Verenpainemittarit

Mikki

Hei!
Verenpaineet olivat jälleen lievästi kohollaan, ja niinpä ajattelin, että ostaisin kotiin mittarin, jolla voisin rauhassa paineita mitati. Terveydenhoitajan luona mittauttaminen saa minut jännittämäään tilannetta niin, että uskon tällä olevan jonkun verran vaikutusta tulokseen. Haluaisin nähdä, millaisia tuloksia saisin, kun mittaisin rauhassa kotona. Kertokaa kokemuksia eri mittareista ja niiden hinnoista. :)

14

7974

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitten

      kalibroida se oma kotimittarisi tietyin väliajoin!

      • Akh

        että mitenkäs se kalibrointi tapahtuu, pitääkö viedä johonkin liikkeeseen? Mietin vain, koska mulla on mittari kotona.


      • kalibroida

        Eihän uusia Omronin digitaalisia tarvitse kalibroida!
        Sadalla eurolla saa sellasen. Ja mitä tulee mittaustuloksiin, kotona tulee ihan eri lukemat kuin lääkärin mittaamana. Tietty paine vaihtelee suuresti kotioloissakin, sen olen testaillut, eli muutama syvään-uloshegitysliike rentouttaa jo sen verran että paine laskee. MIttareiden mukana tulee hyvät ohjeet, ne kannattaa lueskella.


      • kalibrointi?
        kalibroida kirjoitti:

        Eihän uusia Omronin digitaalisia tarvitse kalibroida!
        Sadalla eurolla saa sellasen. Ja mitä tulee mittaustuloksiin, kotona tulee ihan eri lukemat kuin lääkärin mittaamana. Tietty paine vaihtelee suuresti kotioloissakin, sen olen testaillut, eli muutama syvään-uloshegitysliike rentouttaa jo sen verran että paine laskee. MIttareiden mukana tulee hyvät ohjeet, ne kannattaa lueskella.

        varmaankin muutaman vuoden käytön jälkeen on hyvä kalibroida, tuossa seuraavassa olikin hyvä linkki...


      • Anonyymi

        Vaikea kalibroida kun pitäis lähettää vantaalle todella huono huolto palvelu. Ennen instrumentaurit hoiti homman mutta ei enää miks


    • Nita
      • Paulij

        Omron on hyvä, halvempikin malli on riittävän tarkka. Tärkeämpää on toistettavuus. Meillä on Omron MX-3 ja on ollut hyvä.
        Kalibrointi tehdään niin, että otetaan oma mittari vastaanotolle ja verrataan elohopeamittariin tai muuhun tarkkaan laitteeseen. Koti- ja vastaanottomittauksissa on ainakin minulla usein yllättävänkin suuri ero.


    • jännittäjä

      Mulla mitattiin hoitajan luona 176/102 ja kun kävelin sieltä 4 km kotiin ja puolen tunnin päästä mittasin oli tulos 140/84 eli aika paljon oli jännityksen osuus.Meikäläinen jännittää myös kotona. Kun tuijotan näyttöä yht´äkkiä alan vaan jännittää mitä jos se ei laskekaan ja kone menee sekaisin ja ei muuta ku alkaa näyttää eee. Sitten saan raivarin ja alan lyömään mittaria. En kestä mittauksia. Olin tässä viisi tuntia kestävässä leikkauksessa ja niin pöllyssä etten edes tiennyt paineita mitattavan niitä mittailtiin vielä leikkauksen jälkeen muutama päivä, mutta ilmeisesti kipulääkitys sai oloni sellaiseksi, etten jännittänyt ja paineet olivatkin ihan hyvät. Sanoi hoitaja.Oma mittarini on omron.

    • Anonyymi

      Missä näitä voi kalibroida?

    • Anonyymi

      Mitä tarkoitta Error 3

      • Anonyymi

        Error = vika


    • Anonyymi

      Minulla on sellainen ja tulokset saan ihan saman kun terveysisarenkin mittarista, siis lievästi kohonnut verenpaine

    • Anonyymi

      Minulla on halpa rannemittari. Sitä ei sanota varmaksi ja luotettavaksi.
      Olen pärjäillyt sen kanssa.Minulla ei ole terveydenhoitaja sanonut olevan verenpainetta. Siksi tuo saa minulle välttää, kunnes terkkarissa sanovat, että on koholla.Välillä tämä on näyttänyt enemmän. Nyt on ollut tasaista, normaali verenpaine

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      79
      1947
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      19
      1733
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1594
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1336
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1252
    6. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1226
    8. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      45
      1203
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1202
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1181
    Aihe