Verenpainemittarit

Mikki

Hei!
Verenpaineet olivat jälleen lievästi kohollaan, ja niinpä ajattelin, että ostaisin kotiin mittarin, jolla voisin rauhassa paineita mitati. Terveydenhoitajan luona mittauttaminen saa minut jännittämäään tilannetta niin, että uskon tällä olevan jonkun verran vaikutusta tulokseen. Haluaisin nähdä, millaisia tuloksia saisin, kun mittaisin rauhassa kotona. Kertokaa kokemuksia eri mittareista ja niiden hinnoista. :)

15

9566

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitten

kalibroida se oma kotimittarisi tietyin väliajoin!

• Akh

että mitenkäs se kalibrointi tapahtuu, pitääkö viedä johonkin liikkeeseen? Mietin vain, koska mulla on mittari kotona.

• kalibroida

Eihän uusia Omronin digitaalisia tarvitse kalibroida!
        Sadalla eurolla saa sellasen. Ja mitä tulee mittaustuloksiin, kotona tulee ihan eri lukemat kuin lääkärin mittaamana. Tietty paine vaihtelee suuresti kotioloissakin, sen olen testaillut, eli muutama syvään-uloshegitysliike rentouttaa jo sen verran että paine laskee. MIttareiden mukana tulee hyvät ohjeet, ne kannattaa lueskella.

• kalibrointi?
        kalibroida kirjoitti:

Eihän uusia Omronin digitaalisia tarvitse kalibroida!
        Sadalla eurolla saa sellasen. Ja mitä tulee mittaustuloksiin, kotona tulee ihan eri lukemat kuin lääkärin mittaamana. Tietty paine vaihtelee suuresti kotioloissakin, sen olen testaillut, eli muutama syvään-uloshegitysliike rentouttaa jo sen verran että paine laskee. MIttareiden mukana tulee hyvät ohjeet, ne kannattaa lueskella.

varmaankin muutaman vuoden käytön jälkeen on hyvä kalibroida, tuossa seuraavassa olikin hyvä linkki...

• Anonyymi

Vaikea kalibroida kun pitäis lähettää vantaalle todella huono huolto palvelu. Ennen instrumentaurit hoiti homman mutta ei enää miks

• Nita
      • Paulij

Omron on hyvä, halvempikin malli on riittävän tarkka. Tärkeämpää on toistettavuus. Meillä on Omron MX-3 ja on ollut hyvä.
        Kalibrointi tehdään niin, että otetaan oma mittari vastaanotolle ja verrataan elohopeamittariin tai muuhun tarkkaan laitteeseen. Koti- ja vastaanottomittauksissa on ainakin minulla usein yllättävänkin suuri ero.

• jännittäjä

Mulla mitattiin hoitajan luona 176/102 ja kun kävelin sieltä 4 km kotiin ja puolen tunnin päästä mittasin oli tulos 140/84 eli aika paljon oli jännityksen osuus.Meikäläinen jännittää myös kotona. Kun tuijotan näyttöä yht´äkkiä alan vaan jännittää mitä jos se ei laskekaan ja kone menee sekaisin ja ei muuta ku alkaa näyttää eee. Sitten saan raivarin ja alan lyömään mittaria. En kestä mittauksia. Olin tässä viisi tuntia kestävässä leikkauksessa ja niin pöllyssä etten edes tiennyt paineita mitattavan niitä mittailtiin vielä leikkauksen jälkeen muutama päivä, mutta ilmeisesti kipulääkitys sai oloni sellaiseksi, etten jännittänyt ja paineet olivatkin ihan hyvät. Sanoi hoitaja.Oma mittarini on omron.

• Anonyymi

Missä näitä voi kalibroida?

• Anonyymi

Mitä tarkoitta Error 3

• Anonyymi

Error = vika

• Anonyymi

Minulla on sellainen ja tulokset saan ihan saman kun terveysisarenkin mittarista, siis lievästi kohonnut verenpaine

• Anonyymi

Minulla on halpa rannemittari. Sitä ei sanota varmaksi ja luotettavaksi.
      Olen pärjäillyt sen kanssa.Minulla ei ole terveydenhoitaja sanonut olevan verenpainetta. Siksi tuo saa minulle välttää, kunnes terkkarissa sanovat, että on koholla.Välillä tämä on näyttänyt enemmän. Nyt on ollut tasaista, normaali verenpaine

• Anonyymi

Verenpainemittari näyttää n. 120 yläpaineeksi ja kun vanha jo on, mutta hyvä luotettava Omron 3, niin kokeilin omaa kalibrointia rasittamalla kehoa reilusti ja mittaus välittömästi antoi yläpaineeksi 163.
      Onkohan tuo mittari vielä kunnossa näyttäen jokseenkin tyydyttävän oikein?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      138
      4330
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      334
      2169
    3. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      3
      2044
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      248
      1871
    5. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      106
      1790
    6. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      456
      1770
    7. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      479
      1604
    8. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      57
      1429
    9. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      476
      1330
    10. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      44
      1316
    Aihe