Raskaana?

Sipuli

Moi vaan!
Mulla oli reilu viikko sitten laskujeni mukaan ovulaatio ja harrastimme silloin seksiä poikaystäväni kanssa. Käytimme kondomia, koska lopetin pillereiden syönnin reilu kolme viikkoa sitten. Kortsu kuitenkin hajosi. Hain seuraavana päivänä katumuspillerit (Norlevo) ja seksistä oli kulunut aikaa n. 12 tuntia, kun otin ne. Muutaman päivän kuluttua pillereiden ottamisesta alkoi mahaa kipristelemään ja rintoja aristi. Rintojen aristus on loppunut, mutta vatsan kipristely on lisääntynyt ja lämpö on noussut n. puoli astetta. Pelkään (ehkä toivon), että olen nyt raskaana. Haluaisinkin kysellä missä vaiheessa teillä on alkanut oireet ja millaisia ne ovat olleet? Missä vaiheessa olisi hyvä tehdä testi? Kiitos kaikille, jotka viitsitte vastata!

9

1472

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

tee testi about viikko sen jälkeen, kun seuraavien kuukautisten pitäisi alkaa..

mutta et vain kuvittelisi noita oireita, kun (ehkä toivot) raskautta :)

• Sipuli

Moi taas!
        Olenkin tässä miettinyt, että kuvittelenko vain, vai onko oireet todellisia. Oon myös miettinyt, että voiko katumuspillerit aiheuttaa kyseisiä oireita. En todellakaan tiedä toivonko, että olisin raskaana ja entäs jos olisinkin, tulisiko paniikki... epätietoisuus kaiken suhteen on kamalaa. Menkkojen pitäis alkaa viikon päästä, ellei pillereiden lopetus ja katumuspillerit niihin vaikuta. Ei vaan millään jaksaisi odottaa...

• pelotella, mutta...
        Sipuli kirjoitti:

Moi taas!
        Olenkin tässä miettinyt, että kuvittelenko vain, vai onko oireet todellisia. Oon myös miettinyt, että voiko katumuspillerit aiheuttaa kyseisiä oireita. En todellakaan tiedä toivonko, että olisin raskaana ja entäs jos olisinkin, tulisiko paniikki... epätietoisuus kaiken suhteen on kamalaa. Menkkojen pitäis alkaa viikon päästä, ellei pillereiden lopetus ja katumuspillerit niihin vaikuta. Ei vaan millään jaksaisi odottaa...

Koska olet ottanut katumuspillerit, lääkärit kehottaisivat sinut aborttiin mikäli olisit kuitenkin raskaana. Näin ainakin tapahtui omalla kohdalla joitakin vuosia sitten. Katumuspillerit nimittäin ovat myrkkyä kehittyvälle alkiolle ja ne todennäköisesti aiheuttavat kehityshäiriöitä yms. Todennäköisyys vammaiseen lapseen siis suuri.

Korjatkaa nyt kuitenkin mikäli näin ei nykypäivänä enää ole. Oma tapaukseni oli vuonna 2000, joten asiat on voineet muuttua.

• Sipuli
        pelotella, mutta... kirjoitti:

Koska olet ottanut katumuspillerit, lääkärit kehottaisivat sinut aborttiin mikäli olisit kuitenkin raskaana. Näin ainakin tapahtui omalla kohdalla joitakin vuosia sitten. Katumuspillerit nimittäin ovat myrkkyä kehittyvälle alkiolle ja ne todennäköisesti aiheuttavat kehityshäiriöitä yms. Todennäköisyys vammaiseen lapseen siis suuri.

Korjatkaa nyt kuitenkin mikäli näin ei nykypäivänä enää ole. Oma tapaukseni oli vuonna 2000, joten asiat on voineet muuttua.

Hei!
        Alkoi kyllä vähäsen pelottaa, jos noin on. Luin äsken tuoteselosteesta, että mikäli raskaus on jo alkanut, niin katumuspillereistä ei ole haittaa. Toisaalta eihän sitä koskaan tiedä. Menkkoja odotellaan nyt entistä kiihkeämmin!

• helppa (rv 40+4)

ovat aikamoinen hormonipaukku, joten olisi aika ihme, jos eivät mitään oireita aiheuttaisi. otit ne vielä ihan ajoissa, joten en usko, että olisit raskaana.

• =)=)

Meillä kävi näin että kondomi kans petti,hain jälkiehkäisypillerit 12 tunnin kuluessa tapahtuneesta.Eipä auttanut ainakaan minulla,kuukautisia ei tullut ja raskaus jatkui.Lääkäri sanoi ainakin minulle,että sikiölle niistä jälkiehkäisypillereistä ei ole mitään vaaraa. Ja tämä tapahtui alkuvuodesta 2000.Samoin kävi serkulleni,ehkäisy petti,haki jälkiehkäisypillerit, jotka eivät sitten tehonneetkaan.Ja terveen tytön synnytti.Että enpä usko että ne aiheuttavat mitään vammoja sikiöille.

• Sipuli

Tosi mukava, että jaksoitte vastata. On joku tarve kysellä muilta, kun tällaista sattuu. Toisten mielipiteet ja neuvot on tärkeitä. Jos teille juolahtaa mieleen jotain asiaan liittyvää, niin ilmoitelkaahan. Odottelen niitä menkkoja kärsimättömänä ja jos ei kuulu, niin sitten apteekkiin...

• "pelottelija:)"

Juu niin kun sanoin, niin en tiedä onko ne enää niin haitallisia kuin minulle joskus ainakin väitettiin. Mutta hyvä jos eivät haittaa aiheuta, niin kaikki on vielä mahdollista. Ilmoittele ihmeessä miten loppujen lopuksi kävi!

• Sipuli
        "pelottelija:)" kirjoitti:

Juu niin kun sanoin, niin en tiedä onko ne enää niin haitallisia kuin minulle joskus ainakin väitettiin. Mutta hyvä jos eivät haittaa aiheuta, niin kaikki on vielä mahdollista. Ilmoittele ihmeessä miten loppujen lopuksi kävi!

Moi taas!
        Menkat alkoi eilen. On vaan ollut aivan mielettömän kovia menkkakipuja. Aikaisemmin on ollut vaan maha vähän kipeänä, mutta nyt tuntui, ettei missään asennossa pysty olemaan. Vuotokin on ollut TOSI runsasta. Selkää on särkenyt ja flunssakin iski vielä päälle. En sitten tiedä voivatko katumuspillerit kyseisiä oireita aiheuttaa.
        Pakko myöntää, että hiukan olen pettynyt, mutta olihan se raskauden mahdollisuus aika olematon. Se on tullakseen sitten kun on aika.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      35
      11407
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      63
      9720
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      140
      5508
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3774
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3730
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3625
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3368
    8. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      24
      3153
    9. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      63
      2783
    10. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      78
      2558
    Aihe