fujitsu-siemens amilo 1425 akku kestää 15 min!!!

kas akka

Ostin tässä noin vuosi sitten kalliin kannettavan ja nyt sen akku kestää vain 15 min. ja tietenkin akun takuu oli vain puolivuotta(eipä tullut kysyttyä ostaessa). Itse koneelle kyllä on luvattu takuuta 2v mutta mitäpä sillä, jos tarkoitus oli ostaa hyvä kannettava hyvällä akulla, jotta sitä voisi käyttää ilman verkkovirtaa. Uuden akun hinta noin 130 euroa.
Onko kellään tietoa miten ja mistä saisi uusia kennoja halvalla, jotta akun saisi taas toimintakuntoiseksi kohtuu hintaan. Muutkin akun herättely vinkit käy

17

5237

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kennotus

Sipoossa on Akkukellari. En tiedä tuleeko kennotus paljonkin halvemmaksi, mutta voithan kysyä. Puh. 09 877 77 32. Löytyy myös netistä.

• Laku

Oletko käyttänyt läppäriä vain akulla, vaiko verkkovirralla akun ollessa koko ajan paikoillaan?

• kas akka

Olen käyttänyt läppäriä pelkällä akulla, sekä verkkovirralla akun ollessa paikallaan. Käsittääkseni ohjekirjoissa ei neuvota ottamaan akkua pois, jos käyttää pelkällä verkkovirralla konetta, eikä varoiteta mistään akkuun kohdistuvasta vaarasta. Noin 5 vuotta sitten oli kännyköiden akuissa samanlaista vikaa, jos tarkoitat että akku pitäisi aina ajaa tyhjäksi ennen uudelleen latausta.
        Fujitsu-siemensin kannettavien akut ovat näköjään todella huonoja, varoitan alkää hankkiko ko konetta!

• akku

Minun Fujitsu Siemens Amilon li-ion akku on jo suunnilleen loppu puolentoista vuoden jälkeen. Kysyin maahantuojalta sitä, niin vastasivat että kotikäyttöön tulevissa koneissa on huonommat akut kuin työkäyttöön myytävissä koneissa ja li-ion akun käyttöikä on vain noin 2 vuotta.
        Näyttää siltä että akuissa kehitys on mennyt tosi huonoon suuntaan.
        Joskun käytin akun tyhjäksi, mutta enimmäkseen olen käyttänyt verkkovirralla. Ei akku ole tarkoitettu poiskaan otettavaksi vaikka verkkovirralla käytetäänkin, ei ainakaan käyttöohjeessa mainita.
        Uusi alkuperäinen maksaa jotain 170€ että saa olla ostamatta.
        Huono juttu Fujitsu Amilo koneille, harmi. Mitenhän muilla merkeillä?
        Aukaisin akun, mutta tähän ei taida sopivia kennoja saadakaan.

• kas akka
        akku kirjoitti:

Minun Fujitsu Siemens Amilon li-ion akku on jo suunnilleen loppu puolentoista vuoden jälkeen. Kysyin maahantuojalta sitä, niin vastasivat että kotikäyttöön tulevissa koneissa on huonommat akut kuin työkäyttöön myytävissä koneissa ja li-ion akun käyttöikä on vain noin 2 vuotta.
        Joskun käytin akun tyhjäksi, mutta enimmäkseen olen käyttänyt verkkovirralla. Ei akku ole tarkoitettu poiskaan otettavaksi vaikka verkkovirralla käytetäänkin, ei ainakaan käyttöohjeessa mainita.

Hei mitä löytyi akun sisältä ja millaisilla merkinnöillä. On sitä maailmalta muutkin tavaraa tilattu ja toiminut on ihan hyvin, kuten esm. vanhemmasta kannettavast meni näyttöpaneli ja suomessa korjaaminen ois maksanut 1000 euroa, tilasin panelin saksasta ja hinta oli 250 euroa ja itse laitoin kuntoon, hyvin toimii. Siis mitkä speksit löytyi kennosta ja millä liittimillä. Saitko akun kuinka siististi auki?

• 1stMacFinn
        akku kirjoitti:

Mun "kalliin" Macin akku maksaa 129€. Ja se kestää noin 4-4,5 tuntia. Että sellaista tällä kertaa.

• amilo 7830
        kas akka kirjoitti:

Hei mitä löytyi akun sisältä ja millaisilla merkinnöillä. On sitä maailmalta muutkin tavaraa tilattu ja toiminut on ihan hyvin, kuten esm. vanhemmasta kannettavast meni näyttöpaneli ja suomessa korjaaminen ois maksanut 1000 euroa, tilasin panelin saksasta ja hinta oli 250 euroa ja itse laitoin kuntoon, hyvin toimii. Siis mitkä speksit löytyi kennosta ja millä liittimillä. Saitko akun kuinka siististi auki?

Akku: Koodi 206-8325 Model 755xx5 Lithium ion
        14.8V 4400 mAh
        Battery 14.4V 4000 mAh
        Avasin mattoveitsellä hankailemalla sivuilta ja väänsin auki, on ilmeisesti liimattu.
        Akkuja 8kpl kytketty pareittain rinnan "ympyrän" muotoon ja keskellä on pari pientä piiriä levyillä. Akuissa pienet metalliliuskat joista tinattu. Akkujen koko 18mm pyöreitä ja 65mm pitkiä ja jännite oli 4.1v täynnä.
        Luultavasti jokaisen sisällä on kolme pientä akkua jolloin jännite ehkä on 1.2v jolloin niitä olisi 24 kpl Ymmärsitkö "kas akka" ilmoita jos niitä saa ja millä hinnalla!

• jäi pois
        amilo 7830 kirjoitti:

Akku: Koodi 206-8325 Model 755xx5 Lithium ion
        14.8V 4400 mAh
        Battery 14.4V 4000 mAh
        Avasin mattoveitsellä hankailemalla sivuilta ja väänsin auki, on ilmeisesti liimattu.
        Akkuja 8kpl kytketty pareittain rinnan "ympyrän" muotoon ja keskellä on pari pientä piiriä levyillä. Akuissa pienet metalliliuskat joista tinattu. Akkujen koko 18mm pyöreitä ja 65mm pitkiä ja jännite oli 4.1v täynnä.
        Luultavasti jokaisen sisällä on kolme pientä akkua jolloin jännite ehkä on 1.2v jolloin niitä olisi 24 kpl Ymmärsitkö "kas akka" ilmoita jos niitä saa ja millä hinnalla!

Akuissa merkintä: CGR18650A

• kas akka

• Amilo D
        kas akka kirjoitti:

Täältähän löyty mielenkiintoista tietoa
        http://www.rosebatteries.com/batterycalculator.asp

Hei "kas akka" saitko selville hinnan ja voiko tilata. Itselläni kun tuo enkku ei taivu!
        Näyttäis just samankokoisilta. Kaksi rinnan ja sitten neljän sarjassa, niin on kapasiteetti sama.
        Saitko akkupaketin auki?

• first_hp_finn
        1stMacFinn kirjoitti:

Mun "kalliin" Macin akku maksaa 129€. Ja se kestää noin 4-4,5 tuntia. Että sellaista tällä kertaa.

Mulle ainakin ihan sama, vaikka akku toimisikin 10 tuntia...

• Mitä merkitystä
        first_hp_finn kirjoitti:

Mulle ainakin ihan sama, vaikka akku toimisikin 10 tuntia...

akun kestolla on, kun konettä käyttää pöytäkoneena, eikä liikuta sitä mihinkään. Tosin en ymmärrä miksi koneen sitten pitää olla kannettava.

• first_hp_finn
        Mitä merkitystä kirjoitti:

akun kestolla on, kun konettä käyttää pöytäkoneena, eikä liikuta sitä mihinkään. Tosin en ymmärrä miksi koneen sitten pitää olla kannettava.

Ehkä ihmiset hankkii kannettavat, diitä dyydtä, että
        ne mahtunee hyvin pöydälle, eivätkä vie tilaa. Mulla aikoinaan oli kavaputkinäytöllinen Fujitsu Siemens pöytäkone, vei ihan hirveästi tilaa. Sittenkin päädyin kannettavaan, johon ole tyytyväinen. Kannettavani on HP niin kuin tulostinkin...

Testasin: Mun HP Pavilion akunkestoa, ja se oli vajaat kaksi tuntia. Akku on minulla käyttämättömänä. Akun kestolla ei ole juurikaan väliä monille. Koneeni on AINA verkkovirralla...

• kas akka

Nyt vaan tutkaileen löytyykö lähempää Suomesta / Euroopasta /muualta. Kuus kappaletta Panasonikin cgr18650c pattereita ja mihin hintaan.

• kas akka

• säilyttää koneessa

Kannettavien akkuja ei saa koskaan säilyttää koneessa, silloin kun tietokonetta ei ajeta akun varassa. Akuillahan on hyvin rajallaninen käyttötuntimäärä ja kannettava tietokone lataa akkuansa milloin sähkövirrassa.

• Tintti99

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      45
      5851
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      48
      5356
    3. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      48
      3728
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      14
      3675
    5. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      96
      3376
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3136
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      59
      2894
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      58