Verenpainemittarit

Mikki

Hei!
Verenpaineet olivat jälleen lievästi kohollaan, ja niinpä ajattelin, että ostaisin kotiin mittarin, jolla voisin rauhassa paineita mitati. Terveydenhoitajan luona mittauttaminen saa minut jännittämäään tilannetta niin, että uskon tällä olevan jonkun verran vaikutusta tulokseen. Haluaisin nähdä, millaisia tuloksia saisin, kun mittaisin rauhassa kotona. Kertokaa kokemuksia eri mittareista ja niiden hinnoista. :)

15

13310

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitten

      kalibroida se oma kotimittarisi tietyin väliajoin!

      • Akh

        että mitenkäs se kalibrointi tapahtuu, pitääkö viedä johonkin liikkeeseen? Mietin vain, koska mulla on mittari kotona.


      • kalibroida

        Eihän uusia Omronin digitaalisia tarvitse kalibroida!
        Sadalla eurolla saa sellasen. Ja mitä tulee mittaustuloksiin, kotona tulee ihan eri lukemat kuin lääkärin mittaamana. Tietty paine vaihtelee suuresti kotioloissakin, sen olen testaillut, eli muutama syvään-uloshegitysliike rentouttaa jo sen verran että paine laskee. MIttareiden mukana tulee hyvät ohjeet, ne kannattaa lueskella.


      • kalibrointi?
        kalibroida kirjoitti:

        Eihän uusia Omronin digitaalisia tarvitse kalibroida!
        Sadalla eurolla saa sellasen. Ja mitä tulee mittaustuloksiin, kotona tulee ihan eri lukemat kuin lääkärin mittaamana. Tietty paine vaihtelee suuresti kotioloissakin, sen olen testaillut, eli muutama syvään-uloshegitysliike rentouttaa jo sen verran että paine laskee. MIttareiden mukana tulee hyvät ohjeet, ne kannattaa lueskella.

        varmaankin muutaman vuoden käytön jälkeen on hyvä kalibroida, tuossa seuraavassa olikin hyvä linkki...


      • Anonyymi

        Vaikea kalibroida kun pitäis lähettää vantaalle todella huono huolto palvelu. Ennen instrumentaurit hoiti homman mutta ei enää miks


    • Nita
      • Paulij

        Omron on hyvä, halvempikin malli on riittävän tarkka. Tärkeämpää on toistettavuus. Meillä on Omron MX-3 ja on ollut hyvä.
        Kalibrointi tehdään niin, että otetaan oma mittari vastaanotolle ja verrataan elohopeamittariin tai muuhun tarkkaan laitteeseen. Koti- ja vastaanottomittauksissa on ainakin minulla usein yllättävänkin suuri ero.


    • jännittäjä

      Mulla mitattiin hoitajan luona 176/102 ja kun kävelin sieltä 4 km kotiin ja puolen tunnin päästä mittasin oli tulos 140/84 eli aika paljon oli jännityksen osuus.Meikäläinen jännittää myös kotona. Kun tuijotan näyttöä yht´äkkiä alan vaan jännittää mitä jos se ei laskekaan ja kone menee sekaisin ja ei muuta ku alkaa näyttää eee. Sitten saan raivarin ja alan lyömään mittaria. En kestä mittauksia. Olin tässä viisi tuntia kestävässä leikkauksessa ja niin pöllyssä etten edes tiennyt paineita mitattavan niitä mittailtiin vielä leikkauksen jälkeen muutama päivä, mutta ilmeisesti kipulääkitys sai oloni sellaiseksi, etten jännittänyt ja paineet olivatkin ihan hyvät. Sanoi hoitaja.Oma mittarini on omron.

    • Anonyymi

      Missä näitä voi kalibroida?

    • Anonyymi

      Mitä tarkoitta Error 3

      • Anonyymi

        Error = vika


    • Anonyymi

      Minulla on sellainen ja tulokset saan ihan saman kun terveysisarenkin mittarista, siis lievästi kohonnut verenpaine

    • Anonyymi

      Minulla on halpa rannemittari. Sitä ei sanota varmaksi ja luotettavaksi.
      Olen pärjäillyt sen kanssa.Minulla ei ole terveydenhoitaja sanonut olevan verenpainetta. Siksi tuo saa minulle välttää, kunnes terkkarissa sanovat, että on koholla.Välillä tämä on näyttänyt enemmän. Nyt on ollut tasaista, normaali verenpaine

    • Anonyymi

      Verenpainemittari näyttää n. 120 yläpaineeksi ja kun vanha jo on, mutta hyvä luotettava Omron 3, niin kokeilin omaa kalibrointia rasittamalla kehoa reilusti ja mittaus välittömästi antoi yläpaineeksi 163.
      Onkohan tuo mittari vielä kunnossa näyttäen jokseenkin tyydyttävän oikein?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      114
      1259
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1143
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    4. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      45
      975
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe