pyllylle.!vaan onneksi ei ole levinnyt meille, kun on tuota lunta ja jäätäkin...- Pyhämies
Lintujen parinetsimispäivä
Vaikka ystävänpäivä onkin rantautunut Suomeen Yhdysvalloista, ei päivä suinkaan ole sieltä kotoisin. Ystävänpäivän pitkät juuret juontavat nimenomaan eurooppalaiseen kansanperinteeseen ja katoliseen pyhimystarustoon.
Keski-Euroopassa on jo ammoin uskottu, että linnut etsivät itselleen parin juuri 14. helmikuuta. Lisäksi muinaiset roomalaiset viettivät helmikuun 14. päivänä äitiyden ja avioliiton suojelijan Junon päivää. Roomalaiset viettivät helmikuun puolivälissä myös Lupercalia-juhlaa, jolloin alastomat susimiehet juoksentelivat pitkin kaupunkia läimimässä ohikulkijoita vuohennahkaisilla remmeillä. Kristillinen kirkko ei onnistunut kitkemään sitkeässä ollutta pakanajuhlaa, joten kirkko vaihtoi juhlapäivän sisällön. Päivä omistettiin Valentinukselle vuonna 350, ja sen jälkeen meno alkoi hieman vakavoitua.
Aivan tarkkaa selkoa siitä, mitä tekemistä vuonna 269 marttyyrikuoleman kokeneella Valentinuksella on ystävyyden ja lemmen kanssa, ei ole. Legendoja on monia, mutta joka tapauksessa Pyhää Valentinusta pidetään rakastavaisten suojelijana ja onnellisen avioliiton takaajana.
- Suhina L
on ollut koko päivän pöytä koreana, sekä me tytöt tietenkin myös.
Livahtaisit nyt vaimoltasi salaa lystin pitoon tänne hilpeään joukkoomme!
Rosalii avaa juuri ääntään ja aikoo Ella Erosmaisella paatoksella esittää sinulle aivan tätä tilaisuutta varten sepittämänsä runon.
Sen jälkeen Kalu ja Rosalii laulavat Veikko Lavin klassikon "Serenaadi hetekalle".
Minulla on se tavallinen numeroni.- rosalii
Hyvää Ystävänpäivää...
kekkaan tässä runosen kunhan saan luovan tilaisuuden ;)
sanotko Yleismiehelle, että uusivat nyt Esson tasakaton ja alumiinipeltikatteen samalla, kun kerran siellä nyt alvinaan asustelee( Kallen kanssa)
nehän todettiin jo -70 luvulla huonoksi vaihtoehdoksi
löytyykö uskallusta vaihtaa modernimpaan/tendikkäämpään ilmeeseen? ;D - Suhina L
rosalii kirjoitti:
Hyvää Ystävänpäivää...
kekkaan tässä runosen kunhan saan luovan tilaisuuden ;)
sanotko Yleismiehelle, että uusivat nyt Esson tasakaton ja alumiinipeltikatteen samalla, kun kerran siellä nyt alvinaan asustelee( Kallen kanssa)
nehän todettiin jo -70 luvulla huonoksi vaihtoehdoksi
löytyykö uskallusta vaihtaa modernimpaan/tendikkäämpään ilmeeseen? ;Dalkaa heti kun lumet ovat sulaneet.
Vuorollammehan olemme kiivenneet katolle luomaan lunta. Kalle putosi vime kerran katolla ollessaan ja täräytti päänsä, niin että älä ihmettele, jos hän käyttäytyy vähän oudosti.
Kamala vauhti päällä muuten niin tasaisella miehellä.Luulee olevansa milloin mikäkin. Viimeksi julistautui rallikuski Grönholmiksi ja kruisaili traktorillaan, niin että poliisit ajoivat kiinni ja puhalluttivat, eivätkä olleet uskoa silmiään kun ukko oli selvin päin, tai ei ollut siis viinasta juovuksissa.
Nyt hän odottaa esiintymistänne, sitä Serenaadia hetekalle .
Alahan jo tulla, kyllä vähempikin pynttääminen riittäisi! - oli ihan
Suhina L kirjoitti:
alkaa heti kun lumet ovat sulaneet.
Vuorollammehan olemme kiivenneet katolle luomaan lunta. Kalle putosi vime kerran katolla ollessaan ja täräytti päänsä, niin että älä ihmettele, jos hän käyttäytyy vähän oudosti.
Kamala vauhti päällä muuten niin tasaisella miehellä.Luulee olevansa milloin mikäkin. Viimeksi julistautui rallikuski Grönholmiksi ja kruisaili traktorillaan, niin että poliisit ajoivat kiinni ja puhalluttivat, eivätkä olleet uskoa silmiään kun ukko oli selvin päin, tai ei ollut siis viinasta juovuksissa.
Alahan jo tulla, kyllä vähempikin pynttääminen riittäisi!selvästi yks palstalainen nainen mukanaan joka kans täräytti päänsä jo ties kuinka monennen kerran. Sillä kyllä näyttää kirjoitteluista päätellen olevan krooninen tärähdys päällä://
- Suhina L
oli ihan kirjoitti:
selvästi yks palstalainen nainen mukanaan joka kans täräytti päänsä jo ties kuinka monennen kerran. Sillä kyllä näyttää kirjoitteluista päätellen olevan krooninen tärähdys päällä://
sillä me olemme pitäneet tarkkaa vahtia, ettei mikään "palstalainen nainen", noin vaan mene Esson katolle....ellet sitten sinä ollut se joka laskuvarjon kanssa hillui katolla ja uhosi antavansa näytöksen. Kertoi kiivenneensä jo edellisiltana kun olimme menneet nukkumaan ja luottaneet Kalu Kallen vartiointiin.
Vai sillä lailla, että krooninen täräys sinulla.
Soitin juuri piipaa auton..rauhoituhan nyt! - rosalii
Suhina L kirjoitti:
alkaa heti kun lumet ovat sulaneet.
Alahan jo tulla, kyllä vähempikin pynttääminen riittäisi!synkeän katseeni tuopin yli nostan
ehkä toisenkin nyt ostan ?
huokaan raskaasti ja syvään
mennyttä..ah !
mennyttä on uskoni hyvään
huoooh,,,
Suhina tosissaan
pyrkii lyriikkaani mollaamaan
ja Kallen syliin tyrkkii istumaan
kas kummaa, kun ei itselle kelpaa vaan?
nytpä katseeni Kyöpeliin käännän
ja luutaani värkkejä väännän
( shh,,,se olikin salaisuus)
Esson tuopit kumottuani näin
päivä meneekin parempaan päin
ryhtini ylvääksi nostan jälleen
ja lyriikkani kukkiin tälleen !!! :D - nyt hyvä
Suhina L kirjoitti:
sillä me olemme pitäneet tarkkaa vahtia, ettei mikään "palstalainen nainen", noin vaan mene Esson katolle....ellet sitten sinä ollut se joka laskuvarjon kanssa hillui katolla ja uhosi antavansa näytöksen. Kertoi kiivenneensä jo edellisiltana kun olimme menneet nukkumaan ja luottaneet Kalu Kallen vartiointiin.
Vai sillä lailla, että krooninen täräys sinulla.
Soitin juuri piipaa auton..rauhoituhan nyt!Suhina. Onkos TAAS tullut ryypättyä kun sekoitat asioita??? Enpä oo käyny lähelläkään Essoa että sortsit nyt vaan mutt en ooo mä se seko. Mutta heippistä vaaan. Toivottavasti se piipaa-auto löytää sen oikeen tanttaraisen joka tarttis viedä pikapikaa kallonkutistajasedän tykö!
- Suhina L
rosalii kirjoitti:
synkeän katseeni tuopin yli nostan
ehkä toisenkin nyt ostan ?
huokaan raskaasti ja syvään
mennyttä..ah !
mennyttä on uskoni hyvään
huoooh,,,
Suhina tosissaan
pyrkii lyriikkaani mollaamaan
ja Kallen syliin tyrkkii istumaan
kas kummaa, kun ei itselle kelpaa vaan?
nytpä katseeni Kyöpeliin käännän
ja luutaani värkkejä väännän
( shh,,,se olikin salaisuus)
Esson tuopit kumottuani näin
päivä meneekin parempaan päin
ryhtini ylvääksi nostan jälleen
ja lyriikkani kukkiin tälleen !!! :D"lyriikkasi" olla, vaikka et
oo mikään täysi nolla.
Hyvin sykkii runosuoni sulla.
alahan jo Essolle päin tulla!
Juhlien nyt rääppijäiset alkaa
Kalu Kalle nostaa tanssijalkaa.
Ystävyydenpäivää kolme kuusi viisi
vuoden, joka päivä tilaisuuden tuoden
Ystävyyttä osoitta ja lempeä, sekä laulaa serenaadi hempeä;)))
Hetekalsta laulaa Kalu Kalle
Rosaliini tytyn oma nalle.
Meillä vielä juhlahumu huumaa päätä,
eikä tunnu sydämessä jäätä
vaikka puskapillu pusikossa märisee, että persekarvat tärisee.
Loppuhuipennukseen tapa mulla - taisi vähän proossa tekstiin tulla. - rosalii
Suhina L kirjoitti:
"lyriikkasi" olla, vaikka et
oo mikään täysi nolla.
Loppuhuipennukseen tapa mulla - taisi vähän proossa tekstiin tulla.Esson tuopit kumotut
ja kuutamot lumotut
nyt päätä kivistää
mun päiväjuhlista täytyy
livistää
jättäkää tarjottavaa mulle
niin enköhän illan tullen
rääppijäisiin ehdi mukaan
sitä ei estä kukaan
tarjoilua säästäkää
olutta ja pullaa
ja Kallen kinkkurullaa
heteka asiaan palataan vielä
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! - minäkin osaan laulaa
Suhina L kirjoitti:
"lyriikkasi" olla, vaikka et
oo mikään täysi nolla.
Loppuhuipennukseen tapa mulla - taisi vähän proossa tekstiin tulla.ei ainoastaan rosalii!
- rosalii
minäkin osaan laulaa kirjoitti:
ei ainoastaan rosalii!
mua kutsuuko nyt Kalle
tulemaan omalle hetekalle
tästäpä päättelen yhtä ja toista
eipä Kallen rakkaustaidot enää loista
täytyykö avuksi jousto saada
kun ei muuten naista kaada
löystynyt moraali sekä selkälihas
ehkä vaimonsa on vähän pihas
mut en hetekan kyytiin vingu
enkä Kallen seuraan hingu
hetekasta saisi oivan pelin
tuontimersu epelin
ehkäpä palstoille meenkin
ja hetekasta runon teenkin !!! ;))))
ellei hetekahöpötys lopu tää
ja Kalle omalle akallensa jää - Suhina L
rosalii kirjoitti:
Esson tuopit kumotut
ja kuutamot lumotut
nyt päätä kivistää
mun päiväjuhlista täytyy
livistää
jättäkää tarjottavaa mulle
niin enköhän illan tullen
rääppijäisiin ehdi mukaan
sitä ei estä kukaan
tarjoilua säästäkää
olutta ja pullaa
ja Kallen kinkkurullaa
heteka asiaan palataan vielä
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!kohta alkaa raikua, kun puskapyllyn
laulu saapi kaikua.
Hän on saanut meiltä luvan laulaa,
kun välillä saa kostutella kaulaa
Saas nähdä millainen on repertoaari
kun areenalle astuu vaari.
Vai onko kysessä jo ikägimma, jol' strippaamaan on hinku, vimma.
Liekö kyseessä tuo Ruotsin Arja,
hän Tobiaksen kurttupeppu marja?
Kiva Kalun onkin nähdä sussua
ken estottomasti näyttää tussua.
Estraadilla alkaa säpinää
kun esitys lyö tulta väpinää.
Yleismies ei pysy paikallansa, ja hokee :
"gimma on kuin loukku ansa."
Paras pysyä ois minun himassa, kun
jätkät hilluu lärvi kinassa.
Yleismies on vanha kunnon tuttu,
mutta nyt on käänytynyt jo nuttu.
Kunhan vaimo saapi tämän tietää,
niin selkäsunan ukko parka sietää:(((( - rosalii
Suhina L kirjoitti:
kohta alkaa raikua, kun puskapyllyn
laulu saapi kaikua.
niin selkäsunan ukko parka sietää:((((nostanpa jälleen maljaa
tuoppi täynnä kaljaa
sen kuivaan kurkkuuni juon
ehkä Sullekin yhden tuon ?
pitkästä aikaa
laulumme raikaa
sehän on aihe juhlaan
siks!!kaikkeni nyt tuhlaan
tiskille vaan
ja
kaljaa hakemaan
ja performanssia Lempin
ehkä katselenkin
jatkukoon ihanin ilta
tuopit nouskoon kaikilta
menköön hurmaavaa latua
ennenkuin Yleismies ja Kalle
alkavat katua Suhina L kirjoitti:
kohta alkaa raikua, kun puskapyllyn
laulu saapi kaikua.
niin selkäsunan ukko parka sietää:((((Pieni virhe tähän Lempin runoon oli putkahtanut. Vaikka en ole ollutkaan paljoa äänessä, niin en minä silti ole takkiani kääntänyt. Kyllä Sinä edelleenkin minut virttyneestä puserostani tunnistat Essolla.
Kyllähän vaimoni tietää minusta yhtä ja toista, mutta ei hän ole vähään aikaan minulle selkäsaunaa antanut. On niistä pahimmista rötöksistä (taidat muistaa muutamia tapauksia) kulunut jo niin paljon aikaa, että vaimo on alkanut käyttäytyä aika sopuisasti.
Tänäänkin hän oli laittanut minulle päiväkahvipöytään konjakkipullon, jotta pysyisin paremmin kotona iltapäivällä. Temppu onnistui täydellisesti, eikä Essolle tullut lähdettyä.- rosalii
Yleismies kirjoitti:
Pieni virhe tähän Lempin runoon oli putkahtanut. Vaikka en ole ollutkaan paljoa äänessä, niin en minä silti ole takkiani kääntänyt. Kyllä Sinä edelleenkin minut virttyneestä puserostani tunnistat Essolla.
Kyllähän vaimoni tietää minusta yhtä ja toista, mutta ei hän ole vähään aikaan minulle selkäsaunaa antanut. On niistä pahimmista rötöksistä (taidat muistaa muutamia tapauksia) kulunut jo niin paljon aikaa, että vaimo on alkanut käyttäytyä aika sopuisasti.
Tänäänkin hän oli laittanut minulle päiväkahvipöytään konjakkipullon, jotta pysyisin paremmin kotona iltapäivällä. Temppu onnistui täydellisesti, eikä Essolle tullut lähdettyä.koskapa alkanut on morkkis
konjakki lääke on vaivoihin
mutt liika menee aivoihin
väliaineet sulattaa
ja sehän se laulattaa
jokohan nyt tämä venähtänyt Ystävänpäivän vietto on aika päättää...
;) - Suhina L
rosalii kirjoitti:
koskapa alkanut on morkkis
konjakki lääke on vaivoihin
mutt liika menee aivoihin
väliaineet sulattaa
ja sehän se laulattaa
jokohan nyt tämä venähtänyt Ystävänpäivän vietto on aika päättää...
;)nosteltu mukia ja nähty monta
hupia.
Kuultu myös laulua puskasta
mikä kertoi lemmentuskasta.
Niinpä siskoseni Rosalii, pannaankin
nyt kaljahanat kii.
Ensi kerrn jatketaan ja
pannaan kannat kattoon
Pahansuovat kiukkupussit,
lytätään me mattoon.
Maineemme ei kärsinyt oo juhlinnasta tästä,
ilo vain on otettu me tytöt elämästä.
Kalun kanssa kisailtu ja käyty
komerossa.
Siellä meillä ollut onkin
pullot varastossa.
Yleismiehen - Kallen tähden
piiloteltiin niitä.
Pojat kun ne alkuun pääsee, ei
mitkään kaljat riitä.
Nyt käy elo siihen maliin,
että pannaan talliin
runoratsut väsyneet ja vaahto
suussa ravanneet
kyllä ovat ravurimme sanan portit avanneet.
Näin - valitettavasti - loppui tämäkin ystävänpäivä, tai sanoisiko päivät, mutta
vaikka koittikin arki, niin Essolla vaan tavataan ja kohtuudella - kaljaa, sekä kalua!
- mistä lystäätte
kunhan jätätte ihmisten yksityisasiat rauhaan.
Olette pilanneet jo työnantajanne, puhelinlaitoksen ja suomi24:n maineen.- Suhina L
nyt sitten kun on jo pilattu.
Mennyt, mikä mennyt. Mikä kumma Sinua vaivaa, kun alat viattomia Esson tyttöjä moittimaan? Suhina Lempi ja Rosalii ovat ikävissään innostuneet runoilemaan, mutta ei niissä runoissa ole kenenkään yksityisasoihin puututtu. Minun vaimostani kyllä on muutama maininta, mutta se ei tahtia haittaa.
Eihän näillä tytöillä ole ikävään suurta aihetta, sillä kyllä minä tätäkin palstaa aina syrjäsilmällä seurailen. Vielä muutaman kuukauden joudun ahertamaan kiireisen projektin ( harrastukseen liittyvä) kimpussa, joten minun on ollut pakko harventaa "päivystysvuorojani". Essolta minut kuitenkin tavoittaa, jos oikein ikävä tulee.
Sinun täytyisi ymmärtää se, että Essolla käsitellään kaikkia asioita ihan yleisellä tasolla, sillä juoruaminen ja toisten asioihin sekaantuminen on meille essolaisille täysin vierasta. Jos me kirjoittelemme näitä harmittomia virtuaalimaailman juttuja tälle palstalle, niin ei siitä mene puhelinyhtiöiden eikä SUOMI24:n maine.- kertoisitko meille
muillekin että kuinka niin ovat pilanneet?????????
- TARVITSE
kertoisitko meille kirjoitti:
muillekin että kuinka niin ovat pilanneet?????????
Sen tulee tekemään aivan muu taho.
Eiköhän sinullekin ala kirkastumaan missä
mennään? - Suhina L
TARVITSE kirjoitti:
mennään?alkaa kirkastua missä menet.
Hipoista on jo kaksi päivää.
Ei pitäisikään kutsua juhliin tuollaisia
söheltäjiä, jotka huutavat kurkku suorana, että missä mennään.
Eikä muuten kutsuttukaan, sieltähän puskasta möngitte - sinne takaisin vaan, ja pitäkääpä
pienpää ääntä! - selvästikin
TARVITSE kirjoitti:
mennään?se sama TOLLO joka täällä mumisee noita omiansa.
HEI PORUKAT!! Toi puhuu itekseen, ei sitä kannata otta vakavissaa. Sehän on uhonnut jo ainaskin viikon että kohta selviää, kohta selviää... Mikähän manaaja tuokin on? Mä odotan että koskahan sen PÄÄ selviää:O
- ole ystäviä,
vaan kavereita. Äijät ei toivota hyvää ystävänpäivää. Äijät ei halaa kun kännissä ja joukkueurheilussa. Joten hyvää tiistaita!
Tämmänen tekstari tuli viime tiistaina ja aika hyvin kuvastaa miesten välistä "ystävyyttä".
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä25046Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1705041Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa243649Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1743464Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss422987Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1082719Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie322094Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky121954Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy191915Eutanasia?
Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?21634